Zobacz temat - [R214] Zła pozycja parkowania wycieraczek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Zła pozycja parkowania wycieraczek

thunderas - Pon Lip 13, 2009 21:49
Temat postu: [R214] Zła pozycja parkowania wycieraczek
Witajcie.
Ostatnio musiałem zmienić silnik z wycieraczek.
Po zmianie działa wszystko tylko wycieraczki zatrzymuja się troche wyżej niz powinny.
Jako, że mam kierownice po prawej stronie nie przeszkadza to az tak bardzo, ale sam fakt.
A co ciekawsze jak włączem je to one najpierw ida na dół czyli do właściwej pozycji a potem do góry.
Sam zakres ruchów jest dobry.
jak to ugryść?

oprawca_1978 - Pon Lip 13, 2009 22:32

Mam to samo w mojej trofiejnej Nexii, po zmianie mechanizmu wycieraczek. Musiałem niewspółosiowo założyć ramiona dźwigni wycieraczek na trzpień silnika i tak samo, najpierw idą w dół, a potem w górę.
Spowodowane jest to złym założeniem ww. mechanizmu, jeśli jest on opóźniony w "fazie" względem położenia krańcowego silnika, to będą się takie rzeczy działy.
Jeśli jest to uciążliwe, to trzeba od nowa obsadzić mechanizm na silniku, ale zmienić jego położenie.
W Nexii trzpień silnika ma wielowypust, a gniazdo dźwigni wycieraczek też ma, ale nie ma zabezpieczeń niewspołśrodkowego założenia tych mechanizmów na siebie, co niestety, czasami powoduje ww. problemy.
Trzeba zdjąć mechanizm z silnika, odpalić wycieraczki, by silnik wrócił do krańcowego położenia, potem ręką wycieraczki ustawić w położenie krańcowe i dopiero wtedy całość ożenić.
Mi się tego w Nexii robić nie chce, a niech sobie to trynda najpierw w dół a potem w górę, nie ma tragedii, szybę ładnie wyciera, od lewej do prawej, jak fabryka przewidziała.
Co dziwne, w moim pierwotnym samochodzie, trzynastoletnim Poldoroverze, wycieraczki działały i działają perfect i nigdy nie było z nimi najmniejszych kłopotów.

Brt - Pon Lip 13, 2009 23:31

pewnie masz przestawioną dźwignię na wieloklinie od silniczka wycieraczek ;) metoda prób i błędów i ustawisz właściwie ;)
thunderas - Wto Lip 14, 2009 07:21

Czyli najwygodniej będzie zrobic tak o ile dobre zrozumiałem.
Odkręcic wycieraczki od silnika, sam silnik uruchomić by ustawił sie do połączenia krańcowego i załozyć wycieraczki jeszcze raz.
Chyba najwygodniej coś takiego będzie zrobić.

dawmax - Wto Lip 14, 2009 07:38

poluźnij sruby na ramionach ustaw w pozycji max. wychylonej i gotowe. 2 minuty roboty (klucz chyba 12 ew. 13 o ile dobrze pamiętam ) ;)
powodzenia.

Paul - Wto Lip 14, 2009 16:31

dawmax napisał/a:
poluźnij sruby na ramionach ustaw w pozycji max. wychylonej i gotowe.
eeeeeeee, chyba niebałdzo :(
Skoro najpierw ruszają w dół, to po uszczelce pojadą :(
Jedyny sposób to spasować silnik z CAŁYM mechanizmem :)

dawmax - Wto Lip 14, 2009 21:45

1. podniesc wycieraczki
2. zjechac w dół do maxa
3.poluznic sruby mocujące ramiona
4. połozyc wycieraczki i ustawic w pożądanej pozycji "startowej"
5. Dokrecic sruby
6. Cieszyc się życiem :)

Paul - Wto Lip 14, 2009 22:23

dawmax napisał/a:
2. zjechac w dół do maxa

Jak ?? Czytałeś, że parkują 'normalnie' a potem ruszają w dół. Jak zgadniesz kiedy to jest
dawmax napisał/a:
dół do maxa
i jak zatrzymasz je w tej pozycji ??
Ćwiczyłem to w FSO 1500, w kaszlaku i Vento brata - uwierz mi, że to nie takie proste w takim wypadku :)
Sposobem wyżej podanym, przy najwyżej 3-ej próbie, sprawa będzie załatwiona.
Twoim sposobem ciężko będzie tak "szybko" to zrobić :(

R-200 - Wto Lip 14, 2009 22:54

Jedyny sposób to ustawienie odpowiednie na osi silnika. Najpierw należy uruchomić sam silnik i wyłączyć by stanął w pozycji spoczynkowej. Praktycznie jest tak że krótkie ramię jest ustawione równolegle do długiego. :lol: :lol: :lol:
azor77 - Wto Lip 14, 2009 23:25

thunderas, to jest banał.
1. Musisz znowu odkręcić śrubę mocującą ramie przy napędzie silniczka, zdjąć ją z wieloklina.
2. Włączyć i wyłączyć wycieraczki aby silnik staną w położeniu wyjściowym.
3. Założyć ponownie ramie na wieloklin ale tak, żeby ramię było w takiej pozycji aby zaciągało wycieraczki do góry a nie w dół przy starcie. :wink:
Zapewne masz przestawione o kilka ząbków na wieloklinie od cała filozofia napędu.
Powodzenia.

thunderas - Sro Lip 15, 2009 09:41

I tak zrobie.\Faktycznie ktos poprostu wymątował silnik który nie był w pozycji "spoczynkowej"
a implujs dostaje także dlatego najpierw schodza w dół.
To młotek, klucze, piwko :wink: i teściowa nadająca jako radio i będzie zrobione.
Dzieki na namierzenie co z tym zrobić.