Zobacz temat - [R75] Cieknie olej spod miski olejowej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Cieknie olej spod miski olejowej

MW - Wto Cze 23, 2009 18:14
Temat postu: [R75] Cieknie olej spod miski olejowej
Od jakiegoś czasu wycieka mi olej spod miski olejowej w silniku. Mechanik samochodowy tam gdzie pojechałem powiedział mi , abym kupił uszczelkę , natomiast Pan z Art Bizar mówi, że w tym modelu jako uszczelnienie daje sie silikon. Poproszę Was o radę , co mam z tym zrobić ? Czy trzeba spuścić olej i uszczelnić wyłącznie silikonem , czy też trzeba jednak kupić jakąś uszczelkę ?
Będę wdzięczny za pomoc w tej sprawie
pzdr
MW

SeniorA - Wto Cze 23, 2009 18:21

stosuje się specjalny uszczelniacz nr. GUG 705963GM
Zukowaty - Wto Cze 23, 2009 18:47

To będzie bardziej skomplikowane niż mechanik myśli bo żeby zdjąć miskę trzeba zdjąć skrzynię biegów. Uszczelnia się masą uszczelniającą Wurtha lub takim czerwonym "czymś" Loctite (to samo co do głowiczek) nazwy nie pamiętam.
MW - Wto Cze 23, 2009 20:46
Temat postu: dziękuję
Dziękuję za podpowiedź , jutro mu przekażę tę ważną dla mnie informację.
A czy w związku z tym wyciekiem może ciężej po uruchomieniu ( po nocy ) pracować skrzynia biegów przy zmianie biegów ? . Mam z tym ostatnio kłopot , bardzo ciężko na początku wrzucam bieg , a potem już wszystko jest ok i biegi zmieniają się gładko. Czy to może wina zbyt gęstego oleju , który wlali ? czy ubytku oleju ze skrzyni ?

staf - Wto Cze 23, 2009 20:51

Zukowaty napisał/a:
To będzie bardziej skomplikowane niż mechanik myśli bo żeby zdjąć miskę trzeba zdjąć skrzynię biegów. Uszczelnia się masą uszczelniającą Wurtha lub takim czerwonym "czymś"



To czerwone "cuś" to LOCTITE 5920.

MW - Wto Cze 23, 2009 20:56
Temat postu: dzięki
dziękuję Wam !
dam mu zatem do wyboru GUG 705963GM , Loctite 5920 oraz masę uszczelniajacą Wurtha
pozdrawiam wieczornie
MW

SeniorA - Sro Cze 24, 2009 07:14

Zukowaty napisał/a:
To będzie bardziej skomplikowane niż mechanik myśli bo żeby zdjąć miskę trzeba zdjąć skrzynię biegów.

MW , do ściągnięcia miski i jej uszczelnienia nie trzeba wyciągać skrzyni i nie jest to skomplikowane.Wystarczy po odkręceniu elementów mocujących układ wydechowy,rury kolektorów i odpowiednim przestawieniu go, usunięciu dolnej podpory silnika, odkręceniu kołnierza rurki olejowej i 2 śrub montażowych chłodnicy oleju , dopiero odkręcić 10 śrub miski i ją " odkleić".
Skrzynię biegów zdejmuje się do ściągnięcia dolnej podstawy skrzyni korbowej.

MW - Sro Cze 24, 2009 11:55
Temat postu: dziękuję SeniorA
Dziękuję Ci , to dobra wiadomość , bo już zacząłem liczyć pieniądze na ściągnięcie całego tego bałganu , znalazłem firmę , gdzie kupię dzisiaj Loctite 5920 ( Best S.C. ul. Bazyliańska 4 b tel 022 614 34 94 - to tak na przyszłość , gdyby ktoś miał podobny problem ) i udam się do mechanika z Twoim wyjasnieniem .
pzdr
MW

staf - Sro Cze 24, 2009 12:00
Temat postu: Re: dziękuję SeniorA
MW napisał/a:
Dziękuję Ci , to dobra wiadomość , bo już zacząłem liczyć pieniądze na ściągnięcie całego tego bałganu , znalazłem firmę , gdzie kupię dzisiaj Loctite 5920 ( Best S.C. ul. Bazyliańska 4 b tel 022 614 34 94 - to tak na przyszłość , gdyby ktoś miał podobny problem )



Dodam tylko że gdyby ktoś miał problem z kupnem tego kleju, chętnie się podziele za zupełne frre. Taki jestem ...a co. :mrgreen: :mrgreen:

MW - Sro Cze 24, 2009 12:16
Temat postu: Staf brawo
Staf , to Ty jesteś Gość , brawo , niewielu takich jak Ty !
Udało mi się na szczęście od ręki zamówić w Best Loctite 85 g za 43 zł brutto, za moment się tam wybieram , więc dam sobie radę , ale to miłe bardzo co napisałeś !
MW

staf - Sro Cze 24, 2009 12:17

:ok: :mrgreen:
zip - Sro Cze 24, 2009 15:49

mam taki sam problem cieknie olej tyle że chyba nie dokładnie z miski olejowej a troszeczkę wyżej przy łączeniu gdzie są śruby innego typu( nie znam nazwy ) czy też mam w ten sam sposób uszczelnić podanym wcześniej czerwonym silikonem. Skrzynia biegów też ciężej chodzi radząc się na forum dolałem płynu do pompki sprzęgła trochę lżej już chodzą ale to jeszcze nie jest to jak przy zgaszonym silniku. Więc to może też jest tego przczyna
MW - Sro Cze 24, 2009 16:28

