Zobacz temat - [R114] Jaki wybrać akumulator ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 100 - [R114] Jaki wybrać akumulator ?

Detego - Wto Cze 16, 2009 22:41
Temat postu: [R114] Jaki wybrać akumulator ?
Hej,

Mój samochód to Rover GTi 114 z '94.
1. Zastanawiam się jaki do niego byłby najlepszy akumulator?
Jakieś porady ?
2. Druga sprawa jaka mnie interesuje to: jak zminimalizować spalanie oleju ?
z góry dzięki i pozdrawiam

staf - Wto Cze 16, 2009 22:48

MOże to ci się przyda
http://www.roverki.pl/article.php?sid=443

oprawca_1978 - Sro Cze 17, 2009 07:19

Ja w moim Poldoroverze miałem wczesniej akumulator jakiś TAB, 55 Ah, który padł po jakichś czterech latach. Teraz mam od grudnia 2006 akumulator ZAP Piastów, 62 Ah. Jest już nieco wymęczony, bo silnik miał z rok kłopoty z odpalaniem, a jakoże codziennie dostawał po garach, to i aku na 100% jest już zajechany. Ale kręci tym silnikiem i zapala teraz dobrze (wymieniłem cewkę zapłonową z oryginalnej).

Odnośnie wcinania przez silnik oleju - to są trzy drogi jego znikania. 1. Przecieki, przedmuchy, wewnętrzne (uszczelka pod głowicą, itd..) 2. Przez uszczelniacze trzonków zaworów (pomaga wymiana ich, koszt kompletu 16 sztuk u Tommiego to 60 PLN, bardzo dobre zamienniki marki FAI, mam takie od niego i są OK.) 3. Pierścienie tłokowe (zapieczone, zużyte, uszkodzone, itd..). Pomaga czasami wymiana na nowe, albo zdjęcie starych, wyczyszczenie ich (papier ścierny nr 1000 czy nawet 1500, kawałek szyby, na mokro, wyczyszczenie ich gniazd w tłoku oraz pomiar luzów szczelinomierzem (po wcześniejszej ocenie ich stanu - brak uszkodzeń, właściwa sprężystość, brak zatarć czół pierścieni) i ocena tych luzów z tym, co książka do silnika o nich pisze. Czasami pomaga samo wyczyszczenie pierścieni i rowków w tłoku i przejście na lepszy olej (oleje mineralne i gorsze półsyntetyki nie wytrzymują wysokich temperatur, przez co się spalają, zwęglają i ich pozostałości powoli gormadzą się na pierścieniach (zgarniający przede wszytkim), przez co ww. się zakleszcza i przestaje pełnić swoją funkcję, co powoduje, że zakleszczać od tego zaczynają się pierścienie uszczelniające i gar traci kompresję, itd..

SeniorA - Sro Cze 17, 2009 10:35

Detego napisał/a:
Zastanawiam się jaki do niego byłby najlepszy akumulator?
nie ma co wymyślać.Do auta z podstawowym wyposażeniem, wystarczy standartowy , 45 Ah,najtańszy, ale kupiony w punkcie sprzedaży tylko aku.