Zobacz temat - [R620 SDi] - Kat & Stozek..WARTE TO ZACHODU ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R620 SDi] - Kat & Stozek..WARTE TO ZACHODU ?

Tomasz620 - Czw Maj 28, 2009 20:03
Temat postu: [R620 SDi] - Kat & Stozek..WARTE TO ZACHODU ?
Hello...mam pytanko..czy da rade wsadzic stozek w diesla ? i czy kata mozna wywalic? z tego co czytalem to w dieslach jest lipton z katem,pniewaz wariuje sonda lambda..niewiem ile w tym prawdy..no i czy warto cos cwiczyc z tym stozkiem..o konie niepytam..ale chodzi mi o dzwiek..
pozdro all..no i odpiszcie cos.l

Remigiusz - Czw Maj 28, 2009 20:12

Gdzie ty masz sonde lambda we Dieslu :mrgreen: :wink: Rover Diesle nie maja tylko benzyniaki lambda sonde.

A z dźwiękiem to raczej lipa będzie z tego co ja sie juz oczytałem to nie wiele to da. chcesz mieć dźwięk kup benzyniaka :wink:

Wywalić kata jak najbardziej popieram będzie lepsze przepływanie spalin co polepsza troche osiąg, tym bardziej jak sie ma już dużo km na liczniku :razz:

Tomasz620 - Czw Maj 28, 2009 20:29

to mi pojechales....[...] na forach pisza ze jest sonda..ja tam niewiem..

Proszę nie przeklinać.

camaro17 - Czw Maj 28, 2009 21:20

Wywal kata będzie dobrze odpychać się do przodu, co do stożka pod maską to prócz dobre samo poczucia nic nie będzie nooo na pewno dźwięku. Jak chcesz dźwięk z pod maską to zamontuj zawór upustowy BLOF-OFF i będzie ci sykał jak wąż przy ataku, jak będziesz zmieniał bieg. :razz: :mrgreen: :mrgreen:
Kaczi - Czw Maj 28, 2009 21:36

A ten zawór to tylko do samochodów z turbo ??
marcinmarcin - Czw Maj 28, 2009 21:54

Zawsze można na wydech założyć :D
Tomasz620 - Pią Maj 29, 2009 05:39

wywale kata to mi przegladu niepodbije....chyba,ze wstawie strumiennice
camaro17 - Pią Maj 29, 2009 07:22

Tomek620 to trzeba pojechać do takiego co podbije, ja nie mam kata i jakoś nie mam problemów z tym, a co do strumienicy to raczej nie polecam, w większości przypadków ma skutek odwrotny niż zamierzony jak by miało to sens to bym miał to zamontowane a wydech robiłem nowy cod podstaw także można było wstawić a nie skorzystałem z tego. :mrgreen:
Markzo - Pią Maj 29, 2009 09:36

zawór BLOW OFF, tak na marginesie jego się chyba w dieslach nie montuje....
Raptile - Pią Maj 29, 2009 09:58

Markzo, montuje ale to robi tylko psyt i to wszystko :) i zapodaj sobie Black Boxa :wink: ^^
Tomasz620 - Pią Maj 29, 2009 10:35

jaki to koszt chlopaki..i gdzie to kupic?
camaro17 - Pią Maj 29, 2009 14:34

http://moto.allegro.pl/se...18804&country=1 np: allegro.pl tylko nie wiem jaki do ciebie podejdzie na pewno z jakiś uniwersalnych tylko się musisz jakiegoś speca od dłubania w silnikach spytać jaki masz kupić.
Tomasz620 - Pią Maj 29, 2009 14:44

eeej dziekowac panyy dziekowac...juz wiem jak to pokminic...spoko,spoko ; )
filo - Pią Maj 29, 2009 21:29

Co do BLOW OFFa w dieslu OFF

Daje rade.
Sam kiedyś o ty myślałem zainspirowany (napalony :rotfl: ) dźwiękiem tego w Subaru Imprezie WRX STI...
I dalej mi to chodzi po głowie.
Uprzedzając pytania w stylu po co mi to-bo podoba mi się to syczenie...

