Zobacz temat - [R620] Dziwna sprawa ze sprzęgłem.........
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Dziwna sprawa ze sprzęgłem.........

irecki26 - Pon Cze 22, 2009 18:58
Temat postu: [R620] Dziwna sprawa ze sprzęgłem.........
Otórz jak dzis wsiadłem do auta i nacisnąłem spedał sprzęgła to miałem odczucie jakby lekko pedał poszedł do podłogi jakie 1,5cm,a potem dopiero czułem opor jak normalnie przy wcisnieciu.Dziwne uczucie wczesniej tak nie było.Biegi wchodza normalnie.Miał ktos tak,co moze byc?
Pino - Pon Cze 22, 2009 20:14

najpierw sprawdź poziom płynu w zbiorniczku.
irecki26 - Pon Cze 22, 2009 20:25

w ktorym miejscu on jest i ew jaki płyn?rovera mam miesiac wiec jeszcze wszyustkiego nie wiem
maciej - Pon Cze 22, 2009 20:56

Standard.

Uszkodzony układ wysprzęglania - pompa sprzęgła lub wysprzęglik.

Zbiorniczek jest na ścianie grodziowej, po lewej stronie patrąc w stronę przodu auta - tam są dwa takie okragłe - większy z przewodami elektrycznymi przy zakrętce to zbiorniczek płynu hamulcowego, a mniejszy, koło zbiorniczka płynu hamulcowego to właśnie zbiorniczek płynu do sprzęgła 0i też się do niego wlewa płyn hamulcowy DOT-3 lub DOT-4 (będziesz to miał napisane na nakrętce).

Jak znajdziesz zbiorniczek i dolejesz, to na jakiś czas przejdzie, ale musisz znaleźć przyczynę wycieku, bo to będzie postępować i lepiej, zeby nie zaskoczyło Cię w trasie.

Tu znajdziesz opis co i jak:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=23946

W razie czego, to w dobrej cenie i zwykle "na miejscu" te części ma Tomateam - www.tomateam.pl - pompa sprzęgła to chyba koło 120 zł, a wysprzęglik mniej niż 100 zł.

Za wymianę nie powinno być więcej jak 50 zł.

darek_SSS - Wto Cze 23, 2009 09:33

też tak miałem. wymieniłem wysprzęglik,który przeciekał,wymieniłem pompę i całe sprzęgło. koszt wszystkiego z robocizną to 1700zł. z tym że pompa i wisprzęglik kosztowały w granicach 120-150zł a kompletne sprzęgło firmy valeo 890zł.
maciej - Wto Cze 23, 2009 09:38

darek_SSS napisał/a:
kompletne sprzęgło firmy valeo 890zł.

To ja miałem więcej szcześcia - Valeo w opakowaniu InterCars w Tomateam chyba koło 600 zł. :)

szoso - Wto Cze 23, 2009 09:44

maciej napisał/a:
To ja miałem więcej szcześcia - Valeo w opakowaniu InterCars w Tomateam chyba koło 600 zł.

bo masz benzyniaka a do nich raczej sprzęgła są tańsze niż do diesla :wink:

maciej - Wto Cze 23, 2009 09:45

Cytat:
bo masz benzyniaka a do nich raczej sprzęgła są tańsze niż do diesla :wink:

O tym nie pomyślałem. ;)

Kolejny powód dla którego nie chcę diesel'a. ;) ;)

szoso - Wto Cze 23, 2009 09:48

maciej napisał/a:
Kolejny powód dla którego nie chcę diesel'a.

jak to mówią:
jeden woli córkę a drugi teściową :lol:

darek_SSS - Wto Cze 23, 2009 14:41

hahaha...to prawda!!! a tak serio to faktycznie części do benzyny są tańsze.
irecki26 - Wto Cze 23, 2009 18:29

no nie mowcie ze i sprzegło musze wymieniac!!!!!!!!!!!!!!!!Pompa jest przymocowana do sciany grodziowej,a z niej takim metalowym przewodem idzie płyn do wysprzeglika?gdzie on sie dokładnie znajduje?Bede go widział z gory czy musze na kanale?
Pino - Wto Cze 23, 2009 22:41

wysprzęglik znajduje się (stojąc przodem do samochodu) na dole, przed silnikiem i mniej więcej na środku. Z góry go nie widać, no chyba że znasz na pamięć jego położenie, musisz się położyć pod auto lub pojechać na kanał.
irecki26 - Sro Cze 24, 2009 08:28

rzeczywiscie nie było płynu w zbiorniczku,dolałem i na razie biegi wchodza,chociaz sprzegło jest jakby za bardzo miekkie. Jutro bede patrzył.Jesli nie znajde wycieku to wystarczy odpowietrzyc?Penie jak płyn uciekł to bedzie i jakas nieszczelnosc?
darek_SSS - Sro Cze 24, 2009 10:51

ja nie mówię że musisz sprzęgło wymieniać. po prostu w moim przypadku mimo nieszczelności układu wysprzęglania i wymianie pompy i wysprzęglika sprzęgło nadal brało bardzo nisko i biegi ciężko wchodziły i właśnie dlatego zaszła potrzeba wymiany sprzęgła.
Pino - Sro Cze 24, 2009 19:18

irecki26 napisał/a:
dolałem i na razie biegi wchodza,chociaz sprzegło jest jakby za bardzo miekkie.


odpowietrz układ i powinno być ok :smile:

maciej - Czw Cze 25, 2009 09:04

irecki26 napisał/a:
no nie mowcie ze i sprzegło musze wymieniac!!!

