|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zawór wysokiego ciśnienia - czyszczenie
sogreg1 - Sob Cze 13, 2009 13:20 Temat postu: [R75] Zawór wysokiego ciśnienia - czyszczenie Temat wielokrotnie omawiany. Nie widziałem natomiast opisu procedury tej czynności serwisowej, a że stwarza ona wiele nieoczekiwanych problemów, dlatego postanowiłem opisać swoje doświadczenia - może komuś się przyda.
Przepraszam za zbyt dokładny opis, ale nie wszyscy mają taką wiedzę jak Rowan czy Henryk
Czyszczenie zaworu wysokiego ciśnienia
1.Zdjąć osłonę silnika (3 wkręty – łeb 8mm)
2. Zdemontować kolektor
2.1 Zdjąć rurę doprowadzającą powietrze do filtra oznaczoną Nr 1. Potrzebne odkręcenie wkrętów oznaczonych Nr 2 (wkrętak – krzyżak).
2.2 Zdjąć rury przy zaworze EGR – odkręcić opaski (wkrętak płaski).
2.3 Odpiąć od kolektora przewody oznaczone Nr 3,
2.4 Odkręcić kolektor – śruby z łbem 10 mm oznaczone Nr 4 i śruby z łbem 11 mm oznaczone Nr 5.
2.5 Ostrożnie zdjąć kolektor.
3. Odpiąć przewód zaworu wysokiego ciśnienia oznaczony Nr 6 (na zdjęciu mało widoczny – wskazany strzałką).
4. Odkręcić śruby zaworu (oznaczone Nr 7)– klucz trox T30. I tutaj zaczyna się problem. Cholernie mało miejsca. Najlepiej zabrać się za to za pomocą zestawu troxów i przedłużką giętką (są takie zestawy). Ja podłączyłem przedłużkę do wkrętarki i jest to najlepszy sposób. Pomimo włożenia troxa było bardzo ciężko. Jeśli nie chce się odkręcić, to najlepiej wziąć wąskie dłutko i uderzać w łeb troxa delikatnie małym młotkiem w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara. Niech Was nie zmylą te śruby na zdjęciu gdyż zastąpiłem troxy zwykłymi z łbem sześciokątnym, ale o tym później.
5. Wyjąć delikatnie zawór obracając nim i lekko przeginając (na końcówce zaworu jest uszczelnienie oring, który przetrzymuje zawór w gnieździe i dlatego całe te zabiegi).
6. Zawór opukać, ostukać, wydmuchać sprężonym powietrzem, oczyścić (ja zrobiłem to benzyną ekstrakcyjną) i zamontować wszystko w odwrotnej kolejności.
Teraz należy się wyjaśnienie w sprawie tych śrub. Otóż, oryginalne śruby z łbem trox mają, moim zdaniem, zbyt płytkie gniazda oraz są bardzo miękkie. Nieumiejętne włożenie klucza trox (a o to wcale nie trudno z uwagi na katastrofalny dostęp) skutkuje rozbiciem gniazda łba śruby, a jak wiemy nie jest to zbyt miłe. Odradzam zabieranie się do odkręcania typowymi kluczami trox (tj. pręty wygięte pod kątem prostym, podobnie jak imbusy), bo na nic się one zdadzą, a już na pewno skutkiem próby będzie wspomniane wyżej rozbicie. Wiem to ze swojego doświadczenia, bo próbowałem właśnie takich metod aż wreszcie pomogłem sobie dłutkiem i młotkiem oraz przedłużką i wkrętarką. Całe szczęście, że nie wytarły się jeszcze całe gniazda łba śruby, bo musiałbym chyba brzeszczotem je wycinać.
Niestety pora była późna i nie mogłem już kupić innych śrub, więc założyłem zwyczajne z łbem 10, które zamierzam wymienić na śruby imbusowe.
Dlatego, zanim zaczniecie się do tego zabierać, zaopatrzcie się w 2 śruby z łbem imbusowym 6 x 20.
Miłej pracy - pozdrawiam
Zapomniałem dodać, gdzie jest ten zawór. Zdjęcie wskazuje przybliżoną lokalizację.
apples - Sob Cze 13, 2009 14:38
Za co on odpowiada?
