|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416 Si 1996r] Zaparowane szyby
milox18... - Pią Maj 22, 2009 18:42 Temat postu: [Rover 416 Si 1996r] Zaparowane szyby Witam mam problem gdy tylko popada deszcz odrazu parują mi wszystkie szyby ze nic dosłownie nie widać a gdy włącze wentylator to bardzo powoli sie odparowują. Wie ktoś może jaka jest tego przyczyna?? Proszę o porady pozdrawiam
Lechos - Pią Maj 22, 2009 18:46
zabity filtr kabinowy
zawilgocone wycieraczki pod nogami
mozliwe, ze masz obieg wewnetrzny wlaczony
Adrian - Pią Maj 22, 2009 18:47
Odkręć schowek pasażera, zlokalizuj filtr przeciwpyłkowy, kup nowy i wymień. To powinno pomóc.
milox18... - Pią Maj 22, 2009 18:52
dziękuje jutro namierzam i wypróbuje dam znac czy pomoglo
kaaaziuu - Sob Maj 23, 2009 17:12
A i warto zobaczyc czy w bagazniku pod zapasem nie stoi woda
[ Dodano: Sob Maj 23, 2009 18:13 ]
AdrianWWL napisał/a: | Odkręć schowek pasażera, zlokalizuj filtr przeciwpyłkowy, kup nowy i wymień. To powinno pomóc. |
Jesli nie mam klimy to tez mam taki filtr?? Pytam bo nie wiem
DANTE79R - Sob Maj 23, 2009 17:14
Wszyscy przedmówcy maja rację. Zacznij od filtra kabinowego (za schowkiem przed pasażerem) i poszukaj wszelkiej wilgoci. No i zobacz na obieg wewnętrzny.
[ Dodano: Sob Maj 23, 2009 18:15 ]
Tak Kaaaziu masz
tetryk - Sob Maj 23, 2009 17:18
ale generalnie to TTTM.....niestety
kaaaziuu - Sob Maj 23, 2009 18:49
TTTM nie wiem co to jest raczej a moze to i dobrze
wild_weasel - Sob Maj 23, 2009 18:51
kaaaziuu napisał/a: | TTTM nie wiem co to jest raczej a moze to i dobrze |
Ten Typ Tak Ma
kaaaziuu - Sob Maj 23, 2009 18:54
spoko
[ Dodano: Sob Maj 23, 2009 20:09 ]
Jeszcze jedno pytanko...w angliku ten filterek tez bedzie za schowkiem
sTERYD - Nie Maj 24, 2009 07:51
tak, po stronie pasażera
fearless - Nie Maj 24, 2009 21:33
Lechos napisał/a: | mozliwe, ze masz obieg wewnetrzny wlaczony | To akurat pomaga w odparowaniu szyb.
AdrianWWL napisał/a: | Odkręć schowek pasażera, zlokalizuj filtr przeciwpyłkowy, kup nowy i wymień. To powinno pomóc. | Raczej nie pomoże, bo nie o to chodzi. kaaaziuu napisał/a: | A i warto zobaczyc czy w bagazniku pod zapasem nie stoi woda | 416 to nie 216, w bagażniku woda się nie zbiera
wild_weasel napisał/a: | Ten Typ Tak Ma | otóż TO
Podsumowując, nie wymieniaj filtra, nie patrz na chodniczki, nie zaglądaj do koła zapasowego i olej inne wskazówki. Ten typ tak ma, a jeśli masz klimę, to jest jeden niezawodny sposób na odparowanie szyb w mgnieniu oka.
Ustaw pokrętło zimno/ciepło na środek skali, ustaw pokrętło sterowania nawiewem na rysunek szyby przedniej, otwórz boczne nawiewy i górny nad konsolą, wciśnij przycik klimatyzacji - ten po lewej stronie konsoli, wciśnij przycisk wewnętrznego obiegu - ten po prawej stronie konsoli z rysunkiem autka i strzałką dookoła autka. Po wykonaniu tych czynności, w ciągu minuty wszystkie szyby odparują.
