Zobacz temat - [VW Passat 1.9TDi 2001r.] Cyrki z mocą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [VW Passat 1.9TDi 2001r.] Cyrki z mocą

Adrian355 - Nie Lip 12, 2009 21:07
Temat postu: [VW Passat 1.9TDi 2001r.] Cyrki z mocą
Witajcie kochani... wiem ze te forum rover i MG ale że to dośc popularny samochód to postanowiłem ze spróbuje szczęścia. No i mam nadzieje ze nie będziecie mieć za złe :)


Auto jest mojego dziadka który jeździ na taryfie. Jest to Passat B5 po FL z 1.9 TDi 101km. pod maską.
Problem jak i wszystkich brak mocy powyżej 3500obr/min na 5 biegu. Na 4 i 3 biegu ten sam objaw tylko na niższych obrotach.
W aucie wymienione zostały już wszystkie zawory + przepływomierz w okładzie dolotowym. Turbo jest po czyszczeniu. Katalizator też wyczyszczony. Filtry pozmieniane. Ale auto dalej nie jedzie... objaw ten najczęściej pokazuje się przy gwałtownym dodaniu gazu lub przy podjazdach. Samochód przeszedł czyszczenie jakieś 10 dni temu. Jeździ tylko na V-Powerze.... Proszę o pomoc bo zaczyna się to robić coraz bardziej denerwujące. Może wspólnie dojdziemy do jakiś wniosków.
Samochód był także na diagnostyce. Wykazało 0 błędów.

magneto - Nie Lip 12, 2009 21:25

Adrian355 napisał/a:
Samochód był także na diagnostyce. Wykazało 0 błędów.


Moim zdaniem pompa wtryskowa do regeneracji.

pajda - Nie Lip 12, 2009 21:25

ja bym zaczal od sprawdzenia węży od turbo, czy nie popekane itd
poza tym czesta wada turbin ze zmienna geometria w vw.Od nagaru zapiekaja sie kierownice.Trzeba rozebrac czesc 'ciepla' turbiny i usunac nagar. Pamietaj o znakowaniu czesci turbiny

a pozatym sprawdz "recyklinator powietrza(spalin??)"

moze to byc tzw nastawnik koszt wymiany ok 200zł

duzo informacji znajdziesz w necie na roznych forach ;)

Adrian355 - Nie Lip 12, 2009 21:40

pajda, juz od rana przerobiłem całe forum VW i 3/4 google.
Ten model ma turbinę bez zmiennych geometrii łopatek. I napisałem ze była czyszczona 10 dni temu. Dolot calutki sprawdzony. Doładowanie sprawdzone na barometrze.
Ale doczytałem na necie ze moze być też przyczyną w tych silnikach taki mały wężyk od podciśnienia co idzie do turbo. I on kocha parcieć... przez co komp łapie tryb awaryjny.
Bo zachowanie auta po tym nokaucie jest typowe dla włączenia się trybu awaryjnego.

[ Dodano: Nie Lip 12, 2009 22:56 ]
magneto, cały układ dolotowy sprawdzany, każda opaska wymieniona

pajda - Nie Lip 12, 2009 23:24

Adrian355 napisał/a:
Ale doczytałem na necie ze moze być też przyczyną w tych silnikach taki mały wężyk od podciśnienia co idzie do turbo. I on kocha parcieć... przez co komp łapie tryb awaryjny


możesz spojrzeć przy włączonym silniku i otwarta maska czy nie ma syczenia, które bedzie narastalo po dodaniu gazu. Wtedy masz wąż do wymiany.W sumie cieżko co kolowiek diagnozować przez neta...wstaw go do dobrego mechanika a w ostatecznosci do serwisu.
powodzenia ;)

Rowan - Pon Lip 13, 2009 07:38

Adrian355, jakby łapał awaryjnego, to miaałby problem z wkręceniem się na obroty od samego dołu. A tak BTW, to jak sprawdzałeś to ciśnienie? Miałeś barometr podpięty w kabinie i jechałeś, czy na postoju, bo jak na postoju i gazowałeś, to takie mierzenie to możesz sobie... :mrgreen:
szoso - Pon Lip 13, 2009 07:46

magneto napisał/a:
Moim zdaniem pompa wtryskowa do regeneracji.

a to ciekawe bo ten silnik jest na pompowtryskach :wink:

pajda napisał/a:
moze to byc tzw nastawnik koszt wymiany ok 200zł

hmmm nastawnik ale czego?
bo na pewno nie pompy bo jej tam nie ma :wink:

silniki 1,9 TDI o mocy m.in. 101KM i 115KM są na pompowtryskiwaczach,nie pytajcie skąd to wiem :wink:

Adrian355 - Pon Lip 13, 2009 10:01

Rowan, rzekomo Kompiuter podpięli :P

pajda, samochód pod lutego stał u mechanika... Wymieniony został N75, Przepływomierz (BOSCH) drugi zawór w układzie dolotowym. Filtry. Turbo było czyszcone i rozebrane. Samochód jeździ na najlepszych paliwach. Przewody sa dobre...
Tylko nie sprawdzane były te przewody od podciśnienia i intercooler. Bo cooler wymieniałem po małym dzwonie i założony jest od 1.8 Turbo + cały komplet plastików doprowadzenia powietrza. Na diagnostyce jest tylko błąd szyby kierowcy...
Rowan, ale kolego mój Ty miły w tych samochodach tryb awaryjny się włącza jak coś się dzieje. A jak zgasze samochód i odpalę od nowa to jest idealnie.
Dodam jeszcze tak że jak sie jedzie załóżmy na 4 biegu 2500obr/min i zaczynami sprint ale dając płynnie gazu w miare normalnym tepie to będzie ciągnął do 5000obr/min
Ale jadąc na 4 biegu 2500obr/min i jak walniemy pedałem o podłogę to jest wtedy następuje nokaut... ;/
Dzisiaj jade kupić 3 m. wężyków i będziemy patrzeć te od podciśnienia...

magneto - Pon Lip 13, 2009 16:48

szosownik napisał/a:
to ciekawe bo ten silnik jest na pompowtryskach

nie wiem nie znam się nie jestem mechanikiem ale powiem tyle że znajomy ma audi z silnikiem tdi mial takie same objawy i musiał robic pompe wtryskową...więc w serwisie nazywają części nie tak jak powinni bo mówili że regenerowali pompę albo jest kilka rodzajów silników tdi

szoso - Pon Lip 13, 2009 18:56

magneto napisał/a:
albo jest kilka rodzajów silników tdi

dokładnie tak :smile:
a Adrian355 na pewno ma na pompowtryskach a twój znajomy widocznie na pompie :smile:

Adrian355 - Pon Lip 13, 2009 19:24

Ja mam tego typowego TDi z dwoma czerwonymi literkami czyli pompo wtryski i 101km. ;)
Dzisiaj kombinowałem z wężykami od podciśnienia... jeden wymieniony ale ich było tyle i taki dostęp że będzie potrzebny jeszcze jeden dzień... jeżdżąc po nich rękami i stan jest porównywalny do polskich dróg...

Rowan - Wto Lip 14, 2009 07:28

Adrian355,
Adrian355 napisał/a:
Rowan, ale kolego mój Ty miły w tych samochodach tryb awaryjny się włącza jak coś się dzieje. A jak zgasze samochód i odpalę od nowa to jest idealnie.

Tego to mnie nie ucz...
Na tym to ja się akurat znam, bo przerabiałem to już x razy także to to ja wiem, ale to różnie bywa z awaryjnym, zwykle jak zlapie błęda i wejdzie awaryjny, to dopiero ustępuje po samodiagnozie usunięcia usterki. Czyli moim zdaniem u Ciebie jest coś ewidentnie ze sterowniem turbiną, albo równie dobrze znam podobne problemy, gdzie do wymiany pompo wtryski były do wymiany.

Adrian355 - Wto Lip 14, 2009 15:30

Ale pompo wtryski przecież jakby były to by ciągle było to samo... czyli muł od początku.

Co tu jeszcze można niby w sterowaniu turbiny wymienić ?? Ona nie ma zmiennych geometrii łopatek. Wszystkie zawory wymienione.. czujniki wyczyszczone i sprawdzone, turbo rozebrane i wyczyszczona.