Zobacz temat - [R620] Znika płyn i olej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Znika płyn i olej

czarek2208 - Sro Cze 03, 2009 20:21
Temat postu: [R620] Znika płyn i olej
Cześć koledzy roverzyści.
Zaobserwowałem coś bardzo niepokojącego. Znika mi gdzieś płyn chłodniczy i olej.
Płyn dolewam od czsu do czasu na zimnym silniku- w miesiącu tak ok. szklanki.
Zaś bardziej niepokoi mnie olej. od ostatniej wymiany mianowicie ( zalałem tuż pod kreseczkę max) znikło mi go bardzo dużo. Jest tuż nad minimum....
Miał może ktoś coś takiego???
W dodatku czasami jak stoję na światłach spod maski ulatnia się delikatny dymek i zaczął mi jakoś więcej palić (7/100km poza miastem)...
Co to może być i jak sobie z tym poradzić???
Dzięki za pomoc

rybakowy - Sro Cze 03, 2009 20:41

HMMM,uszczelka pod głowicą??
Chester - Sro Cze 03, 2009 21:40

Witam jesteś pewien, że nie masz żadnych wycieków??
Co do płynu to sprawdź czy gdzieś w okolicy chłodnicy nie ucieka, dlatego masz delikatny dymek.

Co do oleju to hmmm chłodniczka może gdzieś tam cieknie....

czarek2208 - Sro Cze 03, 2009 22:21

jedyny wyciek jaki zaobserwowałem u kolegi na kanale to z uszczelniacza przegubu.
Ale to bardzo mały wyciek i chyba olej ze skrzyni a nie z silnika...

NEOSSS - Czw Cze 04, 2009 00:27

czarek2208, czy na zimnym nie rowno pracuje? Dymi na bialo?
czarek2208 - Czw Cze 04, 2009 09:43

Na zimnym silniku pracuje ok. Czasem szaprnie (Bardzo rzadko).
Jak tylko odpalam to czasem pojawi się biała chmurka. potem juz nie albo nie widzę...

[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 11:18 ]
To chyba uszczelka, jak dolewam płyn do chłodnicy to poprawia sie poziom oleju...
Cholera... Co robić?
Można tak trochę pojeździć???

thef - Czw Cze 04, 2009 10:58

A jaki kolor ma olej? Sprawdź na bagnecie i obejrzyj też korek wlewu od spodu. Jeśli olej nie jest czarny, a na korku jest "masełko", to na pewno uszczelka. Pojeździć chwilę można, kontrolując non stop stany płynów, ale nie jest to zalecane. Poza tym, jak Ci całkiem padnie uszczelka i np. olej zacznie się dostawać do płynu, to ciężko będzie potem dokładnie oczyścić układ chłodzenia. Jak nie masz wyjścia, to jeździj, ale ostrożnie (nie deptaj go) i kontrolując silnik za każdym razem.
czarek2208 - Czw Cze 04, 2009 11:20

Na bagnecie to jest jakby roztwór wody z olejem, niby olej ale nie klei się, wogóle jak woda.
Jak bagnet dotykam palcami to tak jakby mam na palcach ciemne plamki ojeju w kropli wody...
Odpaliłem i obserwowałem czy kopci na biało i kopci...
nie bardzo ale jak się trochę gazu doda to zostaje za mną mgiełka...
ile kosztuje naprawa???

Brt - Czw Cze 04, 2009 11:26

no niestety silnik do rozebrania :( .... i drugie niestety często jak już leci to przyczyną jest pęknieta głowica ... rozważ opcję naprawy a także zastanowiłbym się nad wymianą silnika. Ale najpierw dobrzeby było zdjać głowicę i określic przyczynę :ok:
NEOSSS - Czw Cze 04, 2009 12:25

Szukac silnik z Angola o malym stazu i butowac dalej... :roll:
thef - Czw Cze 04, 2009 14:01

Uszczelka na pewno do wymiany, sprawdzić głowicę na szczelność i jeżeli rozrząd nie był robiony, to przy okazji też go załatwić.
czarek2208 - Czw Cze 18, 2009 19:35

No i samochód u mechanika, jutro werdykt...
Przygotowałem 1.900 zł...
Mam nadzieję, że starczy...