Zobacz temat - [r45] - chip tuning
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [r45] - chip tuning

grz3loo - Pią Sie 14, 2009 00:10
Temat postu: [r45] - chip tuning
Witam! CZy ktos probowal badz mial przyjemnosc spotkania sie z chip tuningiem ROVERA 45? jakie daje efekty?
Krzysi3k - Pią Sie 14, 2009 10:18

Chodzi Ci oczywiście o iDT, tak?
Można chipować, ale raczej niewiele, żeby skrzynia i sprzęgło wytrzymało. Chodzi głównie o to, żeby z NM nie przesadzić.

dobryziom - Pią Sie 14, 2009 10:38

Krzysi3k5 napisał/a:
Chodzi Ci oczywiście o iDT, tak?
Można chipować, ale raczej niewiele, żeby skrzynia i sprzęgło wytrzymało. Chodzi głównie o to, żeby z NM nie przesadzić.


a jak tu inaczej ożywić diesla jak nie momentem :( wiec ogólnie gra nie warta świeczki.

Krzysi3k - Pią Sie 14, 2009 10:46

Ja gdybym miał chipować to max 280 NM, bo 300 to chyba bym się bał...
Można jeszcze oczywiście zrobić bardziej płaski wykres momentu, ale to taki dodatek ewentualnie.

grz3loo - Pią Sie 14, 2009 14:15

a czy wie ktos jakie to daje rezultaty, jaka roznica w przyspieszeniu?
Krzysi3k5 - robiles cos ze swoja 25? bo to chyba te same silniczki o ile sie dobrze orientuje...

tak, chodzi o iDT :)

praktis - Pią Sie 14, 2009 17:20

http://vtech.pl/katalog

PowerBOX base
+25KM / +40Nm

azer - Pią Sie 14, 2009 18:00

ostatnio rozmawiałem przez PW z jednym forumowiczem co ma wgrany czip do swojej 25tki
mam nadzieje że się nie obrazi jak wkleje co mi napisał
Cytat:
Ciezko powiedziec - poniewaz Diesel'a mam od niedawna a mapy wgralem niedlugo po tym jak nim jezdzilem jednak w opinii ludzi ktorzy jezdzili juz Diesel'ami zbiera sie troche lepiej i szczegolnie na biegach od 3-5. 1 i 2 sie troche skrocila - jesli chodzi o spalanie to raczej to sie nie zmienilo tak bardzo jakies 0,3-0,5 litra wiecej ale to moze byc takze spowodowane tym ze caly czas poznaje to auto i sprawdzam rozne techniki jazdy.
Na trasie raczej spala tyle samo.

Pozdrawiam

P.S.
Zmiana mapy to dopiero poczatek zmian jakie xxx testuje na swoim R25 :) (bedzie probowal dojsc w "spokojny" sposob do 140-150 KM przy momencie 320-340 Nm - jesli sie uda to zamowie u niego taka przerobke :) ).

Krzysi3k - Pią Sie 14, 2009 18:35

Ja nic nie robiłem, ale interesowałem się swojego czasu tym i właśnie te 25 KM i 40 NM to max, co można dać, żeby nie uszkodzić układu napędowego. Jak ktoś chcę więcej to już jego ryzyko.
A silniki w 45 i 25 są te same :)
Były potem przecież te same wersje silników z tą samą skrzynią, które miały 260 NM i 115 KM (lub 113 :hm: )

marcinZG - Nie Sie 16, 2009 21:36

Ja bym byl zainteresowany doprowadzeniem auta do tych 113KM i 260NM, ale czy jest to warte 1500zl?
Bo chyba mniej wiecej tyle kosztowalby chiptuning do tego silnika?
Jak jestem w bledzie to poprawcie mnie.

Zmienic kompa na tego od 113KM wersji tez chyba nie jest tak prosto, glownie ze wzgledu na problem z dostepnoscia.
Do tego dochodzi kwestia immo.
Ale w sumie moze wyszloby troche taniej?

PopaY - Nie Sie 16, 2009 21:43

A mnie ciekawi jedna sprawa. W moim 620 turbo się "włącza" przy 2000 obr/min, a w 45 (ten sam silnik oczywiście) dopiero przy mniej więcej 2350 obr/min. Nie wiem czy w przypadku 45 jest to prawidłowość. Generalnie 620 zbiera się lepiej od 45-tki co mnie troszkę martwi. Jakoś to można zmienić by turbinka odzywała się wcześniej? Czy pozostaje tylko chipowanie?
Bidi - Nie Sie 16, 2009 22:07

PopaY, z tego co mi wiaodmo to silniki w 600 a 45 mowa o (diesla) troszke roznily moca , nm itd

a co do chipownaia to uwazam ze maksymalnie i bezpiecznie jest max 130 ps i ok 280nm a idac dalej to jest duze ryzyko bo niestety silniki rovera nie sa zbyt przystosowane do podnoszenia zbytnio mocy ;) niz np silniki z grupy VAG :)

PopaY - Nie Sie 16, 2009 22:13

One się nie różnią mocą ani Nm. Po prostu mają inne ustawienia komputera, stąd inne dane techniczne, ale to identyczne silniki. Dlatego mnie to zaciekawiło, bo jednak 45-tka, mimo mniejszej wagi, nie daje sobie rady z 620 właśnie przez to, że w 600-tce szybciej włącza się turbo.
Bidi - Nie Sie 16, 2009 22:24

a moze 45 niedomaga ?? moze kierowca w 45 kiepski?? bo w sumie 45 nie powinna miec wiekszych problemow z objechaniem 600 ;) 200 w SDi objezdzala 600 o ponad 1.5 dlugosci auta:)
PopaY - Nie Sie 16, 2009 22:56

Kierowca ten sam, czyli ja :P I nie chodzi o kierowcę, bo wyraźnie napisałem przecież, że turbo w 45 włącza się później niż w 600 :P A co do tego, że "nie domaga" to nie wydaje mi się, bo silnik pracuje równo i płynnie. Po prostu wolniej się rozpędza i nie wiem czy mam szukać przyczyny czy dać sobie spokój. Mi się po prostu wydaje, że to kwestia ustawień kompa.
Krzysi3k - Pon Sie 17, 2009 10:19

Szczelność węży, przepływomierz sprawdzałeś?
PopaY - Pon Sie 17, 2009 11:50

Nie sprawdzałem nic, bo nie jestem mechanikiem, a w dalszym ciągu nie wiem gdzie w Radomiu jest jakiś mechanik zajmujący się i znający na Roverkach. Jak na złość przez 3 lata eksploatacji 600-tki wymieniłem w nim tylko klocki i płyny, a to można zrobić w każdym warsztacie :P więc specjalnie nie szukałem mechanika, ale teraz by mi się przydał, bo mam jeszcze jedną rzecz do naprawy/wymiany :/ No i nie wiem też gdzie pojechać z nim na diagnostykę :(

No nic, generalnie jeździ dobrze, tylko mógłby się troszkę szybciej rozpędzać.

Pino - Pon Sie 17, 2009 12:54

PopaY napisał/a:
w 600-tce szybciej włącza się turbo.


tak na boku to turbo się NIE WŁĄCZA, turbina pracuje cały czas. Spróbuj z inną 45-ką, może po prostu ta ma jakieś niedomagania z silnikiem.

