|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R620 SDi] - Kat & Stozek..WARTE TO ZACHODU ?
Tomasz620 - Czw Maj 28, 2009 20:03 Temat postu: [R620 SDi] - Kat & Stozek..WARTE TO ZACHODU ? Hello...mam pytanko..czy da rade wsadzic stozek w diesla ? i czy kata mozna wywalic? z tego co czytalem to w dieslach jest lipton z katem,pniewaz wariuje sonda lambda..niewiem ile w tym prawdy..no i czy warto cos cwiczyc z tym stozkiem..o konie niepytam..ale chodzi mi o dzwiek..
pozdro all..no i odpiszcie cos.l
Remigiusz - Czw Maj 28, 2009 20:12
Gdzie ty masz sonde lambda we Dieslu Rover Diesle nie maja tylko benzyniaki lambda sonde.
A z dźwiękiem to raczej lipa będzie z tego co ja sie juz oczytałem to nie wiele to da. chcesz mieć dźwięk kup benzyniaka
Wywalić kata jak najbardziej popieram będzie lepsze przepływanie spalin co polepsza troche osiąg, tym bardziej jak sie ma już dużo km na liczniku
Tomasz620 - Czw Maj 28, 2009 20:29
to mi pojechales....[...] na forach pisza ze jest sonda..ja tam niewiem..
Proszę nie przeklinać.
camaro17 - Czw Maj 28, 2009 21:20
Wywal kata będzie dobrze odpychać się do przodu, co do stożka pod maską to prócz dobre samo poczucia nic nie będzie nooo na pewno dźwięku. Jak chcesz dźwięk z pod maską to zamontuj zawór upustowy BLOF-OFF i będzie ci sykał jak wąż przy ataku, jak będziesz zmieniał bieg.
Kaczi - Czw Maj 28, 2009 21:36
A ten zawór to tylko do samochodów z turbo
marcinmarcin - Czw Maj 28, 2009 21:54
Zawsze można na wydech założyć
Tomasz620 - Pią Maj 29, 2009 05:39
wywale kata to mi przegladu niepodbije....chyba,ze wstawie strumiennice
camaro17 - Pią Maj 29, 2009 07:22
Tomek620 to trzeba pojechać do takiego co podbije, ja nie mam kata i jakoś nie mam problemów z tym, a co do strumienicy to raczej nie polecam, w większości przypadków ma skutek odwrotny niż zamierzony jak by miało to sens to bym miał to zamontowane a wydech robiłem nowy cod podstaw także można było wstawić a nie skorzystałem z tego.
Markzo - Pią Maj 29, 2009 09:36
zawór BLOW OFF, tak na marginesie jego się chyba w dieslach nie montuje....
Raptile - Pią Maj 29, 2009 09:58
Markzo, montuje ale to robi tylko psyt i to wszystko i zapodaj sobie Black Boxa ^^
Tomasz620 - Pią Maj 29, 2009 10:35
jaki to koszt chlopaki..i gdzie to kupic?
camaro17 - Pią Maj 29, 2009 14:34
http://moto.allegro.pl/se...18804&country=1 np: allegro.pl tylko nie wiem jaki do ciebie podejdzie na pewno z jakiś uniwersalnych tylko się musisz jakiegoś speca od dłubania w silnikach spytać jaki masz kupić.
Tomasz620 - Pią Maj 29, 2009 14:44
eeej dziekowac panyy dziekowac...juz wiem jak to pokminic...spoko,spoko ; )
filo - Pią Maj 29, 2009 21:29
Co do BLOW OFFa w dieslu OFF
Daje rade.
Sam kiedyś o ty myślałem zainspirowany (napalony ) dźwiękiem tego w Subaru Imprezie WRX STI...
I dalej mi to chodzi po głowie.
Uprzedzając pytania w stylu po co mi to-bo podoba mi się to syczenie...
DANTE79R - Pią Maj 29, 2009 21:57
Biorąc pod uwagę klekot silnika Diesla to sykania nie będzie słychać gdyby tak było to większość by miała. Turbo benzyna tak ale Diesel to moim zdaniem szkoda kasy.
seyfer - Sob Maj 30, 2009 11:59
a czy samo wycięcie katalizatora ma dyzy wpływa na hałas wytwarzany przez silnik ? Nie chce aby w aucie było jeszcze głośniej bo teraz już mi to doskwiera
Wprawdzie mam już trochę nakulane moja "Czarnulą" i ciągle mnie meczy ten katalizator... Tylko właśnie obawa czy mi przegląd przejdzie. Jak pojadę następnym razem to obadam
filo - Sob Maj 30, 2009 12:19
Delikatnie głośniej jak stoisz za autem.