Rowan - Sob Cze 13, 2009 14:43
Ja właśnie zmieniłem na imbusy i teraz odkręcanie nie jest taką męką.
[ Dodano: Sob Cze 13, 2009 15:45 ]
A tak BTW, to piękny opis, powinno być więcej takich opisów, do tego temat osobny, nikt by się już nie pytał jak to zrobić itd. Tylko link do tematu i niech sobie czyta.
Aha, BTW2, to po co czyściłeś? Coś się działo, czy tak dla zasady?
Dam-Kam - Sob Cze 13, 2009 17:19
sogreg1 myślę, że Rowan się nie obrazi jak zaproponuję żeby to rzucić na głowną w "Porady dotyczące eksploatacji"
Rowan - Sob Cze 13, 2009 17:47
Dam-Kam, obrazi się? Niby czemu, ja jestem cały za, żeby już nie powtarzać w kółko jedno i to samo.
Dam-Kam - Sob Cze 13, 2009 19:51
Rowan chodziło o to, że to Ty jesteś szpec od tego zaworu a arta na główną już dawno powinieneś napisać
sogreg1 - Sob Cze 13, 2009 20:46
Rowan napisał/a: | Aha, BTW2, to po co czyściłeś? Coś się działo, czy tak dla zasady? |
Pamiętasz, jak miałem problem z check engine? Znów się problem pojawił, więc wziąłem się za zawór - narazie jest ok.
Artur - Pon Cze 15, 2009 17:04
Dam-Kam napisał/a: | zaproponuję żeby to rzucić na głowną w "Porady dotyczące eksploatacji" |
Popieram
sogreg1 - Wto Cze 16, 2009 13:57
Dziękuję za uznanie . Niestety jendak, nie jestem klubowiczem i nie mogę zamieścić tego arta na stronie klubowej. Nie mam jednak nic przeciwko temu aby zamieścił go np. Brt.
Mam też gotowe arty na temat wymiany odmy i czyszczenia klimy(z fotkami). Jak ktoś chce, to mogę przesłać. Są to moje własne doświadczenia serwisowe, ale nie ukrywam, że dużo pomogli mi forumowicze.
Pozdrawiam
Dam-Kam - Wto Cze 16, 2009 14:43
To nic tylko wysyłaj do Brt'a lub Piter'a34 nich wrzucą na główną Już dawno nic nowego tam się nie pojawiło
nitta - Pią Lip 24, 2009 16:55
to ja juz nic nie rozumie, to jest ten elektrozawór EGR ?? :
???????????
Bo mi mechanik wczoraj czyscil EGR oraz elektrozawór EGR i ten elektrozawór EGR wygladał dokładnie tak jak u tego kolesia w bmw : http://www.bmw-sport.pl/p...5aea9d5cd865b13 czyli mial tą taką małą "kostkę" z filterkiem, wygladał dokładnie tak:
No to jak to wkoncu jest ? Jesli ta fota co podał sogreg1 przedstawia elektorzawór EGR to co jest na focie ktora zamiescil ten koles od bmw ? Czyzby pomylił sie zarówno koles od bmki i moj mechanik ?
MiReK - Pią Lip 24, 2009 17:17
nitta napisał/a: | to ja juz nic nie rozumie, to jest ten elektrozawór EGR |
Nie,to jest zawór wysokiego ciśnienia.
[ Dodano: Pią Lip 24, 2009 18:23 ]
nitta napisał/a: | Jesli ta fota co podał sogreg1 przedstawia elektorzawór EGR to co jest na focie ktora zamiescil ten koles od bmw |
To co zamieścił sogreg1 to zawór wysokiego ciśnienia,a to co ten koleś z BMW to elektrozawór EGR.Zauważ na zdjęciu że znajdują się po przeciwnych stronach silnika
Dam-Kam - Pią Lip 24, 2009 17:48
jedyna ma rację, to wyżej nie ma nic wspólnego z EGR bo jest to zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR. A co do elektrozaworu EGR to Ci kiedyś napisałem "nasz elektrozawór o ile pamiętam jest inny" ale nie stwierdziłem, że tak jest Jak jest taki sam to nie ma to żadnego znaczenia jeśli chodzi o f-cję którą pełni.
