Zobacz temat - [R200] Niesforny wskaźnik paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Niesforny wskaźnik paliwa

Chesterrr - Nie Maj 17, 2009 13:08
Temat postu: [R200] Niesforny wskaźnik paliwa
Witam,
od razu zaznaczam, że szukałam na forum i nikt nie zdefiniował problemu, który dotknął mnie. Chodzi o to, że jak mam pełny bak to wskaźnik pokazuje minimalnie powyżej połowy. Dlatego jeżdżę na ilość kilometrów i ostatnio miałam nieprzyjemną sytuację- zgasło mi auto bo zabrakło paliwa mimo, że miałam obliczone na jeszcze ok 40km :| Można by tankować więcej i tak jeździć z większą ilością paliwa ale chyba nie na tym to polega więc lepiej by było żeby to naprawić. Teraz moje pytanie do Was, czy będzie z tym problem? Czy da się to zrobić w miarę nieinwazyjny sposób? I ile to może kosztować bo oczywiście nie będę tego sama robić..

Mistral - Nie Maj 17, 2009 18:57

Dołączam się,
U mnie też jest ten problem. Czytałem na wielu wątkach, że wskaźnik paliwa w R200 żyje własnym życiem, ale to nie jest rozwiązanie, szczególnie dla nas Roverkowców, którzy muszą się borykać z wieloma kłopotami, lecz cały czas pozostają wierni swojemu autku.
Ktos pomoże ? :roll:

azor77 - Nie Maj 17, 2009 20:26

Witam
Problemem może być wieszający się pływak,czujnika poziomu paliwa który jest w baku.
Żeby się do niego dostać trzeba zdejmować bak :sad:

Mistral - Pon Maj 18, 2009 18:51

Może się i zawiesza, a może jest zepsuty :bezradny:
Było trochę postów na ten temat, ale nikt nie napisał jak się do niego dostać i ile to kosztuje pracy i kasiorki. Domyślam się, że trzeba zdjąć zbiornik, tylko jest pytanie jak tego dokonać.
Azor77, robiłeś to, a może ktoś z forumowiczów ?

am_k - Pon Maj 18, 2009 19:07

Tak, nic trudnego potrzeba tylko trochę cierpliwości.
Potrzebny będzie kanał, narzędzia ewentualnie druga osoba do pomocy(jedna też wystarczy)i pusty bak(prawie).
Ja to robiłem z połową baku i było trochę ciężko(ulałem ze 200ml w kanał)
Bak wisi na dwóch obejmach, odkręcamy je ale nie do końca jak bak się trochę opuści
odpinamy wszystkie przewody (dwa z tyłu z lewej- od tankowania i odpowietrzania i dwa zboku z lewej idące do filtra paliwa i chyba powrotny-patrząc od tyłu auta).
Następnie opuszczamy powoli bak i kładziemy obok auta.
Dalej już będziesz widział co robić( z 9 śrubek do odkręcenia)
Jak odkręcisz to powoli wyciągniesz cały mechanizm(taka plastikowa puszka z kabłąkiem i pływakiem.

azor77 - Pon Maj 18, 2009 20:46

kolega am_k, ładnie to opisał.
Dodatkowo przy tej operacji możesz sobie obejrzeć i sprawdzić pompkę paliwową, która też tam się znajduje :wink:

Mistral - Wto Maj 19, 2009 05:32

Muchas gracias,
Trzeba się będzie do tego przymierzyć, skoro to nie jest takie skomplikowane.
Pozdrawiam

luk7 - Wto Maj 19, 2009 21:45

Z tym wskaznikiem benzyny sa niezle cyrki :)
Chetnie bym tez to naprawil wspomne mechanikowi
Chester ile ci pali ?

Mistral - Sro Maj 20, 2009 17:06

am_k, mam jeszcze pytanko.
Czy ten czujnik da się naprawić czy też trzeba kupić nowy ?
Jak zrozumiałem z Twojej odpowiedzi ( dzięki piękne :> , jak znajdę sposób dania "pomógł", to natychmiast to zrobię ), to coś z nim robiłeś. Naprawiałeś czy wymieniałeś ?

am_k - Sro Maj 20, 2009 20:37

Mistral, Ja wymieniałem pompkę paliwa,a pływaka nie ruszałem ale jakiś elektrtyk to chyba rozkmini. :smile:
Chesterrr - Czw Maj 21, 2009 01:46

luk7 napisał/a:
Chester ile ci pali ?

No właśnie za dużo (teraz ok. 10 czyli jak jest ciepło i tylko miasto) . No ale chyba uszkodzony pływak nie ma nic do tego..?

am_k - Czw Maj 21, 2009 05:37

Chesterrr, zobacz przyczyny dużego spalania o tu
Mistral - Czw Maj 21, 2009 17:20

am_k, dzięki za pomoc.
Niestety nie mogę dać pomógł, to może Chester to zrobi. :smile:

Dawidoff - Nie Maj 31, 2009 19:49

Witam
Tydzien temu po najechaniu na kraweznik wskaznik paliwa podniosl sie makymalnie do gory obrotomierz spadl na 0 . po kolejnym odpaleniu auta obrotomierz dziala w miare normalnie wskaznik paliwa ciagle byl u gory wiec postanowilem zataknowac auto do pelna bo myslalem ze plywak sie dzieki temu odwiesi.
A potem mialem taką sytuacje ze wskaznik zchodzil w dol powoli ale tylko do polowy po czym znowu idzie calkiem do gory. Co to moze byc ??