Zobacz temat - [R100] Rozrząd po 30 tyś wymieniać ze starości, czy nie??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 100 - [R100] Rozrząd po 30 tyś wymieniać ze starości, czy nie??

Czapa - Nie Kwi 05, 2009 20:57
Temat postu: [R100] Rozrząd po 30 tyś wymieniać ze starości, czy nie??
Mam pytanie, chce kupić roverka 111SLi 1996 rok , przebieg 30tyś, nie miał zmienianego rozrządu, a przebieg ma oryginalny. Czy musze zmieniać rozrząd, czy dopiero przed 100 tyś, ew np.20tyś szybciej, 50tyś szybciej, czy od razu??
Jeżeli tak, to co jeszcze oprócz paska wchodzi w skład rozrządu?Jaki koszt części mniej wiecej.
Czy dam rade sam go zmienić (zmieniałem już w kilku autach).

Wiem, że lepiej zmienić i mieć spokój, ale mam kasy na styk, wiec wolałbym narazie nie robić tego.
Co jeszcze należałoby wymienić ze starości, a nie z przebiegu- oprócz oleju?

Raptile - Nie Kwi 05, 2009 22:24

rozrząd chyba co 5 lat ale nie wiem jak to było w R100 :) a co do wymiany to standardowe filtry olej
Konix - Pon Kwi 06, 2009 08:05

W skład części do wymiany rozrządu wchodzą: pasek, napinacz, uszczelniacze wałków rozrządu i chyba uszczelniacz pompy wody w 111. Jeżeli rolka napinacza jest dobra i nigdzie nie cieknie na uszczelnieniach, to wystarczy zmienić sam pasek. Raczej spodziewaj się, że zaczną ci puszczać gumowe uszczelki.
oprawca_1978 - Pon Kwi 06, 2009 08:18

Co 80 kkm przebiegu lub co 5 lat, zależnie, co nastąpi wcześniej.
Dla ciekawości podam, że w moim trzynastoletnim polonezie, mam pasek od nowości nie zmieniany, samochód ma teraz lekko ponad 160 kkm przebiegu.
Pasek wygląda źle, jest wyciągnięty i podniszczony, ale do ścięcia choć jednego zęba jest jeszcze daleko. Jeżdżę nim tak, bo muszę.
Wcześniej, dwie próby odkręcenia śruby koła pasowego napędu alternatora, żeby dobrać się do tego paska (części zamienne już mam od dawna) spełzły na niczym.

Konix - Pon Kwi 06, 2009 15:48

Może troszeczkę nie na tamat, ale:
Szanowny Oprawco Polonezów :wink:
Tak piszesz o tym problemie z odkręceniem koła pasowego, żedam Ci intensywny pomysł. Jak pękniesz dolną osłonę paska rozrządu dasz radę zmianić pasek. Osłonę można później skleić. Chyba lepszy klejony kawałek plastiu niż zerwany pasek.

Brt - Pon Kwi 06, 2009 16:08

Konix napisał/a:
Szanowny Oprawco Polonezów ;)


:hahaha: :lol:

Sorki za OT ;) Ale pomysł z osłoną :ok: :)

Czapa, wg. wszelkich prawideł powinieneś zmienić ten pasek, Jeśli bardzo bardzo nie masz $$ to chociaż sam pasek wymień bez rolek (rolki sprawdź jak się kręcą, czy nei mają luzów itp.) i do jesieni prześmigasz, a wtedy dokończysz wymiany :ok: Ale jeśli masz mozliwosć to wymień, bedziesz spał spokojnie ;)

Czapa - Pon Kwi 06, 2009 17:13

Sam dam rade, czy czekają mnie tam jakieś niemiłe niespodzianki??
Jaki koszt kompletnego rozrządu??

Konix - Pon Kwi 06, 2009 17:15

powiniwneś dać radę bez problemu, na forum była kilka razy instrukcja, na stronie głównej w FAQ technicznym chyba też jest.