nitta - Pią Lip 24, 2009 19:42
aa no to sorry za zamieszanie chłopaki
Dam-Kam - Wto Wrz 01, 2009 12:05
sogreg1 napisał/a: | Ja podłączyłem przedłużkę do wkrętarki i jest to najlepszy sposób | pod warunkiem, że się nie przesadzi z obrotami wiertarki. Ukręciłem dziś 2 giętkie przedłużki
sogreg1 napisał/a: | najlepiej wziąć wąskie dłutko i uderzać w łeb troxa delikatnie małym młotkiem | jak zwykle, młotek i przecinak są niezastąpione
sogreg1, elegancki opis
edward25 - Wto Wrz 01, 2009 12:36
Dam-Kam napisał/a: | młotek i przecinak są niezastąpione |
ale nie w Rover-ka, nie przystoi
Dam-Kam - Wto Wrz 01, 2009 15:55
edward25 napisał/a: | nie przystoi | przystoi, przystoi... a zaraz jak się wkurzę to zacznę bić po karoserii po dluższej jeździe okazało się, że czyszczenie zaworu nic nie zmieniło... mam kiepski dzień a R zaczyna mnie denerwować...
satan - Sro Lis 11, 2009 12:08
czyściłem juz elektrozawor chyba z 5 razy i ciagle gasnie. powiedzcie gdzie moge kupic nowy taki zawor albo jaki to jest typ, nr. jak go namierzyc
Rowan - Sro Lis 11, 2009 12:32
satan, zaraz moment...
Sprawdzałeś wtryski?
satan - Sro Lis 11, 2009 13:38
po przeczyszczeniu elektrozaworu zawsze przez pare tygodni dziala i problem powraca
Rowan - Sro Lis 11, 2009 17:34
satan, ale zaraz, ty masz w końcu 75 czy 45? Jeśli 75, to możliwe, że pompa w baku się kończy, ja tak miałem i też czyściłem co jakiś czas, a potem okazało się, że pompa siadła, po wymianie czyściłem jeszcze dwa, albo trzy razy i od tamtej pory ponad rok jest spokój.
pablo987654321 - Nie Lis 15, 2009 00:00 Temat postu: Re: [R75 CDT] Czyszczenie zaworu wysokiego ciśnienia Witam Mam małe pytanko czy ten zawór ma może wpływ na osiągi prędkości samochodu!?!
Rowan - Nie Lis 15, 2009 10:57
pablo987654321, nie.
pablo987654321 - Nie Lis 15, 2009 19:48
musze sprawdzic turbo bo może ono przymula!?! , ale dzieki zawsze pozostaje mniej do sprawdzenia
Rowan - Nie Lis 15, 2009 20:20
pablo987654321, jejku, ale jeśli masz wyższe obroty niż powinny być przy danej prędkości, to nic Ci nie zamula, tylko skrzynia jest najprawdopodobniej zmieniona.
pablo987654321 - Nie Lis 15, 2009 23:07
poprostu dochodzi do 3500 obrotów i dalej niechce, a tak wogóle to niewiem jakie naprawde powinny by obroty, bo niemam gdzie tego porównac. Jak bys mógł to napisz mi jak to wygłada na piątym biegu przy 110km/h. był bym wdzięczny;)
Rowan - Pon Lis 16, 2009 16:28
pablo987654321, nie wiem dokładnie, ale przy 110 chyba coś koło 2000rpm powinno być.
pablo987654321 - Pon Lis 16, 2009 20:33
Rowan napisał/a: | pablo987654321, nie wiem dokładnie, ale przy 110 chyba coś koło 2000rpm powinno być. |
szczeże mowiąc to tak było by najlepiej.
