Zobacz temat - [R ALL] gleba za 7,50 zł co myslicie o takim knifie?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R ALL] gleba za 7,50 zł co myslicie o takim knifie?

memphisto - Nie Kwi 12, 2009 16:43
Temat postu: [R ALL] gleba za 7,50 zł co myslicie o takim knifie?
Co myślicie o takim czymś?

TUTAJ KLIKAMY

Co myślicie? warto/niewarto? bezpiecznie niebezpiecznie?

na 'chłopski rozum' głupie to to nie jest.. obniżamy sobie o troche skręcając śrubki na chłopski rozum nie powinno sie nic dziać? dociskamy lekko sprężyne i mamy -20 lub 30 mm hmm co myślicie?

ywis - Nie Kwi 12, 2009 16:45

memphisto, jak zakupisz i zrobisz test na sobie i nic nie będzie się działo niepokojącego, to może i sam skorzystam.
memphisto - Nie Kwi 12, 2009 16:48

ywis, hahaha dzięki ! będę królikiem doświadczalnym?

a co się może ogólnie stać z fizycznego punktu widzenia?

zbijamy zwoje 2 auto siada o 3 cm niżej wszystko gra okej zakładamy auto stoi na prostej wszystko gra

Teraz teoretycznie jade 100km/h i nagle strzela 1 zacisk co się dzieje z autem jak nagle amortyzator puszcza i się robi + 3cm ? wypadek gwarantowany? czy tylko maly dyskomfort? hmm?

greg-si - Nie Kwi 12, 2009 16:53

no dobra a jak obciążysz choć trochę samochód to sprężyna się 'skurczy' a co za tym idzie będzie Ci coś cały czas stukało o sprężyny.
Jeszcze tylko magnetyzery oraz chip za 20zł i masz kozak furę...
Przypomnę tylko że takie zmiany w zawieszeniu poprzez skracanie sprężyn czy właśnie ściskanie ich przez takie coś stwarza bardzo duże zagrożenie na drodze.

memphisto - Nie Kwi 12, 2009 17:03

greg-si, wlasnie o to mi chodziło o te zagrożenie na drodzę :)

więc chyba zostają zwykłe -40mm jamexy :D

argail - Nie Kwi 12, 2009 17:06

Ja się zastanawiam jak tu podwyższyć zawieszenie na polskie pseudo drogi, a tu obniżają ....
Roj - Nie Kwi 12, 2009 17:25

moim zdaniem nie po to sprężyny mają jakieś swoje parametry wykonania i tworzywa żeby je sobie regulować zaciskiem :roll:
nie mówiąc już o tym, że na elementy zawieszenia działają naprawdę bardzo duże siły i taka "wzmocniona" blaszka za 7 pln (z czego koszt jej zrobienia to pewnie około 1-2 pln) nie jest najlepszym powiernikiem naszego bezpieczeństwa :cool:

memphisto - Nie Kwi 12, 2009 17:31

bo R200 to miejsci samochodzik jednorazowo nie robi wiecej jak 50km (w obie strony) niskie zawieszenie nie powinno przeszkadzać 80% tras to trasa bytom - chorzów 80% trasy to prosta droga bez dziur 10% to koleiny a 10% to dziurki:)

Rodzinny jest wysoki na polskie drogi idealny.

następna (jako rodzinny) będzie 75''tka na trasy i pelen relax :> ale to trzeba sie dorobić najpierw :)

bula21 - Nie Kwi 12, 2009 19:51

to wyobraz sobie ze jedziesz 140km/h i jedno pęka co sie dzieje z Twoim autem.. ;)
fearless - Nie Kwi 12, 2009 20:02

bula21 napisał/a:
to wyobraz sobie ze jedziesz 140km/h i jedno pęka co sie dzieje z Twoim autem.. ;)


I wszystko w tym temacie :D

SyntaX - Nie Kwi 12, 2009 20:31

Ja kiedyś miałem taki przypadek w Fordzie Fiesta że mo podczas jazdy rozerwało skrzynię.
Dosłownie rozerwało jak by ktoś tam wsadził jakiś ładunek.
120km/h i zero kontroli sprzęgłem, tylko hamowanie i to nie do końca bo pękając skrzynia wyrwała tłumnik.
Iskry po całej drodze, drzewka migały z boku.
Wrażenia niezapomniane.
Co tam skok na spadochronie jakieś bungie czy łażenie po skałach.
Takiej adrenaliny to ja nigdy nie miałem.
A piszę to bo jakiś magik mechanik robiący ten samochód wcześniej zastosował jakiś super internet patent.
Bo po co skrzynię skręcać jak są powyrabiane gwinty jak można to skleić na poxipol.
Bo przecież każdy internauta wie że klej do uszczelniania rur z metalu doskonale nadaje się do sklejenia silnika ze skrzynią.
Po co się męczyć i dokręcać 6 śrób jak można skręcić na 2 i posmarowac resztę poxipolem.
Do bramu warsztatu wystarczy.

