Zobacz temat - [R400] Jakie tarcze kupić
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Jakie tarcze kupić

AndrzejekA8 - Wto Mar 31, 2009 17:17
Temat postu: [R400] Jakie tarcze kupić
Witam,
Dzisiaj jak zmieniałem koła na letnie zauważyłem że mam trochę pękniętą tarczę i jedną gumę z której wycieka smar.
I tu mam takie pytanka:
Jak ta guma się nazywa? ponieważ nie mam pojęcia o co się spytać jak pójdę do sklepu :sad:
Jakie tarcze kupić do mojego R? (mile widziany jakiś link :smile: )
Czy takie tarcze są bardzo drogie?
Czy mogę jeszcze przez około tydzień jeździć na tych tarczach?
Czy tarcze mogę wymienić sobie sam czy trzeba z tym jechać do mechanika?

sTERYD - Wto Mar 31, 2009 19:42

AndrzejekA8 napisał/a:
ak ta guma się nazywa?

osłona przegubu wewnetrznego (albo po prostu guma na przegub wewnętrzny)
AndrzejekA8 napisał/a:
Jakie tarcze kupić do mojego R?

mogę polecić te:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=922
Jakościowi na pewno nie ma co narzekać a i cena nie jest wygórowana :cool:
AndrzejekA8 napisał/a:
Czy mogę jeszcze przez około tydzień jeździć na tych tarczach?

myślę, ze bez problemu :cool:
AndrzejekA8 napisał/a:
Czy tarcze mogę wymienić sobie sam czy trzeba z tym jechać do mechanika?

wymienia się dokładnie tak jak tu:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=457

blue827 - Wto Mar 31, 2009 19:56

Ale duże pęknięcie, ciekawe od czego się takie robią? może tarcza jest już dosyć cienka?

Jeśli nowe tarcze to też nowe klocki by się przydały albo przynajmniej splanowanie papierem ściernym starych. Będziesz musiał wepchnąć tłoczek do cylinderka aby założyć zacisk na nową grubą tarczę. Dobrze jest też wszystko montować na smar miedziowy lub ceramiczny.
Potrzebny jest też dobry śrubokręt do odkręcenia tych małych śrubek mocujących tarcze, najlepiej odrazu nowe kupić np w sklepach typu norauto. Można też dobrać w sklepach budowlanych ale zwykle są za długie i trzeba skrócić tak do ~1cm.

a >>tutaj wymiana tej gumowej osłony.

szoso - Wto Mar 31, 2009 20:11

blue827 napisał/a:
najlepiej odrazu nowe kupić np w sklepach typu norauto

najpierw trzeba zobaczyć czy są w pudełku z nowymi klockami bo u mnie były jak kupiłem nowe klocki

AndrzejekA8 - Wto Mar 31, 2009 22:45

sTERYD, te tarcze do których podałeś link są wentylowane a w moim R nie ma takich więc nie będzie to w czymś przeszkadzać? Mógłbym prosić o jakieś zdjęcie jak wyglądają te tarcze?

Dziękuję wszystkim za cenne informację :grin:
Jak już zakupie wszystkie potrzebne części i wymienię to również przyznam punkciki za pomoc :ok:
Pozdrawiam

faecd - Wto Mar 31, 2009 23:59

Hej podlaczam sie pod temat bo taka operacja tez mnie czeka...

2 rzeczy.

1. do AndrzejekA8 nie wiem czy jestes zainteresowany ale rozpatrz zakup tarcz marki MIKODA. (na www.mikoda.pl) tarcza do rovera naszego kosztuje ok 80-90 zl natomiast nawierdana i frezowana kosztuje ok 120! Lacznie z przesylka propnuja cene ok. 260zl! A z tego co slyszlaem to Mikody sa porzadnymi tarczami na ktore nikt nie narzekal i nie slyszano jeszcze by mikody sie zwichrzyly!

2. do sTERYD...drogi Sterydzie...zastanawia mnie pewna kwestia, mianowicie w tym tutorialu zmiany tarczy wszystko tak ladnie wyglada, natomiast w instrukcji zmiany tarczy od mikody pokazane jest, ze nalezy zmiezyc polozenie tarczy czujnikiem zegarkowym, nastepnie po demontazu starej i montazu nowej tarczy nalezy sprawdzic ta wartosc i roznica nie moze byc wieksza od chyba 0,02mm!

A tak wsadzajac tarcze na "pale" moze sie okazac, ze cos zrypaliśmy...czyż nie?

ralfi83 - Sro Kwi 01, 2009 00:21

Z tego co widze to to nie jest guma przegubu tylko oslona przekladni kierowniczej
sTERYD - Sro Kwi 01, 2009 01:47

AndrzejekA8 napisał/a:
sTERYD, te tarcze do których podałeś link są wentylowane a w moim R nie ma takich

na zdjęciu wyglądało na wentylowane :/
będzie przeszkadzać, gdyż wentylowane tarcze są ponad dwukrotnie grubsze i zaciski nie dadzą im rady...
oczywiście niewentylowane tarcze też nie są jakimś problemem jeśli chodzi o nabycie...
o dziwo są droższe :/
faecd napisał/a:
do sTERYD...drogi Sterydzie...zastanawia mnie pewna kwestia, mianowicie w tym tutorialu zmiany tarczy wszystko tak ladnie wyglada, natomiast w instrukcji zmiany tarczy od mikody pokazane jest, ze nalezy zmiezyc polozenie tarczy czujnikiem zegarkowym, nastepnie po demontazu starej i montazu nowej tarczy nalezy sprawdzic ta wartosc i roznica nie moze byc wieksza od chyba 0,02mm!

