|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Dziwne wybrzuszenia pod korkiem oleju
AndrzejekA8 - Czw Cze 18, 2009 21:02 Temat postu: [R400] Dziwne wybrzuszenia pod korkiem oleju Witam,
Dzisiaj odkręciłem korek wlewu oleju i zobaczyłem delikatne wybrzuszenia w środku, dotknąłem palcem i to wybrzuszenie pękło powstało dużo małych kawałków i teraz boje się żeby nie dostały się do oleju
Jak myślicie dlaczego powstały takie wybrzuszenia i czego to może być przyczyna?
Czy to może być stara uszczelka?
Jak to wyczyścić?
Czy mogę ściągnąć tą czarną pokrywę z silnika bez żadnych obaw i wyczyścić?
Proszę o pomoc ponieważ samochód jest mi potrzebny, ale boje się go odpalić
kasjopea - Czw Cze 18, 2009 21:11
AndrzejekA8 napisał/a: | Dzisiaj odkręciłem korek wlewu paliwa | chyba wlewu oleju?
AndrzejekA8 - Czw Cze 18, 2009 21:17
Tak, wlewu ojeju pomyliłem się
DANTE79R - Czw Cze 18, 2009 21:21
Wygrzeb to czymś i zobacz za kilka dni czy Ci się nie zbiera tzw majonez, jeżeli nie to znaczy że olej nie był wymieniany, lub jego stare pozostałości utworzyły kożuch. Jeżeli pojawi się majonez to znaczy że uszczelka do roboty. Zobacz też czy nie zbiera się olej w zbiorniczku płynu chłodzącego (wygląda to jak szary kisiel), jeżeli nie to ok, ale obserwuj co się dzieje pod korkiem wlewu oleju. Pozdrawiam
AndrzejekA8 - Czw Cze 18, 2009 21:31
W zbiorniczku wyrównawczym mam czysty płyn i nie zauważyłem w nim żadnych zmian, ale na ściankach zbiorniczka jest ciemny nalot (mi przypomina to nie umyty kubek po herbacie) , ale może to dlatego że zbiornik jest już stary więc zszarzał?
Pod korkiem wlewu oleju taż nie zauważyłem zmian, oprócz tych wybrzuszeń.
SeniorA - Pią Cze 19, 2009 05:26
AndrzejekA8 napisał/a: | Jak myślicie dlaczego powstały takie wybrzuszenia i czego to może być przyczyna? | od wysokiej temperatury.Pilnuj poziomu oleju bliżej max.
oprawca_1978 - Pią Cze 19, 2009 06:05
Uwędziło się wnętrze korka. Ani chybi silnik co najmniej raz był solidnie przegrzany.
sTERYD - Pią Cze 19, 2009 10:10
a mi to wygląda po prostu na rozwarstwioną uszczelkę pokrywy zaworów...
faecd - Pią Cze 19, 2009 10:15
sTERYD, Potwierdzam. Ostatnio sam wymienialem uszczelke pokrywy zaworow i to ja obstawiam jako winowajce...
Ja na Twoim miejscu bym nie odpalal auta by resztki uszczelki nie weszly w obieg. Zamowil uszczelke lub kupil w sklepie (koszt okolo60-70 zl z przesylka) i wymienil
Co do wymiany to jest tam jedynie 15 srub na klucz 8, dokrecamy delikatnie (momentem 10Nm) i co wazne w RAVE jest pokazana kolejnosc przykrecania srub! od srodkowej wychodzimy na zewnatrz...
Po mojemu pikus jedynie koszta uszczelki wchodza w gre! Nie martw sie!
DANTE79R - Pią Cze 19, 2009 21:30
faecd napisał/a: | Po mojemu pikus jedynie koszta uszczelki wchodza w gre! Nie martw sie! | Uszczelka pod pokrywę zaworów kosztuje 50zł, nie dawno wymieniałem jak miałem jeszcze poprzedniego Roverka
[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 22:32 ]
sTERYD napisał/a: | a mi to wygląda po prostu na rozwarstwioną uszczelkę pokrywy zaworów... | Uszczelka pod pokrywą zaworów jest metalowa więc trudno sobie wyobrazić jej rozwarstwienie zwłaszcza w okolicach korka
faecd - Pią Cze 19, 2009 21:55
DANTE79R napisał/a: | Uszczelka pod pokrywą zaworów jest metalowa | nie kazda:)
AndrzejekA8 - Pią Cze 19, 2009 22:03
Która z tych dwóch uszczelek będzie pasowała do mojego R?
http://moto.allegro.pl/it...onez_bytom.html
http://moto.allegro.pl/it...over_bytom.html
Jednak jeśli ta uszczelka jest metalowa to czy jest możliwe żeby stało się z nią coś takiego jak w moim przypadku?
Lechos - Pią Cze 19, 2009 22:07
ta
AndrzejekA8 - Pią Cze 19, 2009 22:16
faecd napisał/a: | Co do wymiany to jest tam jedynie 15 srub na klucz 8, dokrecamy delikatnie (momentem 10Nm) |
Chciałem się jeszcze dowiedzieć o co chodzi z tym momentem dokręcania?
Lechos - Pią Cze 19, 2009 22:18
moment dokrecania czyli z jaka sila nalezy dokrecic dana srubke (10Nm nie jest to duza sila)
staf - Pią Cze 19, 2009 22:19
Lechos....dodaj że kluczem dynamometrycznym.
Lechos - Pią Cze 19, 2009 22:22
staf napisał/a: | Lechos....dodaj że kluczem dynamometrycznym. | no fakt, ale chyba to oczywiste
Tylko tez nie mozna popadac w skrajnosci i do kazdej srubki (gdzie jest podany moment) podchodzic z dynamka
AndrzejekA8 - Pią Cze 19, 2009 22:27
Dziękuję za szybką odpowiedź
Będę musiał jeszcze sprawić sobie taki klucz
Jakie klucze polecacie? Chodzi mi o to żeby były w miarę wytrzymałe i za rozsądną cenę?
[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 23:29 ]
Lechos napisał/a: |
Tylko tez nie mozna popadac w skrajnosci i do kazdej srubki (gdzie jest podany moment) podchodzic z dynamka |
Czyli nie jest konieczne używanie takiego klucza i niczym to nie zaszkodzi?
Lechos - Pią Cze 19, 2009 22:31
na allegro jest tego pelno, szukaj od malego zakresu sily (bardziej w roverku przydatny). Niedawno robilem uszczelke pod glowica i koles mi pozyczyl w zakresie zaczynajacym sie od 75Nm a z taka sila konczy sie dokrecanie
[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 23:34 ]
jesli przesadzisz to ukrecisz gwint ale to sie tyczy kazdej srubki nie tylko sam. Poprostu dokrec z wyczuciem. 10Nm to tak jakbys nalozyl nasadke na wkretak i mocno dociagnol.
staf - Pią Cze 19, 2009 22:35
Obsługa tego klucza nie sprawi ci zadnych problemów.....aha....kończysz dokręcanie w momencie gdy usłyszysz delikatne pyknięcie
AndrzejekA8 - Pią Cze 19, 2009 22:39
Jeszcze raz bardzo dziękuję za szybką pomoc
Teraz pozostaje mi zakup uszczelki, klucza i do dzieła
Pozdrawiam
staf - Pią Cze 19, 2009 22:47
keczu - Sob Cze 20, 2009 09:36
AndrzejekA8 napisał/a: | Dziękuję za szybką odpowiedź
Będę musiał jeszcze sprawić sobie taki klucz
Jakie klucze polecacie? Chodzi mi o to żeby były w miarę wytrzymałe i za rozsądną cenę? | Ja to polecam zebys gdzies pojechal i ktos Ci to wymieni.Mysle ze nie ma obawy ze mechanik sobie nie poradzi z dosyc prosta czynnoscia,a Ty zaoszczedzisz na kluczu dynamometrycznym Jak kupisz jakis tani to lepiej juz na "wyczucie" przykrecic,jak nie robiles tego wczesniej to jedz do mechanika bedzie taniej,lepiej i moze z gwarancja.
oprawca_1978 - Sob Cze 20, 2009 09:50
Ja kupiłem sobie niedawno taki http://www.allegro.pl/ite...2_28_210nm.html i jest OK. Ostatnio dociągałem głowicę w mojej trofiejnej Nexii, bo "szpecjaliści" zapomnieli dociągnąć śrubek po prawej stronie i środkowej przy kolektorze ssącym i pociło się. Pojechałem 50, 70, 90 i 110 Nm i uspokoiło się zupełnie.
Kluczyk kosztuje jakieś 80 PLN i do domowego użytku jest w zupełności wystarczalny.
Śruba regulacji zaczyna "brać" już od mniej więcej 20 Nm, choć klucz jest skalowany od 28.
DANTE79R - Sob Cze 20, 2009 12:50
Lechos napisał/a: | nie kazda:) | Nie wiem jaką Ty masz ale skoro nie metalową to pewnie jakaś fajeczka bo oryginał jest metalowy i jest produkowany w Niemczech specjalnie pod Rovera. Pozdrawiam ( dodam że zmieniałem w sześciu Roverach taką uszczelkę i wszystkie miały metalową uszczelkę).
Lechos - Sob Cze 20, 2009 14:43
DANTE79R napisał/a: | Lechos napisał/a:
nie kazda:) | a ja to pisalem
co do uszczelki to moge sie zgodzic, ze jest to blaszka ale powleczona jakims materialem
AndrzejekA8 - Nie Cze 21, 2009 21:21
Lechos napisał/a: | co do uszczelki to moge sie zgodzic, ze jest to blaszka ale powleczona jakims materialem |
Zgadzam się z tą wypowiedzią w 100%
Zamieszczam zdjęcie jak wygląda uszczelka którą wyciągnąłem z swojego R
Prosiłbym jeszcze o rady w jaki sposób mogę wyczyścić pozostałości które odpadły z uszczelki?
