|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Zacisk hamulca przód
greg_szczytno - Sob Kwi 25, 2009 13:24 Temat postu: [R416] Zacisk hamulca przód witam jak w temacie proszę o pomoc
Właśnie odkręcam zacisk tarczy hamulcowej z przodu w celu wymiany tarczy. Powiem tak trzyma sie to jakby było przyspawane. Jeżeli dobrze myślę to żeby zdjąć cały zacisk potrzeba odkręcić dwie śruby na klucz 17.
Tylko co zrobić jak jedna ze śrub się odkręca a raczej kręci a nie wychodzi - czy przypadkiem nie sa to lewe gwinty
Po drugie może jest jakiś sprytny sposób na te śrubki.
Wyjęcie klocuszków to dziecinna zabawa ale zdjąć cały zacisk - to już nie przelewki.
Może ktoś pomoże szczególnie co z ta śrubą zrobić co kręci się w miejscu
[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 17:35 ]
To dopiszę jak juz temacik założyłem po wielu próbach odkręciłem ten zerwany gwint. chyba śruba się zdarła. Teraz szukam podobnej.
Sprawa druga to na jednej stronie "gumowy oring" dokoła tłoczka był wilgotny - przy wciskaniu nic nie poleciało no ale wilgotny był. Stad pytanie
Jak zregenerować taki zacisk
[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 18:42 ]
To jeszcze jedno pytanko
Jaka jest srednica tłoczka w zacisku w R 416 bez ABS
sTERYD - Nie Kwi 26, 2009 13:45
Cytat: | Jak zregenerować taki zacisk |
musisz wcisnać tłoczek, wyjąć tą starą gumę, wyjać tłoczek, wyczyscić dokładnie, wymienić uszczelnienie tłoczka, wcisnać tłoczek założyć nową gumę, poskręcać i odpowietrzyć
gumy masz choćby tu:
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
greg_szczytno - Nie Kwi 26, 2009 16:34
sTERYD napisał/a: | musisz wcisnać tłoczek, wyjąć tą starą gumę, wyjać tłoczek, wyczyscić dokładnie, wymienić uszczelnienie tłoczka, wcisnać tłoczek założyć nową gumę, poskręcać i odpowietrzyć |
dzięki wielkie jakoś musze sobie poradzić .
No i dzięki za linka w sumie to nie wiedziałem który zestaw wybrać bo do lukasa to sporo ich - myślisz że to właśnie ten komplet. Dziś rozkręciłem i zmierzyłem śr tłoczka - na mojej miarce 54 mm zewnętrznie.
no to widzę mam w końcu powód żeby zmienić płyn hamulcowy heheh w piątek jadę na Śląsk więc jutro "do pracy rodacy"
Dzięki jeszcze raz za podpowiedz.
des - Pon Paź 31, 2011 18:22
Odświeżę tego starego kotleta bo mam pewien problem, otóż z jednej strony trzyma mi cały czas hamulec. Ciężko ręką poruszyć kołem. Spalanie wzrosło, felga czarna od pyłu itp.
Dzisiaj rozkręciłem zacisk, prowadnice chodzą luźno więc raczej OK.
Tłoczek niestety ale bardzo ciężko chodzi, nie wiem czy to tak ma być czy nie.
Na zgaszonym silniku, przy wciskaniu pedału tłoczek powolutku wychodzi ale już nie wchodzi z powrotem. Trzeba się nieźle nagimnastykować aby go wcisnąć (mam tu na myśli młotek i brecha). Czy ten tłoczek nie powinien lekko chodzić?
W środę odbieram zestaw naprawczy do zacisku (uszczeli, oringi itp) bo podejrzewam, że ten gumowy oring na tłoczku się zepsuł. Macie jakieś wskazówki co do wymiany tego oringu?
Kolega sTERYD pisze o wciskaniu a gdzieś na forum wyczytałem, że trzeba go wkręcać? Więc jak to w końcu jest?
Adrian - Pon Paź 31, 2011 20:06
des napisał/a: | Więc jak to w końcu jest? |
Przedni tłoczek wciskany, tylny wkręcany.
des - Pon Paź 31, 2011 21:20
I wszystko w temacie.
Dzięki.
|
|