|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDI] Problem z wentylatorem
Nilbul - Wto Sie 11, 2009 11:52 Temat postu: [R200 SDI] Problem z wentylatorem Czytam, latam, sprawdzam - nic.
Nie działa mi wentylator chłodnicy.
W chłodnicy są 2 czujniki jeden do 1 biegu (zwieram - zero reakcji) 2 bieg (cyka przekaźnik ale nic wiatrak stoi)
Czujnik temperatury silnika odpięty - nic cisza - powinien się kręcić
Mam pustą klimatyzację ale to raczej nie powinno przeszkadzać.
I teraz ciekawostka bo myślałem że może przekaźnik albo kable (wentylator ma krótko kręci).
Jak przekręcam kluczyk z 1 na 2 (3 to rozrusznik) to w położeniu pomiędzy 1-2 wentylator chodzi. Czyli nie wiem nic.
Może ktoś wie co może być nie tak.
xtek - Wto Sie 11, 2009 14:30
A po co ma chodzic? Przegrzewa sie? U mnie przez 2 lata wentylator nie wlaczyl sie ani raz. Zwierany na krotko dziala, ale temperatura zawsze jest lekko ponizej polowy, wiec nie ma potrzeby wlaczania wentylatora.
staf - Wto Sie 11, 2009 14:33
Nilbul, Ja też często łapie sie na tym że szukam dziury w całym.
xtek, Ma zdecydowaną racje
Nilbul - Wto Sie 11, 2009 16:25
co za podejście
Jest i ma działać. A nie będę się zastanawiał czy mu nie za ciepło czasem.
Już nie jestem pewny przekaźnika. Ale nie wiem jak go sprawdzić.
Ma oznaczenia YWB100900.
xtek - Wto Sie 11, 2009 16:27
Skoro na krotko dziala i nie przegrzewa sie, to wytlumacz w ktorym momencie mialby sie wlaczyc? Wolalbys zeby caly czas sie krecil?
Nilbul - Wto Sie 11, 2009 16:49
Na krótka to znaczy że pod silnik wentylatora podpinam bezpośrednio zasilanie w celu sprawdzenia jego sprawności (tak u mnie u mnie działa). Chciałbym żeby działał ponieważ wczoraj jeszcze było ciepło. Pojechałem podpiąć się pod komputer do kolegi co by posprawdzać to i owo. Przepływka działa, turbina dmucha tylko po przegonieniu temperatura jakaś za wysoka 110 stopni (wentylator ani drgnie) na postoju spadała bardzo powoli. Dopiero powolna jazda obniżyła temperaturę. (gdyby nie to też bym nie zwrócił uwagi na takie pierdoły - ale najbardziej boli mnie ta świadomość że nie działa
Lechos - Wto Sie 11, 2009 16:55
jesli sie nie myle to wentylator powinien sie zalaczyc po odpieciu kostki z czujnika temp.
Nilbul - Wto Sie 11, 2009 17:32
No właśnie tak ale nie działa
Brt - Wto Sie 11, 2009 20:51
sprawdź wiązkę przewodów przy alternatorze Tam tez odchodzą przewody do włącznika termicznego umieszczonego w chłodnicy.
budyn26 - Sro Wrz 02, 2009 19:53
Lechos napisał/a: | jesli sie nie myle to wentylator powinien sie zalaczyc po odpieciu kostki z czujnika temp. |
Kiedy należy odpiąć czujnik żeby sprawdzić wiatrak czy działa na zapłonie czy podczas uruchomionego silnika
sTERYD - Czw Wrz 03, 2009 08:35
jak silnik chodzi, to lepiej tam rąk nie pchaj
odłacz kostkę przy wyłączonym silniku, i włącz zapłon, po chwili wiatrak powinien ruszyć
budyn26 - Pią Wrz 04, 2009 17:15
OK dzięki
czapaja - Pią Wrz 04, 2009 21:03
jak wlaczysz klime (pomimo ze masz pusta) to sie kreci? jesli nie to moze byc jeden z powyzszych powodow. jesli tak to wina raczej czujnika ktoregos....ja wymienilem obydwa bo mialem podobny problem i wentylatory smigaja
budyn26 - Wto Wrz 08, 2009 15:09
sTERYD napisał/a: | jak silnik chodzi, to lepiej tam rąk nie pchaj
odłacz kostkę przy wyłączonym silniku, i włącz zapłon, po chwili wiatrak powinien ruszyć |
Odłączyłem kostkę przekręcam zapłon ale wiatrak nie startuje czekam chwile i nic za to jak odpalę auto to wiatrak chodzi strasznie szybko czy tak powinno być Czy wiatrak powinien chodzić zaraz po przekręceniu na zapłon??
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 16:45
Tak, powinien chodzić po przekręceniu kluczyka w pozycję II, ale jego prędkość zależy od tego jak go ustawisz. Jeśli masz ustawioną prędkość na 1, a on zapier***a jak głupi no to na bank coś jest nie tak
budyn26 - Wto Wrz 08, 2009 16:50
Czyli mam coś nie tak bo po przekręceniu w pozycje II nie kreci się , dopiero po odpaleni auta włącza się penie w trybie awaryjnym i zapier***a jak głupi. wie ktoś jak może być tego przyczyna W czym szukać usterki
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 17:04
Sam wentylator to chyba nie jest tu do końca winny, może elektryka? Ja bym go w takim układzie pod T4 podpiął, może ten by znalazł błąd.
budyn26 - Wto Wrz 08, 2009 17:19
OK będę musiał poszukać gdzieś w Rzeszowie punktu gdzie można pod kompa podpiąć i może wyjdzie co jest grane dzięki.
Lechos - Wto Wrz 08, 2009 17:40
Cytat: | Tak, powinien chodzić po przekręceniu kluczyka w pozycję II, ale jego prędkość zależy od tego jak go ustawisz. Jeśli masz ustawioną prędkość na 1, a on zapier***a jak głupi no to na bank coś jest nie tak | ale o co chodzi z tym ustawianiem???
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 18:10
No na panelu nawiewu (prędkość 1,2,3,4)
Robertus74 - Wto Wrz 08, 2009 18:22
PopaY napisał/a: | No na panelu nawiewu (prędkość 1,2,3,4) | Chyba lekkie nieporozumienie.
budyn26 - Wto Wrz 08, 2009 18:24
PopaY napisał/a: | No na panelu nawiewu (prędkość 1,2,3,4) |
Tym pokrętłem można tez regulować prędkość wiatraka chłodnicy
[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 19:31 ]
Lechos napisał/a: | PopaY napisał/a: | No na panelu nawiewu (prędkość 1,2,3,4) | tylko, ze wentylator chlodnicy nie posiada panelu
budyn26 napisał/a: | Tym pokrętłem można tez regulować prędkość wiatraka chłodnicy | w zyciu |
Wiec jak jest z tym wiatrakiem od chłodnicy po odpięciu od czujnika powinien się kręcić podczas włączonego zapłonu bo u mnie się kreci ale dopiero w tedy jak odpalę silnik.
Lechos - Wto Wrz 08, 2009 18:24
PopaY napisał/a: | No na panelu nawiewu (prędkość 1,2,3,4) | tylko, ze wentylator chlodnicy nie posiada panelu
budyn26 napisał/a: | Tym pokrętłem można tez regulować prędkość wiatraka chłodnicy | w zyciu
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 19:15
Nod obra, mój błąd. Myślałem, że chodzi o wiatrak od nawiewu Zakręcony jestem, bo siedzę w pracy od rana i już mi się nie chce, a jeszcze prawie godzina...
|
|