Ale nie "warczy" itp.
seyfer - Sob Maj 30, 2009 12:33
na "warczeniu" ani dodawaniu sportowego brzmienia itp mi nie zależy- wszak to limuzyna bardziej mi chodzi o to czy komfort wewnątrz nie ulegnie zmianie
filo - Sob Maj 30, 2009 12:39
seyfer napisał/a: | bardziej mi chodzi o to czy komfort wewnątrz nie ulegnie zmianie |
Nie stwierdziłem podniesienia się poziomu hałasu wewnątrz auta po wycięciu kata i wstawieniu w jego miejsce zwykłej rury więc śmiało możesz wycinać...
seyfer - Sob Maj 30, 2009 12:50
Teraz pozostanie tylko kwestia przeglądu i sprawdzenie emisji spalin a w SKP to robi jak mu się zachce wiec nie wiem czy ryzykować. Autko przejechane ma ~217tys i ok pól roku trzyma mi łącznik elastyczny przy tłumiku- albo partactwo mechaników albo kat zapchany i więcej spalin wydostaje sie siatką- takie to moje gdybanie tylko
filo - Sob Maj 30, 2009 12:53
U mnie prawie 200tyś a bez kata jakieś 20tyś.Wszystko OK
Przegląd mi przeszedł na pierwszej lepszej stacji...
camaro17 - Sob Maj 30, 2009 13:18
seyfer masz rację tego twego kata już nie ma bo on jest tak zapchany że spaliny razem ze sadzą wywala tą właśnie siatką niwelującą drgania. Także moim zdanie wywal kata i niech tłumikarz wstawi ci tłumik mały zamiast kata i wszystko będzie OK, a stary kat sprzedaj ludziom którzy to skupują na przemiał wtórny, także jeszcze na tym zarobisz. Co do przeglądów to i tak masz nie za ciekawą sytuację, gdyż jak pojedziesz z tym katem to się do niego przyczepi bo on nie spełnia swojej roli, najlepiej poszukaj takiego co się nie będzie przyczepiał.
Co do BLOW-OFFa to u mnie śmiga Seat Leon 1,9tdi seria 130KM po poważnych zmianach mechanicznych, większa turbina, mapy paliwa, ECU, wolny przelot i jak on walnie z OFF to że tak powiem klękajcie narody słychać jak nic. Jego wolny wydech jest tak głośny że te klekotanie w R600 jest przyjemnością a i tak przy zmianach biegów PARSKA NICZYM RASOWY KOŃ...... także pomyśl nad tym ja, jak bym miał diesla w jakim kolwiek R to od razu zegary monitorujące pracę w środku i BLOW-OFF to podstawa, ale niestety ma benzynę i nie da rady, chociaż nad zegarami cały czas myślę.
Botanix - Wto Cze 02, 2009 01:35
Hmm w sumie całkiem nieźle ten blow-off potrafi zabrzmieć choć nie w każdym wozie mi się to widzi. Powiedz mi po co zakładałbyś go do diesla? Chodzi Ci tylko o wrażenia dźwiękowe bo o ile mi wiadomo innych "korzyści" z tego nie ma - chyba
dobryziom - Wto Cze 02, 2009 09:25
Żeby taki blow off miał w dieslu w ogóle sens to trzeba wyjąć ze sprezarki seryjną DV'ke zaślepić lub zablokować. Inaczej taki blow off nawet nie syknie nie mówiąc już o swoim kluczowym zadaniu czyli ochronie wirnika przed nagłym wyhamowywaniu po zdjęciu nogi z gazu. Kolejna sprawa ze blow off do benzyny a do diesla sa zupełnie inne i często dedykowane pod konkretny model wiec to nie jest na tej zasadzie ze podoba mi sie taki z allegro i kupuje. Reasumując jeśli chcemy sobie kupić blow off do zwykłego diesla o seryjnej mocy dla samego psyt do chyba nie warto... proponuje sobie nagrać psyt psyt na dyktafon lub płytkę CD
|
|