bez problemu kupiłem dzisiaj Silikon Loctite 5920 brutto 43 pln za tubę 85 g, w firmie której namiary podałem wcześniej , podobno spokojnie jedna wystarczy na uszczelnienie miski olejowej , nie wiem , czy inne wspomniane przez Ciebie Zip rzeczy też możesz tym uszczelnić , są tutaj mądrzejsi ode mnie koledzy, może pomogą w odpowiedzi.
Zapytam mechanika o dolanie płynu do pompki sprzęgła , może pomoże, generalnie jak już 5 min od momentu ruszenia auto jedzie to wszystko jest w jak najlepszym porządku i biegi chodzą lekko, najgorzej jest po nocy wówczas mam z tym duży problem , aby wrzucić wsteczny bieg, wyjeżdżając z miesjca parkingowego, może to zbyt gęsty olej , ale podobno mechanicy wlali mi ten oryginalny od Rovera więc nie wiem co może być przyczyną

zip - Sro Cze 24, 2009 19:29

http://www.allegro.pl/ite...50_c_316_c.html MW czy tak wyglądał ten silikon ??
MW - Czw Cze 25, 2009 08:25
Temat postu: Loctite 5920
dokładnie tak wygląda , choć ja się kierowałem inną stroną , link poniżej :

http://www.loctite-kleje....tm&ramka=glowna
pozdrawiam MW

[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 08:31 ]
ZIP , jak widzę na allegro , to ta cena wygląda na bardzo zaniżoną lub bardzo atrakcyjną , bo ja jak wspomniałem zapłaciłem 43 zł brutto 85 g, tubka jak duża pasta do zębów taka jak na oficjalnej stronie Loctite z linkiem , który Ci przesłałem, a tutaj mamy dużą tubę 300 ml jak normalny silikon za 32 zł , nie wiem , może to okazja i przepłaciłem, ale jak allegrowicz pisze , że mała tubka kosztuje 65-80 pln to trochę przesadził , w każdym razie ja wolałem kupić ten silkon w tym przypadku z "tradycyjnego" żródła .
pzdr
MW

Zukowaty - Czw Cze 25, 2009 11:07

SeniorA napisał/a:
MW , do ściągnięcia miski i jej uszczelnienia nie trzeba wyciągać skrzyni

Może mi się pomyliło z drugą miską (tą wyżej)...jeśli tak to przepraszam za zamieszanie.

zip - Pią Cze 26, 2009 20:05

Zukowaty napisał/a:
SeniorA napisał/a:
MW , do ściągnięcia miski i jej uszczelnienia nie trzeba wyciągać skrzyni

Może mi się pomyliło z drugą miską (tą wyżej)...jeśli tak to przepraszam za zamieszanie.
a tam trzeba demontować skrzynię bo mi właśnie chyba z tej wyższej cieknie olej :/
Zukowaty - Pią Cze 26, 2009 21:00

Może Ci cieknie uszczelniaczem wału a nie miską??
PHJOWI - Pią Cze 26, 2009 22:18

mogą też ciec przewody ciśnieniowe od oleju , są nad miską gumowe badziewia co się rozchodzą .
cin1391 - Pon Cze 08, 2015 19:46

Podbijam temat, bo mam ból tyłka z podobnym problemem. Dopiero co okiełznałem wycieki ON. A teraz to.

Na misce olejowej zbiera mi się jakiś płyn. Jest jasny, dosyć rzadki, bezwonny praktycznie. Myślałem na początku, że to ON, ale jednak nie. Potem obstawiałem DOT4 z wysprzęglika - ale tam, jak dolałem do MAX miesiąc temu, tak poziom się trzyma, a wyciek jest spory i występuje od dwóch tygodni. Miska jest non stop mokra od spodu.

Na olej silnikowy jest za czysty. Bo jak wyciągam bagnet, to jest ciemny olej, a tu jest zielonkawy/żółtawy.

Cóż to może być? Skąd może ciec, że zbiera się na spodzie miski olejowej? Olej ze skrzyni biegów? Możliwe to?

Dopóki silnik troszkę nie pochodzi, to biegi wchodzą nieco ciężej. Po 2-3 minutach już wchodzą bezproblemowo.

longer86 - Pon Cze 08, 2015 19:52

A chłodniczego Ci nie braknie w zbiorniczku? Może wczesniej byl lany koncentrat almatin czy jakos tak i stad jego barwa?
cin1391 - Pon Cze 08, 2015 19:59

longer86 napisał/a:
A chłodniczego Ci nie braknie w zbiorniczku? Może wczesniej byl lany koncentrat almatin czy jakos tak i stad jego barwa?


Płyn chłodniczy - MAX od lutego się trzyma i ma zielonkawy kolor, bo to borygo.

Ale to raczej coś oleistego cieknie, bo jest tłuste. I mam zagwostkę. Z wysprzęglika nie ubywa, w pompce po sam korek/kondomik zalane. Olej silnikowy od lutego ubyło może ze 100ml [3/4 skali na bagnecie mam].

Olej ze skrzyni biegów?