|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR R25 R200 R45 R400] Zmiana hamulców z 283 na 262 mm
spider666 - Wto Maj 19, 2009 09:55 Temat postu: [MG ZR R25 R200 R45 R400] Zmiana hamulców z 283 na 262 mm Wiadomo jaki jest problem z dostępnością tarcz hamulcowych przednich do MG ZR 160.
znalazłem tylko takie, ale wszyscy narzekają że te się gną
dane tarczy 283mm:
http://moto.allegro.pl/it..._mgzr_mgzs.html
więc mam pytanko o sensowność i możliwość adaptacji przedniego układu hamulcowego do tarcz 262mm wentylowane występujące w Roverach Vi i Hondach Vti.
Tarcze i klocki są łatwo dostępne różnych firm i połowę taniej.
dane tarczy 262mm:
http://moto.allegro.pl/it...er_200_400.html
Trzeba będzie oczywiście zakupić zaciski od R200 czy R400 lub MG ZR 120 na wentylowane
pytania:
1. które najlepiej zaciski? a od hondy też mogą być?
2. czy będą te zaciski pasować w miejsce moich - czy jest taka sama piasta i mocowanie?
3. czy nie będzie przez to problemów z ABS -jaki to ma wpływ?
3. czy hamowanie będzie podobne?
bo o ile tarcze 262 są mniejsze, o tyle klocki idą większe, więc siła chyba powinna być
podobna. Co najwyżej gorsze odprowadzanie ciepła.
Brt - Wto Maj 19, 2009 10:04
spider666 napisał/a: | 3. czy hamowanie będzie podobne? |
napewno gorsze ... nie bez powodu pakuje się większe tarcze do mocniejszych aut. Ja bym nie schodził z rozmiarem tarcz w dół.
spider666 - Wto Maj 19, 2009 10:16
ale spójrz hondy z mocnymi silnikami i to te z ostatnich lat, które są ciężkie mają hamulce 262mm i jakoś jeżdżą i zatrzymują się nieźle.
jak z możliwością adaptacji?
może ktoś adaptował w górę to wie czy się da i jaka różnica w sile?
marcinmarcin - Wto Maj 19, 2009 20:05
160 jest za szybka na 262, zresztą pierwsze słyszę, że ktoś chce hamulce zmniejszyć zadzwoń do Tomiego, na pewno znajdzie jakieś odpowiednie tarcze w rozsądnej cenie.
rodi_ - Wto Maj 19, 2009 22:59
spider666 napisał/a: | jak z możliwością adaptacji?
może ktoś adaptował w górę to wie czy się da i jaka różnica w sile? |
ja u siebie zmienilem na tarcze 282mm i za nic nie wrocilbym to 262mm. Poprostu bylem w szoku jak one hamuja, 262mm jak ktos juz tu mowil to zwalniacze. Nie zmieniaj, bo wyjdzie gorzej niz miales w seri.
Jesli juz bedziesz chcial zmienic, to wszystko pasuje idealnie. Odkrecasz stare i zakladasz nowe.
[ Dodano: Sro Maj 20, 2009 00:09 ]
A co do tego ze EBC sie gna, to niewiem. Narazie mam zrobione 6tys na nich i jest ideal, nie ma zadnych drgan i nic nie sciaga.
U siebie mam te tarcze i klocki green stuff
spider666 - Sro Maj 20, 2009 07:51
rodi_, dzięx za konkretną wypowiedź.
jeszcze pytanko czy szybko zużywają się EBC, już widać jakieś postępy czy nie?
rodi_ - Sro Maj 20, 2009 10:06
Przez pierwszych kilka dni pylily bardzo mocno, pozniej sie dotarly i juz jest ok. Ponoc klocki zuzywaja sie wolniej niz standardowe, a felgi sa bardziej czyste niz na oryginalach. W wiekszosci poruszam sie po miescie z predkosciami troche ponad norme, i zawsze hamuja elegancko.
dobryziom - Sro Maj 20, 2009 15:34
kolego 282 na przód jest tania jak barszcz
- tarcze przód BREMBO - 159 zł/szt.,
TRW LUCAS - 119 zł/szt,. ABS -109 zł/szt.,
z TRW na pewno będziesz zadowolony bardziej niz EBC chociaż lite nie słyszałem żeby sie bardzo gięły
to jest oferta z tego tyg. z firmy dexx znajdziesz ich bez problemu na allegro lub www.dexx-auto.pl
PS to żadna krypto reklama...
xtek - Sro Maj 20, 2009 15:49
rodi_ napisał/a: | ja u siebie zmienilem na tarcze 282mm i za nic nie wrocilbym to 262mm. Poprostu bylem w szoku jak one hamuja, 262mm jak ktos juz tu mowil to zwalniacze. Nie zmieniaj, bo wyjdzie gorzej niz miales w seri. |
Co jeszcze trzeba zmienic oprocz tarcz zeby zamontowac wieksze, cale zaciski?
spider666 - Sro Maj 20, 2009 23:04
xtek napisał/a: |
Co jeszcze trzeba zmienic oprocz tarcz zeby zamontowac wieksze, cale zaciski? |
zaciski!
te do tarcz MG są większe, bo też tarcze są większe(283mm) i grubsze (24mm)
od tych z rovera (260mm gr.20mm)
Brt - Sro Maj 20, 2009 23:08
spider666 napisał/a: | od tych z rovera (260mm gr.20mm) |
262mm i 21mm grubości tarcza
trzeba zmienić zaciski i jarzma i oczywiście tarcze i klocki
|
|