Zatem wszystkim polecam ten sposób za 7,50zł i gwarantuję że do 1 zakrętu wystarczy.
Cóż znaczy przybajerowanie furki o tandetne rurki wobec ryzyka grobu od Rydzyka.

camaro17 - Nie Kwi 12, 2009 20:44

Z mojej strony to jakieś wynalazki które tylko powodują duże niebezpieczeństwo, sam będę obniżał swego R400 na sprężynach i takiego czegoś nie biorę nawet pod uwagę. Tylko i wyłącznie sprężynki od firmowego producenta, w ogóle to jest zawieszenie i taj jak ukł. hamulcowy na tym nie powinno się oszczędzać.
marcin_przybys - Nie Kwi 12, 2009 20:50

Sorry ale to trochę tak jakbyś dziurkował prezerwatywę :lol:
Sprężyna ma przenieść określone obciążenia na konkretnym skoku. Obniżając na wyliczonej sprężynie do tego celu przeznaczonej masz mniejszy skok i przeniesione te same obciążenia. Natomiast tutaj zmniejszając ilość zwoi zmniejszasz skok ale też zarazem przenoszone obciążenia. Czyli patrz pierwsza linijka :twisted:

greg-si - Nie Kwi 12, 2009 21:07

camaro17, już coś wybrałeś czy dopiero będziesz szukał?
camaro17 - Nie Kwi 12, 2009 22:15

Szukam, wiem na 100% że sprężynki od Hondy Civic 5d podejdą a ona ma większy wybór cenowy i producenta.
Szymon - Nie Kwi 12, 2009 23:35

powiem tak...niejeden z moich znajomych miał tak skręcone sprężyny, tyle, że w seju czy cienkim i przejechali na tym dosyć sporo km, i nic się nie działo. Choć de facto sam bym tego nie założył i wolałem wymienić sprężyny na krótsze. Jak się zdecydujesz na takie rozwiązanie to mogę ci załatwić za friko cwingi 22 lub 19 od ręki :)
greg-si - Pon Kwi 13, 2009 09:09

camaro17, to nie jest nowość że pasują od civica skoro 400 jest zrobiona na bazie civica :)
Zmieniasz tylko sprężyny czy razem z amorami a może gwint? I ile planujesz go posadzić?
Ostatnio dużo się słyszy o MKS Technik. Są stosunkowo tanie jak na nowe sprężyny.

camaro17 - Pon Kwi 13, 2009 09:19

greg-si rakiety z mego R400 nie będę robił także gwint odpada, w ogóle to założenie jest takie że ma ładnie wyglądać a na pewno nim nie będę się ścigał po za tym samochodem nie jeżdżę sam nie raz 4 osoby ze mną się bujają. Biorę tylko pod uwagę nowe sprężynki jakoś -30mm nie więcej a później może jeszcze na tych wakacjach walne sobie jakieś nowe amorki. Ja mam u siebie sklep tuningowy i muszę się dowiedzieć po ile mają nowe sprężynki brytyjskiej firmy COBRA jak dobra cena to sobie sprawię komplet.
Ja osobiście śmigam stosunkowo spokojnie i biorę pod uwagę to żeby dało rady jeździć bez problemu no i żeby ładnie wyglądało na aluskach.

greg-si - Pon Kwi 13, 2009 09:24

camaro17, ja tak samo bo parkując podjeżdżam pod spore krawężniki i nawet teraz zdarzy mi się czasami zaczepić tymi uszami pod zderzakiem o krawężnik
poza tym mam 15' więc nie wiem czy to nie będzie kulawo wyglądało

camaro17 - Pon Kwi 13, 2009 09:30

greg-si raczej nie, ja sam kupuje właśnie 15' i do tego lekkie obniżenie i będzie spoko. Ja tak to widzę, możesz być spokojny. A z krawężnikami to racja na oryginalnym zawieszeniu jest ciężko, ja omijam je szerokim łukiem. :mrgreen:
greg-si - Pon Kwi 13, 2009 09:37

camaro17, poproszę kumpla żeby mi VT zrobił obniżając o te 30mm i wtedy zdecyduję czy go posadzę czy nie
a co do krawężników to ostatnio robię tak że podjeżdżam i zjeżdżam z nich na pasach :)
jakbym miał już fotki po VT to je tutaj wrzuce

camaro17 - Pon Kwi 13, 2009 14:33

greg-si Generalnie moim wyznacznikiem jest ta oto Honda Civic 1,4 16v znaleziona na Honda Civic Klub, ta Hania stoi na 15"x7J z opokami 195/45 felgi to RH Cup też za takimi się rozglądam. Obniżenie jest na sprężynach Eibach PRO-KIT -40mm

http://www.fotosik.pl/pok...6594640734.html
http://www.fotosik.pl/pok...ee72ce2e29.html

Tak wyglądała bez sprężyn

http://www.fotosik.pl/pok...35b54107e6.html
http://www.fotosik.pl/pok...34375755d3.html

A tak po zamontowaniu sprężyn

http://www.fotosik.pl/pok...17736f7209.html
http://www.fotosik.pl/pok...ad8c839efe.html
http://www.fotosik.pl/pok...019923a8ec.html
http://www.fotosik.pl/pok...2eb2a8d876.html
http://www.fotosik.pl/pok...f7d02905e1.html
http://www.fotosik.pl/sho...26a62535c4d52af

Generalnie takie coś bym chciał uzyskać u siebie.

greg-si - Pon Kwi 13, 2009 14:58

no ja też tam na forum przeglądałem furki właśnie żeby mieć jako takie rozeznanie. Ja mam oponki 185/55 na ori felgach Rover`a 15' które na bank zostaną. Taka właśnie subtelna różnica jest fajna. Koło troszkę małe jednak się wydaje.
No nie wiem co zrobić. Może kupię sprężyny jakieś używane wrzucę je i zobaczę po przejechaniu jak autko się ułoży czy mi pasuje czy nie. Jak będzie ok to zostawię jak nie to zostanę przy ori sprężynach.
Ps. Tylko nie bierz czarnej felgi bo zginie Ci na samochodzie i nie będzie jej widać.

camaro17 - Pon Kwi 13, 2009 15:10

greg-si wiesz tak mnie kręcą te czarne fele że już sam nie wiem oglądałem trochę JDM-owych Hond Civic sedan i na kozaku to wygląda ale ja sam chyba się nie zdecyduje zostanę przy klasycznym wzorze RH z rantem no może do tego sobie zrobię polerkę rantu.
greg-si - Pon Kwi 13, 2009 15:34

JDM niczego sobie nawet kumplowi ze stanów graty ściągałem do hanki coupe
lepiej zbieraj na swap`a z VTI :twisted:
wtedy czarna fela może być :)

camaro17 - Pon Kwi 13, 2009 18:14

dobre, dobre, ale ile JDM-owych Hond jest i wcale nie VTEC, ważne aby styl zachować i najdrobniejsze smaczki które dają niezłą całość. Ja cały czas myślę nad zakupem jakiejś łezki w coupecie i zrobieniu jej w JDM, ale to na razie przymiarki, co z tego będzie ni :roll: e wiadomo. :wink:
bula21 - Wto Kwi 14, 2009 02:45

JDM
http://img29.imageshack.u...age=03vi9hd.jpg

tu jest duzo fotek ;) http://www.cultstyle.pl/viewtopic.php?t=1452

camaro17 - Wto Kwi 14, 2009 07:44

bula21 wiem już dawno na to się natknąłem, zresztą chyba o Roverach to ty tam temat założyłeś

[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 08:46 ]
Cały widz polega żeby wyczaić jak najbardziej oldschoolowe felgi takich których nikt nie ma a później już idzie z płatka po prostu czysta forma.

greg-si - Sro Kwi 15, 2009 14:08

no i kupiłem sprężynki dedykowane do R400 -35mm H&R 29994 komplecik. Używki ale podobno w wyśmienitym stanie technicznym. Zapłaciłem dużo mniej niż nówki które kosztują ponad tysia.
memphisto - Sro Kwi 15, 2009 14:26

greg-si, na allegro.pl ?