Enter.
sTERYD - Nie Maj 24, 2009 21:48
fearless napisał/a: | Lechos napisał/a: | mozliwe, ze masz obieg wewnetrzny wlaczony |
To akurat pomaga w odparowaniu szyb. |
jesteś pewny, że obieg Wewnętrzny pomaga w odparowaniu szyb
fearless napisał/a: | Podsumowując, nie wymieniaj filtra, nie patrz na chodniczki, nie zaglądaj do koła zapasowego i olej inne wskazówki. Ten typ tak ma, |
to ja mam chyba jakiś inny typ
fearless napisał/a: | 416 to nie 216, w bagażniku woda się nie zbiera |
tylko pod warunkiem, ze tylna klapa jest szczelna
fearless - Nie Maj 24, 2009 22:16
sTERYD napisał/a: |
jesteś pewny, że obieg Wewnętrzny pomaga w odparowaniu szyb | Tak, ale tylko w powiązaniu z włączoną kilmą, tak jak napisałem niżej. Czyli obieg wew włączony, pokrętło ciepło/zimno na środku i klima włączona - nadmuch na III lub IV sTERYD napisał/a: | fearless napisał/a:
416 to nie 216, w bagażniku woda się nie zbiera
tylko pod warunkiem, ze tylna klapa jest szczelna |
Tak, tylko w 416 bardzo rzadko może być nieszczelna, no chyba, ze koś nieźle przywalił w zadek sTERYD napisał/a: | fearless napisał/a:
Podsumowując, nie wymieniaj filtra, nie patrz na chodniczki, nie zaglądaj do koła zapasowego i olej inne wskazówki. Ten typ tak ma,
to ja mam chyba jakiś inny typ | Hehe, chodziło mi o to, że przy takim nagłym parowaniu szyb, nie trzeba od razu zmieniać filtra (bo ja mam nowy a szyby parują TTTM ) nie trzeba wietrzyć /suszyć chodniczków (ja mam suche jak pieprz - a szyby parują), chodziło o to, że najbardziej banalne rozwiązanie jest najprostsze - i od tego trzeba zacząć. , być może Twój 416 nie sprawia takich problemów, ale sam zauważyłem, że kilku userów 416 ma właśnie problem z parowaniem szyb podczas deszczu, i nie jest to wina ani chodniczków, ani filtra kabinowego, ani żadnej innej usterki, tak po prostu TTTM , chyba właśnie ze względu na parowanie szyb, technicy od Rovera tak dokładnie opisali To zjawisko w instrukcji obsługi, ja w swojej mam opis odparowywania na całą stronę
sTERYD - Nie Maj 24, 2009 22:27
fearless napisał/a: | kilku userów 416 ma właśnie problem z parowaniem szyb podczas deszczu, i nie jest to wina ani chodniczków, ani filtra kabinowego, ani żadnej innej usterki, |
skąd wiesz? skoro tylko kilku, to może jednak masz gdześ troszę wilgoci w tapicerce (wcale nie muszą być to dywaniki)
fearless napisał/a: | chyba właśnie ze względu na parowanie szyb, technicy od Rovera tak dokładnie opisali To zjawisko w instrukcji obsługi, ja w swojej mam opis odparowywania na całą stronę |
tak samo jak w wielu instrukcjach od wielu innych samochodów
fearless - Nie Maj 24, 2009 22:31
sTERYD napisał/a: | skąd wiesz? skoro tylko kilku, to może jednak masz gdześ troszę wilgoci w tapicerce (wcale nie muszą być to dywaniki) | Wiem z własnego doświadczenia, u mnie w aucie nie ma wilgoci, a szyby podczas deszczu parują, czy np podczas upalnej pogody, w wyniku zamoknięcia którejś z części tapicerki, nie powinny parować mocniej, przecież to właśnie słońce powoduje wzmożone parowanie. Tymczasem, podczas upałów, szyby nie parują.
kasjopea - Nie Maj 24, 2009 22:32
Co do instrukcji:
sTERYD - Nie Maj 24, 2009 22:36
podczas upału szyby Ci nigdy nie zaparują, bo są cepłe... parują tylko wtedy, gdy są sporo chłodniejsze od powietrza w środku (np gdy pada na nie chłodny deszcz).
fearless napisał/a: | u mnie w aucie nie ma wilgoci, |
skąd możesz być w 100% pewny?
fearless - Nie Maj 24, 2009 22:37
kasjopea napisał/a: | Co do instrukcji: |
Jutro zeskanuję swoją, w języku niemieckim, bo jakoś ten Twój skan jest zupełnie inny od mojego.
kasjopea - Nie Maj 24, 2009 22:41
Hm, może dlatego, że jest po angielsku , jest to skan z rave (dla wersji angielskiej - czyli odwrócony), ale poza tym wszystko tak samo. I jak widzimy, w rave wyraźnie jest opisane, jak należy postępować w celu odparowania szyb.
sTERYD - Nie Maj 24, 2009 22:43
jako klubowicz masz możliwość skorzystania z polskiej wersji
fearless - Nie Maj 24, 2009 22:44
sTERYD napisał/a: | skąd możesz być w 100% pewny? | o czym my dyskutujemy? skoro to JA utrzymuję mój samochód w czystości i sprawności, to ja mogę być pewny - tak?
mogę być w 100% pewny na podstawie badań organoleptycznych czy może mam przedstawić dowody, fakty, argumenty, literaturę oraz pełną fotorelację z procesu czyszczenia auta?
