|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1.4Si 97r] problem z immo - silnik nie odpala
stapry - Pią Cze 05, 2009 19:08 Temat postu: [R214 1.4Si 97r] problem z immo - silnik nie odpala Witam,
oddałem Roverka do mechanika w celu wymiany paska i rolki od wspomagania (stara strasznie wyła)(zakup u Tomiego - szybko i sprawnie - thx), przy odbiorze okazało się że w rowerku akumulator jest rozładowany - mechanik przyznał że zostawił autko na światłach po sprawdzeniu czy wszystko dobrze działa, po powrocie do domu odłączyłem akumulator i naładowałem po czym podłączyłem spowrotem
i tu zaczyna się problem
immo synchronizuje się z pilotem jednakże przy zamykaniu słychać we wszystkich drzwiach trrrrrr.... wcześniej tego nie było, poza tym co chyba najważniejsze nie mogę odpalić silnika - przy przekręceniu kluczyka słychać tylko stukot z okolic rozrusznika
kodu do wyłączenia immo nie posiadam mam tylko jakiś numer 4cyfrowy przy zapasowych kluczykach ale wątpię żeby był poprawny
pomocy
Pływak - Pią Cze 05, 2009 19:13 Temat postu: Re: [R214 1.4Si 97r] problem z immo - silnik nie odpala
stapry napisał/a: | Witam,
immo synchronizuje się z pilotem jednakże przy zamykaniu słychać we wszystkich drzwiach trrrrrr.... wcześniej tego nie było, poza tym co chyba najważniejsze nie mogę odpalić silnika - przy przekręceniu kluczyka słychać tylko stukot z okolic rozrusznika
kodu do wyłączenia immo nie posiadam mam tylko jakiś numer 4cyfrowy przy zapasowych kluczykach ale wątpię żeby był poprawny
pomocy |
Mi to wygląda na nadal rozładowany aku. Stukot z rozrusznika bo nie ma siły nim zakręcić gdyby zadziałało immo to by wcale nie zakręciło i w dodatku sygnał alarmu by się wączył...
ash - Pią Cze 05, 2009 19:14
Cos mi sie wydaje, ze immo jakby blokowal to nawet rozrusznik by nie krecil, ale teraz to pewny nie jestem.
Fargo80 - Pią Cze 05, 2009 19:18
stapry, sprawdz czujnik położenia wału - mieści się po lewej stronie bloku silnika (patrząc od jego czoła, tj. od strony rozrządu), u góry, na tyłach bloku, tj, tam, gdzie kręci się koło zamachowe.
stapry - Pią Cze 05, 2009 19:37
Pływak napisał/a: | Mi to wygląda na nadal rozładowany aku |
aku naładowałem maksymalnie - zaraz po podłączeniu opisany problem, poza tym elektryczne szyby, światła, wycieraczki wszystko działa, dla pewności podłączę go jutro
pod vectrę, jak nie pomoże jadę do mechaniora
Fargo80 napisał/a: | sprawdz czujnik położenia wału |
rozrusznik nie kręci - nie ma napięcia na cewce więc czujnik prawdopodobnie jest ok,
sam juz nie wiem
Pływak - Pią Cze 05, 2009 19:43
Sprawdź napięcie i najlepiej elektrolit areometrem... i spróbuj z tym 4 cyfrowym kodem wyłączyć immo choć nie wydaje mi się aby to była wina immo skoro otwierasz samochód pilotem...
marcin316 - Pią Cze 05, 2009 19:49
Sprawdź czy bateria jest dobrze podłączona. Rozrusznik pobiera kupę prądu i jeśli któraś klema dobrze nie łączy to może nie zadziałać. Można przeczyścić delikatnie kontaktujące się powierzchnie klem i akumulatora papierem ściernym.
Rozładowanie akumulatora poniżej pewnego napięcia jest dla niego niezbyt miłym doświadczeniem. Możliwy jest spadek pojemności i max. prądu na wskutek zasiarczenia płyt.
grembi - Pią Cze 05, 2009 20:05
Ja też myślę że to jednak aku
Pozdro
stapry - Pią Cze 05, 2009 20:11
Podążając tropem wskazówek podłączyłem aku vectry i jedyną zmianą w zachowaniu jest dużo szybsze terkotanie
immo zachowuje się dziwnie, nie załącza się samo po 30 sek. a przy zamykaniu włączył mi się alarm
sTERYD - Sob Cze 06, 2009 08:14
czyli z immo wszystko ok
posprawdzaj przewody od akumulatora, i masę silnika. Rozrusznik dostaje za mało prądu.
|
|