Zobacz temat - Rover 214 98rok Zawieszenie i hamulce...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Rover 214 98rok Zawieszenie i hamulce...

maciekwawa - Nie Kwi 12, 2009 21:58
Temat postu: Rover 214 98rok Zawieszenie i hamulce...
Czesc wszytskim, ja mam do Was pytanie bo juz mi rece opadaja... chyba juz 5-6 razy wymieniałem w zawieszeniu koncówki drążków i drążki , jest jakis mocniejszy element ? cos co wytrzyma? co mozna zrobic w zaiweszeniu zeby było bardziej stabilne w zakretach(mam zawieszenie od mg zr), oraz mam ten sam problem z hamulcami non stop psują mi sie tarcze... jakie polecacie?
dobryziom - Nie Kwi 12, 2009 23:29

analogicznie sprawdz drazki od Turbo ja nie wymienialem od zakupu i zadnych problemów, co do hamulców to chodzi o sam tarcze cz zestaw?

same tracze to najlepiej lite zimmerman, ebc...

zestaw ja teraz mysle nad zalozeniem 4 tloczkow brembo plus tarcza min 288mm, kewstia adaptacji jarzma.

ywis - Pon Kwi 13, 2009 07:07

maciekwawa napisał/a:
chyba juz 5-6 razy wymieniałem w zawieszeniu koncówki drążków i drążki


U mnie też jest z tym samym problem, no ale ja mam seryjne zawieszenie w swoim R, a nie od MG i aż dziwi mnie, że MG ma tak słabe elementy eksploatacyjne.

maciekwawa - Pon Kwi 13, 2009 11:38

dobryziom napisał/a:
analogicznie sprawdz drazki od Turbo ja nie wymienialem od zakupu i zadnych problemów, co do hamulców to chodzi o sam tarcze cz zestaw?

same tracze to najlepiej lite zimmerman, ebc...

zestaw ja teraz mysle nad zalozeniem 4 tloczkow brembo plus tarcza min 288mm, kewstia adaptacji jarzma.


Od turbo coupety beda pasowac?

o hamulce to cały zestwa(tarcze i klocki) zaciski wymienilem od ZR.

Jaki jest koszt zimmermana? najchetniej nacinanego...

michone - Pon Kwi 13, 2009 12:20

koncowki wez http://www.tomateam.pl/sk...erowniczy&c=427 bilstein powinien wiecej wytrzymac
dobryziom - Pon Kwi 13, 2009 13:40

maciekwawa napisał/a:

Od turbo coupety beda pasowac?


masz coupe turbo przymierz na probe :)


maciekwawa napisał/a:

o hamulce to cały zestwa(tarcze i klocki) zaciski wymienilem od ZR.

Jaki jest koszt zimmermana? najchetniej nacinanego...


teraz mam u siebie takie:

http://www.allegro.pl/ite..._25_400_45.html

jestem zadowolony jak na taka srednice tarczy 262mm :( , nie gna sie, mimo oponi niektorych uzytkownikow nie pekaja przy wiercieniach i szybko sie chlodza... czekam teraz na przewowy w oplocie zobacze czy bedzie duza poprawa jak nie to ida big brake

ewentualnie lite

http://www.allegro.pl/ite...zimmermann.html

dluzsza zywotnosc tarcz i kolckow troszke slabsze hamowanie...

Konrad_Zr160 - Wto Kwi 14, 2009 08:51

A moze warto sie rowniez zastanowic nad takim aspektem czy Twoje felgi zapewniaja dobre chlodzenie hamulcow bo tak z foto avatarka to widze, ze raczej takie pelne te aluski masz a to moze odprowadzac cieplo nienajlepiej tez.
dobryziom - Wto Kwi 14, 2009 09:04

Konrad wspomniałeś o bardzo ważniej rzeczy o której ostatnio rozmawiałem z kolega który jeździ na torze S14. Większość osób ktorych nie stać na zamontowanie big brake ma następujący patent który powoduje ze nawet po paru okrążeniach na torze hamulce sa w pełnej gotowości.

Zestaw seryjna tarcza oczywiście gładka (markowa zimmerman, ATE, EBC ... ) do tego klocek DS performance 2500 i teraz to o czym wspomniał Konrad odkryta felga najlepiej cienkie szprychy w malej ilości czyli typowe nismo. Na koniec coś co gwarantuje nie zagrzanie tarczy nawiewy na tarcze... wloty zwykle w miejscu halogenów podciągnięte rury skierowane od wewnątrz na tarcze. nie jest to ciężkie do zrobienia a gwarantuje świetne chłodzenie tarczy nawet przy częstym długim hamowaniu.