Problem polega na tym że na na luzie obroty nieprzekraczają 3500tysiąca jezeli wcisne gaz na maksa. podejzewam turbo ale ciezko co kolwiek powiedziec. podłączałem go już dwa razy pod komputer i nic
Rowan - Wto Lis 17, 2009 15:32
pablo987654321, jakby to było turbo, to by nie jechał, a ty piszesz, że jedzie bardzo dobrze do 100km/h.
cyklonst - Wto Lis 17, 2009 16:04
pablo987654321 napisał/a: | Problem polega na tym że na na luzie obroty nieprzekraczają 3500tysiąca jezeli wcisne gaz na maksa |
Jak czyściłem zawór EGR i był on wyjęty odpaliłem samochód. Chciałem po prostu zobaczyć co się będzie działo bez zaworu. Gaz do podłogi a tu zaledwie 2500 obr. i ani deka więcej. Okazało się że spaliny kierowane do EGR całkowicie były zasysane wraz z powietrzem i silnik sie dusił. Brat zatkał szmatą wylot spalin i silnik zaczą normalnie wkręcać się na obroty. Być może u ciebie zawiesił się EGR w górnym położeniu i ogrom spalin jest zasysany do silnika. Ja tak miałem tylko że u mnie poniżej 1900 obr nie dało się jeździć. Na prostej drodze, 2 os. na pokładzie, na drugim biegu się dusił i trzeba było redukować.
pablo987654321 - Czw Lis 19, 2009 00:04
Witam!
powiem szczerze że tu masz chyba racje, ostatnio odkręciłem kolektor dolotowy i niewyglądało to najlepiej cały pokryty nalotem jakies dwa centymetry na śćiankach, teraz niepozostae mi nic innego tylko rozebrac i przeczyścic cały układ dolotowy, może faktycznie dostaje za mało powietrza i przez ten nalot blokują sie poszczególne elementy.
Teraz w sobotę spróbuje to wyczyscic jak mi sie uda to zaraz dam Ci znać. Jescze raz dzieki wielkie za wszelkie informacje.
Dzięki temu artykułowi zajrzałem wogóle do kolektora jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc;-)
frew - Sob Paź 16, 2010 13:55
ok udało mi się wyjąć zawór po nie powiem niezłej gimnastyce, ale co dalej? Oczywiście wyczyściłem przedmuchałem, ale jak sprawdzić czy działa, czy dobrze wyczyściłem? tylko składając wszystko i próbując odpalić?
apples - Sob Paź 16, 2010 15:55
frew napisał/a: | Oczywiście wyczyściłem przedmuchałem, ale jak sprawdzić czy działa | Jak nie odpali to nie działa. frew napisał/a: | tylko składając wszystko i próbując odpalić? | Tak.
frew - Sob Paź 16, 2010 16:29
Poskładałem i odpalił ale cała akcja zaczęła się gdy na rezerwie musiałem załatwić jeszcze jedną sprawę i nie miałem czasu zatankować. Stanąłem u gościa na górce przodem pod górę i po godzinie nie zapalił jak zwykle od kopa, lecz musiałem troszkę pokręcić. Zapalił i chwili zagasł. Znów chwile pokręciłem i od razu dzida na stacje paliw zatankować. Wlałem paliwo i znów dopiero po kilku obrotach zapalił, ujechałem 20 m i zgasł... historia powtarzała się już przez cały dzień, a dziś rano zonk w ogóle nie zakręcił, aż do rozładowania akumulatora. Zastanawia mnie czy przyczyną był zabrudzony zawór czy może przyczyn być więcej związanych z zaciągnięciem syfu z dna zbiornika:( Jutro rano będę wiedział.
Chyba, że macie jakieś sugestie
apples - Sob Paź 16, 2010 17:35
frew napisał/a: | Chyba, że macie jakieś sugestie |
1. Pada pompa paliwa w baku lub ta przy akumulatorze. Jak nie chce odpalać to posłuchaj czy pompy chodzą. http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
2. Zobacz też czy nie puszcza ropy na zaworku zwrotnym http://forum.roverki.eu/v...p=428983#428983 .
Rowan - Nie Paź 17, 2010 15:52
frew, pada pompa w baku i syf z rozpadającej się pompy leci w zawór. Wymień pompę, wyczyść zawór i będzie wszystko dobrze.
