Zobacz temat - kabel zsilania bdb jakosci
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - kabel zsilania bdb jakosci

dobryziom - Pią Kwi 03, 2009 10:58
Temat postu: kabel zsilania bdb jakosci
Prośba o doradzenie jaki kabel zasilający wybrać... chodzi o super jakość oraz dobra izolacje. Kabel będzie mi potrzebny nie do wzmacniacza jak by się wydawało ale do przeniesienia aku do bagażnika jakieś propozycje?
michone - Pią Kwi 03, 2009 12:30
Temat postu: Re: kabel zsilania bdb jakosci
dobryziom napisał/a:
Prośba o doradzenie jaki kabel zasilający wybrać... chodzi o super jakość oraz dobra izolacje. Kabel będzie mi potrzebny nie do wzmacniacza jak by się wydawało ale do przeniesienia aku do bagażnika jakieś propozycje?
kable spawalnicze :)

http://www.lapppolska.pl/...group=1233&txt= wiele osób używa w instalacjach CA.

pietro - Pią Kwi 03, 2009 12:34

rozejrzyj się w kablach spawalniczych, na pewno będą tańsze od kabli do audio.
Z tego co wiem to Dietz robi całkiem dobre kable

Ale nie wiem jaki przekrój by musiał być, im dłuższy kabel tym większy opór a na rozruch trochę prądu potrzeba.

dobryziom - Pią Kwi 03, 2009 13:13

właśnie myślałem nad zakupem jakis dobrych kabli z CA o kablach do spawania nie pomyślałem a mogą być jeszcze lepsze no nic zostaje mi sprawdzić ceny pomierzyć i zrobić podstawkę :)

PS może ktoś wie jak obliczyć straty na przewodzie myślę ze odległość nie większa niż 2,5m jaka średnicę wybrać 20mm? czy może być mniej?

michone - Pią Kwi 03, 2009 14:27


dobryziom - Pią Kwi 03, 2009 14:37

dzięki zasłużone plusiwo 20mm powinien stykać :)
pietro - Pią Kwi 03, 2009 14:50

michone, w tabeli są średnice czy przekroje? bo tytuł mówi jedno a parametry drugie :)
mam teraz przy sobie kabel o średnicy 5mm i jak liczę przekrój to wychodzi mi w przybliżeniu 20mm^2

dobryziom, nie wiem czy nie trzeba brać pod uwagę prądu rozruchowego. Masz zamiar wstawiać żelowy aku?

dobryziom - Pią Kwi 03, 2009 15:13

zawsze mogę zrobić test na sucho :) i powtórzyć parę razy ale jak ktoś ma jakieś dobre rady to śmiało wysłucham. Co do aku żelowego tez o tym myślę ale stary akumulatorek jest jeszcze na gwarancji i działa super wiec może później :)
greg-si - Pią Kwi 03, 2009 15:37

dobryziom, albo kup spawalniczy w miękkiej izolacji albo dedykowany do CA Dietz, Sound Quest, Stinger. Pierwsza opcja sporo tańsza.
michone - Pią Kwi 03, 2009 19:34

i berdziej odpowiednia... nie bral bym w ogole pod uwage kabli do CA bo one nie są do tego przystosowane.
R-200 - Pią Kwi 03, 2009 21:47

Można przenieść akumulator do bagażnika a przekrój przewodu 50 mm2. Można się pokusić założyć 35 mm2 ale jest możliwość zbyt dużych spadków przy rozruchu. :wink:
azor77 - Sob Kwi 04, 2009 07:58

R-200 napisał/a:
Można przenieść akumulator do bagażnika a przekrój przewodu 50 mm2. Można się pokusić założyć 35 mm2 ale jest możliwość zbyt dużych spadków przy rozruchu. :wink:


Wiem z przybytku głowa nie boli ale bez przesady 35-50 mm2.

Przewód spawalniczy 25 mm2 zupełności starczy.
Oznaczenie : USE <HAR> H01 N2-E
25 213 TITARC
lub USE <HAR> H01 N2-D
25 213 TITARC
lub H01N2-D

więcej inf. klik

Botanix - Sob Kwi 04, 2009 13:47

NIe byłbym taki pewien. Prąd potrzebny do rozruchu silnika osiąga wartości kilkuset amper... chociaż z drugiej strony tylko przez ułamki sekund. Na mój gust 25mm2 dobrego spawalniczego styka.
dobryziom - Pon Kwi 06, 2009 11:28

trochę poczytałem przez weekend w tym temacie i 25mm będzie zdecydowanie za mało chwilowe przy uruchamianiu silnika jest min 370 wiec kabla musi mieć co najmniej 50mm żebym przy 80% naładowania aku nie miał problemów z odpaleniem poza tym jak sprawdziłem wczoraj będzie mi potrzebne około 3,5 m kabla a nie jak wcześniej myślałem 2,5 m dogodne przeciągnięcie z ułożeniem zwiększa odległość... weekend świąteczny odpada wiec w następny biorę się do pracy :)
Botanix - Pon Kwi 06, 2009 12:42

dobryziom

370 to dużo ale z racji tego że jest chwilowe 25mm kabel bez problemu to wytrzyma, z tym, że dla świętego spokoju można kupić grubszy.

R-200 - Pon Kwi 06, 2009 21:34

Kolego Azor77, biorąc pod uwagę chwilowe obciążenia dużym prądem to można zastosować nawet 16 ale trzeba też brać pod uwagę że na długości około 4,5 m następuje spadek napięcia, przy niesprzyjających warunkach potrafi skutecznie uniemożliwić rozruch. Dobryziom weż dokładnie przeanalizuj drogę kabla, musi być odpowiednio zamocowany i zabezpieczony, długość napewno będzie większa niż się spodziewasz. :cool:
azor77 - Wto Kwi 07, 2009 07:24

R-200, nie będę się rozpisywał na temat obliczania spadków napięć w przewodach bo to akurat nie to forum.
Zamieściłem linka w którym są tabele i można sobie to policzyć.
Akurat mam przyjemność użytkować sprzęty spawalnicze z przekrojami 25-50 mm2, i długościami dużo większymi niż 4,5m w różnych warunkach środowiskowych.
Wiem że, jest ciut większe napięcia przy spawaniu niż w instalacji samochodzie co nie zmienia faktu że, przy zastosowaniu takiego kabelka 25mm2 / 4.5m spadek napięcia będzie znikomy.

dobryziom - Wto Kwi 07, 2009 08:36

Odległość policzyłem z zapasem pół metra dla bezpieczeństwa, na pewno jest dokładna bo poprowadziłem sobie linkę prze cały samochód. Obciążenie obliczyłem przy 4 metrach wiec 50 powinno być akurat. Sprawdziłem również jak temat wygląda w samochodach seryjnie wyposażonych w aku w bagażniku jak BMW czy Mercedes średnica taka jak wybrałem 50 przy długości prawie 5 metrów wiec powinno stykać :) w weekend po świętach zabieram sie do pracy wiec zdam relacje.