Zobacz temat - [R420Di 98r] Mam problem z obrotami i chyba ze świecami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420Di 98r] Mam problem z obrotami i chyba ze świecami

gfh7x - Sro Lip 22, 2009 19:58
Temat postu: [R420Di 98r] Mam problem z obrotami i chyba ze świecami
Cześć wszystkim. Mam problem ze swoim Roverkiem 420 Di. Problem polega na tym, że jeśli silnik jest zimny włączam zapłon pokazują mi się kontrolki i czekam aż zgaśnie kontrolka od świec i gaśnie i go bez żadnego problemu odpalam. Po krótkiej jeździe gdy silnik się już zagrzeje staje na światłach a tu obrotu wskakują na 1000-1100 :( i w czasie jazdy czasami jak zwolnię do małych obrotów też to można zauważyć. Następny problem to kontrolka od świec a mianowicie jeżeli silnik jest ciepły kontrolka ta bardzo długo się świeci i samochód od razu wskakuje na 1000-1100 obrotów. Co się dzieję? Czy to coś poważnego?
DANTE79R - Sro Lip 22, 2009 21:32

świece do wymiany i kable :)
Zukowaty - Sro Lip 22, 2009 21:35

DANTE79R napisał/a:
świece do wymiany i kable

DANTE79R, to jest diesel.

DANTE79R - Sro Lip 22, 2009 21:43

ha faktycznie :) no to chyba świece :)
mlodyjp - Sro Lip 22, 2009 21:44

czy w czasie jazdy zapala się czasem kontrolka od świec..? gdyby tak sie działo i świece sie włączały to mogłyby to podnosić temp w cylindrach i powodować wzrost obrotów.. ale to raczej nie na dłuższą metę bo szybko by "wysiadły"
DANTE79R - Sro Lip 22, 2009 21:44

kurczę ale żem nie popatrzył :)
Zukowaty - Sro Lip 22, 2009 21:47

Mi to wygląda na jakis czujnik temperatury lub problemy z pompa
czy w R400 jest ten knyf z przecierająca się wiązką od pompy? Czy to było w innym R??

[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 22:50 ]
Na razie wlał bym coś do czyszczenia wtrysków (pompę też przeczyści) i zobaczył jak to się dalej rozwinie.

Jugol - Sro Lip 22, 2009 21:54

...a może tu tkwi problem ??

http://roverki.pl/article.php?sid=490


...ale przyjrzałbym się i świecom żarowym :ok:

Zukowaty - Sro Lip 22, 2009 21:59

Jugol napisał/a:
.ale przyjrzałbym się i świecom żarowym :ok:

a co mają świece żarowe do obrotów podczas pracy silnika?? Do tego ciepłego silnika?? Jeśli jest jakaś zależność to chętnie się doszkolę w klekotach.

[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 23:01 ]
Tak w ogóle to na dzień dobry polecam http://roverki.pl/article.php?sid=420

Jugol - Sro Lip 22, 2009 22:03
Temat postu: Re: [R420Di 98r] Mam problem z obrotami i chyba ze świecami
gfh7x napisał/a:
Cześć wszystkim. Mam problem ze swoim Roverkiem 420 Di. Problem polega na tym, że jeśli silnik jest zimny włączam zapłon pokazują mi się kontrolki i czekam aż zgaśnie kontrolka od świec i gaśnie i go bez żadnego problemu odpalam. Po krótkiej jeździe gdy silnik się już zagrzeje staje na światłach a tu obrotu wskakują na 1000-1100 :( i w czasie jazdy czasami jak zwolnię do małych obrotów też to można zauważyć. Następny problem to kontrolka od świec a mianowicie jeżeli silnik jest ciepły kontrolka ta bardzo długo się świeci i samochód od razu wskakuje na 1000-1100 obrotów. Co się dzieję? Czy to coś poważnego?


Zukowaty czytaj dokładnie :ok:

Zukowaty - Sro Lip 22, 2009 22:05

Tak wiem Jugol. Powiedz mi tylko czemu włącza się kontrolka od świec na ciepłym silniku na tak długo a na zimnym normalnie?? No i co mają obroty podczas jazdy do świec?? O to mi chodziło.
Pływak - Sro Lip 22, 2009 22:11

Kontrolką bym się nie sugerował bo ona żyje własnym życiem u mnie raz mrugnie na chwile, a raz się długo świeci. Wsłuchaj się w dźwięk przekaźnika który rozłącza świece gdy się nagrzeją i zobacz czy jest różnica w czasie rozłączenia między ciepłym, a zimnym silnikiem
SSebastian - Nie Sie 02, 2009 08:43

Apropo kontroli od świec u mnie po przekręceniu zapłonu kontrolka od świec nie gaśnie nawet jak bym czekał cały dzien odpalać odpala normalnie i w czasie jazdy nie zapala sie. Dlaczego tak jest
pablom1978 - Pon Sie 03, 2009 07:18

czujnik temperatury cieczy chłodzącej do wymiany lub uszkodzone jego przewody. Po odpięciu przewodów od czujnika kontrolka od świec świeci bardzo długo. Świece też cały czas grzeją. Komp podnosi dawkę paliwa- silnik pracuje tak jakby był cały czas na "ssaniu"- stąd zwiększone obroty.