sash997 - Sob Lis 27, 2010 16:17
koledzy a jak wyciągnąć iglice z zaworu cr która utknęła w środku??
apples - Sob Lis 27, 2010 23:48
sash997 napisał/a: | koledzy a jak wyciągnąć iglice z zaworu cr która utknęła w środku?? | To masz poważny problem. Miejsca tam mało i ja bym próbował wyciągać magnesem.
sash997 - Nie Lis 28, 2010 01:50
próbowałem magnesem i nic...pukałem z boku młotkiem i też nic...bo rozumiem że ta iglica ma sie poruszać tak?? u mnie jest taki obiaw że wogóle nie chce odpalić a z pompy wtryskowej słychać syczenie tzn w środku jak sie włączy zapłon i chodzi pompka ta koło aku i po rozebraniu tego cr widać że iglica nie wystaje na zewnątrz tak jak na zdjęciu na 1 stronie tematu, chyba zostaje mi kupić ten zaworek...
koza-06 - Nie Lis 28, 2010 08:12
Obawiam się że będzisz musiał wyjąć całą pompe CR.
sash997 - Nie Lis 28, 2010 10:01
ale po co pompe mam wyciągać skoro iglica jest w zaworze???no chyba że sie myle i nie jest w zaworze tylko została w pompie...ona jest wypychana z zaworu czy wciągana do niego???
koza-06 - Nie Lis 28, 2010 12:10
sash997 chyba Cię nie zrozumiałem myślałem że wyjąłeś zawór wysokiego ciśnienia a iglica została jkimś cudem w pompie CR. Jeśli więc wyjąłeś zawór i masz na nim iglice z małym zimeringiem to jest OK. Zawór przemyj i wydmuchaj tak samo przedmuchaj gniazdo zaworu.
sash997 - Nie Lis 28, 2010 14:42
ale to co jest na tym oring to nie jest iglica... iglica jest w środku tego...u podstawy ma 4 otwory i przez nie widać stożek jakiś...na 1 stronie tego tematu jest zdjęcie , na nim widać że za oringami wystaje iglica lub jakieś zwężenie a u mnie ten zielony oring jest tak jagby na końcu rurki...czy ten zaworek służy do gaszenia silnika??
Rowan - Nie Lis 28, 2010 15:47
sash997, to czego Ty nie masz, to filtr. Zdarza się, że go nie ma. Nie wiem od czego to zależy. Iglica jest w środku zaworu, w środku zaworu. Opukaj, wydmuchaj go we wszystkie widoczne dziurki i złóż spowrotem.
sash997 - Nie Lis 28, 2010 17:24
dzięki wielkie ale przedmuchałem poskładałem i jest to samo- jak włącze zapłon włancza sie pompka przy aku i słychać takie syczenie (przelewanie) w tym zaworku...i efekt- nie odpala...ciśnenie które ma nabić pompka przy aku ucieka w przelew
[ Dodano: Nie Lis 28, 2010 17:24 ]
aha i jeszcze jedno, można sprawdzić ten zaworek po wyjęciu??po podłóczeniu prądu ta iglica w środku powinna sie ruszyć??
Rowan - Pon Lis 29, 2010 16:54
sash997, nie zobaczysz ruchu iglicy. A którym przelewem wraca paliwo? Pompy, czy wtrysków?
sash997 - Pon Lis 29, 2010 17:36
przelewanie słychać z pompy ale wiesz co ide chyba sprawdzić bo blisko zaworka cr jest połączenie wężyka przelewu wtrysków z głównym wężem przelewu z pompy...jeśli to przelewanie idzie z wtrysków to znaczy że wtryski szlak trafił??
