Zobacz temat - [R75] Diagnostyka - błędy P1470, P1472
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Diagnostyka - błędy P1470, P1472

Siwus181 - Wto Kwi 07, 2009 14:04
Temat postu: [R75] Diagnostyka - błędy P1470, P1472
Takie błędy pokazał mi komputer Boscha. Przypomnę, że mam problemy z odpaleniem.

Wiem tyle:
P1470 A/C Cycling Period Too Short
P1472 Electrodrive Fan 2 Operational Failure (Passenger Side)

Czy jest w stanie ktoś bliżej powiedzieć co to konkretnie oznacza?

SeniorA - Wto Kwi 07, 2009 17:00

Z tłumaczenia widać,że te błędy dotyczą klimy i układu wentylacji (zbyt krótki okres działania cyklu A/C , brak działania zasilania drugiego wentylatora od strony pasażera)
Siwus181 - Wto Kwi 07, 2009 20:11

SeniorA, wielkie dzięki.

Teraz pytanie, skoro komputer wykrył te błędy, czy jest w stanie wykryć błędy takie jak, np. niesprawny czujnik położenia wału korbowego?

Tracę powoli cierpliwość do tego auta. Po świętach chyba laweta i do Poznania.

PHJOWI - Wto Kwi 07, 2009 20:29

błedy producenta :

P1470 Varable intake balance valve - always open
P1472 Varable intake butterfly valve - alwsays open

Siwus181 - Wto Kwi 07, 2009 21:30

PHJOWI napisał/a:
błedy producenta :

P1470 Varable intake balance valve - always open
P1472 Varable intake butterfly valve - alwsays open


Czyli konkretnie co mam przez to rozumieć?
Z wolnego tłumaczenia chodzi o zawory?
Może to być powód braku iskry?

SeniorA - Wto Kwi 07, 2009 21:37

Siwus181, Ale błędy producenta podane przez PHJOWI mówią o defekcie silniczków kolektora ssącego które sterują zmiennymi fazami dolotu.Auto wtedy trochę więcej pali i traci kilka koni.Normalnie zawory są zamknięte a otwierają sie przy określonych obrotach.Poczytaj więcej w FAQ technicznym o VIS.
Siwus181 - Sro Kwi 08, 2009 17:36

To już nie wiem. Blady, zielony, żółty jestem...
sknerko - Sro Kwi 08, 2009 20:02

Siwus181 napisał/a:
Blady, zielony, żółty jestem...

"Sie nie bój" Jak mawia Kozioł :wink:
wykręć silniczki i może uda się zregenerować no chyba że już klekoczą to może być bieda.

SeniorA - Sro Kwi 08, 2009 20:14

SeniorA napisał/a:
Normalnie zawory są zamknięte
mam na myśli zawory w kolektorze dolotowym , które regulują długość dolotu czyli układ zmiennych faz dolotu.Uważam ,że podane błędy producenta przez PHJOWI są prawdziwe , zresztą możesz to sam zweryfikować podczas jazdy.Komputer Boscha nie wiem czy wykryje błąd czujnika ale T4 na pewno.
Rowan - Sro Kwi 08, 2009 20:48

SeniorA, on ich niemoże zweryfikowac podczas jazdy bo auto nie odpala.
SeniorA - Sro Kwi 08, 2009 21:47

Rowan, zrozumiałem,że ma kłopoty z odpaleniem ale odpala.Dzięki.
Siwus181 - Sro Kwi 08, 2009 21:54

Rowan napisał/a:
SeniorA, on ich niemoże zweryfikowac podczas jazdy bo auto nie odpala.


Słuszna uwaga :ok:

Jakiś czas temu czasem odpalał, była iskra.
Nagle nie ma jednego i drugiego.