Zobacz temat - [r400hatch 97/98] Kontrolka akumulatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r400hatch 97/98] Kontrolka akumulatora

regis - Nie Maj 31, 2009 11:56
Temat postu: [r400hatch 97/98] Kontrolka akumulatora
Witam, wczoraj po odpaleniu auta nie zgasla mi kontrolka akumulatora- auto dziala poprawnie- nie gaśnie(czyli nie jest to masa), a akumulator tez jest nowy, takze nie wiem w czym twki problem. Mysle ze moze to byc jakis poluzowany kabelek, badz cos z elektryka.. podczas jazdy czasami kontrolka gasnie.. po to by po chwil iznow sie zapalic. Jesli ktos wie w czym moze byc problem lub spotkal sie z podobna przypadloscia to proszę o pomoc,
dzieki i pozdrawiam

faecd - Nie Maj 31, 2009 11:58

po mojemu na logike to chodzi o to, ze aku nie jest ladowany! I cale zasilanie leci od aku. W takim wypadku za niedlugo Twoj nowiutki aku sie rozladuje. Albo jakas inna usterka, ktorej nie rozumiem...
Pino - Nie Maj 31, 2009 12:03

tak jak faecd, pisze, zmierz czy aku ma ładowanie.
regis - Nie Maj 31, 2009 12:05

czyli jesli nie jest ladowany to wina alternatora? jak sprawdzic czy laduje?
Brt - Nie Maj 31, 2009 12:10

Należy sprawdzić jakie napiecie jest na zaciskach akumulatora po odpaleniu auta. Prawidłowe zawiera się w granicach 13,8 - 14,4 V
regis - Nie Maj 31, 2009 12:20

No to i tak bede musial jutro wybrac sie do jakiegos elektryka, bo nie mam jak samemu tego sprawdzic.. ekhm. No coz, dziekuje za odpwoiedzi, pozdr
longas - Nie Maj 31, 2009 12:23

moze pasek od alternatora masz poluzowany...i czasem załapie i go podkreci [lampka ginie] a czasem nie łapie i lampka sie swieci
regis - Nie Maj 31, 2009 12:50

pasek jest raczej ok, przed chwila go sprawdzilem. kurde jestem tak wsciekly.. co chwile cos się psuje :) szok tok :)
Pino - Nie Maj 31, 2009 17:14

jak pasek jest ok, to może szczotki w alternatorze się skończyły, i jeszcze możesz sprawdzić przewody, czy żaden nie odczepił się lub nie jest przerwany.
faecd - Nie Maj 31, 2009 21:37

regis napisał/a:
No to i tak bede musial jutro wybrac sie do jakiegos elektryka, bo nie mam jak samemu tego sprawdzic


1. Kup miernik elektroniczny napiecia, amperarzu, oporu, najtanszy w sklepie elektrycznym za 20zl, taki, ktory wyglada jak ten http://www.allegro.pl/ite...edi_dam668.html tylko tanszy, chodzi o to pokretlo to zmianu opcji
2. Odpalasz auto, otwierasz mache, bierzesz miernik w reke i ustawiasz na V == czyli napiecie pradu stalego.
3. Przytykasz czerwony kabelek do akumulatora tam gdzie jest oznaczeni +
4. Przytykasz czarny kabelek do akumulatora tam gdzie jest oznaczenie -
5. Patrzysz sie na wyswietlacz miernika i odczytujesz napiecie ladowania;)

tak to wyglada z grubsza...jezeli urazilem prostota tlumaczenia, przepraszam, ale moze komus, kto nie wie jak sie obslugiwac z takim sprzetem to pomoze.
Pozdrawiam

regis - Pon Cze 01, 2009 21:15

Juz naprawione/wymienione. Poszly szczotki i wirnik. Dzieki za pomoc, pozdr.