O maj gudnes, Kolega zapytał się, co się dzieje, że szyby parują podczas deszczu?, ja znalazłem rozwiązanie w postaci osuszania wnętrza przy użyciu jednocześnie klimy i ciepłego nawiewu i to opisałem, u mnie sprawdza się w 1000000 %, jeśli kolega ma klimę, to już nie będzie miał problemu z parowaniem szyb, jeśli nie ma - to nie wiem jak może sobie poradzić.
wolarz - Nie Maj 24, 2009 22:46
W każdym języku będzie tak samo.
Wyjaśniam odparowanie szyb:
- klimatyzacja włączona
- obieg otwarty
- wentylator włączony (na rysunku bieg II)
- grzanie włączone (na rysunku tak na 2/3)
W rave jest od prawej do lewej (w instrukcji polskiej, niemieckiej, włoskiej, hiszpańskiej... będzie od lewej do prawej)
Pismo obrazkowe znali już ludzie pierwotni.
fearless - Nie Maj 24, 2009 23:02
wolarz napisał/a: | Pismo obrazkowe znali już ludzie pierwotni. |
ciekawe czy potrafili narysować samochód ?
Co do reszty, jutro sprawdzę, ale jestem święcie przekonany, że podczas odparowywania, u mnie w książce jest: obieg zamknięty, klimatyzacja włączona, nawiew na III i pokrętło zimno/ciepło na połowę skali.
kasjopea - Nie Maj 24, 2009 23:06
Ja też mam instrukcję niemiecką i w niej jest dokładnie tak, jak opisał wolarz
Lechos - Pon Maj 25, 2009 06:59
kasjopea napisał/a: | Ja też mam instrukcję niemiecką i w niej jest dokładnie tak, jak opisał wolarz | tez mam instrukcje niemiecka (ksiazka) oraz angielska i polska w pdf i wszystkie sa co do tego zgodne, ze :
wolarz - Pon Maj 25, 2009 08:36
fearless napisał/a: | :hmm: ciekawe czy potrafili narysować samochód ? |
Ludzie pierwotni - jaskinie, kamienie, walka o ogień itd (samochodów nie znali)
des - Pon Maj 25, 2009 09:11
Fajny ten Rave tylko co wtedy gdy ktoś nie ma klimatyzacji?
Nie żeby u mnie parowały ale tak na przyszłość pytam.
Brt - Pon Maj 25, 2009 11:17
obieg zewnętrzny + nadmuch na szyby + suche wnętrze .... można jeszcze uchylić tylne szyby lub szyberdach, żeby zwiększyć ruch powietrza w kabinie
iktorn73 - Pon Maj 25, 2009 13:27
Najpierw sprawdź czystość filtra kabinowego,jeśli w R występuje .
kaaaziuu - Pon Maj 25, 2009 16:39
Zdemontowalem schowek tak jak koledzy radzili i okazalo sie ze...jest dziura na filtr a go nie ma i co teraz
kasjopea - Pon Maj 25, 2009 17:23
Kupić i włożyć (K1082)
kaaaziuu - Pon Maj 25, 2009 17:26
Hmmm nie pomyslalem o tym
thef - Wto Maj 26, 2009 11:53
Fearless, zaparowanie szyb spowodowane jest skraplaniem się pary wodnej na szybie, więc Słońce może tu tylko pomóc (bo właśnie ja odparuje). Zaparowane wzięło się od pary wodnej, ale polega w zasadzie na skraplaniu się wody na chłodnych powierzchniach . I dlatego nie bardzo może tu pomóc obieg zamknięty, bo cały czas będzie krążyć to zawilgocone powietrze wewnątrz samochodu. Efekt może jedynie zmaleć z powodu ruchu tego powietrza, a po włączeniu klimy z powodu wyrównania temperatur.
fearless - Wto Maj 26, 2009 12:13
thef napisał/a: | Fearless, zaparowanie szyb spowodowane jest skraplaniem się pary wodnej na szybie, więc Słońce może tu tylko pomóc (bo właśnie ja odparuje). Zaparowane wzięło się od pary wodnej, ale polega w zasadzie na skraplaniu się wody na chłodnych powierzchniach |
Dziękuję za dogłębną analizę procesu skraplania się pary wodnej, dzięki tej informacji, czuję się o wiele mądrzejszym człowiekiem.