DANTE79R - Pią Maj 29, 2009 21:57

Biorąc pod uwagę klekot silnika Diesla to sykania nie będzie słychać gdyby tak było to większość by miała. Turbo benzyna tak ale Diesel to moim zdaniem szkoda kasy.
seyfer - Sob Maj 30, 2009 11:59

a czy samo wycięcie katalizatora ma dyzy wpływa na hałas wytwarzany przez silnik ? Nie chce aby w aucie było jeszcze głośniej bo teraz już mi to doskwiera :???:
Wprawdzie mam już trochę nakulane moja "Czarnulą" :razz: i ciągle mnie meczy ten katalizator... Tylko właśnie obawa czy mi przegląd przejdzie. Jak pojadę następnym razem to obadam :grin:

filo - Sob Maj 30, 2009 12:19

Delikatnie głośniej jak stoisz za autem.
Ale nie "warczy" itp.

seyfer - Sob Maj 30, 2009 12:33

na "warczeniu" ani dodawaniu sportowego brzmienia itp mi nie zależy- wszak to limuzyna :razz: bardziej mi chodzi o to czy komfort wewnątrz nie ulegnie zmianie :wink:
filo - Sob Maj 30, 2009 12:39

seyfer napisał/a:
bardziej mi chodzi o to czy komfort wewnątrz nie ulegnie zmianie :wink:


Nie stwierdziłem podniesienia się poziomu hałasu wewnątrz auta po wycięciu kata i wstawieniu w jego miejsce zwykłej rury więc śmiało możesz wycinać...

seyfer - Sob Maj 30, 2009 12:50

Teraz pozostanie tylko kwestia przeglądu i sprawdzenie emisji spalin a w SKP to robi jak mu się zachce wiec nie wiem czy ryzykować. Autko przejechane ma ~217tys i ok pól roku trzyma mi łącznik elastyczny przy tłumiku- albo partactwo mechaników albo kat zapchany i więcej spalin wydostaje sie siatką- takie to moje gdybanie tylko :???:
filo - Sob Maj 30, 2009 12:53

U mnie prawie 200tyś a bez kata jakieś 20tyś.Wszystko OK
Przegląd mi przeszedł na pierwszej lepszej stacji...

camaro17 - Sob Maj 30, 2009 13:18

seyfer masz rację tego twego kata już nie ma bo on jest tak zapchany że spaliny razem ze sadzą wywala tą właśnie siatką niwelującą drgania. :mrgreen: Także moim zdanie wywal kata i niech tłumikarz wstawi ci tłumik mały zamiast kata i wszystko będzie OK, a stary kat sprzedaj ludziom którzy to skupują na przemiał wtórny, także jeszcze na tym zarobisz. :razz: Co do przeglądów to i tak masz nie za ciekawą sytuację, gdyż jak pojedziesz z tym katem to się do niego przyczepi bo on nie spełnia swojej roli, najlepiej poszukaj takiego co się nie będzie przyczepiał.

Co do BLOW-OFFa to u mnie śmiga Seat Leon 1,9tdi seria 130KM po poważnych zmianach mechanicznych, większa turbina, mapy paliwa, ECU, wolny przelot i jak on walnie z OFF to że tak powiem klękajcie narody słychać jak nic. Jego wolny wydech jest tak głośny że te klekotanie w R600 jest przyjemnością a i tak przy zmianach biegów PARSKA NICZYM RASOWY KOŃ...... także pomyśl nad tym ja, jak bym miał diesla w jakim kolwiek R to od razu zegary monitorujące pracę w środku i BLOW-OFF to podstawa, ale niestety ma benzynę i nie da rady, chociaż nad zegarami cały czas myślę. :mrgreen:

Botanix - Wto Cze 02, 2009 01:35

Hmm w sumie całkiem nieźle ten blow-off potrafi zabrzmieć choć nie w każdym wozie mi się to widzi. Powiedz mi po co zakładałbyś go do diesla? Chodzi Ci tylko o wrażenia dźwiękowe bo o ile mi wiadomo innych "korzyści" z tego nie ma - chyba :)
dobryziom - Wto Cze 02, 2009 09:25

Żeby taki blow off miał w dieslu w ogóle sens to trzeba wyjąć ze sprezarki seryjną DV'ke zaślepić lub zablokować. Inaczej taki blow off nawet nie syknie nie mówiąc już o swoim kluczowym zadaniu czyli ochronie wirnika przed nagłym wyhamowywaniu po zdjęciu nogi z gazu. Kolejna sprawa ze blow off do benzyny a do diesla sa zupełnie inne i często dedykowane pod konkretny model wiec to nie jest na tej zasadzie ze podoba mi sie taki z allegro i kupuje. Reasumując jeśli chcemy sobie kupić blow off do zwykłego diesla o seryjnej mocy dla samego psyt do chyba nie warto... proponuje sobie nagrać psyt psyt na dyktafon lub płytkę CD