|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200/400 SDi] Samodiagnostyka diesla
czapaja - Czw Lip 16, 2009 13:39 Temat postu: [R200/400 SDi] Samodiagnostyka diesla Witam,
mam problem z podłączeniem się pod kompa w mojej Hani z silnikiem Roverka. Jak do tej pory byłem w ASO Hondy na Bora-Komorowskiego, na al. Jana Pawła II, BOSH SERVICE na Bora-Komorowskiego oraz w Norauto....wszystkie serwisy poległy:( W żadnym z nich nie udało się połączyć z komputerem. Moje pytanie: Czy ktoś z klubowiczów z Krakowa lub okolic posiada odpowiedni sprzęt do podłączenia? Ewentualnie jaki serwis może to zrobić?
Drugie zapytanie - samodiagnostyka.
Od momentu zakupu autka (rok czasu) nie działa mi ABS ( świeci kontrolka) i tak się z tym bujam:/ W jednym serwisie powiedzieli czujnik prawy przód. Wymieniłem i nic. W drugim powiedzieli czujnik prawy tył. Wymieniłem - dalej nic:/ Już szału dostanie nie mówiąc o straconej kasie na czujniki. Podobno te zębatki od ABSu są dobre (słowa kolejnego mechanika)....Idąc za bezcennymi poradami z stąd http://roverki.pl/article.php?sid=420 próbowałem zrobić samodiagnostyke, ale w momencie zwierania pinów na kostce przepala mi się bezpiecznik i przestaje działać swiatełko w środku auta oraz na desce wyświetlają sie otwarte drzwi oraz bagażnik
Tak więc wszystkie mądre głowy proszę o pomoc.
Pozdrawiam
szoso - Czw Lip 16, 2009 13:42
a zwierasz na włączonym czy wyłączonym zapłonie?
czapaja - Czw Lip 16, 2009 13:53
robiłem to jeszcze w zimie więc słabo pamiętam...ale raczej na 100% na wyłączonym....
Mix - Czw Lip 16, 2009 15:02
czapaja napisał/a: | robiłem to jeszcze w zimie więc słabo pamiętam...ale raczej na 100% na wyłączonym.... |
A to błąd - powinieneś zrobić to na włączonym zapłonie. Szczegóły znajdziesz TUTAJ
[ Dodano: Czw Lip 16, 2009 16:05 ]
Co do czujników ABS. Na początek (nawet jeśli skończy się wymianą) proponuję przeczyścić każdy po kolei (no, może poza tymi wymienianymi).
Co do palenia bezpieczników. Poszukaj na forum wątku o diagnostyce w Civic'ach. Ktoś pisał, że jest tam o 1 pin więcej lub mniej i należy zewrzeć określone piny - przesunąć spinacz w prawo lub w lewo.
[ Dodano: Czw Lip 16, 2009 16:08 ]
aaaa...teraz zauważyłem, że masz tak jak ja, silnik iTD. Tych silników nie da się zdiagnozować sposobem opisanym na stronie...
czapaja - Czw Lip 16, 2009 19:51
No to mnie nie pocieszyłeś:(....natomiast nastąpił mały zwrot w sytuacji bo jak juz wspominałem próbowałem te błedy wybadać jakis czas temu razem z bratem przez co zapomniałem ze wtyki ze u mnie wyglądają inaczej niż w opisie na FAQ. Mianowicie są 3 kostki: 2 niebieskie - 1 dwupinowa i 1 pięciopinowa oraz brązowa pięciopinowa. Poniżej przedstawiam zdjęcie....Szukałem na forum 2 dni czegoś na ten temat i jedyne co znalazłem to wątki o diagnostyce Roverków z silnikami Hondy (gdzie jest takie złącze) ale były tam odnośniki do nieistniejącej już strony o tej tematyce....Ktoś ma jakieś pomysły?
[ Dodano: Czw Lip 16, 2009 20:52 ]
Poniżej foto złącz...znajdują się one przy prawej nodze pasażera z przodu
szoso - Czw Lip 16, 2009 20:07
Mixtated napisał/a: | A to błąd - powinieneś zrobić to na włączonym zapłonie. Szczegóły znajdziesz TUTAJ |
no i sam sobie przeczysz bo tam jest wyraźnie napisane że zwierać na wyłączonym zapłonie
Mix - Czw Lip 16, 2009 20:17
szosownik, masz rację, źle doczytałem. Zwieranie oczywiście na wyłączonym, a diagnostyka na włączonym. O to chodziło Zasugerowałem się, że przecież na wyłączonym nie wymryga błędów
czapaja, też miałem takiego Civica (1,6i LS). Ale miałem jedną, niebieską kostkę między drzwiami a schowkiem. ZTCP gniazdo diagnostyczne było za konsolą środkową, w okolicach pedału gazu i wyglądało jak to z artykułu.
czapaja - Czw Lip 16, 2009 20:44
hymm no cóż spojrzę jutro ale wydaje mi się że nie ma tam nic....autko fajne ale ciężko do niego cokolwiek odnaleźć na forach więc kombinuję;) Przejrzałem właśnie 2 fora o civic'ach ale nie znalałem ani jednego opisu samodiagnostyki do VI gen wszystko jest do V eh...
[ Dodano: Pią Lip 17, 2009 13:31 ]
Mixtated patrzyłem dziś ale po stronie kierowcy nie mam nic co by przypominało to złącze diagnostyczne
[ Dodano: Pią Lip 17, 2009 14:19 ]
Na forum Hondy podpowiadają żeby zewrzeć kostke z 2 pinami gdzie dochodzą kable z kolorami: pomarańczowo-czerwonym oraz zielono-białym...tylko że ja takich NIE MAM:(
Są takie:
wtyk brązowy:czarny, biało czerwony, zielono czerwony, różowy
wtyk niebieski większy: fioletowy, niebieski, biało niebieski, biały, czarny
wtyk niebieski mały: brązowy, czarny
próbowałem zwierac już ten 2 pinowy ale nic to nie daje:(
[ Dodano: Pią Lip 17, 2009 21:19 ]
rozgrzebałem dziś poł samochodu od środka i dalej nie wiem co robić.....poniżej zamieszczam fotki jak to u mnie wygląda.....
[ Dodano: Pią Lip 17, 2009 21:21 ]
tych nie mam
thef - Sob Lip 18, 2009 15:40
Być może jest tak jak w hondzie Accord iTD (iTD w hondach to SDi w roverkach) - kostka pięciopinowa pod kierownicą i zwieramy piny 1 i 3.
Mixtated napisał/a: | aaaa...teraz zauważyłem, że masz tak jak ja, silnik iTD. Tych silników nie da się zdiagnozować sposobem opisanym na stronie... | Ty masz iDT, a nie iTD, masz nowszą pompę i inny sterownik.
czapaja - Sob Lip 18, 2009 19:30
w ktorym miejscu konkrenie/lub jaki am ona kolor?
Mix - Sob Lip 18, 2009 20:25
thef napisał/a: | Ty masz iDT, a nie iTD, masz nowszą pompę i inny sterownik. |
Literówka Chyba nie twierdzisz, że to dwa różna różne silniki?
thef - Sob Lip 18, 2009 22:05
Mixtated napisał/a: | Literówka Chyba nie twierdzisz, że to dwa różna różne silniki? | Nie, ale pompy wtryskowe i komputery i owszem. Hondowski iTD, to dokładnie ten sam silnik i osprzęt co roverowski SDi. Roverowski iDT to też silnik serii L, ale z innym osprzętem i tu diagnostyki nie da się wykonać za pomocą zworki i liczenia błysków.
czapaja napisał/a: | w ktorym miejscu konkrenie/lub jaki am ona kolor? | Pod kierownicą, koloru nie jestem pewien, ale chyba niebieski. Ma być w każdym razie 5-pinowa.
czapaja - Wto Mar 23, 2010 19:30
Znalazlem ksiażke serwisowa może tam cos znajde:)...i w niej jest napisane ze model silnika to iTD
[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 17:21 ]
Patrzyłem za kierownice nie widze tam takiej wtyczki....:( juz sam nie wiem co mam zrobic
[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 19:30 ]
Problem rozwiązany. W razie jakby ktoś szukał jak złącza diagnostycznego w Hondzie Civic iTD to jest ono przy prawej nodze pasażera, brązowe. Trzeba zewrzeć czarny z zielono-czerwonym (1 i 3 pin)
mathew - Sob Sty 28, 2012 17:40
Witam,
Uważnie prześledziłem temat bo sam mam podobny problem, czyli jestem posiadaczem civivca z roverowskim dieslem i chciałbym odczytać błędy, ale kostka brązowa w moim egzemplarzu nie ma kabla zielono-czerwonego.
Kostka brązowa posiada kable: czarny , biało-czerwony i różowy
Więc które zewrzeć , aby odczytać błędy? kolejność pinów też niebardzo się zgadza bo w miejscu trzeciego pina jest pustka.
szoso - Sob Sty 28, 2012 17:41
ile masz KM?
jak SD 86KM to możesz zapomnieć o wybłyskaniu błędów
mathew - Sob Sty 28, 2012 19:40
Właśnie tak jest. . . 86KM czyli nici z jakiejkolwiek samodiagnostyki? a co z diagnostyką przy pomocy przejściówkina obd2 na usb i kompa?
tuners - Nie Sty 29, 2012 08:32
czapaja, jeśli jest problem z diagnostyką to weź umów się z Panem midowiczem na wpięcie pod kompa w razie czegoś odkręć konsolę środkową on się doszuka się gniazda
szoso - Nie Sty 29, 2012 17:09
tuners, widziałeś datę postu kolegi czapaja? prawie z przed 2 lat
poza tym przecież napisał, że znalazł to złącze
tuners - Nie Sty 29, 2012 18:00
bardzo przepraszam chory jestem i zakręcony lekko całym ojcostwem i widzę 5/10
|
|