Zobacz temat - [Rover 45 iDT] muł na niskich obrotach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 45 iDT] muł na niskich obrotach

barszczyk - Nie Cze 14, 2009 20:25
Temat postu: [Rover 45 iDT] muł na niskich obrotach
Witam serdecznie

Na wstępie dodam iż przepływomierz i rury intercooler'a ok

Trochę popatrzyłem na silnik i zauważyłem, że rura dolotowa ta co wchodzi do turbiny jest cała "obrzygana" olejem i się zmartwiłem :(

Dalej patrząc zauważyłem że jest wolne miejsce na wężyk tuż nad tą rurą dolotową poszukałem popatrzyłem i znalazłem, ze powinien tam być ten wężyk co idzie od tego "okrągłego czegoś" założyłem wężyk i ku memu zdziwieniu auto nabrało wigoru!, lecz moja radość długo nie trwała 3kRPM zwolniłem i znów był ten sam efekt muła :(

moje pytanie:
Co to ze zdjęcia drugiego? to okrągłe z którego wychodzi wężyk i wchodzi w to miejsce na zdjęciu pierwszym i dlaczego mi ten wężyk wydmuchuje?
Gdzie taki wężyk dostane czy to jakiś specjalny wężyk?

Dzięki z góry za odpowiedź :)

[ Dodano: Pon Cze 15, 2009 08:52 ]
i co nikt z Kolegów nie wie co to jest?

filo - Wto Cze 16, 2009 10:29

barszczyk napisał/a:
Trochę popatrzyłem na silnik i zauważyłem, że rura dolotowa ta co wchodzi do turbiny jest cała "obrzygana" olejem i się zmartwiłem :(


Tym się nie przejmuj bo z tego co na fotce numer 2 widać to poci się chyba z odmy.
Ewentualnie spróbuj dokręcić delikatnie opaski.



barszczyk napisał/a:
Co to ze zdjęcia drugiego? to okrągłe z którego wychodzi wężyk i wchodzi w to miejsce na zdjęciu pierwszym


Nie pamiętam dokładnie nazwy ale to chyba steruje ciśnieniem które daje turbina.



barszczyk napisał/a:
dlaczego mi ten wężyk wydmuchuje?

A spróbuj go skrócić po 1 cm z obu stron,tak żeby obciąć ten karb bo może się już luźno zrobiło.


barszczyk napisał/a:
Gdzie taki wężyk dostane czy to jakiś specjalny wężyk?


Zwykły przewód-u mnie jest gumowy w oplocie z jakiegoś materiału.

barszczyk - Wto Cze 16, 2009 10:41

filo napisał/a:
barszczyk napisał/a:
Trochę popatrzyłem na silnik i zauważyłem, że rura dolotowa ta co wchodzi do turbiny jest cała "obrzygana" olejem i się zmartwiłem :(


Tym się nie przejmuj bo z tego co na fotce numer 2 widać to poci się chyba z odmy.
Ewentualnie spróbuj dokręcić delikatnie opaski.



barszczyk napisał/a:
Co to ze zdjęcia drugiego? to okrągłe z którego wychodzi wężyk i wchodzi w to miejsce na zdjęciu pierwszym


Nie pamiętam dokładnie nazwy ale to chyba steruje ciśnieniem które daje turbina.



barszczyk napisał/a:
dlaczego mi ten wężyk wydmuchuje?

A spróbuj go skrócić po 1 cm z obu stron,tak żeby obciąć ten karb bo może się już luźno zrobiło.


barszczyk napisał/a:
Gdzie taki wężyk dostane czy to jakiś specjalny wężyk?


Zwykły przewód-u mnie jest gumowy w oplocie z jakiegoś materiału.


Dziękuję za odzew!
juz kupiłem taki czarny zbrojony :)

Czy jeżeli odpinałem MAF'a i potem go podłączyłem, to błąd dalej będzie w kompie?

filo - Wto Cze 16, 2009 11:10

barszczyk napisał/a:
Czy jeżeli odpinałem MAF'a i potem go podłączyłem, to błąd dalej będzie w kompie?


Szczerze to nie mam pojęcia...

hrv - Wto Cze 16, 2009 19:27

Bedzie tylko w pamieci ale bez wplywu na prace silnika.
barszczyk - Pon Cze 29, 2009 10:40

Problem mam Koledzy!!!!

Czy zawór sterujący turbiną powinien otwierać się na biegu jałowym jak tylko przygazuję?? I czy jego pracę można zobaczyć naocznie?!

bo nie mam ciśnienia w ogóle na tym przewodzie dochodzącym do tego zaworu!!


mały update!!
Czy to prawda, że R45iDT ma turbinę typu VGT czyli turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek??

Tu jest to ładnie przedstawione:
http://www.mazdaspeed.pl/...=mzr-cd_obsluga



a tu wyjaśnione jak to działa (ENG):
http://paultan.org/archiv...variable-turbinę-geometry-work/

Interesuje mnie dlaczego nie mam ciśnienia na wężu dochodzącym do siłownika pneumatycznego, który porusza tarczą, ta z kolei porusza kierownicami, aby zmienić kąt przepływu spalin i zmniejszyć prędkość obrotową wirnika.

Proszę pomóżcie!!!!:(

pitek82 - Czw Lip 02, 2009 00:44

Witam zawur dziala na luzie i mozna to zaobserwowac przy przegazowaniu mozna go uruchomic bez wlaczania silnika cisnienie to ok 0,5-0,8 bara miezylem na oko wiec moge sie mylic wystarczy przystawic sprezarke
barszczyk - Czw Lip 02, 2009 08:09

Dzięki za odzew!

mi on się porusza dosłownie jakieś 2-3mm tylko :(
Nie wie ktoś co może być przyczyną?
Czy to cięgno od zaworu porusza się bez większego wysiłku? bo moje ręką nie ruszę, dopiero pod kompresorem / ew sprężonym powietrzem

Brt - Czw Lip 02, 2009 08:30

barszczyk napisał/a:
bo moje ręką nie ruszę, dopiero pod kompresorem / ew sprężonym powietrzem

i tak ma być :ok: ono się ruszy dopiero jak silnik będzie mocno obciazony :ok:

barszczyk - Czw Lip 02, 2009 08:33

dobra dobra, stoje sobie autem i przygazowywuję 4kRPM, a ten zawór porusza się góra 3mm jak ściągnołem te wąż dochodzący to on nie daje ciśnienia :(
Mix - Czw Lip 02, 2009 09:14

barszczyk napisał/a:
dobra dobra, stoje sobie autem i przygazowywuję 4kRPM, a ten zawór porusza się góra 3mm jak ściągnołem te wąż dochodzący to on nie daje ciśnienia :(


Takiego obciążenia nie uzyskasz na biegu jałowym :wink:

pitek82 - Czw Lip 02, 2009 12:11

ten zawur dba o to zeby rury od turbiny nie popekaly ogranicza obroty turbiny, proponuje sprawdzic czy jest jakies sprezanie odkrec rure od turbiny i sprawdz czy spreza powietrze poprostu zatknij reka na wyczucie jesli turbina nie spreza to bys mial czarny dym jak dasz po gazie