[ Dodano: Pon Lis 29, 2010 17:36 ]
i już sprawdzone:) po zdjęciu tego ciękiego wężyka od przelewu z wtrusków z metalowej rurki głównego przelewu po włączeniu zapłonu wali ciśnienie z metalowej rurki przelewu głównego z pompy...czyli jednak coś nietak z zaworkiem cr...ale przedmuchałem go i to samo:(
szemet33 - Pią Sty 28, 2011 14:33
również czyściłem ten zawór i EGR i z ciekawości zauważyłem, że odpięcie wężyka od EGR nie przynosi żadnych zmian w pracy silnika, dalej pracuje idealnie . Czy może mam już zaślepiony??
domel-x - Pią Sty 28, 2011 14:42
szemet33 napisał/a: | odpięcie wężyka od EGR nie przynosi żadnych zmian w pracy silnika, dalej pracuje idealnie . Czy może mam już zaślepiony?? |
jezeli sprawdzałes to na biegu jałowym to niema różnicy
szemet33 - Pią Sty 28, 2011 15:03
właśnie jeździłem i z pedałem w podłodze
Gosiunia - Wto Lut 08, 2011 20:21
Witam wszystkich:) i pilnie proszę o radę!!!!
Mam problem z mocą i czarnym dymem:(
Sprawdziłam już chyba wszystko od wtrysków przez zawór egr, układ dolotowy, turbosprężarkę i nic nie wykazało:( został podłączony pod komputer i tez nic nie wykazał:( na koniec został wymieniony przepływomierz:) i jest ciut lepiej bo jak na razie od 3 dni nie zauważyłam znaczacego braku mocy ale na nowo pojawił się czarny dym:( więc obawiam się że moc tez straci zwłaszcze że zamienniki Boscha sa felerne:(:(
POMOCY co jeszcze może być przyczyną tego wszystkiego????
szamanpl - Sro Lut 09, 2011 12:55
paliwo ?
Gosiunia - Sro Lut 09, 2011 13:11
co z tym paliwem?? złej jakości
entrion - Pią Lut 11, 2011 09:27
Witam wszystkich mam takie pytanie czy zawór wysokiego ciśnienia może powodować to że auto po wyprzedzaniu na 5 biegu przy 110-130 gaśnie przy hamowaniu silnikiem??albo przy niskiej temperaturze od zera w dół gaśnie przy dodaniu gazu bez alarmów.
Rowan - Pią Lut 11, 2011 09:32
entrion, tak, jak najbardziej. Ale taki objaw to może być też wtryskiwacz. Lecz łatwiej sprawdzić sam zawór czyszcząc go
entrion - Pią Lut 11, 2011 09:40
Gosiunia, sprawdź jeszcze koniecznie przyłącze do itercoolera przy chłodnicy ja miałem tam problem oring uszczelniający był zniszczony przez olej i nie uszczelniał przez co całe ciśnienie turbo uciekało w powietrze opryskując całe okolice przyłącza olejem zobacz jeśli turbo się u ciebie poci to może tam być olej przyłącze jest pod prawą lampa przy samej chłodnicy żeby uszczelnić niestety jest sporo rozbierania bo dostęp jest słaby
[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 09:40 ]
Rowan, tak ale teraz jak jadę to nawet 130 i idzie dopóty nie zacznę hamować silnikiem myślałem o czujniku wałka i wału albo rozrząd może się kończy (przełożenie)
apples - Pią Lut 11, 2011 09:52
entrion napisał/a: | opryskując całe okolice przyłącza olejem zobacz jeśli turbo się u ciebie poci to może tam być olej | To może być spowodowane brudną odmą - filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej.
