Zobacz temat - [Rover 214i] Dławi się silnik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214i] Dławi się silnik

Gość - Pią Cze 19, 2009 11:35
Temat postu: [Rover 214i] Dławi się silnik
Witam

Pewnie juz nie raz ktoś o to pytał. Ja też przeczytałem już wiele postów na ten temat.
Problem mam taki. Mój Roverek 214i 1,4 1997 rok dławi się przy dodawaniu mocniejszym gazu. Co dziwne nie jest to cały czas. Dopiero po przejechaniu jakichś 100 km po wyłączeniu silnika i jego ponownym włączeniu szarpie jak oszalały byk. Jak lekko dodaję gaz to jest ok, tylko mocy brak. Dodam, że jakieś 3000 km temu został czyszczony cały silnik przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Zawory zostały sprawdzone, czujnik wału korowego OK. Wymieniłem od razu świece i całe przewody no i oczywiście wszystkie filtry. Ciśnienie paliwa jest OK. Co dziwne na komputerze nie pokazuje nawet najmniejszego problemu.
Już nie wiem co mam robić. Tarsy robię bardzo długie, bo nawet po 500 km na dzień z postojami. Z racji dławienia się musze czekać za każdym razem aż silnik całkiem przestygnie, bo wtedy w miarę jedzie.
Prosze o pomoc.

Paul: Poprawiłem tematy - problemy tu mają prawie wszyscy a temat ma je przybliżyć ;p

sTERYD - Pią Cze 19, 2009 11:44

trzeba by było sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskiwaczy...
być może zawór jest zabrudzony i skok ciśnienia przy gaszeniu silnika powoduje że się niedomyka... :hm:
A moze po prostu pompka już siada... robisz duże przebiegi, więc pewnie czasem sie zdarza, że masz niezaduzo paliwa, co pompka może niestety odczuć :hm:

Gość - Pią Cze 19, 2009 12:56

sTERYD napisał/a:
trzeba by było sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskiwaczy...
być może zawór jest zabrudzony i skok ciśnienia przy gaszeniu silnika powoduje że się niedomyka... :hm:
A moze po prostu pompka już siada... robisz duże przebiegi, więc pewnie czasem sie zdarza, że masz niezaduzo paliwa, co pompka może niestety odczuć :hm:


Listwa też była sprawdzana dosłownie tydzień temu. Zapomniałem o tym wspomnieć. A z paliwem jest tak, że jak zostaje mi 1/5 w baku to już tankuje, bo mam niemiłe wspomnienia z pompą paliwa na Ukrainie, więc się pilnuję

oprawca_1978 - Pią Cze 19, 2009 13:15

Jak mocno gazu dajesz, to otwierasz przepustnicę, czyli do silnika wpada dużo powietrza. Jeśli zatem zapłon silnika pracuje OK i zarazem, cały jego osprzęt też jest w miarę w dobrym stanie, to ewidentnie świadczy to o zubażaniu mieszanki, aż do granic jej palności (szarpie silnikiem wtedy). Podejżenia należy niestety, kierować na ciśnienie paliwa (pompa, przewody, regulator ciśnienia paliwa) oraz na sprawność działania wtryskiwaczy (mogą być przypchane filtry siatkowe na wejściu paliwa do nich, albo zachlichcone końcówki nagarem) i mogą lać paliwem, zamiast je rozpraszać, co powodować będzie niewłaściwe powstawanie mieszanki paliwowej i złą pracę silnika od tego.