Zobacz temat - [R416 1,6 LPG 99r] problemy z pracą silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 1,6 LPG 99r] problemy z pracą silnika

lukasz27 - Nie Sie 02, 2009 11:55
Temat postu: [R416 1,6 LPG 99r] problemy z pracą silnika
witam

Zakupiłem własnie [R416 1,6 LPG z 99r]. Poprzedni właściciel sprowadził go z instalacją gazową. Zaczęły się problemy. Samochód mma przebieg 192 tys, przy 191 tys. poprzedni właściciel wymienił kable napięcia, świece, filtr powietrza, termostat.
Podczas jazdy na LPG przy obrotach 2000-2200 samochodem zaczyna szarpać, obroty spadają i silnik gaśnie. Ponowne uruchomienie silnika powoduje skok obrotów do 1800 i spadek do zera. :beczy: Po kolejnej próbie silnik zapala i samochodem udaję się ruszyć. Podobnie dzieje się podczas jazdy na benzynie. Na jałowym biegu, po przejechaniu odcinka kilkuset metrów obroty utrzymują się na poziomie 1800-2000. Podczas pierwszego uruchomienia silnika oboroty trzymają się ładnie na poziomie 900.
Prosze o radę czego mam szukać i co może być przyczyną takiego zachowania silnika.

truten23 - Pon Sie 03, 2009 10:04

Wieszanie się obrotów, to najczęściej wina zabrudzonego silniczka krokowego, lub przepustnicy...

A co do szarpania... Jasteś pewien że z układem zapłonowym jest wszystko OK?

lukasz27 - Pon Sie 03, 2009 10:45

wydaje się że jest oka - sprawdzę i układ zapłonowy i silniczek
truten23 - Pon Sie 03, 2009 11:29

Co do szarpania, może też dziać się coś z cewką, albo z czujnikiem PWK, to dziadwsstwo lubi czasem wariować... :roll:

Przyjżyj się połączeniom do cewki, może przutarty jest jakić kabel WN. Odkręć kopułkę, wyczyść...
Co do wieszania obrotów, to najlepiej przyjżeć się Krokowcowi i przepystnicy :hmm:

lukasz27 - Pon Mar 15, 2010 13:00

wiem że temat stary ale cały czas sytuacja powtarza się - samochód zachowuje się normalnie ale po osiągnięciu przez wskazówkę temp połowy zakresu silnik szarpie i gaśnie. wymieniłem kable WN, świece, przepustnicę, czujnik położenia wału, przyszła zima więc problem się nie pojawiał(po prostu było za zimno) :mrgreen: ale w ostatim czasie znowu to samo. byłem u gościa który zajmuje się diagnostyką i stwierdził że mój model nie posiada gniazda diagnostycznego :evil: Pomysly mi się już kończą. Co można jeszcze sprawdzić ?
truten23 - Wto Mar 16, 2010 08:40

może jest coś nie tak z czujnikiem temperatury wody dla kompa, lub z sondą lambda...
lukas-g15 - Sro Mar 17, 2010 16:18

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nie ma złącza diagnostycznego, pewnie nie umiał znaleźć. A co do szarpania to miałem podobne objawy ale tylko na gazie, po regulacji instalcji LPG problemy ustały a po około 3 miesiącach znowu się pojawiły. Ostatnio miałem legalizacje butli gazowej, porządnie ją wyczyścili i przestało szarpać.
kasjopea - Sro Mar 17, 2010 16:54

lukasz27 napisał/a:
yłem u gościa który zajmuje się diagnostyką i stwierdził że mój model nie posiada gniazda diagnostycznego
Oczywiście, że ma. Tyle tylko, że ten spec pewnie nie miał komputera T4. :wink:
truten23 - Czw Mar 18, 2010 09:21

Co do szarpania tylko na gazie, najpewniej siadają świece. Ich koniec najpierw zaważyć można wlaśnie na gazie, ponieważ mieszankę gazowo-powietrzną trudniej zapalić, niż paliwowo-powietrzną.
:wink:

lukasz27 - Pią Mar 19, 2010 13:01

spróbuję jeszcze poszukac w okolicach Częstochowy jakiegoś speca z T4 :/ i dam znać co udało się ustalić