entrion - Pią Lut 11, 2011 10:12
o sprawdzę na pewno ale moc przez rozszczelnienie znikł jak miraż
Gosiunia - Sob Lut 12, 2011 14:36
Gosiunia[/b], sprawdź jeszcze koniecznie przyłącze do itercoolera przy chłodnicy ja miałem tam problem oring uszczelniający był zniszczony przez olej i nie uszczelniał przez co całe ciśnienie turbo uciekało w powietrze opryskując całe okolice przyłącza olejem zobacz jeśli turbo się u ciebie poci to może tam być olej przyłącze jest pod prawą lampa przy samej chłodnicy żeby uszczelnić niestety jest sporo rozbierania bo dostęp jest słaby
Wszystko zostało sprawdzone i jedyne co może być tego wszystkiego przyczyną to przepływomierz który wymieniłam kilka dni temu (chyba na kolejny bubel):(Jedyne co mi zostaje to kupno orginalnego przepływomierza, ktoś wie gdzie można kupić i ile kosztuje?? słyszałam że około 1500 zł
szemet33 - Sob Lut 12, 2011 15:57
no ale najpierw odepnij wtyczkę od niego i zobacz czy jest poprawa
MiReK - Sob Lut 12, 2011 16:11
Gosiunia napisał/a: | Jedyne co mi zostaje to kupno orginalnego przepływomierza, ktoś wie gdzie można kupić i ile kosztuje?? słyszałam że około 1500 zł |
Lekka przesada.Nowy oryginał:
http://moto.allegro.pl/ro...1422324241.html
Nowy zamiennik:
http://moto.allegro.pl/pr...1425685531.html
Oryginalny używka:
http://moto.allegro.pl/pr...1433761820.html
Rowan - Sob Lut 12, 2011 16:31
entrion napisał/a: | Rowan, tak ale teraz jak jadę to nawet 130 i idzie dopóty nie zacznę hamować silnikiem |
Tak też było u mnie jak pierwszy raz się "zapchał" do póki się trzymało gaz, to szedł, a jak się puściło, to już gasł. Ja bym profilaktycznie sprawdził, to nic nie kosztuje
Gosiunia - Sob Lut 12, 2011 19:17
Byłam dzisiaj na kolejnym teście komputerowym z tym że w innym warsztacie ze względu na ten czarny dym i okazało się, że w poprzednim warsztacie nie podłączyli mi nowe zakupionego przepływomierza. Zrobili to w tym warsztacie, do domu dojechałam ale teraz po raz kolejny nie ma mocy(silnik odpala). Nie wiem co robić
[ Dodano: Sob Lut 12, 2011 19:17 ]
Kupiłam ten pierwszy za 600 zł, niby oryginalny boscha ale słyszałam, że teraz dużo reklamacji jest na niego. Te 2 pozostałe też są boscha, przynajmniej tak mi się wydaje:)Więc dlatego chyba zdecyduję się na oryginalny rovera:)Uważacie że numery muszą zgadzać się z nadwoziem lub podwoziem tak mi mechanik powiedział który zamawiał ten przepływomierz:(
Rowan - Nie Lut 13, 2011 07:54
Gosiunia, ale właśnie Bosch, to jest oryginał. Jeśli nie ma różnicy z nowym podpiętym, czy wogóle odpiętym przepływomierzem, to przyczyny problemów trzeba szukać gdzieś indziej.
Gosiunia - Nie Lut 13, 2011 12:09
Rowan napisał/a: | przyczyny problemów trzeba szukać gdzieś indziej. |
Nie mam już pomysłu gdzie szukać przyczyny:(
Miras31 - Pią Lip 01, 2011 12:51 Temat postu: [R75]Zawór wysokiego ciśnienia Witam kolegów.Mam taki problem.Chciałem wyczyścić zawór wysokiego ciśnienia,po odkręceniu wszystkiego co trzeba okazało się,że ów zawór trzyma się tylko na jednej śrubie,więc odkręciłem drugą i przy wyciąganiu koniec zaworu został (ułamał się).Zakupiłem już inny ale nie mogę wyjąć tego co zostało, może ktoś podpowie jak to wyjąć bez dalszego rozbierania auto.I drugie pytanie czy bez tego czujnika auto odpali czy nie.
sash997 - Pią Lip 01, 2011 15:49
z tego co wiem są 2 rodzaje tych zaworów,jedne z taką jakby wystającą iglicą na końcu i drugie bez tego więc może masz bez tego dzyndzla a kupiłeś z? a co do odpalenia to raczej nie odpalisz bo ci paliwo żygnie z gniazda tego zaworu (tak mi sie wydaje bo odpalać bez zaworu nie próbowałem)
[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 16:49 ]
o teraz mi wyskoczyło to zdjęcie:)to jest zawór z tą iglicą na końcu a u ciebie pewnie sie kończy rurką za zielonym oringiem?
Rowan - Pią Lip 01, 2011 20:47
Miras31, jeżeli faktycznie się złamał, to najpierw spróbuj magnes, a jak nie, to sprężarka.
