Zobacz temat - [rover all ] sprawdzanie płynu chłodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [rover all ] sprawdzanie płynu chłodniczego

drlubicz - Sro Cze 10, 2009 16:54
Temat postu: [rover all ] sprawdzanie płynu chłodniczego
jak sie sprawdza testerem płyn chłodniczy , to płyn chłodniczy ma być ciepły ? czy zimny ? czy to jest bez znaczenia ?
szoso - Sro Cze 10, 2009 16:59
Temat postu: Re: [rover all ] sprawdzanie płynu chłodniczego
drlubicz napisał/a:
jak sie sprawdza testerem płyn chłodniczy , to płyn chłodniczy ma być ciepły ? czy zimny ? czy to jest bez znaczenia ?

bez znaczenia :smile:

staf - Sro Cze 10, 2009 17:04

Test należy przeprowadzić na zimnym silniku wyłączonego samochodu.
Sprawdź zalecenia producenta dotyczące obsługi układu chłodzenia, zawarte w instrukcji obsługi pojazdu. Pozdrawiam




Pomogłem nie zwlekaj wciśnij pomógł

szoso - Sro Cze 10, 2009 17:11

Cytat:
Test należy przeprowadzić na zimnym silniku wyłączonego samochodu

a co to za różnica
nawet w warsztatach sprawdzają od razu
ja nigdy nie czekałem aż ostygnie całkowicie
zastrzeliłeś mnie tym bez kitu

staf - Sro Cze 10, 2009 17:13

Ja robię na zimnym.Ale nie neguje twojej opinii.
szoso - Sro Cze 10, 2009 17:17

staf napisał/a:
Ja robię na zimnym.Ale nie neguje twojej opinii.

spoko :smile:
czy na zimnym czy na ciepłym i tak pokaże to samo bo właściwości płynu nie ulegną zmianie choć masz rację że najlepiej sprawdzać na zimnym a o to dowód
http://www.prestone.pl/pr...ic.html#more-48

wwekol - Sro Cze 10, 2009 19:56

staf napisał/a:
Pomogłem nie zwlekaj wciśnij pomógł



o co z tym chodzi :?: jest jakaś nagroda albo jakieś przywileje za jak największą ilość "pomógł" :smile:

staf - Sro Cze 10, 2009 20:02

Nie wiem czy jest.A nóż widelec będzie.I co?...Się nie załapie.. :mrgreen: :oops:
sknerko - Sro Cze 10, 2009 20:27

Nie ma nagród "ale to jest przecież prestiż no mówię ci prestiż" :rotfl:
szoso - Sro Cze 10, 2009 20:35

nie wiem czy wiecie ale na niektórych forach np.Volkswagena wymuszanie by ktoś kliknął na twoje konto "pomógł" jest karane :wink:
w sumie dobrze bo nie chciałbym by ktoś wywierał na mnie presję domagając się "punkta" :wink:

sknerko - Sro Cze 10, 2009 20:42

Ale u nas nikt niczego nie wymusza poprostu uczymy kultury i zamiast postu z tekstem dziękuję klikamy pomógł :wink:
szoso - Sro Cze 10, 2009 20:47

sknerko napisał/a:
Ale u nas nikt niczego nie wymusza poprostu uczymy kultury i zamiast postu z tekstem dziękuję klikamy pomógł :wink:

nie no oczywiście :wink:

SeniorA - Sro Cze 10, 2009 20:49

szosownik napisał/a:
czy na zimnym czy na ciepłym i tak pokaże to samo bo właściwości płynu nie ulegną zmianie
ze wzrostem temperatury zmniejsza się gęstość płynu
sTERYD - Sro Cze 10, 2009 21:25

drlubicz, a co chcesz w tym płynie sprawdzić?
temperaturę krzepnięcia, zawartość CO2 czy co?
jak zawartość CO2 to lepiej od razu po zgaszeniu silnika

drlubicz - Sro Cze 10, 2009 21:41

sTERYD napisał/a:
drlubicz, a co chcesz w tym płynie sprawdzić?
temperaturę krzepnięcia, zawartość CO2 czy co?
jak zawartość CO2 to lepiej od razu po zgaszeniu silnika


ogólnie to sprawdzam wszystko ale chodzi mi o sprawdzenie temperatury zamarzania bo im wiecej ma tester tego płynu tym mniejszą temperature mi pokazuje , ale sprawdze jutro na zimnym płynie , dzięki koledzy i każdy dostaje pomógł ;) zebyście sie już wiecej nie kłócili

[ Dodano: Czw Cze 11, 2009 19:41 ]
już wiem jak to jest bo po wykalibrowaniu na nowym płynie wychodzi że różnica na ciepłym to prawie 10 stopni a prawidłowy wynik jest na zimnym , mam tylko pytanie czy płyny są na bazie metanolu czy glikolu ?

SeniorA - Sob Cze 13, 2009 23:44

drlubicz napisał/a:
czy płyny są na bazie metanolu czy glikolu ?
na bazie glikolu etylowego. Takie zaleca Rover.

[ Dodano: Nie Cze 14, 2009 00:13 ]
drlubicz napisał/a:
różnica na ciepłym to prawie 10 stopni a prawidłowy wynik jest na zimnym ,
a dokładnie w temperaturze 20 st.C. Ze wzrostem temp. jak pisałem wcześniej,zmienia sie gęstość i w warsztatach badając na ciepłym uwzględniają to.