Zobacz temat - [R 416 1.6 97r] siada elektryka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416 1.6 97r] siada elektryka

wieslaw61 - Pon Lip 27, 2009 20:28
Temat postu: [R 416 1.6 97r] siada elektryka
W czasie jazdy odcina mi całą elektrykę. Wszystko gaśnie a po chwili mam odcięty zapłon.Muszę kilka minut walczyć aby znowu odpalić samochód. Palą mi się 2 kontrolki i wskazówka temperat. silnika idzie na max. ale auto nie odpala. Walczę kilka minut kluczykiem [ alarmem i imobilajz.] aż zaskoczy.
zuber84cool - Pon Lip 27, 2009 20:41

Regulator napięcia?
staf - Pon Lip 27, 2009 20:45

Zobacz to. Może ci pomoże.
http://forum.roverki.eu/v...9ee305e4d6e9439

wieslaw61 - Pon Lip 27, 2009 22:10

ten namiar to MÓJ poprzedni post.Bo wcześniej mi tylko chwilowo wyłanczało a teraz mam szlaban i stoję na drodze. ps.regulator napięcia ?? ?? może być....jutro będę go sprawdzał-TYLKO JAK?
krzych - Pon Lip 27, 2009 22:12

Wyglada to na przewody-sprawdz połaczenia przewodow masowych i pradowych.

[ Dodano: Pon Lip 27, 2009 22:14 ]
Sprawdz miernikiem jakie napiecie wychodzi z alternatora.

August - Pon Lip 27, 2009 22:22

raczej to masa... :/
Sprawdź czy przewód od masy się nie poluzował.

zuber84cool - Pon Lip 27, 2009 23:13

Często objawami padającego regulatora napięcia są skoki napięcia tzn nierówna praca silnika,rozładowanie akumulatora,zapalające się/szalejące,kontrolki,alarm,wskaźniki,"mrugające" światła warto sprawdzić napięcie miernikiem przy naładowanym akumulatorze na słupkach akumulatora zapalonym silniku "średnich obrotach" i włączonych wszystkich odbiornikach powinno mieścić się w przedziale 13.9 - 14.7 [V] Napięcie nie powinno ulec zmianie po włączeniu świateł.Warto/należy sprawdzić połączenia masy i stan akumulatora.
Mam nadzieję że pomogłem :razz:

dzelo23 - Pon Lip 27, 2009 23:38

Też tak miałem. okazało się że to przewód masy. Był zaśniedziały i nie łączył czasami. Zrobiłem go i jest OK.
wieslaw61 - Wto Lip 28, 2009 21:32

który przewód masy??? bo od akumulat. sprawdzałem jest OK.
TomC - Wto Lip 28, 2009 23:41

Masa idzie tylko od akumulatora :roll:
Od aku rozdziela się na dwa przewody: jeden do silnika a drugi na pas przedni. Sprawdź ten na pasie przednim. Odkręć śrubkę i wyczyść styk pomiędzy nimi.

zuber84cool - Sro Lip 29, 2009 00:55

Jeśli chodzi o masę to jak najbardziej to pierwsze co należy sprawdzić ale przyznacie że trzeba mieć niezły syf pod maską aby szwankowało połączenie z masą dlatego i nie tylko bo z doświadczenia obstawiam regulator napięcia,zresztą wszystko jest napisane w poprzednich postach.
TomC - Sro Lip 29, 2009 10:44

zuber84cool napisał/a:
przyznacie że trzeba mieć niezły syf pod maską

Nie rozumiem stwierdzenia? Jaki syf?

Brt - Sro Lip 29, 2009 12:31

Wcale nie trzeba mieć syfu, żeby masa sie ułamała ;) MI się prawie ułamała pod koszulką termokurczliwą .... gdyby nie przypadkowy ruch ręką przy regulacji reflektora, to pewnei też by mi wszystko "zgasło" ... Drgania, zmiany temperatur, woda .... dużo nie trzeba, żeby korozja swoje zrobiła.
zuber84cool - Sro Lip 29, 2009 14:20

Brt napisał/a:
Wcale nie trzeba mieć syfu, żeby masa sie ułamała ;) MI się prawie ułamała pod koszulką termokurczliwą .... gdyby nie przypadkowy ruch ręką przy regulacji reflektora, to pewnei też by mi wszystko "zgasło" ... Drgania, zmiany temperatur, woda .... dużo nie trzeba, żeby korozja swoje zrobiła.


No racja :wink: dlatego trzeba zaglądać czasem pod maskę co się tam dzieje i pilnować żeby się tam nie narobiło tzw "syfu" :razz: