Zobacz temat - [Rover 25 1.4] 84KM do 103KM bez zmiany przepustnicy!!!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 25 1.4] 84KM do 103KM bez zmiany przepustnicy!!!!

Kuba - Czw Sie 06, 2009 14:32
Temat postu: [Rover 25 1.4] 84KM do 103KM bez zmiany przepustnicy!!!!
Witam! Jakiś czas temu dopytywałem się na forum jak "oddławić" wersję 84KM, wówczas wszyscy mówili, że wystarczy wymiana przepustnicy na tą z wersji 103KM, co się otwiera do 90st. Otóż mi się udało osiągnąć efekt bez wymiany przepustnicy! :mrgreen: Dopatrzyłem się, że to co blokuje moją przepustnice przed pełnym otwarciem, to plastikowy (czarny) element, od zewnątrz, do którego przymocowana jest linka gazu, a dokładnie taki wypust z tego elementu (wystający prostopadle względem płaszczyzny obrotu plastiku - jak otwieramy ręcznie przepustnicę). Zbytnio się z tym nie cackałem, wziąłem brzeszczot i uciąłem :razz: , w miarę możliwości czystym cięciem, żeby jakby co dało się przykleić z powrotem. Efekt: przepustnica otwiera się w pełni, a Roverek jest bardziej żwawy :mrgreen: Jednak nie wydawało mi się żeby przybyło mu aż 19KM, więc po dłuższym czasie niepewności postanowiłem się upewnić. Na hamowni się pozytywnie zaskoczyłem! 3 pomiary: 111KM, 109KM, 110KM. Moment 124Nm. Do tego koleś co go hamował stwierdził, że są niedogodne warunki (27st.C, wilgotność powietrza 50%) i mógłby mieć jakieś 2KM więcej. Słyszałem, że bywały problemy z linką od gazu, że ta z 84KM jest za krótka i trzeba wymienić na tą z 103KM, jednak u mnie nie było takiego problemu.
Teraz Roverek robi setkę w 9 sekund :)

http://www.youtube.com/watch?v=guZDVz_weaE

Podejrzewam, że te 84KM to na hamowni wyszłoby co najmniej 90. Mój R25 ma wszystko seryjne, poza stożkiem na 20cm-owej rurze o śr. 70mm.
Załączam wykres z hamowni, niestety koleś chyba nie do końca kojarzył i napisał "rover 214i 84KM odblokowany", no ale cóż.
Dla zainteresowanych mogę dodać jakieś zdjęcia mojej "przerobionej przepustnicy".

SERDECZNIE POZDRAWIAM WSZYSTKICH!!!

Wydryszek - Pią Sie 07, 2009 20:15

Hmmm...ja nie znam się na temacie ale czy w ten sposób można "odblokować" przepustnicę w silniku 8v i 75km??
Rozglądam się za kolejnym Roverkiem i jak tak jest w każdej wersji to chyba wszystkich by to ucieszyło.
:mrgreen:

Ciufa - Pią Sie 07, 2009 21:47

Kuba, jeżeli to prawda to jest pierwszy na tym forum który dowiedział się czym różnią sie silniki 84 KM a 101KM :)
chyba nawet na angielskim forum do tego nie doszli ;P

Kuba - Pią Sie 07, 2009 23:00

Wydryszek, no niestety, ale u Ciebie nie ma tak łatwo. zdławiona przepustnica występowała tylko w Roverku 25 1.4 16v. Ten silnik w 25 zastępuje 1.4 8v (ten Twój) z 200-ki. Ogólnie chodzi o to że zdławiona przepustnica przy pełnym wciśnięciu gazu nie otwiera się do końca, co daje efekt taki, jakby nie dusić gazu na maksa, tylko z pewną "rezerwą". Po "zabiegu" nawet poczułem że pedał gazu wdusza się ciut głębiej.

Ciufcia, prawda, prawda :grin: jutro jak będę miał chwilkę, to wrzucę jakieś fotki przepustnicy. Mam nadzieje, że moja nie jest jakaś "unikatowa" i że da się tak odblokować każdego Roverka 25 84KM. Jak ludzie piszą, że sama wymiana przepustnicy to bardzo prosta operacja, to o tym zabiegu nie wiem co powiedzieć :mrgreen:

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 00:06 ]
...jednak wiem, że przepustnice z 84KM i 103KM z zewnątrz wyglądają trochę inaczej. Gdzieś na forum ktoś zamieszczał takie zdjęcie porównawcze. Różnią się kształtem właśnie tego plastikowego elementu.

cortex - Sob Sie 08, 2009 09:21

a jak ze spalaniem? :D ile ci pali twój po mieście?
Kuba - Sob Sie 08, 2009 13:19

...wrzucam kilka fotek dotyczących przeróbki. Na nich wszystko jest opisane.

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:22 ]
wupust

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:31 ]
coś mam problem żeby te zdjęcia były w odpowiedniej kolejności, ale myślę że i tak każdy skuma :)

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:35 ]
więc coś mi się kolejność popier.... Jest 6 zdjęć, należy oglądać w kolejności 6, 5, 1, 2, 3, 4.

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:41 ]
Czekam na jakieś odpowiedzi, bo jestem ciekaw, czy faktycznie można tak odmulić każdego Roverka 25 84KM. Może wystąpić problem z zbyt krótką linką gazu (wspominałem).

Tym którzy się zdecydują na "cięcie", polecam wpierw upewnić się czy rzeczywiście przy otwieraniu przepustnicy to właśnie ten element blokuje dalsze otwarcie (np. u mnie właśnie tak było).

Pozdrawiam!!!!

