|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - zaślepka na przewody WN
mielony22 - Sro Kwi 29, 2009 10:33 Temat postu: zaślepka na przewody WN siemka!!!mam takie pytanko.czy ktoś z was posiada ten plastik co przykrywa "fajki" od przewodow WN z napisem jak na zdjeciu???ROVER K-SERIES
bardzo ladnie wyglada bo ja w swojej 400 mam tylko ROVER na srodku.tamta mi sie bardziej podoba.niby szczegol ale jak cieszy oko.znalazlem to na www.mg-rover.org i jeszcze jedno pytanko czy bylo to montowane w serii?a moze sa takie special for rover gdzies na jakims ebay-u?
pomożecie???
sTERYD - Sro Kwi 29, 2009 10:38
na moje oko to jakas doróbka...
Panowie z Rovera chyba by zrobili swoją czcionką
dobryziom - Sro Kwi 29, 2009 10:44
zdecydowanie samoróbka ja niedługo u siebie będę robił taka zaślepkę bo plastikowa mi sie zaczęła kruszyć ze starości. Kawał blachy kwasowej na wymiar oraz farba silikonowa żaroodporna na napis ładny szablonik z tekturki i masz
mielony22 - Sro Kwi 29, 2009 10:53
myslicie panowie ze to wlasna robota???ale przyznacie ze bardzo ladnie to wyglada!dobryziom pochwal sie jak ci wyszlo gdy juz zrobisz ta zaslepke.bo ta z tej foty jest the best!!!upsss chyba sie powtarzam, no ale oczarowala mnie i bardzo chcialbym cos takiego miec pod maska, do tego ladnie wyczyszczony silniczek i bardzo fajnie by sie to prezentowalo.dzieki za szybki odzew, no ale uwazam temat za otwarty.a moze jednak mozna to gdzies dostac...
camaro17 - Sro Kwi 29, 2009 12:00
mielony22 ta 2 fotka to jest twoja komora silnika???? Jeżeli tak to pomyśl też o izolacji tego stożka, idzie ciepło i korki, sam zobaczysz jak to będzie chodzić, żeby się tylko nie okazało że przez ten stożek będziesz na mieście zamulał.
dobryziom - Sro Kwi 29, 2009 12:10
http://www.allegro.pl/ite...ginalny_tc.html
można tez zrobić z carbonu sam o tym myślę...
mielony22 - Sro Kwi 29, 2009 12:22
camaro17 napisał/a: | mielony22 ta 2 fotka to jest twoja komora silnika???? Jeżeli tak to pomyśl też o izolacji tego stożka, idzie ciepło i korki, sam zobaczysz jak to będzie chodzić, żeby się tylko nie okazało że przez ten stożek będziesz na mieście zamulał. |
camaro17 nie nie moja.ale wlasnie szukalem rozwiazan jak dobrze zamontowac stozek a znalazlem cos gratisowo.hehe.mam kilka fotek jak to zrobic, ale narazie jezdze na power rurze z org. filtrem.moze jak uda mi sie wyrwac w dobrej cenie wkladke to bym na tym polatal.chce cos pokombinowac bo nie jestem zadowolony z osiagow swojego R.
dobryziom ale masz zamiar zaproponowac im zamowienie na to zeby ci zrobili z ew. takim napisem czy kupisz golo plytke i sam zrobisz???gdyby to bylo za ta cene wraz z napisem to moze bym sie skusil.za sama plytke troche drogo.fakt faktem ze to "carbon".
[ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 13:26 ]
w sumie to zaraz do nich napisze czy dalo by rade cos takiego zrobic i za ile $$$
camaro17 - Sro Kwi 29, 2009 12:34
mielony22 proponuję tylko takie rozwiązanie, w innym przypadku nie ma sensu bo za dużo ciepła będzie brał od nagrzanego silnika, i jazda w korku w mieście będzie mało efektywna, silnik muł, zero dynamiki, dopiero jak na trasę wyjedziesz jak zimne powietrze będzie uderzać w zderzak będzie lepiej.
W naszych Roverkach mamy idealna komorę silnika do takich filtrów w obudowie karbonowej, tylko trzeba wywalić oryginalna puszkę. Sam będe takie coś montował tylko czekam na kasę no i na pewno nie BMC bo drogie jak nie wiem co.
mielony22 - Sro Kwi 29, 2009 12:35
zapytanko poszlo.jak odpowiedza od razu zamieszcze dla zainteresowanych co i jak.a teraz do roboty lece.pozdro panowie.
[ Dodano: Sro Kwi 29, 2009 13:41 ]
dzieki camaro17 za foty!tylko wlasnie nie mam tej zabudowy filtra.mam identyczny jak ten czerwony z moich fotek.(dostalem w spadku).narazie interesuje sie tylko tematem bo brak $$$ przeszkadza w realizacji kilku pomyslow.a do tego maly mielony w drodze wiec niedlugo hajs bedzie szedl na kupno nowej bryki (czyt. wozek).heheno ale nie o tym.i tak jak mowisz to by bylo idealne rozwiazanie a wywalenie orginalnej puszki nie stanowi problemu.spadaam bo do roboty sie spoznie.pozdr
pietro - Sro Kwi 29, 2009 12:57
a macie w swoich komorach silnikowych osłony aluminiowe montowane na wydech?
w zdjęciach camaro17 to widać.
camaro17 - Sro Kwi 29, 2009 13:48
Nie ja w swoim R400 z 1999r. nie mam.
dobryziom - Sro Kwi 29, 2009 14:28
u mnie tez była osłona nad kolektorem która miał chronić węże od powietrza i sprezarki ale już po niej zostało samo mocowanie będę musiał wystrugać coś nowego idealnie będą się nadawały tacki aluminiowe które można kupić w akcesoriach do grilla duża sztywna tacka plus troszkę inwencji twórczej.
faecd - Sro Kwi 29, 2009 14:40
u mnie jest kawalek urwany takiej ni to alu ni to szmata jakas:/ chroni rozrusznik bardziej
mielony22 - Sro Kwi 29, 2009 21:57
dostalem odpowiedz od goscia z allegro:
proszę o wymiary pokrywy i kilka zdjęć pokrywy, także od wewnątrz.
Prosze o zdjęcia nie większe niż 500kB każde.
Po otrzymaniu tych danych dam odpowiedż.
takie cus.czyli nic konkretnego.jutro pojde i porobie foty.i zobaczymy co oni na to.pewnie bedzie trzeba czekac az do next tyhdzien bo teraz dluuuuugi łikent.hehe.
a co do zapytania pietro to ja tez nic nie mam tylko jakies strzepy.moze wczesniej cos bylo.teraz nie ma.a roverek to 416 Si '97.wersja 111KM.
camaro17 - Czw Kwi 30, 2009 19:54
He,he to jest na niezłym wypasie, takie coś razem z takim filtrem w karbonie sam chyba sobie zamontuję.
http://forum.mg-rover-freunde.de/BUBS/view/17802
http://forum.mg-rover-freunde.de/BUBS/view/17801
http://forum.mg-rover-freunde.de/BUBS/view/17799
Biernik20 - Czw Kwi 30, 2009 22:32
a gdzie w Polsce można dostać taką puchę dajcie jakąś linę
pozdrawiam
camaro17 - Pią Maj 01, 2009 08:35
Biernik20 o co cu chodzi o filtr w karbonie??? pełno tego an allegro:
http://moto.allegro.pl/se...18806&country=1
Biernik20 - Pią Maj 01, 2009 10:07
tak o filtr w karbonie lepiej to wygląda niż te same stożki dzięki wielki
czy macie te filtry u siebie w roverach i czy daje to coś kolwiek czy tak jak zwykły stożek nic nie daje
mielony22 - Pią Maj 01, 2009 10:33
ja osobiscie nie mam.ale przez chwile jezdzilem na stozku zamontowanym przed sama przepustnica (gdzies na youtube widzialem) - porazka na calego. autko zamulone.juz lepiej zbieral sie na orginalnym filtrze i z power rurą. moim zdaniem takie stozki w karbonie (nazywaja to air boxem) jest o wiele lepsze rozwiazanie.stosujesz power rure i jazda!!!zasysa zimnego powietrza a z komory silnika nic nie lapie (tak bynajmniej wynika z jego budowy).tak wiec na zdrowy rozum lepsze rozwiazanie od samego stozka.ale i lepsza cena.hehe
camaro17 - Pią Maj 01, 2009 12:13
Biernik20 oczywiście że tak, co jest najważniejsze jest odsłonięty od silnika i nie ma bocznego dopływu ciepłego powietrza od nagrzanej komory, a co wiadomo jest nieuniknione, jeżeli masz dobrze doprowadzone zimne powietrze to będzie to bardzo dobrze działać, jak doprowadzić zimne powietrze jest pokazane na moich pierwszych fotkach. Zwykły stożek dobrze działa w trasie jak jedziesz cały czas i pęd powietrza dochodzi do stożka, ale na co dzień to porażka i silnik jest gorszy jak z oryginalnym wkładem w plastikowej puszce. Także moim zdaniem jest to jedyne rozwiązanie aby mieć sportowy filtr na pokładzie R. Wiadomo nie ma co liczyć na jakieś ogromne osiągi, ma to na celu poprawienie lepszego wkręcenia się na obroty, docelowo dobrze zamontowani i dobrze doprowadzony dolot ma na celu łatwiejszą możliwość wkręcania się na obroty a co za tym idzie lepsze przyśpieszenie, jest to na pewno bezpieczne przy np. szybkim wyprzedzaniu innych uczestników ruchu. Ale trzeba pamiętać o głośniejszej pracy silnika i dobrze by było aby wydech też był ODETKANY (bez kata tak ja u mnie) ale to już nie dla wszystkich którzy tak chcą robić.
Biernik20 - Pią Maj 01, 2009 14:30
ciekawy jestem czy to by się sprawdziło ten air box, bo naprawdę w korku to jest dramat silnik zasysa non stop gorące powietrze spod maski
a powiedz mi camaro17 co to ten MG na twoich fotach dokładnie na 2 focie ma na kolektorach wydechowych, o ile dobrze kombinuje to ma to za zadanie zmniejszenia temperatury pod maską jaką produkują kolektory, ale z czego to jest wykonane że sie nie spali co to za mata Koc gaśniczy
mielony22 - Pią Maj 01, 2009 16:05
camaro17 napisał/a: | i dobrze by było aby wydech też był ODETKANY (bez kata tak ja u mnie) |
sam robiles czy juz bylo???jak sam to jakie koszta takiej operacji???bo i ja u siebie w niedalekiej przyszlosci cos bede musial zrobic bo ta czesc z katem powoli kwalifikuje sie do wymiany.
Biernik20 - Pią Maj 01, 2009 16:22
ja również wyciąłem katalizator u siebie, wiec mam tylko dwa końcowe tłumiki. Jeśli chodzi o moje koszta to człowiek który mi to robił dał mi 200 zł za katalizator i wspawał rurkę, więc byłem około 250 zł na plusie
camaro17 - Pią Maj 01, 2009 20:15
mielony22 ja robiłem cały układ wydechowy od siatki niwelującej drgania, i zdecydowałem się od razu aby nie wstawiać katalizatora, także mam cały nowy z tłumikiem środkowym + końcowy Ultera, cena taka jak w GARAŻU z montażem 600zł.
Biernik20 ta taśma to specjalna taśma izolująca na kolektor, ma za zadanie ograniczenie ciepła emitowanego do komory silnika. Też to znajdziesz na allegro.
http://moto.allegro.pl/se...18804&country=1
rodi_ - Pią Maj 01, 2009 20:40
Biernik20
Kolektor jest owiniety specjalna tasma, ma ona na celu utrzymanie temp spalin, a dodatkowo "ochladza" komore silnika.
Ja u siebie mam air boxa od Pipercrosa, i mysle ze cos to jednak dalo. Dolot mam wziety wprost z przedniego grila, wiec ma zimne powietrze caly czas
camaro17 - Pią Maj 01, 2009 20:52
rodi_ zapodaj jakieś foty twej komory
rodi_ - Pią Maj 01, 2009 21:01
Mowisz masz
camaro17 - Pią Maj 01, 2009 21:32
rodi_ wielkie dzięki, właśnie o to mi chodziło, takie same właśnie chcę zamontować, napisz jak możesz jak to się zachowuję, nie ma problemów z jazdą i w ogóle.
rodi_ - Pią Maj 01, 2009 21:42
Wszystko hula jak trzeba, jest troche glosniej z przodu. Ale za to fajny dzwiek jest z polaczenia Pipercrosa i Janspeeda. Jak sie wkreca to dzwiek jak z dobrej V6.
Dupohamownia wykazala jakis wzrost mocy, ale o ile to juz musze pojechac sprawdzic na Gtecha. Jak sie okaze ze przybylo troche, to nastepne beda walki i lekkie kolo
mielony22 - Sob Maj 02, 2009 13:56
panowie przyszla odpowiedz co do zrobienia owej zaslepki.3majcie sie siedzen!!!
koszt: 1700-2500zł
termin: do 50 dni roboczych po otrzymaniu modelu
takze podziekujemy temu panstwu.
dobryziom - Sob Maj 02, 2009 20:05
http://www.allegro.pl/ite...ginalny_tc.html
jak tu 20x20 kosztują 60pln to poproszę o taka 40x40 i sam sobie zrobię
hellboy_d - Sob Maj 02, 2009 22:38
Kupilem wlasnie filtr stozkowy amerykanskiej firmy Mission , jest spory , ma wbudowana w kolnierzu filtra turbinke jedna ruchoma ( z napedem elektrycznym 12 v ) i druga z nieruchoma z przeciwstawnym do pierwszej kierunkiem skrzydelek .
Co sadzicie o takim wynalazku .
Do komplety pojdzie ekran na filtr .
Ogolnie czy ktos sie z takim wynalazkiem juz spodkal ?
camaro17 - Nie Maj 03, 2009 08:10
hellboy_d a gdzie zdjęcie???
dobryziom - Pon Maj 04, 2009 13:27
http://www.allegro.pl/ite...ginalny_tc.html
tu jest dobra opcja płyta 120x65 cm murze zmierzyć jakie wymiary ma potrzebny mi element i będzie można zrobić z tego parę zaślepek odnośnie ewentualnych wzorów to już kwestia zrobienia szablonu chociaż jak dla mnie sama czysta carbonowa będzie wyglądała super.
herc - Pon Maj 04, 2009 15:05
Ja mam dedykowany układ dolotowy firmy Simota do tego silnika koszt około 200 PLN + przelotowy układ wydechowy zaprojektowany i wykonany przez pana który od kilku lat robi wydechy do rajdówek koszt 400 PLN w cenie tłumik końcowy WM Sport. i czuć różnice w jeździe
camaro17 - Pon Maj 04, 2009 18:02
herc u ciebie jest zarąbiste, noooo ale masz silnik HONDY a to co innego u nas w Roverkach takiej jednolitej POWER RURY nie zrobisz. Ja dzisiaj zakupiłem takiego oto filtr jutro będę montował.
Łasiłem się na tego w karbonie, ale jak dzisiaj obejrzałem go na żywo i porównałem z tym co kupiłem to to samo tylko w innej oprawie. A tak na boku to ten karbon w zbliżeniu bardzo trywialnie zrobiony no każą sobie płacić 2x tyle co ja dziś zapłaciłem za chroma. A żywo jest bardzo duży, jak się na niego patrzy i trzyma w ręku, no i jak się zabrudzi to można wymienić sam filtr a obudowa zostaje. Kozak.
herc - Pon Maj 04, 2009 21:16
camaro17, widze że kupiłeś taki sam filtr jak ja mam tyle że ja mam niebieski
camaro17 - Pon Maj 04, 2009 21:20
herc na pewno są podobne do siebie, różnią się obudową i kolorem, ale wkład filtra w środku pewnie jest taki sam. Czy spisuje się u ciebie dobrze i od jakiego czasu go masz???
herc - Pon Maj 04, 2009 21:32
ja go mam może tydzień wcześniej miałem bez obudowy i jeździłem na nim około pół roku i co zauważyłem przy normalnej jeździe mniejsze spalanie ale po zmianie filtra na ten w obudowie to jest dopiero jazda czuć że auto lepiej przyśpiesza
camaro17 - Pon Maj 04, 2009 21:39
mniejsze spalanie??? możesz rozwinąć myśl czy przy normalnej jeździe czy przy ostrej
herc - Pon Maj 04, 2009 22:04
każdy pisze że stożek zwiększa spalanie fakt spalanie wzrośnie bo jak się stożek założy to się ciśnie mocniej żeby było go słychać ale przy normalnej jeździe spalanie spada ponieważ stożek ma większą sprawność niż zwykły filtr czyli łatwiej przez niego powietrze przepływa i silnik nie traci na przezssaniu powietrza przez gęsty oryginalny filtr a co za tym idzie spalanie spada mi teraz pali około 9.2 na 100 km w mieście dziś skończyłem testować spalanie
camaro17 - Pon Maj 04, 2009 22:17
herc nooo i to jest bardzo wyczerpująca odpowiedz. wiadomo jak się ma ciężką nogę i chce się słuchać dźwięku to jest i większe spalanie, ale myślę przy normalnej jeździe tak do ok. 3000obr/min powinno być mniejsze spalanie lub na tym samym poziomie. Prawda???? A jak ci się to zachowuje w lato-upał w korku, nie jest mułowaty ?
dobryziom - Pon Maj 04, 2009 22:22
strozek ma wieksza przepsutowosc powietrza tym samym mieszanka musi byc bogatrza komputer zwieksza dawka paliwa co powoduje ... niech kazdy sobie odpowie
herc - Pon Maj 04, 2009 22:28
lato upał nie jest mułowaty bo ciągnie świeże powietrze z oryginalnych wlotów powietrza i jest daleko od silnika więc nie łapie temperatury i jak wcisnę gaz to czuć że przyśpiesza i ciągnie od samego dołu, ja mam automat i ma na tyle mocy że na czwartym biegu jadąc 40km/h przyśpiesza nawet dobrze bez redukowania ja teraz tak jeździłem właśnie do 3 tys obr i spalanie jest troszkę mniejsze
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 23:33 ]
dobryziom napisał/a: | trozek ma wieksza przepsutowosc powietrza tym samym mieszanka musi byc bogatrza komputer zwieksza dawka paliwa co powoduje |
większą przepustowość tak ale silnik nie zassa więcej powietrza niż na zwykłym filtrze bo nie zmienia się pojemność, na stożku tylko łatwiej mu zassać powietrze niż na zwykłym filtrze co zwiększa sprawność całego układu. To tak samo jak klima na klimie więcej pali bo klima stawia opór
dobryziom - Pon Maj 04, 2009 22:47
herc napisał/a: |
większą przepustowość tak ale silnik nie zassa więcej powietrza niż na zwykłym filtrze bo nie zmienia się pojemność, na stożku tylko łatwiej mu zassać powietrze niż na zwykłym filtrze co zwiększa sprawność całego układu. To tak samo jak klima na klimie więcej pali bo klima stawia opór |
oj chyba nie rozumiesz im wiecej wtłoczonego powietrza tym wiecej paliwa dawka zawsze musi byc odpowiednia, to tak jak masz z turbo ta sama pojemnosc a mieszanka zupelnia inna... nie bardzo rozumiem ten przyklad z klima? co to ma do rzeczy...klima jest przecierz na pasku...inna bajka
herc - Pon Maj 04, 2009 23:00
ja i tak zdania nie zmienię bo wymiana filtra zmienia tylko przepustowość a nie pojemność całego układu i co za tym idzie silnikowi łatwiej zassać powietrze i w zwykłym wolnossącym powietrze nie jest wtłaczane a zasysane, przy wysokich obrotach może wzrosnąć bo zasysa zimniejsze powietrze czyli gęstsze i bardziej bogate w tlen ale przy spokojnej ekonomicznej jeździe nie ma szans
mielony22 - Wto Maj 05, 2009 14:37
tak sobie czytam ten temacik i patrze ze zbiegl w inna strone.w sumie dobrze bo na temat dolotu tez poznam wasze zdanie i podpatrze rozwiazania.pewnie jak kazdy kto sie nad tym zastanawia.pozdro
camaro17 - Wto Maj 05, 2009 18:58
mielony22 zapraszam do mego wątku http://forum.roverki.eu/v...p=342724#342724 w którym będziemy poruszać temat o filtrach i ich montażu jak i eksploatacji.
mielony22 - Sro Maj 06, 2009 09:22
juz sie przenosze
camaro17 - Pon Maj 18, 2009 14:19
I co temacik upadł, nikt sobie nie zrobił ładnej listwy na przewody wysokiego napięcia Marnujecie czas czy co
dobryziom - Pon Maj 18, 2009 14:42
ja cały czas myślę tylko szukam carbonu w dobrej cenie bo z allegro są nie do przyjęcia poza tym kombinuje nad prawdziwym zestawem Big brake i widać juz światełko w tunelu
rodi_ - Pon Maj 18, 2009 18:55
To powiedz cos o tym swiatelku czy to tajemnica?
camaro17 - Pon Maj 18, 2009 19:47
Haa,haa, a ja pokaże wam co udało mi się wykombinować na zaślepkę przewodów WN Jeszcze tylko chromowanie i będzie pięknie w mojej komorze silnikowej, prawdopodobnie są to początki modelowania całej komory silnika na błysk.
dobryziom - Wto Maj 19, 2009 08:21
co to za materiał ? plastik czy jakieś aluminium ? czym tom wycinałeś?
PS odnośnie światełka możliwe ze w czerwcu się już pochwale
camaro17 - Wto Maj 19, 2009 09:52
blacha 3mm wycinana na wypalarce laserowej
Brt - Wto Maj 19, 2009 10:31
chyba nawet wiem gdzie
dobryziom - Wto Maj 19, 2009 14:10
hmmm jakie koszta takiego wycinania laserem?
camaro17 - Wto Maj 19, 2009 19:03
Co do kosztów, to trudni mi się na ten temat wypowiadać, gdyż zrobione po koleżeńsku. Dzisiaj mała przymiarka jak pasuje, jeszcze malowanie i nowe chromowane śrubki i jutro będzie pasowało jak ulał.
Jugol - Wto Maj 19, 2009 21:24
...i mówią, że ja mam obsesyję na punkcie Kochanicy , chylę czoła camaro17, jak dla mnie rewelka
camaro17 - Sro Maj 20, 2009 07:43
Podziękował Jugol za dobre słowa Ja wiem czy obsesja, nooo może mała, nie troszkę większa niż mała, hhee... Ale trzeba coś modzić aby nie stać w miejscu, po prostu nie lubię monotonii. Pozdrawiam.
|
|