Brt - Wto Maj 26, 2009 13:02
bez uszczypliwosci proszę
fearless - Wto Maj 26, 2009 13:30
Przyznaję się do błędu, rzeczywiście wszystko jest tak jak pokazała to Kasjopea, ale trochę to dziwne, bo ja zawsze robiłem tak jak pisałem wcześniej, w przekonaniu, że tak właśnie jest w książce i jakoś zawsze szyby odparowywały w mgnieniu oka.
[ Dodano: Wto Maj 26, 2009 14:31 ]
Brt napisał/a: | bez uszczypliwosci proszę |
Tak jest Panie Administratorzu - i to nie była uszczypliwość
ascaris - Wto Maj 26, 2009 23:35
Hmm u mnie natomiast najszybsze odparowanie szyb następuje gdy:
- włączona klima
- obieg zamknięty
- nawiew ustawiony na chłodzenie
- 3-4 bieg nawiewu
- nawiew na szyby ofkors
po prostu TTTM
thef - Sro Maj 27, 2009 08:23
ascaris napisał/a: | Hmm u mnie natomiast najszybsze odparowanie szyb następuje gdy:
- włączona klima
- obieg zamknięty
- nawiew ustawiony na chłodzenie
- 3-4 bieg nawiewu
- nawiew na szyby ofkors
| Ale tylko dlatego, że wyrównujesz temperaturę powietrza w środku auta z temperaturą zewnętrzną (a w zasadzie z temperaturą szyby). Efekt jest tylko chwilowy, bo nie pozbywasz się wilgotnego powietrza z wnętrza i po wyłączeniu klimy znów zacznie Ci parować gdy tylko się w środku podniesie temperatura .
ascaris - Sro Maj 27, 2009 15:42
thef napisał/a: | ascaris napisał/a: | Hmm u mnie natomiast najszybsze odparowanie szyb następuje gdy:
- włączona klima
- obieg zamknięty
- nawiew ustawiony na chłodzenie
- 3-4 bieg nawiewu
- nawiew na szyby ofkors
| Ale tylko dlatego, że wyrównujesz temperaturę powietrza w środku auta z temperaturą zewnętrzną (a w zasadzie z temperaturą szyby). Efekt jest tylko chwilowy, bo nie pozbywasz się wilgotnego powietrza z wnętrza i po wyłączeniu klimy znów zacznie Ci parować gdy tylko się w środku podniesie temperatura . |
W sumie racja ale w tym wypadku odparowanie szyb następuje po maks 5 sekundach Więc nawet jeśli zaparują mi ponownie (co nie dzieje się odrazu) to te 5 sekund mogę poświęcić
thef - Sro Maj 27, 2009 16:00
Do całego wątku dodam jeszcze to, że brudne szyby wzmagają skraplanie się pary wodnej na nich. Najłatwiej zaobserwować to w samochodach w których się często pali.
Stacho - Pią Maj 29, 2009 11:50 Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r] Witam,
Przeczytałem całość i dodam jeszcze swoje: TTTM i nie tylko te - wystarczy popatrzeć w deszczowy dzień na inne auta, a u mnie akurat odwrotnie..... prawie nigdy nie mam zaparowanych szyb - fakt, mam klimę i najczęściej jeżdżę sam, ale trzeba ponadto umiejetnie eksploatować auto i przestrzegać pewnych zasad/Instrukcji, mianowicie:
- jak wyżej koledzy piszą, czyste szyby, suche wnętrze - przez okrągły rok, gdy jest ku temu okazja, a obowiazkowo gdy auto wstawiam do garażu, uchylam drzwi lub przynajmniej szyby,
- dokładnie "uczę się" z Instrukcji obsługi ustawiania pokręteł ogrzewania i wentylacji auta - a ksero tej strony z Instrukcji wożę w schowku (na wszelki wypadek), i tu moje spostrzeżenie: nieumiejętne korzystanie z wentylacji w znacznej mierze pogłębia pogląd TTTM,
- współpasażerowie (domownicy) w aucie starają się raczej nie rozmawiać w początkowej fazie jazdy, a słuchaja muzyki, by wydychanym ciepłym powietrzem nie potegować zaparowania szyb - może to i śmieszne, ale potrafi to w moment "zamurować" szyby.
- chwilowe, lekkie uchylenie odpowiedniej szyby tez bywa przydatne.
Obecne moje auto to chyba z 15-te w karierze i nie powiedziałbym, że jakoś znacznie gorzej jest w nim z wentylacją - ot, przeciętne... pozdr......
des - Pią Maj 29, 2009 15:31
Mi szybki nie parują, więc nie powiedział bym że ten typ tak ma.
Stacho napisał/a: | a obowiazkowo gdy auto wstawiam do garażu, uchylam drzwi lub przynajmniej szyby, | Jakaś rada dla sporej większości osób którzy nie posiadają takiego luksusu jak garaż? Jak zostawisz samochód z uchylonymi szybami pod blokiem to możesz być pewny że rano z samochodem będzie coś nie tak jeżeli w ogóle będzie, nie wspominając już o przejściowych opadach deszczu. Stacho napisał/a: | współpasażerowie (domownicy) w aucie starają się raczej nie rozmawiać w początkowej fazie jazdy, a słuchaja muzyki, by wydychanym ciepłym powietrzem nie potegować zaparowania szyb - może to i śmieszne, ale potrafi to w moment "zamurować" szyby. | Dobrze że dodałeś słowo DOMOWNICY, bo jeżeli wieziesz kolegów, koleżanki, dziewczynę, chłopaka, koleżanki dziewczyny to szczerze wątpię w to żeby nie odezwali się słowem przez pierwsze kilka minut podróży. Stacho napisał/a: | chwilowe, lekkie uchylenie odpowiedniej szyby tez bywa przydatne | True.
Wiesia92 - Czw Mar 31, 2016 18:18
a nie jest wina parowania tych samochodów ze są może za szczelne i ta wilgoć nie ma gdzie ucieć miałem tak przeważnie zimą problem z tym parowaniem i w jednej kapie gumowej w podłodze zrobiłem otwór i z parowaniem szyb nie miałem już problemu a woda w tym miejscu mi się nie zbiera:)
lesny81 - Pią Kwi 01, 2016 12:12
W oryginale te auta mają bardzo dobrą wentylację. Woda w aucie nie bierze się sama. Ale jeśli w środku się zbierze, to nie tak łatwo ją odparować na szyby, do tego trzeba dość mocno nagrzać auto.
Przyczyną parowania szyb w tych autach często jest podciekanie (kapanie) wody spływającej z szyby przedniej do tunelu nadmuchu, wprost na wentylator i na filtr przeciwpyłkowy, który akumuluje wilgoć i oczywiście do nagrzewnicy gdzie zmienia się w parę. Wyjęcie go nie likwiduje problemu bo woda i tak się tam dostaje i gdy jest jej więcej cieknie zwyczajowo na nogi pasażera.
Sam plastik osłaniający mechanizm wycieraczek i wlot wentylacyjny nie przylega dobrze do szyby w leciwym aucie i stąd problem. Dodatkowo przy wlocie powietrza do wentylacji jest wystająca blacha, która ma za zadanie osłaniać częściowo wlot przed wodą. Jednak gdy jest ona z jakiś powodów odgięta w drugą stronę (bo np ktoś wyciągał tamtędy paprochy z wentylatora) to wzmacnia efekt zaciekania (ja tak miałem).
Moja rada jest następująca:
1. Odkręcić wycieraczki i zdjąć osłonę wlotu nadmuchu;
2. Dokładnie wyczyścić i osuszyć miejsce przylegania plastiku do szyby i samą osłonę plastikową;
3. Zamontować z powrotem i uszczelnić dobrym czarnym silikonem miejsce przylegania osłony do szyby.
Ja dodatkowo na sam wlot powietrza do nadmuchu założyłem prymitywny patent z 2l butelki po napoju. Wyciąłem z niej walec, obcinając górę i dół butelki. Następnie przeciąłem ją wzdłuż i założyłem na wlot tak aby woda cieknąca spod osłony nie wpadła do wlotu, tylko spłynęła po butelce do rynny odpływowej. Trzyma się to nawet dobrze.
Efekt jest taki, że szyby nie parują w ogóle, nawet przy bardzo dużych deszczach w 3-4 osoby . Przedtem bez klimy nie było na to szans.
Minusem jest jednak przyklejenie osłony silikonem, który przy zdjęciu osłony trzeba usunąć i zabieg powtórzyć (ale raczej nie zagląda się tam często).
|
|