Zobacz temat - [R75] Brak mocy i kopcenie - Intercooler
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Brak mocy i kopcenie - Intercooler

kempek - Czw Cze 04, 2009 22:39
Temat postu: [R75] Brak mocy i kopcenie - Intercooler
Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem rovera 75 cdt i już mam z nim problem. Kopci i niema mocy. Czy ktoś wie co może być przyczyną tego. Wymieniłem przepływomierz i dalej to samo. Nie wiem co robić proszę o porady.
argail - Czw Cze 04, 2009 22:41

Filtr powietrza, filtr paliwa, egr - a szczególnie dwa pierwsze jeśli dopiero kupiłeś samochód.
kempek - Czw Cze 04, 2009 22:44

filtr powietrza ok a paliwa nie sprawdzałem. Można go jakoś sprawdzić czy trzeba wymienić. On jezdzi jakby bez turbo.
Dam-Kam - Czw Cze 04, 2009 22:50

najprostsza metoda, odkręć węża od intercoolera przy wejściu do EGR i sprawdź czy stoi tam olej. Jak tak to ile ?? Jeśli jest go tam sporo to turbo puszcza olej i jest już pewnie lekko wyeksploatowane ;) a i weź odepnij przepływkę i sprawdź jak jeździ bez niej jeśli tą co założyłeś nie była od BOSCH'a

Filtr paliwa odpada, jakby miał za mało paliwa to by nie kopcił.

kempek - Czw Cze 04, 2009 22:56

odkręcałem ten wąż i jest trochę zasyfione jeżeli to ten EGR to takie coś aluminiowego które wchodzi do silnika a bez przepływomierza chodzi tak samo.

[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 22:59 ]
to co turbo do wymiany jak jest wyeksploatowane tak jak żeś napisał czy da sie coś z nim zrobić?

Dam-Kam - Czw Cze 04, 2009 23:06

EGR jest bezpośrednio przykręcone do kolektora ssącego.
kempek napisał/a:
odkręcałem ten wąż i jest trochę zasyfione

tzn. ile ?? Tak, że olej normalnie spływa czy powierzchnia węża jest po prostu wilgotna ?? Jeśli wilgotna to turbo nie puszcza oleju i prawdopodobnie jest sprawne. Jak już ściągałeś tego węża to zrób to jeszcze raz, ktoś niech dodaje gazu a Ty popatrz w EGR czy ten grzybek który na luzie się otwiera i wpuszcza spaliny po dodaniu gazu się zamyka. Jesli się nie zamyka to odkręć EGR i go dobrze wyczyść. Jak dalej się nie będzie zamykał będziesz miał więcej roboty bo będziesz musiał odkęcić kolektor ssący. Pod nim jest elektrozaworek który jest połączony z EGR takin cienkim wężykiem. Odkręć go i pod jedną osłoną jest taki (bardzo) cienki i mały filterek. Weź go wyciąg i dobrze przeczyść.

Sorki, że się tak rozpisałem ale jak będziesz robił to przynajmniej nie będziesz musiał tego robić na raty jakby coś było nie tak ;) Teraz o czyszczeniu EGR wiesz wszystko ;)

[ Dodano: Czw Cze 04, 2009 23:09 ]
jesli to turbo (co wątpię bo ono jest stosunkowo trwałe jeśli jest dobrze traktowane) to najlepiej dać je do regeneracji. Cena pewnie ~900zł ale masz praktycznie jak nowe. Nie kupuj używek bo jeden kolega się już przejechał. Kupił używkę a jak ją dostał to się okazało że i tak musiał ją regenerować

kempek - Czw Cze 04, 2009 23:16

on nie jest mokry od oleju tylko ma osad tzn pył czy coś takiego ale ogólnie mokry to on nie jest a ten EGR jest przykręcony do silnika na 4 śruby to go też odkręcałem też ma ten osad on jest osmolony, czym to przemyć? a i jeszcze jedno prędkościomierz mi nie działa i wyświetlacz szaleje pokazuje -30 stopni i wskażnik paliwa i ABS co to moze być czytałem ostatnio że to od ABSu mogło się stać zdjąłem koło i tam jest jeden kabelek urwany i niewiem z kąd on jest może masz pojęcie
Dam-Kam - Czw Cze 04, 2009 23:26

-30 stopni to padł Ci czujnik temp. i pewnie klima też Ci nie chodzi tak jak powinna prawda ?? Czujnik jest z przodu pod zderzakiem. Jak się schylisz to będziesz go widział za kratką.

ABS i prędkościomierz to tak jak piszesz czyli kabelek urwany. Ja jeszcze nie miałem z tym problemu ale musi być gdzieś przy kole (piascie) jakiś czujnik o to bo niego musisz podpiąć.

Wskaźnik paliwa jak Ci wariuje ??

kempek - Czw Cze 04, 2009 23:35

pokazuje że jest pusty, no i kilometrów nienabija , a czym mam te EGR umyć
Dam-Kam - Czw Cze 04, 2009 23:45

kilometrów nie mabija bo nie ma informacji, że koła się kręcą ;) połącz ten przewód przy kole i będzie git :ok:
wskaźnik paliwa... może pływak w baku albo coś innego - nie wiem :/

jeśli EGR ma tylko lekki nalot z oleju czy pyłku a nie skorupę z sadzy na 5mm to nie ma sensu go ruszać, sprawdź tylko czy grzybek się zamyka. Jak jest na nim warstwa sadzy to zdrap nożem, śrubokrętem albo czymś innym a reszczę powycieraj szmatką nasądzoną jakimś rozpuszczalnikiem.

PHJOWI - Czw Cze 04, 2009 23:52

możliwe że wyskoczył wąż od cullera częsta sprawa.
sknerko - Pią Cze 05, 2009 09:32

Dam-Kam napisał/a:
wskaźnik paliwa... może pływak w baku albo coś innego - nie wiem

wskaźnik też zacznie dziaać jak czujnik ABS naprawi bo on powiązany jest z kompem i wskazaniami ilości średnich zużycia paliwa. Mi szalał jak czujnik ABS zamókł jak wyschło wróciło do normy

kempek - Pią Cze 05, 2009 21:59

to niestety intercooler. byłem dziś u mechanika i dupa ale co tam na poczatek troche w plecy nic się nie stało
PHJOWI - Sob Cze 06, 2009 13:45

może tylko oring wyskoczył i rura podniosła się .
grota10 - Pon Cze 08, 2009 18:46

Mialem to samo.Rura wyskoczyla z kulera i nie szlo jechac.Jak probowalem depnac szarpal i chmura czarnego dymu szla.Uszczelnilem rure i teraz brzytewka