|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zamki tylnych drzwi nie otwierają się.
paolo82 - Czw Cze 25, 2009 16:03 Temat postu: [R75] Zamki tylnych drzwi nie otwierają się. Witam,mam mały ale istotny problemik z r75. Nie otwieraja sie tylne drzwi ani z zewnatrz ani od srodka. PO ciezkich bojach otworzyłem te drzi sciagajac boczek ,i o dziwo działaja jak w zegarku ,ale jest jedno ale ,gdy zamkne dzwi i zamkne zamki centralnym,a nastepnie otworze ,dzwi juz sie nie otworza. silowniki centralnego działaja bo koncuwki w boczkach chowaja sie i wychodza. Bez zamykania centralnym otwieraja sie pieknie,a po zamknieciu i otwarciu nie. W tej chwili drzwi sa zamkniete na amen ,znów musze sciagac boczek na zamknietych drzwiach a to nie latwe. doradcie cos! pozdrawiam.
SeniorA - Czw Cze 25, 2009 16:22
paolo82, napisz jak reagują na kluczyk a jak na pilota.
azer - Czw Cze 25, 2009 17:21
mam nadzieje że nie obrazisz się na tą sugestię, ale drzwi tylne w 75tkach otwierają się dopiero po naduszeniu dwa razy pilotem otwieranie.
paolo82 - Czw Cze 25, 2009 17:50
powiem szczerze ze nie sprawdzalem kluczykiem czy sie otwieraja , ale tak czy siak powinny sie otwierac i z pilota. Wszystko dziala silowniki chodza a nie otwiera sie. No i naciskałem ten przycisk sto razy i jest to samo, poza tym prawe drzwi czasem sie otworza,ale lewe wogole
sknerko - Pią Cze 26, 2009 09:47
Może jak zdejmiesz blokadę rodzicielska to od środka zaczną sie otwierać. Poza tym dzrwi otwieraja się tak: jedno naciśnięcie drzwi kierowcy drugie naciśniecie pozostałe drzwi
SeniorA - Pią Cze 26, 2009 14:16
paolo82 napisał/a: | ale tak czy siak powinny sie otwierac i z pilota. | z opisu wynika , że silniczek od zamykania i drugi od otwierania działają , bo chodzą popychacze w boczkach , więc zamki z pilota się zamykają i otwierają. Natomiast jest problem mechaniczny ze zwolnieniem blokady zaczepu zamka , który przy naciśnięciu klamki wyhacza się z uchwytu na nadkolu.Może wystarczy wprowadzenie środka smarnego od strony owalnego cięgna z tyłu zamka i wyregulowania długości trzpienia, łączącego sie z cięgnem owalnym , plastikową kasetą. Kaseta ma rozpinany zatrzask. Uszkodzona kaseta też może być przyczyną tej usterki.
lalek84 - Sob Cze 27, 2009 21:25
Paolo napisz jak uda Ci się coś z tym tematem zdziałać bo ja mam identycznie w tych samych drzwiach!! Smarowałem wszystko i nic nie pomogło niestety> jutro walcze dalej
[ Dodano: Nie Cze 28, 2009 14:23 ]
Udało mi się opanować temat, trzeba po rozebraniu boczku i otwarciu plastikowej kasetki trzymającej cięgło przesunąć cięgło tak żeby z kasetki wystawało więcej gwintu o jakieś 2 mm. Do tego wd40 i działa jak nowe.
reed - Wto Cze 30, 2009 14:04
lalek84 napisał/a: | Udało mi się opanować temat, trzeba po rozebraniu boczku i otwarciu plastikowej kasetki trzymającej cięgło przesunąć cięgło tak żeby z kasetki wystawało więcej gwintu o jakieś 2 mm. Do tego wd40 i działa jak nowe. |
Hmmm mi się zablokowały tylko jedne drzwi tylne Powiedz jak rozebrałeś boczek w zamkniętych drzwiach?
BTW
azer napisał/a: | drzwi tylne w 75tkach otwierają się dopiero po naduszeniu dwa razy pilotem otwieranie. |
Drzwi tylne i przednie od pasażera - tak ale tylko wtedy kiedy tak jest zaprogramowany komputer (str. 9 - polskiej instrukcji obsługi R'75). Możesz sobie zaprogramować aby ci się otwierały od razu na raz. Podobnie rzecz się ma z automatycznym blokowaniem drzwi przy prędkości pow. 7km/h (str. 10 - polskiej instrukcji obsługi R'75) . To tez trzeba zaprogramować. Ja tak nie mam ani jednego ani drugiego
sknerko - Wto Cze 30, 2009 14:17
reed napisał/a: | Drzwi tylne i przednie od pasażera - tak ale tylko wtedy kiedy tak jest zaprogramowany komputer (str. 9 - polskiej instrukcji obsługi R'75). |
reed napisał/a: | Ja tak nie mam ani jednego ani drugiego ) |
Przestaniesz się cieszyć jak ci kiedyś żul do auta wsiądzie na krzyżówce. Gdybym nie miał takiego programu to byłoby to pierwsza zmiana której bym dokonał w R z zamykaniem automatycznym zdania sa podzielone ja bym nie chciał (i nie mam) ale mój kumpel tęskni za takim bajerem w swoim aucie
reed - Wto Cze 30, 2009 15:40
sknerko napisał/a: | mój kumpel tęskni za takim bajerem w swoim aucie |
Jak jeździ R'75 to podłączenie pod T4 w Łodzi kosztuje 160zł. Tylko dla takiego bajeru szkoda mi kasy na to "dodatkowe zabezpieczenie". Jeździłem wcześniejszymi wersjami Rover'a i nie było mi to potrzebne. LR mam coś takiego i mnie wqrza - Kwestia gustu a o gustach się nie dyskutuje
IMHO Równie dobrze mogę sobie zablokować drzwi ręcznie
sknerko - Sro Lip 01, 2009 10:07
wszystko można ręcznie i kumpel blokuje ręcznie zamki (H Civic) tylko po co jak może być automat. u mnie znaczy w Nowym Mieście komp T4 100pln
paolo82 - Sro Lip 01, 2009 10:46
Z tym bajerem o ktorym piszecie, to mysle ze to kwestia przyzwyczajenia. Jezeli ktos przez lata mial to w aucie ,a teraz nie ,to rzeczywiscie moze tego brakowac. Chce dodac ze w moim przypadku gdy dzwi sa zatrzasniete i nie mozna ich w zaden sposob otworzyc to zbedny bajer (zart) hehehe.
Zeby otworzyc drzwi calkowicie zatrzasniete ,nalezy wyjac siedzisko tylnej kanapy, odkrecic wkret pod ciegnem do otwierania drzwi,i odchylic boczek na tyle by weszla reka ,nastepnie odpiac zapinke na precie od kasety i pociagajac go w dół probowac otworzyc drzwi. ale to nie jest proste ani wygodne,trzeba sie nagimnastykowac.
|
|