Zobacz temat - [ R214 1.4 i 16v 95r ] Zmiana silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [ R214 1.4 i 16v 95r ] Zmiana silnika


Angelus - Sro Maj 27, 2009 19:24
Temat postu: [ R214 1.4 i 16v 95r ] Zmiana silnika
Zmiana silnika z [R214 1.4 16v 95r] na [Rover 1.6 16v 97r] mam problem z przyśpieszeniem samochód stał się mułowaty tak jak by otrzymywał za małą dawke poliwa. Prosze o pomoc
oprawca_1978 - Sro Maj 27, 2009 19:31

Ja mam taki silniczek w moim Poldoroverze. 1.4 MPI K-16 103 KM przy 6000 rpm, 127 Nm przy 5000 rpm, na gazie, oczywiście, II generacja.
Absolutnie nie narzekam na brak mocy tego silnika, choć register gazowni wkręciłem mu na maxa, aż sprężyna jego pozachodziła na siebie. Ciągnie gad bezproblemowo 160 km/h i więcej, ale jeżdżę nim normalnie nie więcej, jak 100, bo trzęsie się i lata po drodze jak paralityk.
Przebieg silnika teraz 162 i trochę kkm, ma trzynaście lat. Mam go od 68 kkm. Olej zmieniałem wcześniej co jakieś 20 kkm ale ostatni mam prawie od dwóch lat i mam na nim dowalone ponad 36 kkm. I działa jak złoto i nie zjada go zupełnie.
Instalacja paliwowa po dwóch latach agonii, padła definitywnie w listopadzie 2008.

Jeśli jest problem z dynamiką i osiągami silnika, to najpierw patrz na drożność układu zasilania silnika paliwem, potem czystość filtra powietrza i właściwy dolot powietrza do silnika.
Czyli - ciśnienie paliwa do sprawdzenia, działanie wtryskiwaczy, wymiana filtra paliwa i powietrza od razu polecałbym, do tego, sprawdzić drożność katalizatora i stan wydechu (może być rura uszkodzona, przygięta, itd..).

wwekol - Sro Maj 27, 2009 19:35

a mam pytanie skrzynie biegów tez zmieniałeś?? bo jezeli jest ta oryginalna z 1,4 mimo ze jest identyczna to napewno ma inne przełożenie główne niz ta oryginalna z 1,6 i powinieneś miec duze przyspieszenia ale krótką max predkosc kdyz biegi sa krótkie jak na moc i moment 1,6