PopaY napisał/a:
Jakoś to można zmienić by turbinka odzywała się wcześniej?


można podnieść ciśnienie doładowania, było o tym nie raz na forum --> szukajka

Rowan - Pon Sie 17, 2009 13:20

PopaY, i tu się mylisz one sie różnią Nm. iDT ma więcej i troszke inaczej jest mapka scharakteryzowana. Chipem można by to poprawic.
Brt - Pon Sie 17, 2009 14:49

iDT od SDi sie "trochę" jednak różni .... blok, głowica to to samo, ale osprzęt został wymieniony (komp, czujniki, wtryskiwacze, pompa wtryskowa, zmieniony kolektor wydechowy i kilka innych pierdół ) .... iDT 101 KM ma mniej przyjemną wg mnie w porównaniu do SDi charakterystykę momentu i poniżej 2000 "nie jedzie" .... w wersji 113KM jest już przyzwoicie. Swoją droga na Zlocie kol. mariusz418 wgrywał mapy na 113KM, wiec do niego bym uderzył z tym tematem. A i jeszcze odnośnie chiptuningu, to można pójść w max moment przez chwilkę, albo np podnieśc troche moment, ale rozciagnać go na szerszy zakres obrotów i moim zdaniem to by było korzystniejsze rozwiazanie z punktu widzenia normalnego użytkowania :ok:
goodhope - Pon Sie 17, 2009 22:14

iDT jest baaardzo wrażliwy na padające przepływomierze.
Krzysi3k - Wto Sie 18, 2009 09:58

Hm... Trzeba zapytać ile za taką przyjemność, bo i ja chętnie bym sobie podniósł moc leciutko :)
Brt - Wto Sie 18, 2009 10:24

Krzysi3k5, a czemu z Woli Duckiej tego nie zrobiłeś :P ;)
Krzysi3k - Wto Sie 18, 2009 10:33

1. Nie miałem kasy
2. Nawet nie wiedziałem :P
Mariusz mówił, że można podpiąć się, ale że mapy zmieniać to nie słyszałem ;)

mariusz418 napisał/a:
PROGRAMOWANIE 150 ZŁ

marcinZG - Wto Sie 18, 2009 11:29

Za taka kase to powiedzcie tylko gdzie i kiedy :mrgreen:
Tez bym sie polasil na taka operacje pod warunkiem, ze nie podnosi ona w jakis znaczacy sposob spalania..

Krzysi3k - Wto Sie 18, 2009 12:01

Spalanie nie powinno wzrosnąć :)
A jeśli już to minimalne :)

azer - Wto Sie 18, 2009 12:28

PHJOWI też wgrywa zdaje się. Ceny nie znam.
Z tym, że przy takiej zabawie to przydałoby się zrobić hamownie przed i po. Bo tak na sucho to trochę taki tryb oszczędny i trzeba uwieżyć na słowo :)

marcinZG - Wto Sie 18, 2009 13:52

Wiesz mi tam wynik na papierze nie jest potrzebny do podbudowania ego ;)
Chcialbym ten wzrost poczuc na trasie przy wyprzedzaniu, przede wszystkim przy wlaczonej klimie.
Przy 101KM i 240Nm specjalnie nie narzekam, ale przydaloby sie odrobinke wiecej.

Krzysi3k - Wto Sie 18, 2009 14:47

W moim przypadku 113 KM i 260 NM to już będzie rakieta przy takiej wadze ;)
Brt - Wto Sie 18, 2009 21:10

Cytat:
W moim przypadku 113 KM i 260 NM to już będzie rakieta przy takiej wadze

to bedzie ciągle za mało :mrg: :rotfl:

marcinZG - Wto Sie 18, 2009 21:28

Brt napisał/a:
Cytat:
W moim przypadku 113 KM i 260 NM to już będzie rakieta przy takiej wadze

to bedzie ciągle za mało :mrg: :rotfl:


Jak dla kogo, ale slyszalem jak Ty jezdzisz wiec rozumiem.. :twisted:

Krzysi3k - Wto Sie 18, 2009 22:17

Brt napisał/a:
Cytat:
W moim przypadku 113 KM i 260 NM to już będzie rakieta przy takiej wadze

to bedzie ciągle za mało :mrg: :rotfl:


Hehe, widzę Brt, że wolałbyś mieć jakieś V8 pod maską R200 :D
Wywal tylne siedzenia, poświęć bagażnik, a nóż widelec coś z tego wyjdzie :lol:

Brt - Wto Sie 18, 2009 22:21

Krzysi3k5 napisał/a:
Hehe, widzę Brt, że wolałbyś mieć jakieś V8 pod maską R200

chciałbym silnik z Tomcia ze śmigłem :P ;) na jakiś czas by wystarczył :lol:

Krzysi3k - Wto Sie 18, 2009 22:22

Do najbliższej gwiazdki ;)
Oj już nie mów, że ten silnik nie radzi sobie z R200/25.
Ja nie mam problemów z wyprzedzaniem na trasie, a moment obrotowy fajnie wgina w fotele ;)

Jordan87 - Sro Maj 05, 2010 16:08

Kurde, nie mogę znaleźć tematu gdzie była dyskusja na temat wgrywania map od MG do zwykłego IDT a że tu był ten temat poruszony to tutaj zapytam.

Jestem zainteresowany zmianą map a na zlocie będzie okazja :) Czy ktoś potwierdził jakikolwiek wzrost mocy choćby z zegarkiem w ręku?
Jeśli nie, będzie trzeba przeprowadzić takie testy :)

Remigiusz - Sro Maj 05, 2010 16:18

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54865

Ja będę takie coś robił przy swoim 25 :razz:

Jordan87 - Sro Maj 05, 2010 16:39

Ja mimo wszystko wolał bym to co fabryka wypuściła, tylko akurat dla MG :)
Krzysi3k - Sro Maj 05, 2010 17:40

Bez podkręcania turbo też wyjdzie Ci tyle ile fabryka dała z chipem Remiego ;)
A jak będziesz robił u Mariusza to zrób pomiar przed i po, żeby był punkt odniesienia ;)

Remigiusz - Sro Maj 05, 2010 17:49

Jordan87, Będziesz miał po tych chipach jak fabryka od Mg Zr troszkę więcej :wink:
Jordan87 - Sro Maj 05, 2010 19:19

Moc może będzie podobna ale według mnie dla fabryki jest najoptymalniej/bezpieczniej dla silnika (przynajmniej w teorii) :P Gdybym nie wiedział że to fabryczne mapy to nawet nie próbował bym zmieniać.

Nie zależy mi na znacznie większej mocy. Po zmianie na te fabryczne mapy podobno w spalaniu nie widać różnicy a moc większa, co do chipów to nie miał bym takiej pewności. Ale kto co woli.
Pomiary obowiązkowo zrobię, bo jak nie będzie różnicy to wracam do standardowych ustawień.