0,02 bicia na takiej średnicy to nie mają obrabiarki ;)
ZTCP to bicie na tarczach może nie przekraczać 0,05mm a i to jest bardzo trudno uzyskać...Swoje mierzyłem po załozeniu czujnikiem i miały 0.1 mm bicia, ale w jedną stronę (tarcze jakby wygięte, nie rozchodzily się) przed wymianą czuć było pod pedałem i tarcze miały niewielkie bicie (ok 0.1mm) ale to bicie było podwójne (poprostu były szersze w jednym miejscu) i pedał skakał przy hamowaniu :/

jak chcesz to możemy sprawdzić nawet świeżo przetoczone na samochodzie tarcze, bicie osiowe rzędu 0,02 mm na średnicy 250 to jest trochę abstrakcja :/

w praktyce jeśli czoło piasty jest czyste i nie przyklei się żaden śmieć do tarczy
(i tarcza jest ok) to nie powinno być problemów :cool:

gpredki - Sro Kwi 01, 2009 02:09

Tarcze ATE, wierconych Mikod nie polecam, to sa zwykle tarcze ktore zostaly ponacinane i ponawiercane - mocno to oslabia ich strukture.
chudson - Sro Kwi 01, 2009 07:35

W poniedziałek kupowałem tarcze do mojej 200SD, w katalogu mieli błąd (do SDI były przypisane tarcze niewentylowane a do SD Wentylowane ) przez co musialem 2x czekać aż sprowadzą. Co ciekawe najtańsze wentylowane mieli po 60zł a najtańsze niewentylowane po 90 :/

Z dziewczyna sprawdzaliśmy ile trwa wymiana tarcz. Jej zajeło 40 minut prawe koło ( robiła to 1wszy raz w zyciu a ja tłumaczylem co i jak) a mi 15minut lewe.

Jesli w zbiorniczku jest dużo płynu hamulcowego to przy wciskaniu tłoczka trzeba uważać bo sie uleje.

Stacho - Sro Kwi 01, 2009 09:20
Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r]
Witam,
Ja wiosną zeszłego roku założyłem zwykłe, tanie tarcze i nie narzekam, a kupiłem je tutaj:
http://moto.allegro.pl/it...400_delphi.html
Pozdr........ :wink:

szoso - Sro Kwi 01, 2009 09:25

a ja zakładałem LUKAS,za tarcze niewentylowane+klocki zapłaciłem 290zł :wink:
faecd - Sro Kwi 01, 2009 15:26

sTERYD a to przepraszam nie wiedzialem, ze to az tak malo istotne. Tak tez sadzilem, zdjac tarcze, przeczyścic czoło piasti i wsio:)

gpredki, A ja wlasnie slyszalem, ze mikody sa po prostu dobrymi tarczami!!! a naciecia nie wplywaja na tyle negatywnie na strukture co na poprawienie osiagów hamowania. Np z predkosci 150 do zera!

Podobno przy pelnych tarczach hamujac z takiej predkosci do zera przy 40km h nie ma hamulca! po prostu klocek nie trze o tarcze a sie slizga!
Przy nacinanej, temeratura podczas hamowania jest mniejsza bo przez te naciecia tarcza jest lepiej chlodzona! Co za tym idzie, klocek nie zeszkli sie tak od razu a trze dłużej!

gpredki - Sro Kwi 01, 2009 15:42

No oczywiscie zgadzam sie, ze takie tarcze sa bardziej odporne na temperatury, ale firma Mikoda bierze zwykla tarcze i wierci w niej otwory oslabiajac jej strukture. Inne firmy, np. Brembo maja zupelnie inne technologie, sam stop z ktorego jest robiona tarcza jest inny, otwory robione sa juz w trakcie odlewania itp. Zreszta widac jak drogie sa markowe tarcze wiercone.
lukasz17 - Sro Kwi 01, 2009 16:02

a czy są wogole tarcze niewentylowane nawiercane??np takiej firmy jak brembo??
faecd - Sro Kwi 01, 2009 16:12

litych tarcz wierconych chyba nie ma w sprzedazy ale na tutorialu zmiany tarczy ktos taka wlasnie ma! wiec pewnie home made!
Brt - Sro Kwi 01, 2009 16:53

sa lite wiercone .... nie wiem jakiej firmy, ale są ;) widziałem na R200 angliku takie załozone :ok:
faecd - Czw Kwi 02, 2009 00:08

pytanie powtarzam jak w innym temacie ale co tam:)

A co wy na to: magiczny zestaw ebc standard klocki + mikody nawiercane?? do tego moze sie skusze na stalowe przewody:D:D

lukasz17 - Sro Cze 17, 2009 13:48

czeka mnie wymiana tarcz i klockow... mam tarcze niewentylowane i zastanawiam sie jakie zalozyc ATE tarcze i klocki beda dobre?? moze jakies inne proponujecie??