Miras31 - Sob Lip 02, 2011 19:26
Rowan właśnie się urwał.Magnes nic nie dał.Zaprowadziłem do mechanika też mówił o sprężonym powietrzu tylko się zastanawia gdzie dmuchnąć żeby pompy nie uszkodzić.
[ Dodano: Sob Lip 02, 2011 20:26 ]
Może ktoś podpowie jeszcze jak odkręcę pompę przy tym zaworze to trzeba rozpinać rozrząd a potem go ustawiać.
szemet33 - Czw Wrz 29, 2011 08:28
mam pytanie na temat tego zaworu, słyszałem że jest w nim jakieś sitko powodujące wariowanie czujników i pomaga jego usunięcie, czy ktoś już usuwał te sitko
motoitalia - Wto Mar 27, 2012 17:51
widze ze nie padła odpowiedź, dlatego proszę o poradę jak usunąć to sitko ?
21matys - Wto Kwi 10, 2012 11:50
potrzebuje zawór wysokiego cisnienia
podejrzewam ze mam walniety zawor wysokiego ciśnienia... poniewaz ponad miesiąc temu za jednym razem czyściłem zawór i zaślepiłem EGR, silnik całkowice po tym zabiegu zaczął inaczej pracować ale znów wróciły probem z szarpaniem podczas mocnego przyśpieszania i ciągły problem z wkręcenim sie powyzej 4000obr, domyślam sie ze to znów zawór i turbina, mam mozliwośc odplatnego wypozyczenia uzywanej turbiny w celu podmiany i sprawdzenia tym samym czy bedzie jakas poprawa...
pytanie moje brzmi czy ktos jest w stanie odpłatnie wypożyczyć mi na pare dni sprawny zawor wysokiego ciśnienia... bo łatwiej jest go wymienic niz turbo.. oczywiscie zapłace za wynajecie i oplacam koszty przesyłki... jezeli okaze sie ze jednak zawór mi paoda to bede chętny odkupić owy pozdespół
jezeli by sie ktoś chciałzapytać czy byłem na T4??
to byłem w dąbrowie gorniczej i okazało sie ze brak jakichkolwiek bledow w silniku chcoaz ten gosciu jakos dziwny....
pozdrawa i prosze o pomoc
stazaj88 - Sro Kwi 11, 2012 18:34
21matys Przyjedź, podmienimy, zobaczymy
21matys - Sro Kwi 11, 2012 21:29
stazaj88, no to byda dzwonić z góry dzięki
keda - Czw Paź 04, 2012 10:39
jakie powinno być napięcie na zaworze wysokiego ciśnienia?
Dzela1993 - Nie Sie 26, 2018 20:48
Witajcie
Mój Rover z dnia na dzień przestał odpalać. Szukałem przyczyny więc wykręciłem z pompy zawór wysokiego ciśnienia, okazało się że uszczelki (oringi) są zniszczone. Można je gdzieś bez problemu dostać czy trzeba dopasować z czegoś innego? Szukałem na allegro ale nie udało mi się znaleźć.
SyntaX - Nie Sie 26, 2018 21:43
Zmierz mi je.
W Łodzi jest hurtownia Uszczelka i mają oringi w każdym możliwym rozmiarze .
AdaskoC - Pon Sie 27, 2018 08:14
Poszukaj oryginalnego zestawu naprawczego, kosztuje ok 20-30zł.
Nie warto dobierać z uniwersalnych oringów, bo szybko się zużywają, natomiast druga ta uszczelka jest plastikowa.
Dzela1993 - Pon Sie 27, 2018 09:03
Znalazłem: https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-regulatora-czujnika-common-rail-i7515273965.html
Podałem sprzedawcy mój numer zaworu (10 cyfr) i twierdzi że będzie pasować
Zostawiam numer katalogowy dla potomnych
F01M100278
SyntaX - Pon Sie 27, 2018 20:44
To ten zestaw brałem kiedyś dla klienta.
Widze że pojawiły się ponownie
Od razu zamawiam ze dwa na serwis
|
|