Krzysi3k - Czw Maj 06, 2010 07:59

A powiedz jak Ci Twój R45 jedzie? Do 2 tysięcy lipa?
Mi najbardziej chodzi, żeby mieć podobną charakterystykę do SDi, od dołu idzie moment, przy 2k rpm jest maksymalny, a potem powoli i delikatnie spada. A nie jak u nas. Przy 2k rpm maksymalny moment, a potem sru w dół ostro. Dziadki z rovera chciały przystosować do norm emisji spalin, stąd te mapy.
SDi ma mniej momentu, tylko 4 KM więcej, a jednak do setki prawie sekundę mniej ma.
Mapami od MG nie zmienisz tak bardzo tego, chociaż będzie trochę lepiej.
Ale i tak 2.0 iDT 113 KM jest trochę wolniejszy od 2.0 SDi 105 KM.
Szkoda, że Remi nie ma wykresu, ale może po wlutowaniu podjedzie na hamownie i będzie można porównać z fabrycznym wykresem :)

Jordan87 - Czw Maj 06, 2010 08:48

Powyżej 2k nie narzekam na przyśpieszenie, jedynie zanim osiągnie 2k mogło by być lepiej. Ta mapa od MG podobno trochę to poprawia
Remigiusz - Czw Maj 06, 2010 11:24

Ja zakupiłem jeszcze takie coś :
http://tuning-diesels.com/Mafam/maproject.htm

Jak wsadzę to wszystko to będę ciekaw wyniku jak się idt zbiera :wink:

Krzysi3k - Czw Maj 06, 2010 14:52

Jordan87 napisał/a:
Ta mapa od MG podobno trochę to poprawia

Dobrze powiedziałeś: trochę ;)
Remi. Ewentualnie jak te Twoje będą mało poprawiały rozłożenie momentu, a jedynie dawały więcej mocy to ja mogę jechać na umówiony chiptuning, a potem Adi pokopiuje mapy :)

Jugol - Sob Cze 12, 2010 01:19

Remi55 napisał/a:
Ja zakupiłem jeszcze takie coś :
http://tuning-diesels.com/Mafam/maproject.htm

Jak wsadzę to wszystko to będę ciekaw wyniku jak się idt zbiera :wink:


...Remi znam to magiczne pudełko :taa: gdzie to kupiłeś i za ile- jestem chętny- testowałem to w Ślesinie i było bosssssssssssko :obłoki:

Remigiusz - Sob Cze 12, 2010 14:24

Kupilem na tej stronie :razz:
Krzysi3k - Sob Cze 12, 2010 17:30

Jak wrażenia z jazdy z tym? ;)
Jugol - Sob Cze 12, 2010 22:43

Krzysi3k napisał/a:
Jak wrażenia z jazdy z tym? ;)

..odpowiedź masz dwa posty wyżej :ok:

[ Dodano: Sob Cze 12, 2010 23:43 ]
Remi55 napisał/a:
Kupilem na tej stronie :razz:


Remi, dzięki za info na PW :ok:

Krzysi3k - Sob Cze 12, 2010 23:15

No ale co się zmieniło? Dół lepszy?
Jugol - Sob Cze 12, 2010 23:21

...dół lepszy i dynamika jazdy zupełnie inna :taa:
Raptile - Pią Cze 18, 2010 18:10

upp
Jugol - Pią Cze 18, 2010 18:23

Magic pudełesio : http://tuning-diesels.com/Mafam/maproject.htm#qu zakupione już. Pozostało tylko poczekać na przesyłkę :stres:
Chris83 - Sob Cze 19, 2010 20:23

Czekam z niecierpliwością na opis efektu działania w Waszych autkach!
Jugol - Sob Cze 19, 2010 20:24

Chris83 napisał/a:
Czekam z niecierpliwością na opis efektu działania w Waszych autkach!

...nie musisz czekać- testowałem to, inaczej bym nie kupował w ciemno :ok:

Remigiusz - Pon Cze 28, 2010 20:42

Jugol, Jugol to czekamy na foty i opis Relacji z jazdy :mrgreen:
Jugol - Pon Cze 28, 2010 22:15

Ok, pudełesio w/w dotarło do Polandii z Anglowni, dzięki mej wspaniałej szwagierce ( Tereska jesteś kochana :całus: ) Dosłownie przed chwilą wpięte na miejsce swego przeznaczenia :taa:
Efekt zamierzony osiągnięty- zgodnie z wykresem zamieszczonym na stronie producenta, a mianowicie auto zbiera się od ok. 1200 obr. i zbiera się jak nigdy dotąd ( nie licząc przejażdżki z takim samym cudem w Ślesinie, dzięki Mix'owi i Marianowi- oczywista :) Żadnego czarnego dymu za mną, tylko pikne wciśnięcie we fotel. Test Mix'owy, mianowicie, jedziemy na 5 biegu, zwalniamy do 60km/h i pedał w podłogę, dosłownie 2 sek i auto ciągnie jak na 4-ce :ok: Jesli chodzi o prędkośc max. nie szalałem- zmrok, droga Orskowa słynąca z wielkiej ilosci zwierzyny- pocisnałem przez moment- do ok. 160 km/h, i odpuściłem. Jutro na A3 może będzie okazja, to się obaczy :mniam: To tyle wstępnie, zamieszczę kilka fotek jak to wygląda, a jutro dorzucę fotę z pod maski :wink:
Remi55 dzienks- też się do tego przyczyniłeś- namierzając to w sieci :ok:

Krzysi3k - Wto Cze 29, 2010 15:18

Ile za to cacko dałeś? ;)
Na jakiej zasadzie to działa, skoro to przecież okłamuje komputer odnośnie odczytów przepływki, czyli daję bogatszą mieszankę chyba... na odpiętym przepływomierzu jest takie coś tylko, że skutkuje to osłabieniem w górnych partiach obrotów. A jak jest tutaj?
Będziesz pomiar na hamowni robił?

[ Dodano: Wto Cze 29, 2010 16:18 ]
Może się skuszę na to jak będę miał kasy trochę.
55 funtów, hm...
Tylko tam w Online Shopie można wybrać dla R25/45 lub MG ZR/ZS.
Czym one się różnią?

Chris83 - Wto Cze 29, 2010 17:54

No właśnie! Również interesują mnie w.w. pytania + jak zmieniło się spalanie?
Remigiusz - Wto Cze 29, 2010 18:54

Mnie ciekawi na jaka pozycje ostawiłeś potencjometr :razz: Ja za kilka tygodnia w końcu swój dostane :wink: Zboczymy czy bez chipowania tez tyle to da :wink:
Jugol - Wto Cze 29, 2010 19:44

Krzysi3k napisał/a:
Będziesz pomiar na hamowni robił?

Niepotrzebne mi to :mrgreen:

[ Dodano: Wto Cze 29, 2010 20:38 ]
Krzysi3k napisał/a:
Czym one się różnią?

To raczej pytanie do producenta :taa:

[ Dodano: Wto Cze 29, 2010 20:39 ]
Chris83 napisał/a:
No właśnie! Również interesują mnie w.w. pytania + jak zmieniło się spalanie?

W sprawie spalania, będę informował w temacie :ok:

[ Dodano: Wto Cze 29, 2010 20:40 ]
Remi55 napisał/a:
Mnie ciekawi na jaka pozycje ostawiłeś potencjometr

Remi w pierwszej próbie ustawiłem na 3/4 jego możliwości, następnie na max- oczywiście :mrgreen:

[ Dodano: Wto Cze 29, 2010 20:44 ]
Krzysi3k napisał/a:
Na jakiej zasadzie to działa, skoro to przecież okłamuje komputer odnośnie odczytów przepływki, czyli daję bogatszą mieszankę chyba... na odpiętym przepływomierzu jest takie coś tylko, że skutkuje to osłabieniem w górnych partiach obrotów.

To też raczej pytanie do producenta, ale odpowiem krótko- zadowala mnie teraz to co ten samochód sobą reprezentuje- reszta jest mało ważna ;) A jeśli chodzi o górną partię obrotów- nic się nie zmieniło :)

borek88 - Wto Cze 29, 2010 20:39

a wiec co bedzie lepsze??
magiczne pudelkoa +/- 400zl
czy chip +/- 900zl
??

Jugol - Wto Cze 29, 2010 20:45

borek88 napisał/a:
a wiec co bedzie lepsze??
magiczne pudelkoa +/- 400zl
czy chip +/- 900zl
??

Decyzja nalezy do Ciebie :ok:

Krzysi3k - Wto Cze 29, 2010 20:48

borek88, i to i to :)
Pływak - Wto Cze 29, 2010 20:55

Nie wiem jak działa ten konkretny box Jugola ale większość nie robi nic innego jak oszukuje komputer dlatego niektórzy uważają, że dobry chip jest zdecydowanie bezpieczniejszy dla silnika. Z osiągami jak jest nie wiem trzeba by ten sam egzemplarz sprawdzić w serii, z boxem i po chipie wtedy analizując wykres można by było co nie co wywnioskować, a tak z fusów nie ma co wróżyć ;) Poszukaj w necie można poczytać sporo opinii na temat różnych boxów może to pomoże Ci podjąć decyzję....
Krzysi3k - Wto Cze 29, 2010 21:12

Najlepiej by było jakby Jugol zrobił pomiar na hamowni, to wcale nie jest taka droga sprawa :)
Sam mógłbym pożyczyć to cudo od kogoś i zrobić, ale nie mam nikogo blisko, kto ma ten MAFAM.
Ogólnie niestety te samochody mają słaby dół przez ten przepływomierz, a ten MAFAM nie naprawia błędu, tylko go powiedzmy, że pomija.
Nie kopci samochód? W sumie może stać się bardziej elastyczny... Jeżeli chodzi na niskich obrotach tak jak na odpiętej przepływce, a na wysokich jak na przypiętej to ja naprawdę chyba to kupię.

Pływak - Wto Cze 29, 2010 21:17

Ty nie masz czasem chipa?
Krzysi3k - Wto Cze 29, 2010 21:22

Mam, ale dół dalej nie jest wg. mnie zadowalający. Trochę turbo wcześniej wstaje, ale może być lepiej jeszcze :)
Pływak - Wto Cze 29, 2010 21:26

Nie wiem kto Ci robił remap ale jeśli ogarnięty koleś to powinien zrobić jak najbardziej optymalny przebieg krzywych więc zakładanie boxa na chipa nie jest zbyt dobrym pomysłem bo może całkiem zmienić charakterystykę wykresu... Na słaby dół dobrą receptą jest turbo VGT bo przeważnie jest tak, ze zwykła albo jest dobra od dołu ale w górze już słabo pompuje albo zbiera się słabo od dołu ale w górnych daje duże ciśnienie...
Krzysi3k - Wto Cze 29, 2010 21:29

Zrobił jak najbardziej optymalny, ale przy iDT nie da się już bardziej dołu poprawić.
SDi ładnie od dołu ciągnie, a tu nic.
Ja nie myślę o tym jak o boxie, bo boxy jako takie to są potencjometry zwiększające dawkę paliwa bezpośrednio, a te ustrojstwo po prostu zmienia odczyty przepływomierza.
Zwykłego boxa nigdy w życiu bym nie założył, bo szkoda silnika.
Bardzo chętnie gdyby się dało to bym w ogóle przepływkę wywalił i zastosował rozwiązanie z SDi.

borek88 - Wto Cze 29, 2010 21:35

po konsultacji z goodhope powiedzial ze cudow nie bedzie w calym zakresie.
ze to nie jest podatny egzemplaz ze pompa slaba ze skrzynia itd
jedyne co mowili ze moge zrobic to wywalic kata a tak to szkoda kasy na sportowe wkladki filtra sportowe tlumiki. nie wiem co z egr bo nie pytalem.
strasznie mnie kusi ten chip.
btw; nie wiecie ile mozna dostac za katalizator od iDT??

Krzysi3k - Wto Cze 29, 2010 21:44

borek88, EGR zaślepić to koszt 5 zł dorobienia blaszki u tokarza.
Dobrze Ci powiedział ogólnie.
Za kata myślę, że możesz nawet 250-300 zł dostać jak nie wypalony :)
Ja jutro swojego wycinam i też będe sprzedawał ;)

Remigiusz - Wto Cze 29, 2010 21:56

Krzysi3k, Koledzy zawsze jest jeszcze zrobić remap jak ma jugol na mapy od ZR lub zrobić klona moich chipów i wlutować :wink: Nie kosztuje to na pewno 900 :mrgreen:

Jak widać Jugol jest zadowolony z map ZR oraz MAFMA :wink: I o to z tym boxem chodzi, nie jest to wynalazek gdzieś z chin tylko pan DonnyDiesel ze producentem tego Boxu i chyba raczej wielu dobrych opinii o tym Boxie na forum uk jest i negatywnej znaleźć nie moglem :wink:

Ale tam i tak wyraźnie pisze ze to ie jest żaden TuningBox, żeby więcej koni auto dostało, tylko żeby lepszy był dol autka, bo również wiedza o słabości iDT. Jest napisane ze Box z chipem daje największy efekt bo w tedy inne mapy potrafią więcej potencjał z auta wyciągnąć na lepszym dole :smile:

I uważam z dobry Box zrobili, ja będę to jeszcze testował jak sie autko zachowuje na nowej Turbinie, czystym kolektorze dolotowym, brak Kata oraz EGR i Turbo na 1,1bara bez chipów :razz:

Jugol - Sro Cze 30, 2010 05:34

Krzysi3k napisał/a:
Mam, ale dół dalej nie jest wg. mnie zadowalający.


Powiem ze swej strony jedynie tyle, że też myślałem o chipie, ale po wypróbowaniu w/w pudełesia odpuszczam. Jak już wiemy iDT to nie rakieta 200 konna, lecz zmulony w dolnym zakresie obrotów dieselek. Najbardziej właśnie brakowało tego dołu, który teraz jest ok. Wg. mnie nie ma sensu do zachipowanego już autka kupować tego urządzenia. Skoro mówisz, że tuner powiedział Ci, że nie da się już bardziej dołu poprawić, to może już masz ten dół doprowadzony do stanu jaki daje Mafam. To chyba tyle, a wracając do EGR, ostatnio, jakieś dwa tygodnie temu, próbowałem go odkręcić w celu ewentualnego przeczyszczenia, ale śrub nie dało rady ruszyć, więc odpuściłem, a w sumie zaślepienie go mogłoby jeszcze poprawić co nie co ;)

Krzysi3k - Sro Cze 30, 2010 08:48

Na tej stronie pisali, że efekt MAFAM+chip będzie super.
Ogólnie nie dało się, bo mapami wtrysku ciężko zmienić wadę przepływomierza. Na odpiętej przepływce zawsze idzie z dołu ładnie. Na przypiętej na fabrycznych mapach wtrysku idzie wolno i przy 2 tysiącach obrotów zaczyna się czuć moment obrotowy. U mnie teraz jest tak jak na przypiętym z fabrycznymi z tym, że 1200-1800 obrotów troszkę lepiej, za to czuć moment pod stopą już mniej więcej właśnie od 1800 rpm. Turbo trochę zaczęło wcześniej "wstawać", około 1700 rpm.
Tutaj macie wykres:
-z zabrudzoną przepływką (71 KM)
-na fabrycznych mapach (103 KM)
-po chipie (126 KM)
Dziś wywalam kata i mbc wstawiam, zobaczymy ile to jeszcze da. Mam nadzieję dolecieć do 130 KM, bo mam zamiar jeszcze trochę ciśnienie na turbo zwiększyć. Jest 1,15bara, a chcę 1,25bara, ewentualnie 1,3. Właśnie na stronie tego MAFAMu pisali, że używając tego turbo lepiej dmucha i z większym ciśnieniem.
Jeszcze poproszę tunera o kiedyś żeby mi podesłał wykres z odpiętą przepływką. Też wyszło 71 KM chyba, ale wiadomo - słabsza góra, odcinka przy 4000rpm.