Konrad_Zr160 - Wto Kwi 14, 2009 09:06

Japonia juz od lat wie co dobre ;)
dobryziom - Wto Kwi 14, 2009 09:33

czekam teraz na przewody w oplocie i zabieram się za zrobienie nawiewu na hamulce zobaczmy czy mówili prawdę :)
Konrad_Zr160 - Wto Kwi 14, 2009 11:18

U mnie walka z wydmuchanym kolankiem w intermediate pipe ;( 8,2 do 100 obecnie - masakra i znowu agresja a mialobyc lifetime guarantee ;) buahhahahah ......... ech...
dobryziom - Wto Kwi 14, 2009 12:54

Spokojnie ja sukcesywnie do celu jak dobrze pójdzie w sobotę zrobię wydajny dolot, przerzucę aku do bagażnika i wymontuje pól silnika w celu dostania sie i regulacji acuratora :p Zostanie tylko ponowne strojenie i kto wie może najszybszy R w Polsce :)
Konrad_Zr160 - Wto Kwi 14, 2009 13:05

3mam kciuki - zawsze mialem sentyment do tego kwadratowego coupe ;) jest pieknei Jak sie zakonczyl temat aku? ktory wkoncu wybrales sobie? Tez to musze zrobic bo mam tak lekka .upe juz ze nie moge auta zlozyc w zakrecie ;) za ciezko z przodu z tylu nic ;)
rodi_ - Wto Kwi 14, 2009 13:18

maciekwawa
Ja u siebie zalozylem komplecik EBC Turbo Grove+Grenn Stuf od ZS 180. Za komplet zaplacilem 200e wiec nie tak duzo. A zaciski kupilem w Polsce za 200zl :ok: Jak dla mnie poprawa olbrzymia, wiec polecam wszystkim taki zestaw.

dobryziom - Wto Kwi 14, 2009 14:03

na razie został stary aku bo okazało sie ze powodem rozładowania był niedokręcony zacisk :) jak idzie na tyl to na razie nie będę nic nowego kupował chyba ze się coś trafi za dobry $$$
Konrad_Zr160 - Wto Kwi 14, 2009 22:09

Kolega dzisiaj byl CTS - sprawdzalem i ma fabryczne doprowadzenie powietrza wlasnie na hamulce w taki sposob - w nadkolach specyficzne sporawe szczeliny - u mnie nie ma - natomiast srednica tarczy taka sama tyle ze w ZR jest mniejsza piasta, sporawo szersze klocki oraz pole tarczy hamulcowej jest znacznie wieksze. W kazdym badz razie warto schlodzic napewno. Wazylismy autko bez kierowcy z pelnym wyp. 1300 kilo takze spora nadwaga ale daje rade.
maciekwawa - Czw Kwi 16, 2009 14:20

hejka, kupie chyba tez zimermany, co do felg to ja na 17 jezdze od zr szprychowanych:)
http://www.polskajazda.pl...Rover/200/24233

Tomi - Pią Kwi 17, 2009 22:26

dobryziom napisał/a:
analogicznie sprawdz drazki od Turbo ja nie wymienialem od zakupu i zadnych problemów, co do hamulców to chodzi o sam tarcze cz zestaw?

same tracze to najlepiej lite zimmerman, ebc...

zestaw ja teraz mysle nad zalozeniem 4 tloczkow brembo plus tarcza min 288mm, kewstia adaptacji jarzma.


Drązki i końcówki są takie same jak w Coupe. W przypadku tarcz hamulcowych to niestety w modelach do 96 i 96 są inne tarcze hamulcowe.

Wydaje mi się, że problem leży gdzie indziej... może amorki masz słabe i podczas hamowania przód wpada Ci w wibracje i przez to rozsypują się końcówki i drążki?

maciekwawa - Pią Kwi 17, 2009 22:42

amory sa dobre sprawdzane... co do tarcz to podejda bo mam inne zaciski... no i nadal jestem w pkt wyjscia.
boss.007 - Pon Kwi 20, 2009 15:29

Dodałem ogłoszenie w dziale "sprzedam"
Pozdrawiam.
Link >>> http://www.motorspeed.com..._product_id=995