Czy odkurzacz będzie dobry?
Pozdrawiam
DANTE79R - Nie Cze 21, 2009 21:25
Myślę że rozsądniej będzie kupić nową a nie odkurzanie
AndrzejekA8 - Nie Cze 21, 2009 21:26
Dodaję jeszcze zdjęci gdzie zaznaczyłem mały kawałek który odpadł z uszczelki.
Palcem nie da się tego wyciągnąć ponieważ jest to bardzo kruche
[ Dodano: Nie Cze 21, 2009 22:29 ]
DANTE79R napisał/a: | Myślę że rozsądniej będzie kupić nową a nie odkurzanie |
Tak uszczelkę już zamówiłem nową ale chodzi mi o to jak wyczyścić malutkie kawałki które odpadły z uszczelki i zostały koło zaworów?
sTERYD - Nie Cze 21, 2009 23:18
zaznaczony element to sprężyna zaworu, tam żaden miękki śmieć nic nie naszkodzi...
AndrzejekA8 napisał/a: | Prosiłbym jeszcze o rady w jaki sposób mogę wyczyścić pozostałości które odpadły z uszczelki? |
te fragmenty to taki laminat przypominający z grubsza karton więc raczej na filtrze oleju zostanie niż gdzieś sie wepchnie gdzie mógłby zaszkodzić
oczyść to co dasz radę i będzie ok
Zukowaty - Nie Cze 21, 2009 23:37
sTERYD napisał/a: | zaznaczony element to sprężyna zaworu |
Samoregulator Kolego, samoregulator
Z głowicy są całkiem spore kanały do powrotu oleju więc nie zaszkodzą takie paproszki. Na co dzień potrafią się tam walać większe kawałki nagaru w niektórych silnikach
[ Dodano: Pon Cze 22, 2009 00:42 ]
Lechos napisał/a: | co do uszczelki to moge sie zgodzic, ze jest to blaszka ale powleczona jakims materialem |
Tak samo jest w R75 V6. Uszczelki pod kapami są metalowe powleczone taką jakby gumą. Tanie zamienniki są tylko metalowe i trzeba zakładać na masę.
sTERYD - Nie Cze 21, 2009 23:51
trzonek zaworu z dwoma sprężynami równoległymi blokowanymi zamkiem stożkowym duczęściowym oraz regulator hydrauliczny otwarcia zaworu, okeeej?
niemniej olej tam nie jest zasysany tylko wypychany, więc nic tam się stać nie powinno...
Zukowaty - Nie Cze 21, 2009 23:57
Mądrala
AndrzejekA8 - Pon Cze 22, 2009 10:53
Wielkie dzięki za pomoc
Teraz czekam aż przyjdzie do mnie uszczelka i zabieram się do pracy
Jeszcze raz bardzo wszystkim dziękuję za pomoc
Fajnie że jest takie forum, że jest tutaj taka miła atmosfera i że zawszę się znajdzie ktoś kto doradzi i pomoże
Pozdrawiam
DANTE79R - Wto Cze 23, 2009 22:16
i myśle że koledzy załużyli na punkt "pomógł"
AndrzejekA8 - Sro Cze 24, 2009 22:04
DANTE79R napisał/a: | i myśle że koledzy załużyli na punkt "pomógł" |
Oczywiście że zasłużyli
Chciałem się jeszcze dowiedzieć czy macie może jakiś sposób na odkręcenie tych dwóch śrubek, którymi są przykręcone tarcze?
Próbowałem je odkręcić ale nic z tego
WD-40 tez nie pomaga
thef - Sro Cze 24, 2009 22:09
AndrzejekA8 napisał/a: | Chciałem się jeszcze dowiedzieć czy macie może jakiś sposób na odkręcenie tych dwóch śrubek, którymi są przykręcone tarcze?
Próbowałem je odkręcić ale nic z tego
WD-40 tez nie pomaga | Mały przecinak i młotek i powinno się udać. Można też wcześniej trochę popukać w śrubki wzdłuż osi i może się udać nawet bez przecinaka. Oczywiście trzeba zaopatrzyć się w nowe na montaż nowych tarcz.
faecd - Sro Cze 24, 2009 22:13
WD i jakis stary srubokret krzyzakowy i mlotek. Napiedzielasz mlotem w srubokret i wyrobisz sruby, plus popsikasz wd i puszcza...ewentualnie rozwierc sruby:)
sTERYD - Sro Cze 24, 2009 23:10
ja w sumie jak żyję nie miałem problemów
jedyne co mi przycodzi do głowy to solidny śrubokręt udarowy..
oczywiście w połączeniu z WD-40
Zukowaty - Czw Cze 25, 2009 10:09
Ja zawsze kilka razy puknąłem w śrubę w osi przez śrubokręt i było si.
|
|