PS. Nie sugerujcie się momentem obrotowym, bo jest trochę zaniżony (pomiar na 3-biegu).
Powinno być około 20-25 NM więcej.

Jugol - Czw Lip 01, 2010 05:32

Prędkość uzyskana dzisiaj o poranku na A3 - 182km/h, przy ok. 4200 obr. więc jeszcze zapas ostał lekki- jest dobrze :ok:
camaro17 - Czw Lip 01, 2010 19:38

Jugol, istny z ciebie teraz ścigacz :)
Jugol - Czw Lip 01, 2010 19:51

camaro17 napisał/a:
Jugol, istny z ciebie teraz ścigacz :)


...raczej z Kochanicy ;) , jamci tylko woźnica :mrgreen:

[ Dodano: Czw Lip 01, 2010 20:51 ]
Poniżej zamieszczam foty pudełesia pod maską :mrgreen: Montaż bajecznie prosty, producent poznaczył strony białym markerem, żeby nie pomylić przy wpinaniu wtyczek.

Remigiusz - Czw Lip 01, 2010 20:04

Jugol, Ladnie ładnie ale masz to przyklejone tylko tak do baterii :mrgreen:
Jugol - Czw Lip 01, 2010 20:05

Remi, w zestawie jest rzep z mocnym klejem- więc żaden problem przy wyjmowaniu aku. po prostu odklejasz go z rzepa :ok:
Remigiusz - Czw Lip 01, 2010 20:10

Jugol, Ahhh :wink: Pomyślane widzę :wink: Wiec w cenie dużo dodatków jest :mrgreen:

Ja to u siebie chyba to obudowy kompa powieszę :wink: Jeszce 2 tygodnie i mam swój :wink:

Jugol - Czw Lip 01, 2010 20:18

U mnie akurat tak fajnie pasuje, że na aku została taka nisza, więc ją wykorzystałem. No fakt, u Cię jest sporo ciaśniej, więc w praniu Ci wyjdzie gdzie najlepiej zapodać :taa:
marcin316 - Nie Lip 04, 2010 08:00

Rozmawiałem wczoraj ze znajomym zajmującym się elektryką i elektroniką samochodową. W związku z pracą jeździł on na jakieś szkolenia do Boscha gdzie były omawiane zasady działania różnych urządzeń (który kabelek od czego itd.), m.in. pięcioprzewodowej przepływki. Mówi, że w tej skrzyneczce na bank siedzą jedynie jakieś rezystory (jeden bądź kilka). Jakiś oblatany elektronik mógłby pewnie skopiować to urządzenie bazując na pomiarach rezystancji pomiędzy poszczególnymi przewodami na wtyczkach. Cena całej skrzyneczki mogła by wtedy zamknąć się w kilku zł (nie licząc wtyków).

O ile nic nie pokręciłem to do przepływki dochodzą dwa kabelki zasilania +12 i +5V, masa, a wychodzą sygnał czujnika temperatury i ilości przepływającego powietrza.

Krzysi3k - Nie Lip 04, 2010 14:06

marcin316, niegłupi pomysł.
A wracając do poprzednich postów.
Dzisiaj w trasie jechałem, do 180 km/h nie było najmniejszego problemu, ani się długo nie rozpędzał, ani nic, ale nie bylo gdzie już się rozpędzić, a i po co silnik męczyć. Spokojnie 200 km/h by poleciał.

michu1123 - Pon Lip 05, 2010 20:06

Panowie rozumiem, że MAFAM to tylko do SDI i iDT tak?? Nie ma możliwości podłączenia do SD ?? ??
Remigiusz - Pon Lip 05, 2010 23:01

marcin316, Gdzieś było foto na forum UK i tam nie jest tylko jeden rezystor za kilka zlotych tylko układ scalony jest w środku :wink:

I dokładnie na szkolenia do Boscha się można zapisać, trochę to kosztuje ale naprawdę warto :wink:

Co do syganlow do jest tam tak ze masz:
+12V
+ zasilanie
Sygnał Temp.
Sygnał przepływu powietrza
Masa
:mrgreen:

michu1123, MAF to tylko do idt tobie w SD przeplywka do niczego nie jest potrzebna :wink: Mozna ja śmiało wywalić :wink:

marcin316 - Wto Lip 06, 2010 07:14

Remi55 napisał/a:
Gdzieś było foto na forum UK i tam nie jest tylko jeden rezystor za kilka zlotych tylko układ scalony jest w środku


Jeśli ktoś znalazłby taką fotę to może uda się odczytać co to za scalaczek, który i tak może kosztować nie więcej jak kilka zł ;)

Znajomy mówił, że przepływka daje napięcie proporcjonalne do ilości powietrza, więc jeśli udało by się podnieść potencjał na czujniku o kilkadziesiąt mV, to silnik myślałby że dostaje więcej powietrza i lekko zwiększył dawkę. Powinno to w pewnym stopniu poprawić osiągi.

Remigiusz - Wto Lip 06, 2010 07:30

marcin316, Ja to rozkręcę i zobaczę co jest w środku bo i tak to miałem rozkręcać i dokładnie obadać jak to wygląda :razz:
marcin316 - Wto Lip 06, 2010 09:16

Jeśli nie ma tam jakiegoś programowalnego scalaka to "nie ma bata we wsi" aby nie udało się zrobić klona ;) Mogę postarać się o pomoc dwóch sprytnych elektroników w tej sprawie...
Krzysi3k - Wto Lip 06, 2010 10:09

Panowie, oto wykres iDT 101 KM na odpiętej przepływce:
Porównując mniej więcej +25NM od dołu i trochę lepsza charakterystyka przebiegu momentu w dolnych partiach :)
Też macie wrażenie, że na odpiętej przepływce wykres przypomina wam ten z SDi?;)

Jugol - Sro Lip 07, 2010 10:53

Zamieszczam info o spalaniu po zamontnięciu magic pudełesia MAFAM z ustawionym potencjometrem na wartość max. Jazda była oczywiście ostra, jak to mówi mój przyjaciel Markzo: ,,Ogień na tłoki'' był non stop, klima też non stop, średnie spalanie wyszło 8,4 l / 100 km. Dzisiaj zalałem pod korek, potencjometr na min. i napiszę za jakiś czas w temacie jak spalanie wyszło przy tym ustawieniu :taa:
Krzysi3k - Sro Lip 07, 2010 14:11

Jugol, Remi55, nie moglibyście zrobić tych pomiarów na hamowni?
To dużo nie kosztuje. Albo jak nie chcecie to podeślijcie mi te pudełeczko, to ja zrobię pomiar na hamowni :p

Jugol - Sro Lip 07, 2010 14:49

Krzysi3k napisał/a:
Jugol, Remi55, nie moglibyście zrobić tych pomiarów na hamowni?

Wykres z hamowni nie jedzie, na szybę sobie tego nie przykleję, dla mnie ważniejsze jest to co teraz to autko sobą reprezentuje, a nie kawałek papieru ;p

Krzysi3k - Sro Lip 07, 2010 15:20

Jugol, ale ja chcę porównać po prostu, zobaczyć czy wykresu momentu nie koślawi z góry itd.
Nie będę specjalnie kupował, żeby przetestować i zobaczyć, że mi się nie przyda :)

Jugol - Sro Lip 07, 2010 15:23

...a ja nie będę specjalnie jechał na hamownię, żebyś Ty sobie wykres zobaczył ;p
Remigiusz - Sro Lip 07, 2010 16:00

Ja raczej na hamownie tez nie pojadę :wink: Przynajmniej nie w najbliższym czasie :mrgreen:
Krzysi3k - Sro Lip 07, 2010 16:22

To mi wyślijcie to sam zrobię pomiar :P
Będzie dla potomnych ;)

Remigiusz - Sro Lip 07, 2010 16:36

Krzysi3k, Tylko mi musi najpierw przyjść :wink:
Krzysi3k - Sro Lip 07, 2010 16:41

A kiedy ma Ci przyjść? ;)
Jesteś w Polsce w ogóle?
Bo ja będę jechał do tunera znowu w następnym tygodniu, to od razu bym to załatwił.

Remigiusz - Sro Lip 07, 2010 17:01

Krzysi3k, 14 czy jakoś tak ma kuzynka mi to przywieść chyba ze zapomniała o tym :neutral: A w Polsce ja na razie nie jestem za tydzień będę dopiero. :wink:
Krzysi3k - Sro Lip 07, 2010 17:26

Nieprędko :P
Jakby wykres momentu od dołu szedł tak jak na wykresie z odpięta to będę zbierał na to małe cuś :)

[ Dodano: Sro Lip 07, 2010 18:26 ]
Porównując wykres z przypięta i odpięta przepływką wg. mnie z tym MAFAM'em to może mniej więcej tak wyglądać:
PS. Wiecie, że taka charakterystyka jest lepszy dla skrzyni? Skokowe wzrosty momentu takie jak na orygialnych mapach skrzyni nie pomagają.

Remigiusz - Pią Lip 23, 2010 07:19

Krzysi3k,
jak już do ciebie pisałem, Box mam tez i działa super autko całkiem inna ładna dynamika i to jeszcze na podróbce przeplywki a nie orig. Boscha :mrgreen: Ladnie się od dołu zbiera auto :razz:

Niestety podrobić tego się nie da bo Anglicy zalali to w środku klejem i nic nie widać dokładnie co za elementy na płytce są przylutowane :wink:

Krzysi3k - Pią Lip 30, 2010 23:39

Się ciekawej rzeczy dowiedziałem od angoli. Otóż lepiej szczególnie po chipie wstawić wtryski od SDi, bo się pompa mniej męczy i dłużej pożyje :) A i będzie extra power :) Chip + wtryski i inne pierdoły i można spokojnie 150 KM mieć :)
bociannielot - Sob Lip 31, 2010 08:43

Pisał ktoś kiedyś na forum już że właściciele iDT często szukają wtrysków od SDi bo są wydajniejsze i rzadziej padają :grin: .
Krzysi3k - Sob Lip 31, 2010 10:46

To od dawna było wiadomo, że wtryski z SDi w iDT to sporo dodatkowej mocy ;)
Ale, że pompa się mniej męczy to ciekawostka niezła ;)

bociannielot - Sob Lip 31, 2010 10:51

Krzysi3k napisał/a:
Ale, że pompa się mniej męczy to ciekawostka niezła
może to nawet jeden z głównych powodów że vp44(nie mylę się?) padały znacznie rzadziej niż vp30 z iDT
Krzysi3k - Sob Lip 31, 2010 11:52

W iDT siedzi VP30 z tego co wiem, w SDi siedziało VP37.
VP30 daje z większym ciśnieniem, a wtryski od SDi są efektywniejsze, więc teoretycznie wszystko sie zgadza ;)

bociannielot - Sob Lip 31, 2010 12:40

Krzysi3k napisał/a:
W iDT siedzi VP30 z tego co wiem, w SDi siedziało VP37.
VP30 daje z większym ciśnieniem, a wtryski od SDi są efektywniejsze, więc teoretycznie wszystko sie zgadza ;)

mój błąd ;) .

borek88 - Nie Sie 08, 2010 09:09

to teraz nie o mocy tylko o jej przekazaniu
jakie jest najmocniejsze/wytrzymalsze sprzeglo do naszych r45 iDT

Krzysi3k - Nie Sie 08, 2010 18:00

Kewlarowe sprzęgło do nabycia w UK :)
borek88 - Nie Sie 08, 2010 18:54

a do nabycia w polsce nie przkraczajace 1.500zl
a juz napewno nie wartosc smaochodu bo i tak cos mi sie wydaje ze jeszcze pol roku i przekrocze wartosc zakupu a wartosc inwestycji zapisanych w garazu
najlepiej zeby bylo blizej 1tys
ty u siebie krzysiek masz jeszcze orginalne i po chipie i innych zabawach daje rade bez uslizgow??

Krzysi3k - Nie Sie 08, 2010 19:06

Jasne, że mam oryginalne - daje radę i nic się nie dzieje :)
Jugol - Nie Sie 08, 2010 19:36

...u mnie też oryginalne i daje radę :ok:
kpt - Nie Sie 08, 2010 20:58

Krzysi3k napisał/a:
Ale, że pompa się mniej męczy to ciekawostka niezła ;)

koncowki wtryskow itd lepiej rozpylaja paliwo, przez co mieszanka powinna sie lepiej ('czysciej') spalac, ale wlasnie dlatego daja wiekszy opor paliwu niz wtryski z sdi.

Krzysi3k - Nie Sie 08, 2010 21:03

Jeżeli nasza ukochana Poczta Polska nie zawali terminu to w poniedziałek powinienem mieć owe wywołane przez przedmówcę wtryskiwacze od SDi :)
Mam nadzieję, że uda mi się łatwo je zamienić i zdam relacje ;)
Coś widziałem angole pisali, że warto przy okazji jakieś uszczelki zmienić od nich... ale skąd ja takie w PL wezme?

Markzo - Nie Sie 08, 2010 22:37

dobrać w sklepie motoryzacyjnym?
Krzysi3k - Nie Sie 08, 2010 22:51

A to akurat takie będą?
Na drugim zdjęciu w torebce po lewej stronie.


Remigiusz - Pon Sie 09, 2010 08:15

Krzysi3k, No i ladnie ladnie :wink: Jestem sam ciekaw, moze mi sie uda moje z SD wyciagnac jakos bo sam bym chcial je wepchac do 45 :mrgreen:

Musze znow od nowa 45 tuningowac :razz:

Krzysi3k - Pon Sie 09, 2010 09:21

Szkoda, że to nie moje fotki. Ja kupiłem używki u kolegi z forum bear007, bo niestety ciężko by było nowe dostać.
Może w motoryzacyjnym zapytać o nazywany przez angoli "slide hammer"?
Bo wg. turotial'u może się przydać. http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=249678
Tylko jaką to nazwę nosi w języku polskim? :P
Bo nie wierzę, że "ślizgowy młot"

Remigiusz - Pon Sie 09, 2010 21:30

Podklatki kupi w sklepie moto w sumie wszędzie :wink:

A co do sledge-hammer to jest to:
http://allegro.pl/item117...fv.html#gallery

Mialem to już kupować kiedyś :wink:

Krzysi3k - Pon Sie 09, 2010 21:45

138 zł? :P
To ja już wolę Twoją metodę Remi żeby zakręcić rozrusznikiem ;)
Najgorsze jest to, że u mnie raz zakręce i zapala :P

Jugol - Pon Sie 09, 2010 21:47

Krzysi3k napisał/a:
Najgorsze jest to, że u mnie raz zakręce i zapala


...to wykręć świece- zakręci, ale nie zapali :) , a swoją drogą mam podobnie ;)

Remigiusz - Pon Sie 09, 2010 21:51

Krzysi3k,
Fuel-cut-off Selenoid sie odkreca i auto tobie nie zapali :razz: Bialy kabel co idzie do pompy się odkręca i pompa nie odpali juz :wink: Moze rozrusznik wystarczająco ciśnienia z generuje :razz:

Krzysi3k - Wto Sie 10, 2010 04:26

Oby obyło się bez takich rzeczy :P
borek88 - Wto Sie 17, 2010 20:54

gdzies kiedys przwinol mi sie temat z angileskiego forum o zmianie IC moze ktos podrzucic link jesli ma??
Krzysi3k - Czw Sie 19, 2010 10:23

Myślicie wyczyścić te wtryskiwacze benzyną ekstrakcyjną? Czy zostawić jak jest?
Pływak - Pią Sie 20, 2010 20:19

Jak są w dobrym stanie możesz je przepłukać benzyną ekstrakcyjną ale bez ich podłączenia niewiele to da bo wyczyścisz je tylko z zewnątrz. Możesz też oddać gdzieś do warsztatu gdzie mają myjkę ultradźwiękową ale jeśli są dobre to najwyżej po montażu zalej do baku jakiś specyfik do czyszczenia układu wtryskowego w klekotach...
Krzysi3k - Sob Sie 21, 2010 11:12

Wtryski wsadzone, samochód odpalony :mrgreen:
Trochę kopci na szaro, ale byłem na to przygotowany, poza tym już po wywaleniu kata zaczął lekko na szaro kopcić.
Jak się przejadę to powiem o odczuciach ;)

Jugol - Sob Sie 21, 2010 12:11

Krzysi3k napisał/a:
Jak się przejadę to powiem o odczuciach


...to czekam na odczucia i osiągi :ok:

Krzysi3k - Sob Sie 21, 2010 13:00

Kurde... ropa mi cieknie z tych gumowych przewodów, którymi wraca nadmiar paliwa... muszę nowe kupić... i dopiero w poniedziałek :(
Samochód jakby lepiej ciągnie wydaje mi się :)

Jugol - Sob Sie 21, 2010 13:11

Też ostatnio zauważyłem, że mam powroty lekko mokrawe, trza będzie wymienić.
Krzysi3k - Sob Sie 21, 2010 13:16

W następnym tyg zrobię pomiary i zobaczy się. Chociaż ciągle mam takie wrażenie, że od razu po chipie (i czyszczeniu razem z nim przepływki) było lepiej, niż jeszcze przed samą wymianą wtrysków... Jak słaby pomiar wyjdzie to chyba kupie nowy przepływomierz i kupię normalny papierowy filtr powietrza...
A u mnie całkiem mocno leci z tych przewodów niestety... niby taka durnota, a mam samochód uziemiony do poniedziałku, bo nie ma gdzie kupić...

Jugol - Sob Sie 21, 2010 13:25

Krzysi3k napisał/a:
i kupię normalny papierowy filtr powietrza...


...to jaki masz ten filtr, jak nie papierowy ?? :hm:

Krzysi3k - Sob Sie 21, 2010 13:29

Wkładkę K&N... mokrą, czyli psikaną olejkiem. Stąd problemy z przepływką.
Jugol - Sob Sie 21, 2010 13:30

aha, teraz kumam :taa:
borek88 - Sob Sie 21, 2010 21:43

Krzysi3k, ile dales za ta wkladke??
jestes pewien ze ona ci zasyfia przeplywke czy moze raczej przeplywka juz do wymiany i mycie nic nie daje??
a jak sie ma stozek do naszych silnikow?? orginalna wkladka, sportowa wkladka (npK&N) czy jakis stozek (K&N) i puscic go gdzies w chlodniejsze miejsce??

Krzysi3k - Nie Sie 22, 2010 01:32

Jestem pewien, bo przepływka prawie nowa, a na pomiarze na hamowni wyszło 71 KM, po czyszczeniu 103 KM...
Trzeba po prostu dawać filtry bez olejku...

borek88 - Nie Sie 22, 2010 15:10

ale K&N chyba wszystkie sa na oleju??
czy to stozki czy to wkladki

Krzysi3k - Nie Sie 22, 2010 15:16

Nie wiem... w innym temacie dobryziom mówi o suchych stożkach do których nie trzeba tego cholernego olejku.
borek88 - Pią Wrz 10, 2010 21:02

dzis usunolem katalizator i wstawiona jest orginlna pucha tylko pusta.
czy lepiej jest wstawic rurke??
czy u kogos z was zaczol kopcic po usuniecu kata?? (u mnie jak przegazuje do 4-5tys i odpusze to sie pokazywala czarna chmurka. wczesniej raczej nie bardzo albo poprostu nie przygladalem sie. w czasie jazdy nie wiem bo skonczylem przekladke to juz ciemno bylo)
czy to normalne czy lepiej wrocic do pelnego kata??
z rzeczy ktore zauwazylem to troszke glosniejszy uklad wydechowy i na biegu jalowym taki inny dzwiek wydobywa sie z rurki nie do konca fajny ale w koncu diesel wczesniej tez jakos fajnie nie bylo
odczucia przy jezdzie sam nie wiem moze i troche szybciej sie wkreca na obroty ale to moze byc tylko subiektywne odczucie

Remigiusz - Pią Wrz 10, 2010 22:39

borek88, Zostaw jak jest nic wywalenie kata nie pogarsza w raczej polepsza osiągi sobie :wink:

Ale do 4-5 RPM się nie gazuje biednego klekota :cry:

borek88 - Czw Wrz 16, 2010 21:00

gdy mam jakis start z pod swiatel i jest cieply silniczek to do 4,5 rpm idzie:D wiem ze trzeba troche o niego dbac zawsze pozniej daje mu odpoczac;)
moje najwieksze porazki to honda 1.4 i golf 1.6 na pelnej szprycy;/ i chyba z tego powodu kusi mnie chip i tuning

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 22:00 ]
Krzysi3k, a jak kolego wogole u ciebie postepy?? warto te wtryski z sdi czy nie itp itd...

bociannielot - Pią Wrz 17, 2010 10:32

borek88, ale którą hondą? hatchbackiem 3D jak mamy rozumieć, bo pięciodrzwiowego powinieneś obejść :ok:
Krzysi3k - Pią Wrz 17, 2010 11:03

Jasne, że warto wtryski :)
Rakieta nie z tej ziemi :)
Bez chipa nawet wtryski sadzaj, będzie to samo jakbyś chip zrobił :)

borek88 - Pią Wrz 17, 2010 18:22

bociannielot, no niestety piecio drzwiowka czyszczenie przeplywki tez nic nie dalo w wyscigu scigalem sie z nim ze startu kilka razy i nic. przy tej hani ma wywalony kat i kolektor 4-2-1
Krzysi3k, smialo mozna uzywane wtryski od sdi?? obojetnie czy to 600 czy 400 czy 200??