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:49 ]
cortex, jak chodzi o spalanie to nie ma jakiejś wyraźnej różnicy. Miasto bardzo różnie, zależy od mojego nastroju: 8l/100km, 10l/100km, 12l/100km. Auto potrafi spalić w mieście nawet 7l, ale mi się to raczej nie zdarza :lol:

firefighter - Wto Sie 11, 2009 15:30

A czy fizycznie zauważyłeś jakieś zmiany (przyrost mocy) podczas jazdy, czy tylko dostał więcej owsa :) ?
Kuba - Wto Sie 11, 2009 18:31

firefighter, więc tak jak pisałem, nie wydawało mi się żeby przybyło aż tyle mocy, ile wynika z danych fabr. Aż tak nie dowierzałem, że w końcu musiałem pojechać na hamownie. Jednak jak wcześniej próbowałem sprint do setki, to wychodziło zawsze powyżej 10 sekund a teraz po odblokowaniu jakieś 9, jak widać na filmiku, więc jakaś różnica jest. Różnicę czuć rzecz jasna jedynie przy wciśniętym pedale gazu w podłogę, wyraźnie coś odczuwam dopiero powyżej 5000 obr. Muszę przyznać że na początku nie wiedziałem, że mam tą słabszą wersję i byłem przekonany, że to 103KM :oops: a jak zobaczyłem że przepustnica się otwiera do połowy to się nieźle zdziwiłem. Poprzednio miałem Corsę B 1.4 90KM i porównując to Roverek wydawał mi się nawet odrobinę dynamiczniejszy, pomimo tych dłuuugich przełożeń. No ale teraz po odblokowaniu wiem że Corsa zostałaby daleko w tyle :lol: Ostatnio czytałem Twój post:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43950
Ja nie narzekałem na brak mocy (przynajmniej aż tak :razz: ) no a na pewno nie musiałem ratować się redukcją na 2 bieg żeby wogóle podjechać pod wzniesienie. Moja propozycja: zabieg z przepustnicą nie zaszkodzi, jedynie troszkę spalanie wzrośnie, ale to od nogi zależy, no a jak wciąż będzie miał muła, to wtedy można myśleć dalej. Dobrze byłoby sprawdzić wkład filtra powietrza, oraz filtr paliwa (może wymienić?).

bialytm - Wto Maj 06, 2014 22:51
Temat postu: Ta sama wersja Roverka, tylko ze z gazem
Witam, chcialem obciac u siebie ta plastikowa wypustke na przepustnicy, ale mam zalozoby gaz sekwencyjny i nie wiem czy przy pelnym otwarciu przepustnicy nic sie nie stanie zlego z autem. Pewnie na benzynie bedzie ok, ale czy na gazie da rade?

Prosze o opinie co o tym sadzicie.

Ps. u mnie przepustnica otwiera się o polowe mniej niz Ty Kuba pokazales na zdjeciu "przed".

PZDR

komoss - Sro Maj 07, 2014 06:22
Temat postu: Re: Ta sama wersja Roverka, tylko ze z gazem
bialytm napisał/a:
Witam, chcialem obciac u siebie ta plastikowa wypustke na przepustnicy, ale mam zalozoby gaz sekwencyjny i nie wiem czy przy pelnym otwarciu przepustnicy nic sie nie stanie zlego z autem. Pewnie na benzynie bedzie ok, ale czy na gazie da rade?

Prosze o opinie co o tym sadzicie.

Ps. u mnie przepustnica otwiera się o polowe mniej niz Ty Kuba pokazales na zdjeciu "przed".

PZDR



Możesz obciać ale tracisz gwarancje na gaz bo gazownik musi zresetowac ci całego kompa i wgrac nowy program bo zwiekszasz moc.Jezeli bys zostałi tak jak jest to przy 3-4 tysiącach obrotów będzie ci zamulac auto...

robsson78 - Sro Maj 07, 2014 09:42

Nie straci gwarancji o ile jest jeszcze gwarancja.
Jak będą problemy przy wyższych obrotach to pojedzie do gazownika i powie że coś się dzieje. O ile gazownik się pokapuje że coś jest zmienione to zapłaci za zebranie nowej mapki i tyle. Zwykle około 50 zł.

komoss - Sob Maj 10, 2014 17:40

Wystarczy że podłączy gaz do komputera jeden wcisnie pedal gazu do 3 tyś i wszystko wiadomo nic sie nie ukryje...może zwiekszyc mieszanke ale wtedy może lepiej niech jeździ na benzynie bo gazu będzie żarl jak smok...przechodziłem to samo tylko podłączył do kompa zaśmiał się i powiedział co mały tuning
Simpson - Czw Sie 07, 2014 19:01

Jak to ulepszenie wchodzi w przegląd? Normalnie przechodzi czy są przeszkody? :wink:
jarecki126p - Pią Wrz 05, 2014 19:59

W tygodniu spróbuję zrobić to u siebie w aucie wtedy podzielę się wrażeniami :wink:

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2014 20:59 ]
Zrobiłem w końcu ten zabieg u siebie w samochodzie i to naprawdę działa !! ! :twisted:
Przepustnica przed usunięciem plastikowej "blokady" otwierała się podobnie jak kolegi z forum po jej usunięciu otwiera się już normalnie. Pedał gazu wpada bardziej w podłogę a autko jest dużo żwawsze szczególnie powyżej 5000 obrotów. Mocy na hamowni nie sprawdzałem ale poprawa w osiągach jest na pewno odczuwalna a cały "zabieg" można spokojnie zrobić w 10 minut więc myślę że warto :wink:

Yamnik84 - Sro Sty 03, 2018 22:24

Spróbuje u siebie sprawdzić czy się da i ile da... :)