|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [45 1,4] problem z kierownica
satan - Sob Lip 11, 2009 11:19 Temat postu: [45 1,4] problem z kierownica witam drogich forumowiczów
Panowie podczas hamowania mocno drży mi kierownica od czego to moze byc zależne? Czy jest to wina układu hamowania (np. wytarte klocki hamulcowe)?
Ciufa - Sob Lip 11, 2009 11:22
krzywe tarcze, brak zbieżności kół, zużyte amortyzatory
napisz jeszcze przy jakiej prędkości to występuje i czy przy gwałtownym hamowaniu czy delikatnym
satan - Sob Lip 11, 2009 11:25
dzieje sie to przy wiekszych prędkościach (powyżej 40 km/h) i przy delikatnym hamowaniu
dzieki za wskazanie mozliwych przyczyn
Ciufa - Sob Lip 11, 2009 11:30
jak przy delikatnym to tarcze raczej odpadają ale mogę się mylić
kasjopea - Sob Lip 11, 2009 11:32
Ja również sprawdziłabym zbieżność i wyważenie kół, ale pań nie pytałeś o zdanie
szoso - Sob Lip 11, 2009 11:36
jeśli to zbieżność to auto powinno ściągać
kasjopea - Sob Lip 11, 2009 11:37
dlatego najpierw proponuję sprawdzić wyważenie kół, tym bardziej, że jest tańsze
Ciufa - Sob Lip 11, 2009 11:39
kasjopea napisał/a: | Ja również sprawdziłabym zbieżność i wyważenie kół |
szosownik napisał/a: | jeśli to zbieżność to auto powinno ściągać |
aaa właśnie chodziło mi o wyważenie kół, nie o zbieżność
pomyliłem się
sknerko - Sob Lip 11, 2009 13:43
a ja sadzę że tarcze sa do wymiany z powodu zuzycia są już za cienkie i przy hamowaniu wpadają w drżenie jak jedziesz wolniej to tego nie wyczujesz. nie wiem czy masz tam tarcze wentylowane bo ja przerobiłem to na pełnych tarczach a myślę ze na wentylowanych jeszcze bardziej to czuć
Ciufa - Sob Lip 11, 2009 15:43
sknerko napisał/a: | ja sadzę że tarcze sa do wymiany z powodu zuzycia są już za cienkie |
no właśnie chyba nie, bo ja do wczoraj jeździłem na tarczach 2mm cieńszych poniżej granicy bezwzględnej wymiany i efektem ubocznym było tylko wrażenie "nie odbijania' klocków po hamowaniu, żadnego drżenia na kierownicy
sknerko - Sob Lip 11, 2009 15:55
bo to zależy od tarcz jak będą dobrej firmy to nie będzie tego czuć, kwestia też grubości klocków zapewne miałeś cienkie klocki a ja miałem grube i zaciski działały prawidłowo a drżało
Ciufa - Sob Lip 11, 2009 16:25
kolcki w połowie zjechane, niemniej wzięcie suwmiarki do ręki i zmierzenie tarcz nic go nie kosztuje
satan, minimalna grubość tarcz z przodu to 19 mm
satan - Sob Lip 11, 2009 17:39
oki dzieki za porade
|
|