|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 1.4 16v 99r.] demontaż gałki zmiany biegów
marcze83 - Wto Sie 04, 2009 15:44 Temat postu: [r200 1.4 16v 99r.] demontaż gałki zmiany biegów jak zdemontować gałkę widoczną na zdjęciu bo odkręcić to jej na pewno nie idzie
Tomas - Wto Sie 04, 2009 15:55
Miałem ten sam problem, ale ja go rozwiązałem piłką do metalu
staf - Wto Sie 04, 2009 15:58
Tomas220 napisał/a: | Miałem ten sam problem, ale ja go rozwiązałem piłką do metalu |
A co tą piłką żeś chlastał?
Vesper416 - Wto Sie 04, 2009 16:36
Musisz to środkowe kółko wydłubać i pod tym są śruby ibusoweodkrecisz je i wtedy gałke na pół rozkrecisz i zdejmiesz dolną część (jest ona nakręcona na drążek zmiany biegów)
jaro12 - Wto Sie 04, 2009 16:42
marcze83 napisał/a: | jak zdemontować gałkę widoczną na zdjęciu bo odkręcić to jej na pewno nie idzie |
Daj znać jak Ci pójdzie, bo mam taką samą i się zbieram do ściągnięcia, bo mi farba zeszła
Vesper416 - Wto Sie 04, 2009 16:43
Ja miałem taką tylko że skórzaną i rozebrałem ją tak jak wyżej to opisałem
marcze83 - Sro Sie 05, 2009 11:10
Tomas220 napisał/a: | Miałem ten sam problem, ale ja go rozwiązałem piłką do metalu |
spróbuje to kółko wydłubać, ale u mnie śrubka ibusowa była pod taką czarną gumką po środku gałki, a jak nie pójdzie to podchodzę do tego z piłką
Evil3k - Sro Sie 05, 2009 11:45
A wiecie jak zdemontować gałkę zmiany biegów z R214, jest trochę inna niż na zdjęciu, nie posiada nic od góry co mógłbym ściągnąć i dostać się do śrub. Odkręcić jej się też nie da, kręci się w kółko, żadnych śrub nie widać.. hmnnn czy pozostaje tylko piłka?
marcze83 - Sro Sie 05, 2009 14:26
Vesper416 napisał/a: | Musisz to środkowe kółko wydłubać i pod tym są śruby ibusoweodkrecisz je i wtedy gałke na pół rozkrecisz i zdejmiesz dolną część (jest ona nakręcona na drążek zmiany biegów) |
kolego chyba obciążę cię kosztami zakupu nowej gałki , spróbowałem i gałka do wyjeb..., tego kółeczka to się na pewno nie wydłubuje jest na stałe
a teraz pytanie ile cm ma gwint na drążku bo gałka zeszła do granicy drążka i gwintu, i albo tnę gałkę albo drążek, tylko nie wiem o ile się skróci drążek
jaro12 napisał/a: | Daj znać jak Ci pójdzie, bo mam taką samą i się zbieram do ściągnięcia, bo mi farba zeszła |
zacznij od wyjęcia tej czarnej gumki po środku pod nią jest śrubka na małego imbusa wykręć ją i spróbuj wykręcić gałkę. U mnie niestety się nie dało
staf - Sro Sie 05, 2009 14:55
Cięcie to już chyba ostateczność Gałka może być klejona z dwóch części a nakretka na śróbie może być wewnątrz. Tak sobie myślę.
marcze83 - Sro Sie 05, 2009 15:08
to co jak ją rozpołowić wszystko wskazuje na to że stanowi całość
Lisus - Wto Lip 13, 2010 11:30
Odświeżę troche temat.
I co poradził sobie ktoś z tym? Bo ja się właśnie z moją męczę....
marcze83 - Wto Lip 13, 2010 15:12
jeśli męczysz się z gałką widoczną na zdjęciu w 1 poście to weź mały śrubokręcik wydłub tą czarną gumkę pomiędzy drewnem a metalem pośrodku, i tam jest kontra na imbusa, wykręć całą kontrę i odkręć gałkę w lewo. powodzenia
Lisus - Wto Lip 13, 2010 15:56
marcze83 napisał/a: | jeśli męczysz się z gałką widoczną na zdjęciu w 1 poście to weź mały śrubokręcik wydłub tą czarną gumkę pomiędzy drewnem a metalem pośrodku, i tam jest kontra na imbusa, wykręć całą kontrę i odkręć gałkę w lewo. powodzenia |
to już wiedziałem dawno, tylko za nic nie dało się jej przekręcić...
Ale w końcu udało się!
Najwazniejsze jest nastawienia, poszedłem z myślą "Teraz muszę odkręcić i h..." nawaliłem tam pełno WD-40, odpowiednie narzędzia i w końcu się ruszyła
michalek - Nie Maj 20, 2012 22:42
Dzisiaj podejmowałem próbę odkręcenia... zdjąłem gumkę, odkręciłem śrubkę, pół obrotu i koniec. Dałem WD-40. Poczekałem, potem spróbowałem dźwigni ze śrubokrętem. Po dwóch obrotach śrubokręt się poddał. Wziąłem klucz torxowy, pół obrotu, poddał się, ja skaleczyłem palucha.
Zatem jedyna słuszna metoda, to chyba piłka do metalu jutro
kangaroo69 - Pon Maj 21, 2012 08:35
tnij nie zastanawiaj się gałka będzie krotsza i bardziej atrakcyjna
michalek - Pon Maj 21, 2012 18:01
No nowa gałka - skórzano-drewniana już czeka na mnie... tak więc zaraz po pracy cięcie-gięcie
[ Dodano: Pon Maj 21, 2012 19:01 ]
Ja nie wiem, z czego te oryginalne gałki są zrobione, ale chciałem ją przepołowić na pół, żeby gwint został nienaruszony. Godzina z dremelką, auto zakurzone, gałka się trzymała. Ręczna piłka ucięła gałkę z gwintem. Teraz mniejszy drążek, lepiej się prowadzi
|
|