Zobacz temat - [R200, 1.4 8V] Stuki w zawieszeniu - przód
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200, 1.4 8V] Stuki w zawieszeniu - przód

st3ja - Sob Kwi 11, 2009 10:03
Temat postu: [R200, 1.4 8V] Stuki w zawieszeniu - przód
Witajcie,

mam problem ze swoim R.
W przednim (tak sądzę) zawieszeniu słyszę równomierny stuk. Zdarza się on nawet gdy jadę po równej drodze! Przez "równomierny" nie mam na myśli, że słychać go non stop, a to, że.. nie wiem.. brzmi jakbyście małą piłeczkę upuścili na podłogę :wink: Tzn. dwa, trzy uderzenia, cisza, dwa, trzy cisza.
Mechanicy upierają się, że to amor (ok - na badaniu techniczmy wyszło, że prawa strona, zarówno przód i tył, są do wymiany - ok. 50% skuteczności, jednakże z tyłu takiego stukania nie słychać! :/ więc nie jestem do końca pewien czy to to..).
Macie pomysł co jeszcze może być przyczyną? Na budowie zawieszenia się nie znam, jednakże nie chcę zamawiać amortyzatora by się później rozczarować..

Dzięki za wszelkie pomysł.

Pozdrawiam,
J.

szoso - Sob Kwi 11, 2009 11:41

st3ja napisał/a:
jednakże nie chcę zamawiać amortyzatora by się później rozczarować..

jak nie trzymają prawidłowo to na czym chcesz oszczędzić :wink:
rozczarujesz się jak auto straci przyczepność a ty w rów czego ci nie życzę :wink:
nie wiem jak inni ale ja wymieniam amortyzatory parami a nie tylko jeden bo to bez sensu

michone - Sob Kwi 11, 2009 12:12

jak jeden ti tylko na uzywany
st3ja - Sob Kwi 11, 2009 20:52

Totalnie się nie zrozumieliśmy ;) :roll:
Mnie nie chodzi o to, że nie chce wymieniać amora, nie! Raczej o to, czy to właśnie chodzi o amortyzator. I kto powiedział, że chcę wymieniać tylko jeden?

Pozdrawiam i czekam na lepsze propozycje :twisted:
J.

Bordos - Sob Kwi 11, 2009 21:11

Proponuje Ci kolego pojechać na szarpaki. Bo stukać może kilka rzeczy, np. sworzeń wahacza, czy też końcówka drążka kierowniczego (tam tez na końcu jest sworzeń który może stukać ). Obejrzyj też łączniki stabilizatora i drążki reakcyjne.

Ogólnie obejrzyj wszystkie gumy, bo amortyzator raczej stukał nie będzie.

Zwróć przy okazji uwagę na gumowe osłony przegubów napędowych, bo od równomiernego stukania to zwykle one są.

Możesz sprawdzić zewnętrzne, tocząc się powoli (ale na biegu) z na maxa skręconymi kołami z otwartym oknem. Jak stuka, to nie dobrze.

Natomiast jeśli stuki wydobywały by się z przegubów wewnętrznych, to równomierne stuki było by słychać jadąc na wprost.

W przypadku przegubów, częstotliwość stuków była by proporcjonalna do prędkości auta.

st3ja - Sob Kwi 11, 2009 21:21

Bordos napisał/a:
bo amortyzator raczej stukał nie będzie

mam takie same zdanie, stąd mój post w tym miejscu ;)

Bardzo Ci dziękuje, Bordos. B. wyczerpująca odpowiedź!

Generalnie, stuki słychać jadąc na wprost. Co dziwne, często jest to odwrotnie proporcjonalne do prędkości..

Dam we wtorek znać jak coś załatwię.
Pozdrawiam,
J.

michone - Sob Kwi 11, 2009 21:31

mi amortyzator walil jak szalony... oczywiscie prawy, okazalo sie ze caly olej z nigo wylecial...
st3ja - Sro Kwi 15, 2009 17:42

Sprawność amortyzatora.. 3% :lol: To już wiem co stuka :lol: :lol: :lol:
Raptile - Sro Kwi 15, 2009 17:48

st3ja napisał/a:
Sprawność amortyzatora.. 3% :lol: :lol:


LOL !! Wymieniaj czym prędzej zanim ci pójdzie reszta zawieszenia !!

st3ja - Czw Kwi 16, 2009 14:49

Macie może wiedzę, czy w jaki sposób z nr seryjnego amortyzatora odczytać jego rok produkcji?

Pozdrawiam,
J.

ywis - Czw Kwi 16, 2009 20:15

st3ja, zakup sobie na TomaTeam, przynajmniej będziesz miał pewność, że będzie pasował, a jeśli nie, to możliwość wymiany na taki, który będzie :ok: