Zobacz temat - [MG ZS 2.0 ITD] Kilka pytań technicznych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS 2.0 ITD] Kilka pytań technicznych

Jordan87 - Pią Cze 26, 2009 20:29
Temat postu: [MG ZS 2.0 ITD] Kilka pytań technicznych
Witam

Z racji że przez ostatnie lata jeździłem Roverkiem 218 GSD i bardzo byłem z niego zadowolony przymierzam się do zakupu MG ZS, bądź Rovera 45 raczej tylko w dieslu i mam kilka pytań.

1. Czy wersje po liftingu od 2004 mają dokładnie takie samo zawieszenie co z przed liftingu (te same części zamienne) bo z tego co zdążyłem zauważyć to jednostki napędowe są dokładnie takie same.

2. Czy siedzenia z ZS pasują do 45? (bardzo mi się podobają :P ) I jak to jest czy pasują te z wersji z przed liftingu do wersji poliftingowej?

3. Wiele osób pisze o tym aby zwrócić uwagę czy auto posiada dwa zestawy kluczyków oraz kod (bodajże do odblokowania immo) i właśnie pytanie o to do czego ma być ten kod bo nie wiem w tym momencie o co pytać sprzedającego.

I zbieram oczywiście informacje na co zwłaszcza zwrócić uwagę przy zakupie, jak na razie wiem że jeszcze warto zwrócić uwagę czy wszystkie kontrolki się świecą te które powinny. Jeśli macie jeszcze jakieś uwagi chętnie wysłucham.

Remigiusz - Pią Cze 26, 2009 21:18

Jordan87 napisał/a:
2. Czy siedzenia z ZS pasują do 45? (bardzo mi się podobają :P ) I jak to jest czy pasują te z wersji z przed liftingu do wersji poliftingowej?


Pasuja,

Jordan87 napisał/a:
1. Czy wersje po liftingu od 2004 mają dokładnie takie samo zawieszenie co z przed liftingu (te same części zamienne) bo z tego co zdążyłem zauważyć to jednostki napędowe są dokładnie takie same.


Maja takie same, znaczy się R45 przed i po liftingu, ZS ma sportowe zawieszenie.

Jordan87 napisał/a:
3. Wiele osób pisze o tym aby zwrócić uwagę czy auto posiada dwa zestawy kluczyków oraz kod (bodajże do odblokowania immo) i właśnie pytanie o to do czego ma być ten kod bo nie wiem w tym momencie o co pytać sprzedającego.


Gdyby np zabrakło w pilocie baterie to nie uruchomisz auta i po to jest ten kod, który wprowadzasz przez przekręcanie kluczyka w drzwiach. ale o tym pisze w instrukcji ;)

Jordan87 - Pią Cze 26, 2009 22:01

ZS ma tylko inne sprężyny i/lub amortyzatory czy jest zupełnie zmienione względem R45?
Remigiusz - Pią Cze 26, 2009 22:07

Jordan87 napisał/a:
ZS ma tylko inne sprężyny i/lub amortyzatory czy jest zupełnie zmienione względem R45?


Juz nie pamiętam ale ma w głowie ze ma inne sprężyny oraz amory. :wink:

Mix - Pią Cze 26, 2009 22:29

Remi55, nie dokładnie. Inne elementy i częściowo inna konstrukcja zawieszenia. Np. mam u siebie (standardowo) dolną rozpórkę, a w R45 tego nie ma.

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 23:32 ]
Jordan87 napisał/a:
I zbieram oczywiście informacje na co zwłaszcza zwrócić uwagę przy zakupie, jak na razie wiem że jeszcze warto zwrócić uwagę czy wszystkie kontrolki się świecą te które powinny. Jeśli macie jeszcze jakieś uwagi chętnie wysłucham.

Zwracaj uwagę na wszystkie rzeczy, jak w każdym innym aucie. Głównie jeśli chodzi o diesla - pracę pompy wtryskowej, jak odpala, jak wkręca się na obroty. Co do zawieszenie - czy nic nie stuka i nie puka. Reszta to typowe możliwe usterki wszystkich R.

Remigiusz - Sob Cze 27, 2009 09:32

Mixtated napisał/a:
Remi55, nie dokładnie. Inne elementy i częściowo inna konstrukcja zawieszenia. Np. mam u siebie (standardowo) dolną rozpórkę, a w R45 tego nie ma.


To przepraszam, to mi może pomyliło sie ale jakoś tak to miałem zapamiętane.

Mix - Sob Cze 27, 2009 11:10

Remi55 napisał/a:
To przepraszam, to mi może pomyliło sie ale jakoś tak to miałem zapamiętane.

Spoko, nikt się nie gniewa :wink: Myślałem kiedyś, że podejdą amortyzatory od Civica, czy R45 - i podejdą. Ale w przypadku ZS'a zawieszenie po wymianie w/w nie będzie już takie twarde, auto stanie się bardziej kanapowate :grin:

Remi55 - lekki OT. Pamiętasz wątek o spryskiwaczach od C3 i problem słabego ciśnienia? Wczoraj Marian przeczyścił i założył (jak się okazało) prawidłowo fabryczny zaworek zwrotny - rozdzielacz i teraz ciśnienie jest takie jak na załączonym w wątku filmiku z Citroenem czy Pugiem :mrgreen: (na fabrycznej pompce)

Remigiusz - Sob Cze 27, 2009 12:23

Mixtated napisał/a:
Remi55 - lekki OT. Pamiętasz wątek o spryskiwaczach od C3 i problem słabego ciśnienia? Wczoraj Marian przeczyścił i założył (jak się okazało) prawidłowo fabryczny zaworek zwrotny - rozdzielacz i teraz ciśnienie jest takie jak na załączonym w wątku filmiku z Citroenem czy Pugiem :mrgreen: (na fabrycznej pompce)


hehe.. pewnie ze pamiętam watek :mrgreen: W sumie teraz w lecie ciśnienie jest takie jak trzeba a mam tylko te spryskiwacze od C3 :razz: Gorzej jest w zimie :/ czyli radzisz kupić od Peugeota zawór zwrotny oraz trójnik :?: :mrgreen:

Masz może numery jakieś tych części od C3 ?

Jordan87 - Pon Cze 29, 2009 22:09

Wiecie może czy ktoś na dolnym śląsku posiada sprzęt do podpięcia się do komputera w tych autach? Najlepiej blisko Wrocławia i możliwie najtaniej

[ Dodano: Pon Cze 29, 2009 23:07 ]
A możecie mi powiedzieć jaki jest dostęp do rozrządu w tym aucie przy silniku diesla? (czy jest zabudowany w tym miejscu przez jakiś osprzęt) Ponieważ sam się bardzo często zajmuję mechaniką i tak się zastanawiam czy warto się samemu bawić w rozrząd po zakupie.

I cały czas czekam na odpowiedz w sprawie diagnostyki komputera na dolnym śląsku :)

Remigiusz - Pon Cze 29, 2009 22:46

Jordan87 napisał/a:
A możecie mi powiedzieć jaki jest dostęp do rozrządu w tym aucie przy silniku diesla? (czy jest zabudowany w tym miejscu przez jakiś osprzęt) Ponieważ sam się bardzo często zajmuję mechaniką i tak się zastanawiam czy warto się samemu bawić w rozrząd po zakupie.


No dostęp taki sobie oh jest :mrgreen: Dostep do pasak od strony pompy tam gdzie jest filtr jest latwy i duzo miejsca do operowania. Ale pasek z lewej strony to troche kłopotliwe ale sie da zrobic samemu i jak masz czas to możesz się pobawić. Mi zajęła wymiana przy moim Dieselku 2dni bo nie wiedziałem do konca jak co i jak i musiałem chwile myśleć i czytać Rave oraz Haneysa ale sie udało :mrgreen: