Zobacz temat - [R620] Przegub w Roverze ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Przegub w Roverze ABS

sq6owm - Wto Maj 05, 2009 23:09
Temat postu: [R620] Przegub w Roverze ABS
Witam!

W moim Roverku czeka mnie wymiana przegubu prawego zewnetrzn. Rover 620SDi z 98r wer ABS .
Moje zapytanie - jaki przegub kupic??
Jest wiele marek w roznych cenach.... no i parametrach...

ZEWNĘTRZNE UZEBIENIE OD STRONY KOŁA : 28

WEWNETRZNE UZEBIENIE OD STRONY KOŁA : 32

ŚREDNICA PIERŚCIENIA USZCZELNIAJĄCEGO: 60mm

ŚREDNICA ZEWNETRZNA 98mm

ILOŚC ZĘBÓW ABS: 50

czy taki bedzie pasowac? Wyczytalem na forum ze podobno sa problemy z iloscia zebow ABS ... ze oryginalne maja 45 , prawda to??

Prosze o pomoc! z gory dzieki!

Deamian - Wto Maj 05, 2009 23:41

Oryginalne mają 45 zębów na koronce abs ale chyba tylko w wersjach przed liftingiem. Później było już chyba 50 :wink:
filo - Sro Cze 24, 2009 20:37

Odgrzebie temat co by nowego nie zakładać bo o przegubach jest trochę.

Chodzi o to,że przy ruszaniu (ewentualnie jak go bujam sprzęgłem) słychać z lewej strony metaliczne stuknięcie/uderzenie.

Zawieszenie jest OK.
Podejrzewam przegub ale nie wiem właśnie który.
Wewnętrzny czy zewnętrzny?

Skłaniał bym się w stronę wewnętrznego bo przy skręcie w lewo czy prawo jest cisza,nie ma "terkotania".

Jak to sprawdzić?
Podnieść lewy przód i ruszać kołem trzymając za półośkę?

[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 20:44 ]
Ewentualnie ten wieloklin w przegubie zewnętrznym co połośka w niego wchodzi...

[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 21:58 ]
Po wnikliwym sprawdzeniu zauważyłem co następuje:

Uniesiony lewy przód i:
1.Jak ruszam kołem ręcznie na biegu jest luz-ale tak ma być.
2.Jak dokręcę półośkę na maxa w lewo lub prawo i ruszam tarczą w obie strony to jest minimalny luz ale słychać stuknięcie (wieloklin na półośce stuka o to uzębienie wewnętrzne :?: )
3.Jak zblokuje ręcznie tarczę i półośkę względem siebie to przegub wewnętrzny ma luz tak jak w punkcie 1.
4.Jak trzymam półośkę i ruszam nią względem przegubu wewnętrznego (trzymając go) to jest minimalny luz (mniejszy niż w punkcie 2).
5.Jak trzymam za przegub wewnętrzny i ciągne go do siebie/odpycham od siebie po osi półośki to słychać takie metaliczne uderzenie o jakie mi chodzi-luz około 5 mm.
6.Przegub wewnętrzny ma luz na boki i góra/dół względem skrzyni biegów.
7.Wszystko usrane w olejowej mazi z kurzem-jak kupiłem 600 to zostawiał plamy pod sobą po oleju ze skrzyni biegów (uszczelniacz skrzyni biegów jest padnięty) teraz już nie ma plam-albo ktoś za dużo oleju nalał do skrzyni i wyciekł nadmiar albo nie ma oleju w skrzyni (pasuje wkońcu zobaczyć)...

A najlepszy komentarz mojego starego po obserwacji moich poczynań:
"Wszystko jest dobrze tylko ty szukasz h..a do d..y jak zawsze gdy ci coś raz stuknie czy puknie przy tam gracie" :rotfl:

Więc sam już nie wiem o co kaman...

NEOSSS - Wto Cze 30, 2009 01:04

filo, przegub wewnetrzny nie moze miec luzu zgledem osi do poloski... Zewnetrzny to samo, jesli szarpiac za caly przegub wew gora dol masz luz to sprawdz czy przypadkiem nie w skrzyni
filo - Wto Cze 30, 2009 19:38

NEOSSS napisał/a:
jesli szarpiac za caly przegub wew gora dol masz luz to sprawdz czy przypadkiem nie w skrzyni


Jak poznam czy to luz w skrzyni czy na przegubie?

I jaki wogóle luz w skrzyni bo nie rozumiem?

A co do tego luzu względem osi półośki to tak myślę,że jak się auto podwinduje to półoś musi się trochę wysunąć co by zawieszenie poszło w dół.

Tylko gdzie się musi wysunąć?
Razem z przegubem wewnętrznym ze skrzyni (może właśnie to jest ten luz 0,5 cm)?

A co z luzem góra dół?
Możliwe,że uszczelniacz się wysunął/wypadł ze skrzyni?

I taka sprawa odnośnie uszczelniacza lewego skrzyni biegów.
Występują dwa-plastikowy i metalowy.
Który jest starego a który nowego typu?

NEOSSS - Sro Lip 01, 2009 00:51

filo, szarpiac za caly przegub razem z poloska przy samj skrzyni jezeli bedzie latal gora dol w skzyni to znaczy ze lozyska...
filo - Sro Lip 01, 2009 01:05

NEOSSS napisał/a:
jezeli bedzie latal gora dol w skzyni to znaczy ze lozyska..


Hmmm...
I co dalej robić?
Jak je wymienić?Trzeba skrzynie odkręcać?

Trzymałem za przegub wewnętrzny i ma luz góra/dół i lewo/prawo...

NEOSSS - Sro Lip 01, 2009 01:11

filo, jezeli caly zpoloska chodzi gora dol wskrzyni to lozyska, skrzynia do zwalenia i do roboty, lozyska od 150-200zl...
filo - Sro Lip 01, 2009 01:16

I to te łożysko powoduje metaliczne stuknięcie przy ruszaniu i zmianie biegów?

Czy jeśli wyjmę półośkę z przegubem zewnętrznym to będę mógł "pomacać" to łożysko w celu stwierdzenia czy to ono ma luz?

[ Dodano: Sro Lip 01, 2009 01:56 ]
Odnośnie przegubu wewnętrznego to zapewne taki :arrow: PRZEGUB WEWNĘTRZNY

NEOSSS - Sro Lip 01, 2009 10:57

filo, to jest do benzyny przegub...
Jak powybijasz sworznie i koncowke, odkrecisz poloske i ja wyciagniesz(uwaga na olej w skrzyni) to bedziesz mial dostep do lozysk w skryni biegow, mozna wsadzic palec i zobaczyc czy ma luzy ale polecam drewniany kolek i machac na boki w srodku

filo - Sro Lip 01, 2009 14:43

NEOSSS napisał/a:
uwaga na olej w skrzyni)


O ile jeszcze jest bo jak go kupiłem to cieknął uszczelniacz...

A co do tych łożysk to doczytałem, że to są łożyska o oznaczeniu 6208 ...

dymeq2 - Wto Lip 21, 2009 15:33
Temat postu: [R600 99 r sdi] jaka średnica zewnetrzna
Witam ja mam roverka 600 SDI z 99 roku..chce wymienić przeguby tylko mam problem bo są rózne średnice zewnętrzne a to 95 a to 96 albo 98. Czy wie ktoś jaka jest średnica zewnętrzna przegubu do rowerka 600 ?? ?