Zobacz temat - [R620] Ciśnienie w zbiorniczku....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Ciśnienie w zbiorniczku....

BorysOpole - Sro Lip 15, 2009 21:38
Temat postu: [R620] Ciśnienie w zbiorniczku....
Witam !

Przejrzałem troche forum ale nie znalazłem, otóż mój problem to zapowietrzony wiecznie układ chlodzenia silnika, przy próbach jego odpowietrzenia jest strasznie duże ciśnienie z zbiorniczku do którego dolewa się płun chłodzący i cału czas jakby leciały do niego bańki powietrza, gdzieś przepuszcza uszczelka ? jeśli tak to która ? temperatura wg wskażnika jest zawsze idealna sam już nie wiem co robić proszę o radę :beczy: dodam ze dość często włącza mi sie wentylator

Konix - Sro Lip 15, 2009 22:05

Po czym poznajesz, że zapowietrza Ci się układ chłodzenia? W serii T się go nie odpowietrza. Duże ciśnienie w zbiorniczku jest na rozgrzanym silniku, a wtedy się nie odkręca korka. Jeśli odkręcisz korek na rozgrzanym silniku, to spadnie ciśnienie i będzie się płyn chłodniczy gotował wewnątrz silnika, para może lecieć do zbiorniczka wyrównawczego. Jak będziesz miał zimny silnik dolej tyle płynu ile powinno być, zakręć korek i po problemie. Jak dalej będziesz żył w niepewności kup sobie tester co2 i zmierz zawartość w układzie chłodzenia. W serii K jest często problem z uszczelką pod głowicą, ale w sterii T(taki silnik jak masz) jest ona praktycznie niezniszczalna :D .
Często załanczający się wentylator to normalne latem jak jesziesz bardzo powoli, albo stoisz w korku szczególnie z załączoną klimą.

BorysOpole - Sro Lip 15, 2009 22:17

Powitrze widać że wlatuje cały czas, takie małe bombelki wpadają do zbiorniczka wielkosci 5 groszy a poziom wody sie ciagle obniza i podnosi nawet po zgaszeniu samochodu jest duże ciścnieie w zbiorniczku
Skiba - Sro Lip 15, 2009 22:18

może warto zacząć od wymiany korka zbiorniczka wyrównawczego, to on odpowiada za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie.
BorysOpole - Sro Lip 15, 2009 22:32

Właśnie o to chodzi ze ciśnienie jest za duże ....
Konix - Czw Lip 16, 2009 07:51

BorysOpole napisał/a:
Powitrze widać że wlatuje cały czas, takie małe bombelki wpadają do zbiorniczka wielkosci 5 groszy a poziom wody sie ciagle obniza i podnosi nawet po zgaszeniu samochodu jest duże ciścnieie w zbiorniczku

Po zgaszeniu silnika też lecą bąbelki ? Jeżeli tak, to korek nie trzyma ciśnienia i było by za małe, nie za duże. W układzie chłodzenia ma być duże ciśnienie(około 1 bara). Nawet po zgaszeniu silnika, dopuki silnik jest gorący ma być duże ciśnienie. Dopiero jak silnik ostygnie ciśnienie spadnie. Podnoszenie się i opadanie wody to objaw zamałego ciśnienia w układzie chłodzenia, albo uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Uszczelka raczej będzie dobra, bo w tych silnikach prędzej przepalisz tłoki, niż uszczelkę. Zmierz sobie zawartość dwutlenku wela w płynie chłodniczym (tester do kupienia za kilka złotych w motoryzacyjnym) i zmierz sobie ciśnienie w układzie chłodzenia. Jest jeszcze taka możliwość, że pada ci pompa wody, wtedy też będzie się robić para wodna w układzie chłodzenia, ale ciśnienie będzie prawidłowe. Zacznij od wymiany korka i zmierzenia CO2.

BorysOpole - Pią Lip 17, 2009 22:59

Dzięki za pomoc układ przepuściłem ponowie wodą; wymieniłem uszczelkę na korku; przy zimnym silniku dolałem wody uruchomiłem wciągneło jakieś 2 litry wody i zaczeło pompować prawidłowo zobaczymy jak będzie ale jeszcze raz dzięki