Nie, nie musisz.
irecki26 napisał/a:
Pompa jest przymocowana do sciany grodziowej,a z niej takim metalowym przewodem idzie płyn do wysprzeglika?

Tak.
irecki26 napisał/a:
gdzie on sie dokładnie znajduje?

Na skrzyni od przodu.
irecki26 napisał/a:
Bede go widział z gory czy musze na kanale?

Nawet w 623 wszystko widać z góry, a 620 jest ZTCP więcje miejsca.
irecki26 napisał/a:
Penie jak płyn uciekł to bedzie i jakas nieszczelnosc?

Tak.
Na wszelki wypadek poszukaj miejsca wycieku, bo na 99% go masz i sytuacja będzie powtarzać się coraz cześciej.

Jak już pisałem - naprawa pompy kosztuje koło 170 zł, wysprzęglika 120 zł i na kolejne 200 tys. km masz spokój, a jak Cię to zaskoczy w trasie, to koszty hotelu, nerwów itp. będą dużo większe.

Wiem co mówię, bo pierwszą awarie pompy miałem w czasie wakacji we Włoszech, na szczęście hotel nie kosztował, bo mogłem zatrzymać się u znajomych, ale niestety mechanik uparł się na oryginalną pompę, więc kosztowało to 300 EURO.

No i miałem 2 dni przymusowej przerwy w urlopie. :(

szoso - Czw Cze 25, 2009 09:26

że tak się zapytam jak wygląda takie odpowietrzanie układu?
maciej - Czw Cze 25, 2009 09:46

Hmm...
Na dole jest odpowietrznik - na wysprzęgliku.
Trzeba go odkręcić i dolewać płyn do zbiorniczka i pompować, aż z odpowietrznika poleci równy strumień płynu bez bąbelków - trzeba to robić w dwie osoby.

Mariusz coś kiedyś mówił, że najlepiej to robić pod ciśnieniem - np. podłączając kompresor do zbiorniczka, ale nie do końca skumałem jak to ma działać.

thef - Czw Cze 25, 2009 11:55

maciej napisał/a:
Mariusz coś kiedyś mówił, że najlepiej to robić pod ciśnieniem - np. podłączając kompresor do zbiorniczka, ale nie do końca skumałem jak to ma działać.
Może chodziło o podciśnienie? Czyli podpięcie się pod odpowietrznik i zasysania płynu, podobnie jak przy układzie hamulcowym?
maciej - Czw Cze 25, 2009 13:18

thef napisał/a:
Może chodziło o podciśnienie? Czyli podpięcie się pod odpowietrznik i zasysania płynu, podobnie jak przy układzie hamulcowym?

Własnie chyba nie - ztcp to chodziło o tłoczenie powietrza od góry przez specjalnie "spreparowaną" przyrywkę zbiorniczka płynu.

irecki26 - Wto Cze 30, 2009 06:15

NO i jednak był wysprzęglik. Podziękowania dla tomateam za część. W innych sklepach motoryzacyjnych sprowadzano mi 3 i żaden nie pasował,a tu za pierwszym razem i taniej.
maciej - Wto Cze 30, 2009 07:42

Warto sprawdzać poziom płynu razem z poziomem oleju, płynu w chłodnicy i hamulcowego, bo jeszcze pewnie czeka Cię za jakiś czas wymiania pompki.
irecki26 - Wto Cze 30, 2009 08:41

ech,dajcie spokoj,pojezdziłbym troche, a nie tylko w warsztacie stoi.Jak nie wahacze,to klocki i tak w koło macieju:)
maciej - Wto Cze 30, 2009 08:53

Wahacze - standard co 40-80 tys. km, ale to się robi w 2 godziny i na szczęście kosztuje niedużo - 80-130 zł, zaleznie od firmy.
Klocki - obsługa jak ktoś robi dłużej niż godzinę wszystkie 4, to chyba mu się nie chce. ;)

Chyba poszukaj "szybszych" mechaników, to autkobędzie krócej stało, a więcej jeździło. ;) ;)

irecki26 - Wto Cze 30, 2009 10:09

nie,no moj mechanior jest szybki jak błyskawica,tylko sa kolejki do niego.Zrobi jedno,za chwile jakas inna rzecz. I tylko trzymaj sie za kieszeni.I tak grosz za groszem i sie zbiera,a na domiar złego ,jszecze wczoraj sie złapaplem na nieoznakowana vectre i 300zł poszło:). Same miski mi przez radio krzykneły ,ze czysto i smiało moge leciec :beczy: