Zobacz temat - [R416] Czy to objaw źle dzialającej sondy?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Czy to objaw źle dzialającej sondy?

tomi78 - Wto Kwi 07, 2009 07:42
Temat postu: [R416] Czy to objaw źle dzialającej sondy?
Chlopaki mam takie pytanie do was, juz moj problem opisywalem nie raz ale nie otrzymalem odpowiedzi . Do rzeczy chodzi o chwilowa nierowna prace silnika a mianowicie gdy odpale samochod oczywiscie gdy jest zimny to samochod odpala bez zadnych przeszkod minute chodzi rowniutko nic sie nie dzieje , po tej minucie silnik zaczyna nierowno pracowac i tak gdzies trwa to ze dwie minuty. Dodam jeszcze ze gdy jade podczas tej nierownej pracy silnika to szarpie samochodem i dziejer sie to bez wzgledu na pogode , czy to moze byc niesprawna sonda lambda ? ostatnio bylem zbadac spaliny i byly ok sam juz nie wiem co myslec pomozcie.Uklad zaplonowy wymieniony caly oprocz cewki .
PTE - Wto Kwi 07, 2009 08:42

Zaglądałeś tutaj? Symptomy wydają się być bardzo zbliżone...
tomi78 - Wto Kwi 07, 2009 08:55

No czytalem juz cale forum przejzalem objawy podobne tylko u mnie jak zaczyna nierowno chodzic to nic nie trzeba gazowac silnik nie gasnie tylko po prostu dwie trzy minuty chodzi nierowno . Najgorsze ze juz u paru mechanikow bylem i zaden nie stwierdzil ze to sonda lambda , kazali mi wymieniac to palec to przewody i tak po kolei takich to mamy fachowcow. Wymienilem te elementy i nic dalej to samo to sie tak dzieje od ponad pol roku caly czas tak samo.
drooid - Wto Kwi 07, 2009 10:19

Mam dokładnie to samo. Zimny silnik po zapaleniu chodzi spokojnie a po kilku minutach zaczyna falować na obrotach. Nie gaśnie. Falowanie ma swoje cykle. Po 3-4 razach osiąga maksimum, potem stopniowo się uspokaja.
Przygazowanie pomaga na krótką chwilę. Bez przygazowania zafaluje tak 5-6 razy i wraca do normy. Za 2-3 min znów to samo.
Podczas jazdy przyspieszanie dusi autko, jakby nie dostawał paliwa. Mocny nacisk na gaz pozwala mu wskoczyć na obroty.
Objawy ustępują po rozgrzaniu silnika.
Czasem po ponownym uruchomieniu na gorącym silniku i jeździe zadusi się ze 2-3 razy, ale szybciej mu to ustepuje.

tomi78 - Wto Kwi 07, 2009 11:02

U mnie obroty nie faluja poprostu nierowno chodzi silnik tak jakby nie na wszystkie cylindry przez te 3 minuty . Wskazowka od obrotow nie wariuje stoi prawie w miejscu no moze leciutkie ruchy ale to jest prawie nie zauwazalne. Po tych trzech minutach nierownej pracy zaskakuje i silnik juz chodzi idealnie , nawet jak go zgasze i przyjde po pol godzinie jak silnik jest jeszcze w miare cieply to tych objawow w ogole nie ma odpala i chodzi idealnie.
oprawca_1978 - Wto Kwi 07, 2009 11:23

Też tak mam - po odpaleniu silnika (o ile udaje mi się to przeprowadzić) silnik jakieś dwie minuty chodzi strasznie, szarpie, trzęsie się, kaszle, tupie, a potem po tym czasie, brum i chodzi dobrze, jak ręką odciął.
Czyżbym też miał walniętą grzałę w sondzie lambda?

tomi78 - Wto Kwi 07, 2009 12:11

No ale mi jak sie odpali to chodzi rowno dopiero po minucie zaczyna wariowac , a odpala bez zadnego problemu . Tak sie zastanawiam co to moze byc bo mechanikom juz nie wieze za bardzo , przeciez nie bede wszystkiego wymienial bo to kosztuje nie malo.
PTE - Wto Kwi 07, 2009 13:52

No ja właśnie tak "na zapas" wymieniłem silnik krokowy i czujnik temperatury płynu chłodzącego :lol:
tomi78 - Wto Kwi 07, 2009 13:56

No ale jakby tak na zapas czlowiek zaczal wymieniac to co nie potrzeba to by z bankrutowal a samochod dalej by tak samo sie zachowywal . Najwazniejsza jest diagnoza i dopiero potem mozna sie zabierac za ewentualne wymiany, ja juz przez tych mechanikow troche kasy stracilem na wymiany a silnik jak chodzil tak chodzi bez zmian.
SeniorA - Wto Kwi 07, 2009 14:57

tomi78,
tomi78 napisał/a:
ostatnio bylem zbadac spaliny i byly ok
czyli to wykluczałoby sondę , bo pierwszym objawem niesprawności jest zwiększona zawartość tlenków węgla i węglowodanów.Może trzeba szukać przyczyn zubożenia mieszanki na skutek niedostatecznej w tym czasie ilości paliwa.
tomi78 - Sro Kwi 08, 2009 10:20

No ale z drugiej strony jak odpale samochod chodzi rowno ( sonda jeszcze wtedy nie dziala) po chwili zaczyna dzialac nierowno ( wtedy zalancza sie sonda) i tak ze trzy minuty nierowno chodzi ( moze sonda sie nie nagrzeje jeszcze w tym czasie , bo moze padla grzalka) . Po tych trzech minutach jest juz wszystko super ( sonda moze sie nagrzewa od spalin i dziala poprawnie ) . Spaliny byly badane na rozgrzanym silniku ( wiec moze sonda jest dobra dziala poprawnie tylko grzalki sie popalily) . Takie sa moje przypuszczenia co do tego objawu co wy na to?
SeniorA - Sro Kwi 08, 2009 11:34

tomi78 napisał/a:
tak ze trzy minuty nierowno chodzi ( moze sonda sie nie nagrzeje jeszcze w tym czasie , bo moze padla grzalka
Jest taka możliwość , dlatego zmierz w tym czasie pobór prądu przez sondę.Jeśli grzałka działa , to sonda pobiera w tym czasie prąd w zakresie od 1 do 1.8 ampera.
tomi78 - Sro Kwi 08, 2009 11:38

Z checia bym zmierzyl ale naprawde nie mam czym, ja tak mysle ze to prawie napewno ta grzalka od sondy lambda bo tylko to mi jeszcze zostalo do sprawdzenia. Reszta caly zaplon wymienilem wiec mysle ze to sonda. A gdyby sie faktycznie okazalo ze to grzalka od sondy jest nie sprawna to trzeba wymieniac i tak sonde na nowa?
SeniorA - Sro Kwi 08, 2009 13:42

Sonda działa prawidłowo dopiero gdy nagrzeje się do temperatury około 350 st.C . Do skrócenia czasu nagrzewania , zastosowano element grzejny, dzięki czemu trwałość takiej sondy jest prawie dwukrotnie większa od standardowej.
tomi78 napisał/a:
A gdyby sie faktycznie okazalo ze to grzalka od sondy jest nie sprawna to trzeba wymieniac i tak sonde na nowa?
nie znam innego wyjścia.
tomi78 - Sro Kwi 08, 2009 13:51

Wiec to bardzo prawdopodobne ze u mnie siadla grzalka w sadzie . Teraz mam takie pytanie czy moge odlaczyc sade z wtyczki odpalic samochod i tak jezdzic ? Wtedy bede mogl sprawdzic czy to napewno ten element mi wysiadl i bede wiedzial co robic. Widzialem na allegro sondy boscha i ngk za okolo 90 zl i sprzedawca nawet dopasowuje wtyczki do danych aut czy taka sonda bedzie dobra? Bo widzialem sondy boscha przeznaczone do Roverow ale cena jest okolo 300 zl wiecie czemu jest taka roznica ? Te tansze sa gorsze ? co o tym sadzicie?
tetryk - Sro Kwi 08, 2009 14:43

proponowałbym sprawdzić czujnik temp.cieczy -ale ten który podaje temp. do kompa........uszkodzona sonda najczesciej objawia się zwiekszonym zuzyciem paliwa.....w poczatkowej fazie nagrzewania silnika (moment do wyłaczenia grzałki)w wielu silnikach wskazania sondy labda nie sa brane pod uwagę-poprostu dopóki sonda nie osiągnie własciwiej temp.pracy nie podaje danych,albo są mocno zafałszowane...
tomi78 - Sro Kwi 08, 2009 14:48

