Zobacz temat - [R 200 1.6 97r] Silniczek krokowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 1.6 97r] Silniczek krokowy

salam - Nie Maj 17, 2009 23:11
Temat postu: [R 200 1.6 97r] Silniczek krokowy
Witam,
problem polega na tym że silniczek krokowy dziwnie działa co objawia się spadjącymi obrotami poniżej 900 obr. albo brakiem podwyższonych obrotów na zimnym silniku.
Silniczek krokowy już wymieniłem na inny... sprawny ale cały czas jest tak samo...
Jest możliwość że to wina komputera który nie ustawia silniczka krokowego w stan rozruchu ??

Kiedyś czytałem na forum że po przekręceniu stacyjki aż zapalą się wszystkie kontrolki i 7 razy wychyli się przepustnice na maxa czyli pedał w podłogę, silniczek ustawia się od nowa i rzeczywiście u mnie po takiej operacji działa wszystko ok... tylko jest to wqrwiające :( (( bo to dzieje się często...

Byłem na komputerze i nie ma takiego czegoś jak błąd silniczka krokowego...

Nie wiem co robić POMOCY !! !

NEOSSS - Pon Maj 18, 2009 14:32

salam, wymien przepustnice lub sam czujnik przepustnicy...
Mayday - Pon Maj 18, 2009 15:51

Może wystarczy wyregulować śrubkę na przepustnicy? Jeśli była dotykana to na pewno.
salam - Pon Maj 18, 2009 19:11

NEOSSS, mam jeszcze jeden bo przepustnice wymieniłem na metalową i założyłem stary czujnik ale wymienie go ale nie wydaje mi się że to bedzie to...
Mayday, przepustnica powinna być zamknieta i tak jest zrobione także dobrze jest wyregulowana, chyba że trzeba zrobić to inaczej to prosze napisz mi

merlin11228 - Pon Maj 18, 2009 19:26

90 procent to czujnik polozenia przepustnicy sprawdz go omomierzem czy działa,jezeli to nie to, to czujnik temperatury (jego tez mozna sprawdzic omomierzem) od niego zalezy właczanie tak zwanego ssania czyli okolo 1100 obrotow
salam - Pon Maj 18, 2009 20:09

TPS przy zamknietej przepustnicy powinien mieć 595 om. Tak wyczytałem na forum. Tylko nie wiem które piny powinno się sprawdzić ?? pomoże ktoś ??
Lechos - Pon Maj 18, 2009 20:10

te ;) czyli dwa dolne
salam - Pon Maj 18, 2009 20:13

dzięki wielkie :) ide mierzyć :)
szymon1986 - Pon Maj 18, 2009 21:07

ja miałem podobny problem z obrotami,wymieniłem kopułkę i palec i tyka ładnie :) na zimnym 1500 na rozgrzanym ok 900 na oko

p.s aha i silniczek też wymieniłem zapomniałem dodać

salam - Wto Maj 19, 2009 21:35

jak zdjąłem wtyczkę i zmierzyłem miernik pokazywał 477ohm.... ja ustawiłem na jakieś 597ohm to obroty wisiały na 2500 :/ próbowałem to ustawić ale marnie mi szło i postanowiłem założyć czujnik te który był przy metalowej przepustnicy i ustawiłem znowu na jakieś 598ohm ( inaczej się nie dało ) obroty wisiały tym razem na 2000 :/ ale wyjąłem silniczek i przekręciłem kluczykiem do zapalenia światełek i odkręciłem spowrotem i bolec wyleciał :cool: Później ten sam manewr i przytrzymując palcem wkręcił się i włożyłem go w jego miejsce i działa :cool: obroty ładnie opadają, nie wieszają się, tylko czasami delikatnie jeszcze spadną poniżej 900 ale jak narazie działa OK jeszcze sprawdzę jak będzie na zimnym silniku.
Na zdjęciu pokazane jest, że między 1 a 3 stykiem we wtyczce powinno być napięcie 5V, a u mnie jest 7,4V :?: :?: :?:

Mayday - Wto Maj 19, 2009 22:09

Olej napięcie, ja ustawiłem oporność i już dłuuugo jest ok. Wyczyść jeszcze dokładnie w kolektorze rowek w który wsuwa się trzpień silniczka krokowego. U mnie to powodowało zawieszanie się obrotów. Ewentualnie przesmaruj na nowo śrubę silniczka.
salam - Czw Maj 21, 2009 13:05

pojeżdziłem i rzeczywiście jest o niebo lepiej :) teraz to mogę powiedzieć że jeździ się normalnie :)

ps. a wiecie, że jak wyciągniecie guzik od świateł awaryjnych i odepniecie wtyczkę nie będziecie mieli kierunkowskazów ?? ? :D

Mayday - Czw Maj 21, 2009 13:26

wciśnij magiczny przycisk "pomógł' :D
salam - Czw Maj 21, 2009 15:45

Mayday, to było wymuszone :P hehehe :grin:
Mayday - Czw Maj 21, 2009 15:47

Ale za to jak motywuje :D
merlin11228 - Pią Maj 22, 2009 16:08

hihi mydey dzieki ze zaliczyłes" pomogł" dzieki mojej radzie i lechosa :D :D :D
wpietruszewski - Czw Lis 18, 2010 19:16

Odświeżę stary temat. Czy po wymianie silniczka krokowego, trzeba zresetować komputer i wyregulować wolne obroty pozostawiając auto na wolnych obrotach, aż nabierze nominalnej temperatury?