|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Znika płyn i olej
czarek2208 - Sro Cze 03, 2009 20:21 Temat postu: [R620] Znika płyn i olej Cześć koledzy roverzyści.
Zaobserwowałem coś bardzo niepokojącego. Znika mi gdzieś płyn chłodniczy i olej.
Płyn dolewam od czsu do czasu na zimnym silniku- w miesiącu tak ok. szklanki.
Zaś bardziej niepokoi mnie olej. od ostatniej wymiany mianowicie ( zalałem tuż pod kreseczkę max) znikło mi go bardzo dużo. Jest tuż nad minimum....
Miał może ktoś coś takiego???
W dodatku czasami jak stoję na światłach spod maski ulatnia się delikatny dymek i zaczął mi jakoś więcej palić (7/100km poza miastem)...
Co to może być i jak sobie z tym poradzić???
Dzięki za pomoc
rybakowy - Sro Cze 03, 2009 20:41
HMMM,uszczelka pod głowicą??
Chester - Sro Cze 03, 2009 21:40
Witam jesteś pewien, że nie masz żadnych wycieków??
Co do płynu to sprawdź czy gdzieś w okolicy chłodnicy nie ucieka, dlatego masz delikatny dymek.
Co do oleju to hmmm chłodniczka może gdzieś tam cieknie....
czarek2208 - Sro Cze 03, 2009 22:21
jedyny wyciek jaki zaobserwowałem u kolegi na kanale to z uszczelniacza przegubu.
Ale to bardzo mały wyciek i chyba olej ze skrzyni a nie z silnika...
NEOSSS - Czw Cze 04, 2009 00:27
czarek2208, czy na zimnym nie rowno pracuje? Dymi na bialo?
czarek2208 - Czw Cze 04, 2009 09:43
Na zimnym silniku pracuje ok. Czasem szaprnie (Bardzo rzadko).
Jak tylko odpalam to czasem pojawi się biała chmurka. potem juz nie albo nie widzę...
[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 11:18 ]
To chyba uszczelka, jak dolewam płyn do chłodnicy to poprawia sie poziom oleju...
Cholera... Co robić?
Można tak trochę pojeździć???
thef - Czw Cze 04, 2009 10:58
A jaki kolor ma olej? Sprawdź na bagnecie i obejrzyj też korek wlewu od spodu. Jeśli olej nie jest czarny, a na korku jest "masełko", to na pewno uszczelka. Pojeździć chwilę można, kontrolując non stop stany płynów, ale nie jest to zalecane. Poza tym, jak Ci całkiem padnie uszczelka i np. olej zacznie się dostawać do płynu, to ciężko będzie potem dokładnie oczyścić układ chłodzenia. Jak nie masz wyjścia, to jeździj, ale ostrożnie (nie deptaj go) i kontrolując silnik za każdym razem.
czarek2208 - Czw Cze 04, 2009 11:20
Na bagnecie to jest jakby roztwór wody z olejem, niby olej ale nie klei się, wogóle jak woda.
Jak bagnet dotykam palcami to tak jakby mam na palcach ciemne plamki ojeju w kropli wody...
Odpaliłem i obserwowałem czy kopci na biało i kopci...
nie bardzo ale jak się trochę gazu doda to zostaje za mną mgiełka...
ile kosztuje naprawa???
Brt - Czw Cze 04, 2009 11:26
no niestety silnik do rozebrania .... i drugie niestety często jak już leci to przyczyną jest pęknieta głowica ... rozważ opcję naprawy a także zastanowiłbym się nad wymianą silnika. Ale najpierw dobrzeby było zdjać głowicę i określic przyczynę
NEOSSS - Czw Cze 04, 2009 12:25
Szukac silnik z Angola o malym stazu i butowac dalej...
thef - Czw Cze 04, 2009 14:01
Uszczelka na pewno do wymiany, sprawdzić głowicę na szczelność i jeżeli rozrząd nie był robiony, to przy okazji też go załatwić.
czarek2208 - Czw Cze 18, 2009 19:35
No i samochód u mechanika, jutro werdykt...
Przygotowałem 1.900 zł...
Mam nadzieję, że starczy...
|
|