Ten czujnik byl juz sprawdzany przez mechanikow i wszystko z nim ok wiec bede probowal odpiac sonde i zobaczyc co sie bedzie dzialo. A samochod jak ma odpieta sonde to bedzie sie jakos inaczej zachowywal czy tylko bedzie wiecej palil?
tetryk - Sro Kwi 08, 2009 14:50

tylko to na próbe możesz zrobić i na chwilę.....bo jak sie niespalone paliwo dostanie do kata,to taka kilogramowa gaśnica nie pomoże..... :mrgreen:
tomi78 - Sro Kwi 08, 2009 14:58

A jak ktos jezdzi z niedzialajaca sonda ipaliwo sie nie spala i o tym nie wie i jezdzi tak pol roku?
tetryk - Sro Kwi 08, 2009 15:01

to chyba ktoś kto ma paliwo za darmo.........
jar300 - Sro Kwi 08, 2009 16:41

a silniczek krokowy??
ja mialem podobne objawy, przy odpaleniu silnika gdy jest zimny, przez pierwsze 2 minuty obroty skakały jak chciały nie jedno krotnie gasł jak spadły za dużo, pojechalem do mechanika bo mnie to strasznie denerwowało i stwierdził ze to wina silniczka krokowego i sa 2 przyczyny albo sie uszkodził i bedzie trzeba wymieniac albo poprostu sie zabrudził w takim jednym miejscu i sie zacina. Wyciągnął go przeczyścił płynem osadowienie silniczka też wyczyścił, zamontował wyregulował i jak okiem odjął wszystko działa do dziś bez zarzutu już jakies 6 miesiecy.

tomi78 - Pią Kwi 10, 2009 16:03

Silniczek krokowy czysczony byl przepustnica tez wiec tylko ta sada mnie zastanawia wiec musze to sprawdzic.Tylko nie wiem czy jej odlaczenie bedzie bezpieczne , chodzi mi o to ze jak ja odepne i troche pojezdze z odpieta czy nic zlego sie nie stanie z samochodem.
Don_Kamillo - Nie Kwi 19, 2009 07:32

Witam was jestem tu nowy i pisze bo mam ten sam problem. Różnica polega na tym że jak zapale silnik to szwankuje niezależnie od tego czy jest zimny czy rozgrzany. Nie zawsze sie tak dzieje ale w większości przypadków tak. Dlatego wydaje mi się, że to nie sonda lambda ani katalizator. Tym bardziej,że mi również skład spalin wyszedł ok (CO-0%, CO2-16%).

[ Dodano: Nie Kwi 19, 2009 07:48 ]
Żeby było wszystko jasne, opiszę swój problem: zapalam silnik i wszystko jest niby ok (minimalnie zwiększone wolne obroty silnika i ledwo widoczne nierówności w obrotach), ruszam, a samochód jest słaby jak nie wiem a kiedy dodam gazu to tłumi sie jakby odcinało mu zapłon (dlatego na początku podejrzewałem świece-wydawało mi się jakby palił na 3cylindry, albo wtrysk-zbyt uboga mieszanka). Czasami całkowicie się muli, a czasami szarpie. W tym momencie muszę go przegazować porządnie i jak mam szczęście to wtedy samochód idzie normalnie, ale najhczęściej to nie pomaga, za to zauważyłem że dopiero jak ruszę "po piskach"(sic!-krzywda dla autka),albo przepalę go na wysokich obrotach,tj. przejadę kilkadziesiąt metrów powyżej 4000rpm to problem znika. Aż do ponownego odpalenia silnika.

Aha i dodam jeszcze, że mam odczucie jakby stracił parę koników.

tomi78 - Pon Kwi 20, 2009 20:18

Odlaczalem sonde lambda i silnik pracuje rowno od poczatku ( od odpalenia) az do rozgrzania silnika czyli 900 obr. Wiec ten moj objaw to sonda lambda jest uszkodzona przypuszczam ze grzalka jest padnieta bo po rozgrzaniu to i zsonda lambda jest wszystko ok.