|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR/ R25 TD] silnik padl po wymianie filtra paliwa
mentos - Czw Sie 06, 2009 08:49 Temat postu: [MG ZR/ R25 TD] silnik padl po wymianie filtra paliwa Witam
Dzis w koncu wymienilem filtr paliwa. Odpalilem auto i wyjechalem z parkingu po czym silnik zgasl i juz nie odpalil.
-rozrusznik kreci
-bzyczenie przy pompie jest
-gruszka przd filtrem delikatnie miekknie po kreceniu jak podpompouje do oporu (to chyba dobrze?)
-strzalki na filtrze od gruszki do pompy - sprawdzone
Co moglo sie stac po tak banalnej wymianie?
Zawsze odpalal na dotyk.
Pomocy!
Mix - Czw Sie 06, 2009 08:51
Może głupie pytanie, ale odpowietrzyłeś nowy filtr paliwa?
mentos - Czw Sie 06, 2009 08:56
Podpompowalem gruszka.. paliwo az zrobila sie twarda. Ale teraz jak to powiedziales zrozumialem, ze chyba najpierw mialem podpompowac az wycieknie i dopiero podpiac wezyk wychodzacy?
Zepsulem cos przez to, ze tego nie zrobilem? W panice wstawilem stary filtr ale tez tego nie zrobilem
Brt - Czw Sie 06, 2009 09:08
mentos napisał/a: | Ale teraz jak to powiedziales zrozumialem, ze chyba najpierw mialem podpompowac az wycieknie i dopiero podpiac wezyk wychodzacy? |
dokładnie ... lub poluzować śrubkę na filtrze i pompować aż wycieknie
mentos napisał/a: | Zepsulem cos przez to, ze tego nie zrobilem? |
no jest szansa, ze jeszcze nie
Teraz odpowietrz filtr + pompę (jeśli się da - w SDi na wlocie pompy masz odpowietrznik nie wiem jak w iDT) i wtedy próbuj odpalić Możesz jeszcze poluzować rurki ciśnieniowe przy wtryskiwaczach i zobaczyć czy paliwo psika.
Mix - Czw Sie 06, 2009 11:14
mentos, zapomniałeś odkręcić śrubki na filtrze paliwa i tymsamym "przepchnąłeś" całe powietrze do pompy wtryskowej. Podłącz nowy filtr, poluzuj śrubkę i pompuj, do momentu gdy pojawi się ropa, później zakręć śrubkę. Potem zobacz czy odpali - nie kręć dłużej niż 5-8 sekund (pompa nie powinna chodzić na sucho). Jeśli nie da rady, to trzeba będzie ją odpowietrzyć, tak jak napisał Brt.
mentos - Czw Sie 06, 2009 17:56
Dzieki za szybka reakcje!
Odpowietrzylem filtr srubka jak piszecie, nastepnie zdjalem wezyk powrotny z pompy. Kiedy pompowalem gruszka to pratycznie zaraz byla ropa ale to nic nie dalo. Poluzowalem rurki przy wtryskiwaczach jak pisze Brt i pojawila sie spieniona ropa. Z pierwszego az trysnelo do gory. Czwartego nie moglem odkrecic. Silnik nawet nie probowal zaskoczyc (powinien?). Krecic dalej z poluzowanym wtryskiwaczami?
Mix - Czw Sie 06, 2009 18:03
mentos napisał/a: | zdjalem wezyk powrotny z pompy |
Możesz określić, który to dokładnie?
mentos napisał/a: | Krecic dalej z poluzowanym wtryskiwaczami? |
Pod pompuj gruszką paliwo, tak, aby była twarda. Przekręć rozrusznikiem parę razy, wg. uznania. Później dokręć nakrętki przy pompie i zobacz czy już układ się odpowietrzył.
mentos - Czw Sie 06, 2009 18:27
Zdejmowalem ten do ktorego przychodzi powrot z wtryskiwaczy (myslac, ze to dojscie z filtra).
Nie moge lub nie umiem poluzowac nakretek tak, zeby wezyk zostal podpiety bo kiedy nimi krece obraca sie kruciec. Moze powinien byc gdzies odpowietrznik? Chociaz ktos wypowiadal sie, ze taki nie istnieje. Poprobuje puki co popompowac gruszka i krecic rozrusznikiem.
[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 20:15 ]
Działa!
Za mało wiary i za dużo strachu ze popsuje bardziej..
Brat pompowal a ja puszczalem troche ropy z tego wezyka o ktorym pisalem. Chociaz nie wygladalo to jakby mialo zdac egzamin ale pomoglo. Pozniej zakrecilem na 2 sec rozrusznikiem, pompniecie, 2sec, pompniecie i zajakal, pompnienie, dotknalem kluczyka i chodzi.
Dzieki!
Brt - Czw Sie 06, 2009 19:51
Teraz już będziesz wiedział jak się wymienia filtr paliwa
|
|