|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214 Si 98 r] Uszczelnienie pokrywy wałków rozrzadu.
Zibski - Sro Lip 29, 2009 11:24 Temat postu: [R 214 Si 98 r] Uszczelnienie pokrywy wałków rozrzadu. Witam.
Szukałem, niestety nie znalazłem opisu jak wykonać to samemu.
Cieknie mi z prawej strony olej prosto na alternator. Ewidentnie jest to łączenie pokrywy wałków rozrządu. Moje pytanie jest takie, co powinienem przy okazji tego zabiegu wymienić. Na pewno będę wymieniac olej i świece. Pasek rozrzadu, uszczelniacze zaworów albo wałków? Kupiłem już loctite 510. Chciałbym to zrobić porządnie.
Zastanawiam się na ile jest to skomplikowane i czy robić to samemu z ojcem w garażu czy oddać do mechanika.
Pozdrawiam
Firq - Sro Lip 29, 2009 14:31
ale co chcesz z ojcem robić w garażu zacznijmy od tego??
Zibski - Sro Lip 29, 2009 16:10
Uszczelnić pokrywę zaworów, to jest mój główny problem i pytam się co przy okazji przydało by się wykonać.
Lechos - Sro Lip 29, 2009 16:23
Zibski napisał/a: | co przy okazji przydało by się wykonać. | Uszczelniacze walkow (4 szt. to na 100% do wymiany), jesli nie wiesz kiedy byl rozrzad wymieniany to tez trzeba wymienic bo i tak pasek bedziesz musial zwalic. Moze jeszcze uszczelniacze na zaworach ale to juz wyzsza szkola jazdy bez zdejmowania glowicy.
Zibski napisał/a: | Zastanawiam się na ile jest to skomplikowane i czy robić to samemu z ojcem w garażu czy oddać do mechanika. | Dla jednego jest to bulka z maslem zas dla drugiego czarna magia.
sTERYD - Sro Lip 29, 2009 19:46
Lechos, ale przy pokrywie zaworów nie ma sensu zaraz się dobierać do uszczelniaczy...
chyba, że kolega myli pokrywę zaworów z rozpołowieniem głowicy, wtedy jeszcze warto zaopatrzyć się choćby w nowy pasek rozrządu...
jeśli chodzi o pokrywę zaworów, to tylko ważna kolejność i żeby nie za mocno dokręcać. loctite tam nie jest potrzebny, tylko jest zwykła uszczelka
Lechos - Sro Lip 29, 2009 19:56
no fakt, ze moze chodzi o pokrywe ale jak przeczytalem Zibski napisał/a: | Kupiłem już loctite 510 | to wywnioskowalem, ze chodzi wlasnie o rozpolowienie glowicy
sTERYD - Sro Lip 29, 2009 20:02
też to przeczytałm i mam wątpliwości, czy Zibski, wie, co chce zrobić
Zibski - Sro Lip 29, 2009 20:39
Wiem co chce zrobić ale może źle to opisuje, dajcie rysunek silnika to pokaże o które części chodzi Wg mnie jest to pokrywa wałków rozrządu
EDIT:
Chodzi o to górne klejone miejsce pod plastikową pokrywą. Tam zaczyna się zasmolone miejsce, pochlapana jest łapa od alternatora. Wnioskuje, że pod tą plastikowa pokrywą jest nieszczelność. Jest tam uszczelka czy łączenie klejone na loctite?
EDIT2:
Zdjęcie nie jest moje
Lechos - Sro Lip 29, 2009 21:01
Teraz wiadomo, ze chodzi Ci o rozpolowienie glowicy bo pisales Zibski napisał/a: | Uszczelnić pokrywę zaworów, to jest mój główny problem |
Nie ma uszczelki i sie klei tym co kupiles czyli loctite 510. Najpierw jeszcze sprawdz dobrze czy oby nie popuszczaja sobie uszczelniacze od strony rozrzadu.
Zibski - Sro Lip 29, 2009 21:07
Dzięki Lechos Zacznę zabawę z tym jutro jak wrócę do domu Żeby sprawdzić uszczelniacze należy zdjąć plastikową osłonę paska? Napisz mi jeszcze gdzie w RAVE znajdę opis jak to wszystko zrobić i czy są po drodze jakieś niespodzianki? Ogólnie jaki jest stopień zaawansowania naprawy tego wycieku?
sTERYD - Sro Lip 29, 2009 21:14
Zibski napisał/a: | górne klejone miejsce pod plastikową pokrywą |
czyli jednak pokrywa zawoow, a nie rozpołownienie głowicy
jest tam uszczelka, wygląda tak:
http://sklep.intercars.co...32&pic=0&moto=0
Lechos - Sro Lip 29, 2009 21:18
Zibski napisał/a: | Chodzi o to górne klejone miejsce pod plastikową pokrywą. Tam zaczyna się zasmolone miejsce, pochlapana jest łapa od alternatora. Wnioskuje, że pod tą plastikowa pokrywą jest nieszczelność | To wreszcie gdzie cieknie bo wczesniejszy opis miejsca wycieku przed edycja byl inny? Jesli jest tak jak teraz poprawiles to moja podpowiedz mozna wlozyc miedzy bajki i jest tak jak kolega sTERYD, napisal.
Zibski - Sro Lip 29, 2009 21:28
Tak jak pisałem Tobie Lechos na priv musiałem lecieć na dół żeby się upewnić. Przepraszam za zamieszanie Trudno, Loctite zostawię sobie na później, może się jeszcze kiedyś przyda.
greg_szczytno - Czw Lip 30, 2009 08:08
Zibski napisał/a: | Chodzi o to górne klejone miejsce pod plastikową pokrywą. Tam zaczyna się zasmolone miejsce, pochlapana jest łapa od alternatora. Wnioskuje, że pod tą plastikowa pokrywą jest nieszczelność. Jest tam uszczelka czy łączenie klejone na loctite? |
Jest uszczelka - ehh widać że ktoś u ciebie próbował to połatać uszczelniaczem więc trzeba dobrze doczyścić powierzchnię styku pokrywy - żeby zaraz nie było że nowa uszczelka nic nie dała. Oczywiście dokręcasz zgodnie z instrukcją.
Zibski - Pią Lip 31, 2009 14:31
Dobra wiem już że jest to uszczelka pokrywy zaworów ale teraz w intercarsie ich nie ma, tomateam nieczynny do 2 sierpnia i tak: jest u nich w opór tych uszczelek
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=974
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=286
Różnica w cenie 10 zł, może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi?
Lechos - Pią Lip 31, 2009 15:57
Zibski napisał/a: | ale teraz w intercarsie ich nie ma, tomateam nieczynny do 2 sierpnia | na alledrogo mozesz smialo kupic np TO
Zibski - Pią Lip 31, 2009 18:04
Dzięki, zamówione. Jak przyjdzie i będą kłopoty będę pościć dalej
|
|