Zobacz temat - [R 200 1,4 98r]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 1,4 98r]

Dawidoff - Pią Cze 26, 2009 15:57
Temat postu: [R 200 1,4 98r]
Witam mam 2 problemy :/

1. Czasami mam problem z włożeniem kluczyka do stacyjki , coś tam blokuje i dopiero po kilku minutowych próbach sie to udaje:/

2. Mam problem ze wskaznikiem paliwa. Kiedys wiechalem na dziure i wskaznik poszedl maksymalnie do gory ( paliwa bylo mało ) potem zaczął schodzić powoli na dol ale tylko do polowy.
Po zatankowaniu do pelna bylo wszystko ok , a teraz jak znow paliwo jest blisko rezerwy po odpaleniu auta wskaznik idzie calkiem do gory i dopiero po kilku kilometrach schodzi do faktycznego stanu baku.

wwekol - Pią Cze 26, 2009 18:38

ad.1 Możliwe że ktoś na siłe w zimie próbował otworzyć korek wlewu paliwa i w tedy jak korek jest przymarznięty to strasznie ciężko się otwiera i kluczyk minimalnie się może wykrzywic - proporcjonalnie do użytej siły :wink: Spróbuj zapasowym kluczykiem, jezeli bedzie tak samo to albo masz stacyjkę zepsutą albo próbujesz zawsze wsadzać kluczyk gdy blokada kierownicy jest załączona :mrgreen:

ad.2 nie mam pomysłu na to

faecd - Pią Cze 26, 2009 20:56

wwekol o czym Ty piszesz...z jednej strony o wlewie paliwa potem o kierownicy:P

Ad.1 mialem to samo!o co chodzi...zauwazylem, ze w stacyjce sa dwa poziome walki (waleczki) metalowe. Podczas wsadzania klucza do stacyjki wsadzasz klucz miedzy te dwa waleczki! w ta szparke jaka tworza.

Gdy nie mozesz wsadzic klucza zauwaz, ze jeden z waleczkow nie jest w poziomie a jest w pozycji ukosnej! drugiego nie widac w ogole. Przez to wlasnie nie da sie klucza wsadzic w stacyjke!

Naprawa...wd40 w dlon i psiknac kilka razy w stacyjke, poczym powsadzaj powyciagaj kluczyc...grunt by nasmarowac te waleczki.

Dalej co wazne to gdy wyjmiesz kluczyk i nie uslyszysz typowego klik na koncu popatrz w stacyjke i zobaczysz ze nie wudac waleczkow! wtedy szybko wsadz klucz z powrotem do stacyjki i wyciagnij go jednoczesnie ciagnac go na zewnatrz oraz do gory tak by sprobowac potrzec o waleczek. Wtedy zaczepisz waleczek i obdwa wskocza na swoje miejsce...kilka razy waznie obserwuj waleczki, pozniej juz nie bedziesz na nie zwracal uwagi bo juz bedzie wszystko dzialalo poprawnie...

Troszke ciezko to wytlumaczyc to w cenzuralny sposob, wiec jak nie rozumiesz to napisz na pw to wytlumacze inaczej tak jak tlumaczylem bratu przez telefon jak wzial auto...


co do 2 to rowniez nie mam pojecia...bardzo mozliwe, ze cos z plywakiem jest nie tak w baku...trzeba by rozebrac i zobaczyc

wwekol - Pią Cze 26, 2009 23:28

faecd napisał/a:
o czym Ty piszesz...z jednej strony o wlewie paliwa potem o kierownicy:P
bo jednej strony podałem inną przyczynę a z drugiej strony drugą przyczynę :mrgreen: jeżeli pisze nie zrozumiale to przepraszam jestem tylko prostym technikiem który zdaje na inżyniera :razz:
Dawidoff - Sob Cze 27, 2009 11:06

faecd
Zrozumiałem , dzieki wielkie :)

Patrz nie pomyslalem o wd40 :oops: , popsikalem pobawilem sie troche i jak narazie problemu nie ma :grin:


a ma ktoś pomysł na 2 problem ??