|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Rozleciał się pierścionek ABS
luqar - Sro Kwi 08, 2009 08:08 Temat postu: [R416] Rozleciał się pierścionek ABS Rozleciał mi się pierścionek ABS na prawym przednim kole.
Kilka opcji:
- kupić cały przegub ? (nowy Firmy Holzer za 120 zl lub z GLO za 185 zł, czy używany?)
- szukać samego pierścionka? z tym że ciężko będzie go nabić na przegub (może pęknąć) - chyba że znacie jakieś dobre patenty
- firma MOTOMAX z Torunia dorabia takie rzeczy, ale chcą na wzór. Ja takiego nie mam, bo mój się rozleciał kompletnie. Bardzo proszę o pomoc i przesłanie dokładnych wymiarów pierścionka (średnice, grubość, liczba zębów). A może ktoś ma pęknięty i mógłby mi/im przesłać na wzór?
Dzięki z góry za pomoc.
fearless - Sro Kwi 08, 2009 08:13
Zdecydowanie opcja pierwsza - czyli zakup nowego przegubu, tylko nie takiej taniochy za 120 pln tylko coś bardziej solidnego.
[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 09:14 ]
Jak będzie mechanior Ci wymieniał przegub, to na ten za 120 pln da Ci gwarancję do bramy
luqar - Sro Kwi 08, 2009 08:36
Nowe przeguby są w dużej rozpiętości cenowej, a drogie nie zawsze znaczy dobre. Mam oferty na:
Lobro 300 zł
Hart 195 zł
Metelli 255 zł
GLO 185 zł
Holzer 120 zł
fearless - Sro Kwi 08, 2009 08:39
Już nie pamiętam jakie ja zakładałem, ale były w cenie 210,00 zł.
Były też w cenie 120,00 zł, jednak mechanik mi odradził mówiąc "że jak przywiozę te za 120,00 zł do wymiany to da mi gwarancję do bramy" - dodam że On ich nie kupował, tylko ja sam - więc wykluczam możliwość dodatkowego zarobku przez mechanika.
Jakieś niemieckiej firmy były...... tylko jakiej to już nie wiem.
Paul - Sro Kwi 08, 2009 12:13
fearless napisał/a: | Jakieś niemieckiej firmy były...... | HOLZER
BTW - mam Holzery założone i ani słowa nie powiem złego, póki co
tetryk - Sro Kwi 08, 2009 12:25
luqar napisał/a: | Nowe przeguby są w dużej rozpiętości cenowej, a drogie nie zawsze znaczy dobre. Mam oferty na:
Lobro 300 zł
Hart 195 zł
Metelli 255 zł
GLO 185 zł
Holzer 120 zł |
-bierz glo-najlepszy stosunek jakości do ceny
[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 13:27 ]
-przypuszczam że ta "niemieckośc" wynika z racji spakowania w chińskie pudełko ,chińskiego przegubu w porcie Hamburg,tak ?
[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 13:28 ]
fearless napisał/a: | Jakieś niemieckiej firmy były...... | -pewnie GKN-Lobro
luqar - Pon Kwi 13, 2009 13:47
Spójrzcie na ten przegub :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=603713872
Czy to może być marki MG?
yorker - Pon Kwi 13, 2009 14:19
fearless napisał/a: | tylko nie takiej taniochy za 120 pln tylko coś bardziej solidnego.
[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 09:14 ]
Jak będzie mechanior Ci wymieniał przegub, to na ten za 120 pln da Ci gwarancję do bramy |
ja na takiej tanioszce jeżdże już 1,5 roku, powód wymiany to także pęknięte pierścienie. Kupiłem 2 przeguby na lewą i prawa stronę i cieszę się jazdą do dzisiaj.
kzrr - Pon Kwi 13, 2009 16:13
btw: a jakie mogą być objawy podczas jazdy jak się ma rozwalone/popękane przeguby ?
sTERYD - Pon Kwi 13, 2009 16:44
jak już są popękane przeguby to objaw podczas jazdy jest taki, że samochód nie jedzie
luqar - Pon Kwi 13, 2009 18:03
kzrr napisał/a: | btw: a jakie mogą być objawy podczas jazdy jak się ma rozwalone/popękane przeguby ? |
Typowe objawy uszkodzonego przegubu to słyszalne stuki przy hamowaniu oraz przy ruszaniu. Przy skręconych kołach na maxa słyszalny "chrobot", występują też wyraźne stuki przenoszone na kierownice przy pokonywaniu np. krawężników, torów oraz podczas kręcenia kierownicą na postoju słyszalne takie "strzelanie".
Jak masz pęknięty pierścionek ABS, to nie masz tylko ABS-u i świeci ci się kontrolka na desce.
kzrr - Wto Kwi 14, 2009 07:51
Ja mam inny problem ale to temat już był o tym, mi się tylko czasem kontrolka ABSu świeci gdy długo jade dosyć wolno w granicach 25-30 km/h
mielony22 - Wto Kwi 14, 2009 09:37
kzzr a czy pedal ci pulsuje???ja mialem tak u siebie.a co sie okazalo?pekniety pierscien!sprawdz pierscienie, czujniki czy sa czyste.wjazd na kanal, latara w reke i badasz roverka od dolu.u mnie jeszcze okazalo sie ze gdzies kabel przy kole byl pekniety, ale moglo sie to stac podczas wymiany zawiechy.
kzrr - Wto Kwi 14, 2009 09:53
jak hamuje np ze 100 do 70 to nie ale jak hamuje no np przy skrecaniu czy coś tak że predkości są mniejsze niż 20 to pulsuje strasznie, te pierscienie są z przodu z tyłu czy gdzie tego szukać ?
luqar - Wto Kwi 14, 2009 12:52
kzrr napisał/a: | gdzie tego szukać ? |
pierścionki są nabite na przeguby przy kołach. Żeby je zobaczyć, musisz wjechać na kanał.
Przykładowo, pierścionek z zębami do ABS na przegubie wygląda tak, jak na zdjęciu.
mielony22 - Wto Kwi 14, 2009 14:11
to na bank czeka cie kanal.bez tego ani rusz.wjedz obejrzyj pierscinki, sprobuj pokrecic nimi.jesli nie zobaczysz pekniecia.z przodu sa widoczne bez najmniejszego problemu a z tylu to sam ich jeszcze nie widzialem.hehe.
|
|