|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi 98r.] wpada w drganie przy 140km/h
Marko - Pon Maj 04, 2009 19:23 Temat postu: [R220 SDi 98r.] wpada w drganie przy 140km/h Witam
jak w temacie jadąc moim SDi powyżej 140km, wpada w jakies drganie ,całą budą i kierownicą trzęsie ,opony są dobrze wyważone (podmieniałem na inne zestawy i to samo ),byłem na stacji diagnostycznej zawieszenie jest ok ,moze macie jakieś propozycje co to moze być ,z góry dziękuje za pomoc
beldo - Pon Maj 04, 2009 19:46
u mnie to były opony i felgi tak ze sprawdź na pewno czy masz wszystko ok
NEOSSS - Wto Maj 05, 2009 08:19
Marko, poduchy silnika sprawdz
blackbetty - Wto Maj 05, 2009 14:03
u mnie gdy sie tak trząsł przy większej prędkości, to się okazało że ma luzy w układzie kierowniczym
zex - Wto Maj 05, 2009 16:58
nono, u mnie występuje taki sam problem przy 120. Zawieszenie ok, poduszki po silnikiem ok, miesiąc temu założone nowe opony i wyważone....... auto ma licznikowy przebieg 202000km.
[ Dodano: Wto Maj 05, 2009 17:59 ]
blackbetty a te luzy o których mówisz występowały na których częściach dokładniej?
Marko - Wto Maj 05, 2009 18:43
NEOSSS jak dokładnie sprawdzić te poduchy ? w piatek podmienie jeszcze na jakiś inny zestaw opon i zobaczymy !
zex - Wto Maj 05, 2009 19:03
poduchy najłatwiej sprawdzić schodząc pod auto;) . U mnie objawów nie było ale do wymiany się nadawała środkowa trzymająca wzdłużnie silnik.
vanish - Wto Maj 05, 2009 19:07
mam podobnie u siebie, przy 140km/h pojawiają się jakieś drgania, ale przy 160 znikają. Może jakieś elementy wpadają w lekki rezonans?
truten23 - Sro Maj 06, 2009 09:18
Koledzy, przyjżyjcie się tym gumowym pierćsieniom na półosiach. Jak się to przesunie, to najczęściej zaczynaja się drgania...
lybra - Sro Maj 06, 2009 10:49
Ja miałem drgania powyżej 100km/h ale przy hamowaniu. Ustąpiły po zlikwidowaniu rantu na tarczach.
zex - Sro Maj 06, 2009 10:59
Truten23 chodzi o te pierścienie, które się znajdują na półosiach przez osłoną?
truten23 - Sro Maj 06, 2009 11:05
Tak, chodzi o te pierścienie, nie za bardzo kojażę jak dokładnie wytluniają drgania, ale po to one właśnie są
Wystarczy że się to przesunie na ośce i już są wyczuwalne drgania.
zex - Sro Maj 06, 2009 11:06
hmmm, a co może być przyczyną tego przesunięcia i jak to zweryfikować?
truten23 - Sro Maj 06, 2009 11:26
Wiesz, ta guma wlaściwie to nie tak ciężko się przesówa...
A jak ją ustawić, to chyba trzeba zmierzyć u jakiegoś innego R...
zex - Sro Maj 06, 2009 11:38
hmm, czyli trzeba zejść pod auto i sprawdzić ten element
tomcy - Sro Maj 06, 2009 13:10
Ja miałem takie objawy po zmianie opon - źle była (były) wyważone - przekraczając 120km/h auto zaczęło się trząść (jakby w rezonans wpadło) przy 140 miałem wrażenie że się wszystkie śrubki odkręcą - aż na siedzeniu czułem że trzęsie
ponowna wizyta w warsztacie - zr... że odwalili fuszere i jak ręką odjął
truten23 - Sro Maj 06, 2009 14:37
No wlaśnie, albo ponowne ważenie kół...
hrv - Sro Maj 06, 2009 17:37
Czy felgi sa aluminiowe czy stalowe?
Jezeli aluminiowe, moze byc ktoras felga skrzywiona, jezeli drgania wystepuja przy takiej wysokiej predkosci to jedna z tylnych.
Jest tez mozliwosc odczepienia ciezarku z wywazonego kola.
blackbetty - Sro Maj 06, 2009 17:46
zex napisał/a: | blackbetty a te luzy o których mówisz występowały na których częściach dokładniej? |
nie wiem konkretnie nic poza tym co napisałam.
Po pojawieniu się drgan pojechałam do mechanika i oznajmiłam, że sie trzęsie żeby mi "kierownice" sprawdził czy są luzy bo mi się cos tak zdaje.
No i były a poźniej już wszystko było ok
Marko - Pią Maj 08, 2009 18:53
Problem rozwiązany , brawo hrv to była tylnia prawa opona ,miała lekkie bicie ,ale dopiero w 2 warsztacie to wyczaili hmm.. Propo tych gumowych pierścieni na półosiach moze ktoś był by tak miły i zmierzył ich odległość od silnika bo też cos mi sie nie podobają z góry dzięki za pomoc
hrv - Sro Maj 13, 2009 00:02
Nie ma sprawy,nie zapomnij kliknac na "pomogl"
zichan - Pią Cze 05, 2009 09:52
Witam,
czy ktoś może pomierzył odległości gumowych pierścieni od zewnętrznej lub wewnętrznej części półosi?
A może jest to w instrukcji serwisowej?
Pzdr
|
|