Krzysi3k - Pią Wrz 17, 2010 21:26

borek88, tak :) tylko od jakiejś zaufanej osoby kup. kfrankiewicz z forum mówił, że ma wtryski :)
Jugol - Pon Sty 31, 2011 15:07

Wracając do tematu większego spalania w moim R po założeniu Mafam'a, sprawa się wyjaśniła. Przyczyna tkwiła gdzie indziej- sparciałe wężyki przelewowe od wtrysków- wymienione już zostały. Teraz Kochanica zalana po samo gardełko i do następnego tankowania trzeba poczekać na miarodajne wyniki spalania :ok:
Raptile - Pon Sty 31, 2011 15:09

Hop
Jugol - Pon Sty 31, 2011 15:15

Dodam tak w temacie, że można trafić takie okazje:

http://cgi.ebay.co.uk/ROV...=item4cf4b941eb

...cena miła dla kieszeni, a uważam, że warto. Obecnie nowsza wersja mafam, to koszt ok. 130 funtów.

borek88 - Pon Sty 31, 2011 16:11

Jugol, ciekawe czy jest szansa wyslania tego do polski przez takiego sprzedawce
nawet placa mu przez PP

Jugol - Pon Sty 31, 2011 16:13

A dlaczego niby nie ??
Krzysi3k - Pon Sty 31, 2011 16:56

Tylko, że pewnie zablokowane jest licytowanie jak nie jesteś z UK.
Ja tam mam zrobiony dół bez kombinacji i myślę, że tak jest lepiej :)

borek88 - Sro Lut 02, 2011 22:32

wylicytować to raczej można gorzej ze facet nie biedzie chciał wysłać czy coś...jednak dla wielu polak to wiesz...
sadze ze maf plus chip będzie jeszcze lepiej bo to jednak wspomagacz oszukania przeplywki
wogole nie próbuje gadać z kolesiem bo mój angielski to ze słownikiem jest do niczego...wole zakupy z niemiec które już robiłem

[ Dodano: Sro Lut 02, 2011 22:31 ]
czym się różni MAFAM MF 1/75p od MAFAM MF 1??
Z aukcji wyczytałem ze ten 1/75p da się podłączyć też do 75 i zt
ale są różnice dla naszych L-series??
niestety sprzedawcy z angli nie chcą wysyłać do polski

adamsky - Sro Lut 02, 2011 22:55

Jugol - jak spalanie ? wyjeżdziłeś już cały bak ?:P
Jugol - Sro Lut 02, 2011 23:02

adamsky8811 napisał/a:
Jugol - jak spalanie ? wyjeżdziłeś już cały bak ?:P


...już kilkanaście baków pękło chyba, spalanie ok. 1l więcej, ale i styl jazdy zmieniłem.

borek88 - Czw Lut 03, 2011 06:17

Jugol, czym się różni MAFAM MF 1/75p od MAFAM MF 1??
Z aukcji wyczytałem ze ten 1/75p da się podłączyć też do 75 i zt
ale są różnice dla naszych L-series??

Jugol - Czw Lut 03, 2011 14:20

borek mnie nie pytaj, prędzej producent będzie wiedział. Jak ja swego kupowałem, tego nowego jeszcze nie było. Wyczytałem tylko, że ten nowy elktroniczny, ma 8 różnych ustawień, mój zaś ma płynną regulację.
borek88 - Czw Lut 03, 2011 20:25

dzięki za odpowiedz. porostu myślałem ze coś wiesz bo pisałeś stary nowy typ
ale pewnie dla Lseries to będzie bez różnicy stary nowy typ
skręcenie na maksa i wiksa

Jugol - Pią Lip 29, 2011 14:40

Ostatnio testowałem różne ustawienia Mafam'a i najlepiej jedzie na ustawieniu w okolicach godz. 19-tej, w sprawie polepszenia dynamiki, wywalony został kat, w jego miejsce poszła strumienica, został zaślepiony EGR- teraz śruby udało się odkręcić :taa: , przy użyciu fajnego specyfiku ( oprócz środka wspomagającego odkręcanie zapieczonych śrub- dodatkowo zamraża śrubę )- śruby o dziwo poszły zaskakująco lekko, i po prawie 10 miesiącach ponownie wyczyściłem przepływkę. Teraz się jedzie :)
Remigiusz - Nie Lip 31, 2011 18:12

Jugol, Czyli masz na godzinę 13-14 ustawione, ja tak teraz mam cały czas w sumie :wink:
Jugol - Nie Lip 31, 2011 20:42

Remi55 napisał/a:
Jugol, Czyli masz na godzinę 13-14 ustawione, ja tak teraz mam cały czas w sumie


Nie wiem o czym do mnie mówisz :bezradny: , napisałem wyraźnie na godz. 19-tej.

Remigiusz - Nie Lip 31, 2011 20:54

Jugol, Ty masz odwrotnie MAFAM przyklejonego do gory nogami :wink: Bo trzeba mówić według nalepki żeby była o góry i w tedy się kreci jak jest napisane w kierunku max :razz:
Jugol - Nie Lip 31, 2011 21:17

Remi55 napisał/a:
Jugol, Ty masz odwrotnie MAFAM przyklejonego do gory nogami :wink: Bo trzeba mówić według nalepki żeby była o góry i w tedy się kreci jak jest napisane w kierunku max :razz:


Do góry nogami wg Ciebie :taa:

kampel - Sro Sie 03, 2011 21:06

Krzysi3k, ja zmodyfikowałem mojego Roverka i spaliłem sprzegło a mam moment prawie 300 NM takze uwazajcie :P teraz wymieniam na LUKa i mam nadzieje ze bedzie dobrze śmigać
xtek - Sro Sie 03, 2011 21:10

kampel napisał/a:
Krzysi3k, ja zmodyfikowałem mojego Roverka i spaliłem sprzegło a mam moment prawie 300 NM takze uwazajcie :P teraz wymieniam na LUKa i mam nadzieje ze bedzie dobrze śmigać


To cos ci zostalo z tego auta jak buttonem rozwaliles pompe i sprzeglo?

Raptile - Nie Sie 07, 2011 20:12

sie pałuje to tak sie robi ;)
Remigiusz - Nie Sie 07, 2011 20:23

kampel, A ja mam 307Nm i jakoś sprzęgło żyje. Tak to jest jak się
Raptile napisał/a:
pałuje to tak sie robi ;)
:roll:
Krzysi3k - Nie Sie 07, 2011 21:12

Remi55, ja mam 20NM więcej, a tyle samo mocy :P Górkę masz dużą momentu :P
Remigiusz - Czw Wrz 08, 2011 14:48

http://forum.roverki.eu/v...p=656617#656617

Update :

Powróciła oryginalna puszka filtra powietrza i kopcenie znikło :shock: Jednak lipa stożek jak cholera :razz: Jak teraz ostro śmigam to nie widać już chmury, i zrobiłem test kilka razy i stożkiem i z puszka. Rożnicę widać od razu :mrgreen:

Kolejna czynność dziś była zamontowaniu chipów tych moich od MG Zr++ które maja 115km-120km :wink: Jeżeli ktoś będzie tez takie coś montował, to jak się wsadzi chipy na odwrót to nie będzie się świecił check engine przy przekręceniu kluczyka :wink: Tak ze nie trzeba odpalać auta żeby sprawdzić :wink:





Teraz czeka mnie hamownia i projekt uzyskaniu mocy jest zakończony :!: :mrgreen: Jestem ciekaw czy 150km i 340Nm dobije :mrgreen:

kampel - Czw Wrz 22, 2011 12:11

xtek, pompa i sprząglo było już wcześniej uszkodzone także to nie wina buttona. Wysprzęglik mi przepuszczał płyn i zauważyłem to jak mi pedał sprzęgła działał w 50% a do mechanika musiałem dojechać troszkę przypalając sprzęgło a pompa już wcześniej dawała o sobie znać także nie można stwierdzić ze to tylko i wyłącznie wina tego urządzonka szczególnie ze moje autko na pewno ma ponad 300 tysięcy przejechane :P