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 15:29 ]
i jeszcze mam takie pytanie, do mojego R200 od jakiej hondy sprężyny podejdą? bo mam zamiar zamówić niedługo :)

greg-si - Sro Kwi 15, 2009 14:41

u siebie w mieście kupiłem

w R200 chyba nie podchodzą od żadnej hondy :/
zobacz na katalog http://www.h-r.com./bin/29765.pdf
masz tylko że pasują do 200
w przypadku 400 katalog wygląda tak: http://www.h-r.com./bin/29994.pdf
jest wyszczególnione że pasują też do civica

camaro17 - Sro Kwi 15, 2009 15:46

greg-si kiedy zakładasz, jakieś foto zapodaj,
xROnx - Sro Kwi 15, 2009 16:14

to że bałbym się tego założyć nie bedę opisywał - a cholera wie co się z tym będzie dziać przy prędkości i wogóle. jak patrze na te podkowy to już włos na głowie mi dęba staje.
Poza tym: Obniżenie zawieszenia to nie wszystko. Ważne jest jeszcze takie coś co się zowie usztywnieniem. Co z tego że założysz ten wynalazek (sado maso)na zwykłe sprężyny jak przyczepność nie będzie ta. Podejżewam że efekt będzie taki sam jakbyś jechał autem w którym siedzi 5 osób a średnia waga poszczególnego pasażera to 69kg - czyli nisko ale i tak niepewnie na zakrętach.
Sam kupiłem używane sprężynki Einbacha. Jestem super-extra-mocno-w dechę zadowolony. Taki idealny kompromis pomiędzy seryjnym zawieszeniem a typowo sportowym :)

greg-si - Sro Kwi 15, 2009 16:40

camaro17, na razie wygląda to tak




Muszę kupić maszynkę do ściągania sprężyn i dopiero wezmę się za montaż. Z czasem kiepsko stoję więc sprężyny dopiero zagoszczą pewnie w połowie maja. Chyba że coś mnie trafi i wcześniej uda się je założyć.

camaro17 - Sro Kwi 15, 2009 16:41

greg-si muszę się pochwalić , właśnie zakupiłem piękne 16' z MG-gwiazdki :lol: :lol: :lol: :lol:
greg-si - Sro Kwi 15, 2009 17:06

camaro17, bardzo słuszne felgi
storm - Sro Kwi 15, 2009 18:03

camaro17 napisał/a:
greg-si muszę się pochwalić , właśnie zakupiłem piękne 16' z MG-gwiazdki :lol: :lol: :lol: :lol:


Godzinę przed Tobą dzwoniłem do gościa od tych felg bo byłem zainteresowany. Nawet mi wysłał zdjęcią tych kół na komórkę. Jutro miał mi dac znać ile będzie kosztowała przesyłka. A teraz widze, że kupiłeś te felgi. Jestem załamany :beczy:

Z informacji jaki mam opony to Wali po 4-5 mm, 185/45/16

Nie sądziłem, że ktoś tak szybko je kupi :beczy:
Chyba zostane przy moich oryginalnych 14-stkach od rovera i kupnie nowych opon :(

greg-si - Sro Kwi 15, 2009 18:28

storm, lato się dopiero zaczyna więc szukaj :)
camaro17 - Sro Kwi 15, 2009 19:08

storm wybacz że tak wyszło ale ja długo się nie zastanawiałem bo już kila takich okazji mi z pod nosa uciekło felgi z dobrym stanie + opony na dobicie w lato i to za małą kasę w piątek jadę po nie!!!!
TomC - Sro Kwi 15, 2009 21:54

Mój R tak sobie stoi. :wink:
zdenek - Sro Kwi 15, 2009 22:13

Mało luftu masz w kole. :mrgreen:
faecd - Sro Kwi 15, 2009 22:18

buhahahahhaha toz to sa zaciski sluzace do montazu talerza satelitarnego do stalowego preta wystajacego ze sciany. Jak chcecie to wam sprzedam takie po 5zl. Sam kupie w RTV/AGD za 2 zl to i wyjde 3zl na plus na sztuce:D ahahahaha

Dajcie spokoj, wiocha na maxa mysle. a co do wytrzymalosci to wyobraźcie sobie jedizecie 100 km/h wsrod pol. Do tego wietrzna pogoda, boczny podmuch + zerwanie sie klipsa i FIK na bok:P reszta jasna:)

tak to mozna sie lansowac taka zawiecha gdzies na osiedlu gdzie jest ograniczenie do 20km/h. Wtedy to tak:)

TomC - Czw Kwi 16, 2009 18:09

zdenek napisał/a:
Mało luftu masz w kole

Luftu w normie. 2,1

memphisto - Czw Kwi 16, 2009 23:36

ja mam 2,5 :P haha :D a kolega plumpa na 3.0 :) wiem wiem, powinno być 2.2 wg tablicy na BP przy kompresorze :P Rover 200 3D na felgach 15'' powinien mieć 2.2 nie wiem jak tam 400 nie patrzyłem nigdy, kiedyś zerknę :)