|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 16v 99r.] wyciek oleju
marcze83 - Sob Maj 09, 2009 15:11 Temat postu: [R200 1.4 16v 99r.] wyciek oleju panowie mam mały i nie do końca zidentyfikowany wyciek który przyczynił się do awarii alternatora, dodam że uszczelka pod kolektorem jest wymieniona. Zdjęcia w załączniku
ash - Sob Maj 09, 2009 15:41
wyciek na rozpowlowieniu glowicy. Nie ma tam zadnej uszczelki, laczy sie to na Locitte czy jakos tak.
marcze83 - Sob Maj 09, 2009 15:50
tak też myślałem, że to na rozpołowieniu, ale nie wiem jak się tego pozbyć a muszę bo cały alternator jest zalany
ash - Sob Maj 09, 2009 15:58
kupic specyfik locitte, rozkrecic, uszczelnic nim, zakrecic w odpowiedniej kolejnosci i po sprawie.
faecd - Sob Maj 09, 2009 16:10
tez sie za to bede bral najprawdopodobniej i tutaj jest myk bo jedni twierdza ze nalezy pasek rozrzadu zdjac inni ze nie:/
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 17:15 ]
I jeszcze trzeba to jakos zrobic tak aby nie pozatykac jakichś tam kanalikow, ktore doprowadzaja olej do zaworow
ash - Sob Maj 09, 2009 16:18
Cytat: | tutaj jest myk bo jedni twierdza ze nalezy pasek rozrzadu zdjac inni ze nie:/ |
Pewnie sie da bez sciagania ale to musisz sobie jakos walki rozrzadu zablokowac, przycisnac od strony kopulki bo kolo rozrzadu z napietym paskiem pociagna walki i wyskocza. Ja bym sciagnal pasek, a walki zablokowal na kolach rozrzadu.
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 17:19 ]
a zeby nie pozatykac to poprostu delikatnie nalezy i z umiarem podsmarowac.
faecd - Sob Maj 09, 2009 16:54
Nie bardzo kumam o co Ci chodzi:) moglbys bardziej wyjasnic ta operacje...jeszcze nie grebalem w silniku ale wychodzi na to ze bede musial i chcialbym byc merytorycznie przygotowany:)
marcze83 - Sob Maj 09, 2009 19:07
no właśnie ja też nigdy jeszcze silnika nie rozkręcałem, od czego więc zacząć, jak zdjąć pasek( zakładać z powrotem ten sam czy nowy?), jak zablokować wałki na kołach? W jakiej kolejności co odkręcać i od czego zacząć?
szoso - Sob Maj 09, 2009 19:36
marcze83 napisał/a: | no właśnie ja też nigdy jeszcze silnika nie rozkręcałem, od czego więc zacząć, jak zdjąć pasek( zakładać z powrotem ten sam czy nowy?), jak zablokować wałki na kołach? W jakiej kolejności co odkręcać i od czego zacząć? |
ja też nigdy nie rozbierałem silnika i szczerze mówiąc nie zamierzam rozbierać opierając się na samych opowieściach z internetu co innego być przy kimś kto akurat rozbiera
też byłem kozak i mówiłem sobie że co ja nie rozbiorę a później bym żałował bo nie było tak wcale łatwo jak zobaczyłem na żywo jak koleś rozbiera
bez odpowiednich narzędzi i wiedzy teoretycznej jak i praktycznej można tylko biedy narobić
jaro92 - Sob Maj 09, 2009 19:51
najlepiej ustawić rozrząd na znakach i zdjąć pasek uszczelnić,nie musi to być koniecznie loctit czy jakoś tak,ja sklejałem głowice na silikonie,ważne żeby minimalnie posmarować,po skręceniu nie wylezie i nic sie nie zapcha,ustawienie górnych kół rozrządu na znakach i zakładasz pasek,ważne żeby nie ruszyć dolnego koła
marcze83 - Sob Maj 09, 2009 20:30
jak pisze kolega szosownik: szosownik napisał/a: | bez odpowiednich narzędzi i wiedzy teoretycznej jak i praktycznej można tylko biedy narobić |
o jakich narzędziach mowa, co będzie niezbędne.
faecd - Sob Maj 09, 2009 21:12
A w ogole ktos sie orientuje mniej wiecej ile taka usluga moze kosztowac w warsztacie, rozebranie, sklejenie i zlozenie??
szoso - Sob Maj 09, 2009 21:16
marcze83 napisał/a: | o jakich narzędziach mowa, co będzie niezbędne. |
powiedzmy mam tylko płaskie klucze wiec jak ja mogę nimi rozebrać silnik
o to mi chodziło
marcze83 - Nie Maj 10, 2009 19:54
to może ktoś wie jaki zestaw narzędzi będzie niezbędny, albo dysponuje jakąś instrukcją?
szoso - Nie Maj 10, 2009 20:14
marcze83 napisał/a: | to może ktoś wie jaki zestaw narzędzi będzie niezbędny, albo dysponuje jakąś instrukcją? |
zestaw kluczy nasadowych z grzechotką wystarczy
a instrukcja to Rave to pobrania ze strony klubowej po angielsku rzecz jasna
faecd - Nie Maj 10, 2009 20:35
Klucze to nie problem, mnie najbardziej strasza te walki. Jak rozpolowie glowice, to czy one będa sobie grzecznie lezaly i sie nie rusza, czy bede musial pasek rozrzadu zdejmowac, itd.
Najgorsze to chyba to, ze jak przestawisz rozrzad to jest lipa:P
sTERYD - Nie Maj 10, 2009 21:30
za grzecznie leżały nie bądą, bo napięcie paska i sprężyny zaworów je podniosą, więc bezpieczniej jest pasek zdjąć, zresztą i tak wypadałoby uszczelniacze walków wymienić więc tak czy inaczej pasek do zdjęcia, ale to wcale nie jest takie straszne jak się wydaje
faecd - Nie Maj 10, 2009 21:35
Jutro oddam Ci klucz sTERYD to porozmawiamy, bo strasznie mi zalezy na zrobieniu tego sam:) oczywiscie z mega ostroznoscia;)
marcze83 - Czw Maj 28, 2009 19:29
wracam do tematu, dałem rade to wszystko rozebrać, zastosowałem silikon wysokotemperaturowy i niestety nie pomogło, olej leci dalej dokładnie nad lewą śrubą mocowania łapy alternatora, oraz z drugiej strony równolegle do tego miejsca, co dalej z tym zrobić??? załatwiłem coś takiego jak LOCTITE ale mi on nie wygląda na klej do tego typu rzeczy, może ktoś to stosował już?
[ Dodano: Nie Maj 31, 2009 18:09 ]
naprawdę nikt nie wie czy ten loctite jest skuteczniejszy od silikonu, a może użyć jeszcze czegoś innego?
[ Dodano: Pon Cze 01, 2009 14:46 ]
jak się pozbyć tego problemu raz na zawsze?
|
|