Zobacz temat - [R45] Ciśnienie w oponach 205/55/15
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Ciśnienie w oponach 205/55/15

drooid - Sob Kwi 04, 2009 19:14
Temat postu: [R45] Ciśnienie w oponach 205/55/15
No właśnie... jakie powinno być?
Ciufa - Sob Kwi 04, 2009 19:23

w instrukcji nie ma takiego rozmiaru, ale dla silnika 1.8 na każdej 15'' feldze jest zalecane nie mniej niż 2.1 jak auto jest puste
drooid - Sob Kwi 04, 2009 22:23

Czyli jak sobie wdmuchnę powiedzmy 2,2 nie bezie źle?
Ktoś może ma buty takiego rozmiaru??

Brt - Sob Kwi 04, 2009 23:04

spokojnie możesz dmuchnąć 2.2 lub nawet 2.3 ... :ok: ... ja tam dmucham na przód min 2.3 ale mam opony 195/50 R15 no i cięższy silnik z przodu ;)
Ciufa - Sob Kwi 04, 2009 23:05

śmiało mozesz dmuchać 2.2
se7en86 - Nie Kwi 05, 2009 11:18

2.2 - 2.3 z przodu spokojnie, a z tyłu 2.0-2.1 starczy.
Mix - Nie Kwi 05, 2009 11:41

Ja mam u siebie 2,2 z przodu, 2,1 z tyłu przy oponach 205/50/16. Mógłbym dmuchnąć w oponki trochę więcej, ale komfort jazdy przy tym zawiasie drastycznie spada :mrgreen: W zimóweczki 195/60/15 pompowałem 2,1 przód, 2,0 tył i było w miarę miękko, a jednocześnie sztywno :wink:
areek - Nie Kwi 05, 2009 20:09

Mixtated napisał/a:
Ja mam u siebie 2,2 z przodu, 2,1 z tyłu przy oponach 205/50/16. Mógłbym dmuchnąć w oponki trochę więcej, ale komfort jazdy przy tym zawiasie drastycznie spada :mrgreen: W zimóweczki 195/60/15 pompowałem 2,1 przód, 2,0 tył i było w miarę miękko, a jednocześnie sztywno :wink:


hi
ja mam 205/50/15 i przod 2,8 tyl 2,6 bar

Ciufa - Nie Kwi 05, 2009 21:01

areek napisał/a:
przod 2,8 tyl 2,6 bar

nie sądzisz że za dużo troche?

areek - Pon Kwi 06, 2009 20:50

Ciufcia napisał/a:
areek napisał/a:
przod 2,8 tyl 2,6 bar

nie sądzisz że za dużo troche?


za duzo..
jak przyjechal z D mial po 2,9, probowalem oczywiscie po mniej, ale wtedy muli i pali wiecej a komfort - nie narzekam.

Stacho - Wto Kwi 07, 2009 07:19

Witam,
Według mnie, to ciśnienie w oponach zależy również częściowo od konstrukcji opony/jej sztywności/producenta. Klebery np. są dość miękkie i wymagają ciśnienia nieco większego (o 0,2-0,3 bara).Trzeba obserwować jak opona się zużywa - jak bardziej boki niż środek to należy ciśnienie nieco zwiekszyć, jak bardziej środek niż boki to ciśnienie jest nieco za wysokie. Pomiaru/regulacji ciśnienia w kołach należy dokonywać przy normalnej temperaturze, bo gdy koła są nagrzane to i ciśnienie wtedy w nich jest wyższe i wówczas sprawdzanie jest niewskazane :wink: ,pozdr...